יום שני, 20.05.2024 שעה 22:04

ניצח את הפחד: כך מדבדב זכה במדליית הכסף

אחרי שנים של גמרים כושלים, המתעמל עבד על הצד המנטלי וכבש את אליפות אירופה. השיחות עם המאמן, הפסיכולוג, תיקון ציון השופטים והעידוד משטילוב

|
אנדריי מדבדב עם המדלייה (איגוד ההתעמלות)
אנדריי מדבדב עם המדלייה (איגוד ההתעמלות)

“סוף כל סוף”, אמר אנדריי מדבדב. אמר, והתפרק. הוא לא ידע לאן לרוץ, מה לעשות, איך הוא אמור להרגיש ברגע כזה. הוא חיכה לפודיום הזה הרבה זמן, במשך שנים. תמיד הגיע עד לבאר אבל לא שתה ממנה. הוא בן 29 ויכול להיות שהיו כאלה שכבר הרימו ידיים לגביו, אבל אתמול (ראשון) בגמר הקפיצות באליפות אירופה בהתעמלות מכשירים הוא סוף כל סוף עשה את זה וזכה במדליית הכסף.

מדבדב תמיד נחשב למתעמל בעל פוטנציאל לא ממומש. לכל מתעמל בקפיצות יש שני ניסיונות להרשים את השופטים, אבל בכל פעם שהגיע לתחרות החשובה של היבשת הוא לא התמודד עם הלחץ של הגמר. ב-2015 הוא העפיל לגמר וסיים במקום השביעי עם תוצאה של 13.833 נקודות; שנתיים אחר כך הוא קיבל ציון אפס על אחת מהקפיצות משום שלא נחת עם הרגליים על הקרקע, כך שבשקלול הציונים הוא סיים במקום השמיני והאחרון מתוך שמונה מתחרים בגמר עם 6.733 נקודות; ובשנה שעברה בגלאזגו שוב הוא נחל אכזבה אחרי שסיים במקום החמישי עם 14.266 נקודות ופספס את הפודיום. 

אנדריי מדבדב עם המדלייה (איגוד ההתעמלות)אנדריי מדבדב עם המדלייה (איגוד ההתעמלות)

למדבדב תמיד היה רגע של משבר אחרי אליפויות אירופה. הוא ניסה לעבוד על המנטאליות, פן חשוב לספורטאי יחיד שמתחרה לבדו בעולם. המתעמל מחיפה שעבר לעיר הגדולה תל אביב ערך שיחות עם מאמנו סרגיי וייסבורג ובשנים האחרונות השניים הבינו שיש בעיה ולכן הוא קיבל תמיכה גם מהפסיכולוג רענן דגן. לכל תחרות שהלך, דגן ליווה את מדבדב בשיחות סקייפ וניסה לשפר את מצבו, אך ללא הועיל.

לתחרות האחרונה בשצ’צ’ין שבפולין הוא כבר הגיע ביחד איתו וליווה אותו באופן צמוד יותר - והפעם זה עשה את ההבדל. “אני מרגיש שפרצתי את המחסום הפסיכולוגי”, הודה מדבדב לאחר הזכייה. “כל פעם הגעתי ולא הלך לי כלום. הפעם אני מאושר, אין לי מילים”.

אלכס שטילוב (איגוד ההתעמלות)אלכס שטילוב (איגוד ההתעמלות)

אלא שמאחורי הזכייה של אנדריי התחוללה דרמה של ממש. אחרי הקפיצה השנייה שלו, מדבדב הבין ששוב הוא יסיים רק באזור הפודיום. השופטים העניקו לו ציון נמוך שדירג אותו במקום הרביעי. מדבדב השפיל ראש, אבל לפתע הוא שמע מהיציע את חברו אלכס שטילוב, המתעמל הוותיק, צועק “זה שלך, אנדריי, הכל בסדר”.

מדבדב הרים את הראש וזיהה שמשהו חריג קורה. בתוך כמה שניות סרגיי וייסבורג רץ עם טפסים לעמדת השופטים. הוא דרש תיקון לציון. בדרך כלל בתחרות בסדר גודל שכזה לא מקובל שמאמן מפקפק בהחלטת שיפוט, אבל הוא היה נחרץ. כל תרגיל מורכב מרמת הביצוע ומדרגת הקושי, ובמקרה הזה וייסבורג טען כי המתעמל שלו קיבל ציון של 5.2 נקודות לדרגת הקושי בעוד שעשה בכלל 5.6. אחרי דקות ארוכות ומותחות של בחינת התרגיל מכמה זוויות שונות, השופטים אישרו זאת.

טופס הערעור של מדבדב (מערכת ONE)טופס הערעור של מדבדב (מערכת ONE)

“בהתחלה לא הבנתי מה קורה. כשראיתי את השם שלי במקום השני, הבנתי שעשינו את זה”, סיפר מדבדב הנרגש. המאמן שלו, סרגיי וייסבורג, פרץ בדמעות ואלכס שטילוב פרץ אל המשטח כדי לחגוג ביחד איתו. שטילוב היה מאלה שהאמינו במדבדב ואפילו סידר לו את חברת מאיר של יעקב שחר כספונסר, אחרי שזו תמכה בשטילוב בהתחלה. כעת מדבדב מכוון להישג משמעותי גם באליפות העולם וחולם אפילו על הופעה במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. גם הוא יודע שעם קצת אמונה, הכל אפשרי.

אחרי שהטירוף התפוגג, התיישבו להם המתעמלים זה לצד זה. שלושה מתעמלים שעובדים ביחד. סגן אלוף אירופה בתרגיל בקרקע ארטיום דולגופיאט ממכבי תל אביב, סגן אלוף אירופה בקפיצות אנדריי מדבדב ממכבי צפון ואלכס שטילוב שהיה גאה ומאושר. אחרי שבעבר שטילוב היה שם לבד בתחרויות ולבד על הפודיום, כעת יש המשכיות בהתעמלות ויש במה להתגאות.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */