יום חמישי, 16.05.2024 שעה 18:48
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

רזבוזוב: ספורטאי העבר נדחקים החוצה מהמערכת

בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם חבר הכנסת בעקבות פיטורי אלכס אברבוך: "אפשר למצוא לכל אחד את ייעודו". התכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית עסקנו בהופעות הכושלות של מכבי חיפה בפלייאוף העליון, שוחחנו עם שמעון מזרחי, בעלי קבוצת מכבי תל אביב בכדורסל, שוחחנו עם חבר הכנסת יואל רזבוזוב על מצבם של ספורטאי העבר כיום, נדון במצבה של הפועל באר שבע ונדבר גם על יצחק חייק, שהפך לשחקן הכדורגל המבוגר אי פעם.

ח”כ רזבוזוב: “ספורטאי העבר נדחקים החוצה מן המערכת”, זאבי: “יש בעיה במבנה של הספורט האולימפי”

שלום וערב טוב לך, חבר הכנסת, יואל רזבוזוב:
”ערב טוב לכולם”.

אתה בלחץ לקראת הבחירות?
”מלחמה, כמו בספורט, אנחנו מטר מהניצחון ומכינים את כל הכלים הכבדים כדי לעשות זאת”.

למה ספורטאים כמו אלכס אברבוך לא מוצאים את עצמם אחרי הפרישה?
”המערכת לא מחבקת אותם אחרי פרישה, דוחקת אותם החוצה במקום להשתמש בניסיון שלהם. הם יכולים להיות מנהלים ומאמנים טובים, אפשר למצוא לכל אחד את הייעוד שלו, איפה הוא יכול לעזור ולהשקיע כדי לקדם את הספורט הישראלי. גם אני חוויתי את זה וגם הרבה מחבריי, וחבל שכך. אם אנחנו רוצים כמדינה להשתפר בספורט אנחנו יכולים וצריכים לנצל את הכישורים של אותם ספורטאים”.

אנדי רם, מה הוא עושה? איך הוא לא עובד עם הנוער?
”הוא חלק מאותם ספורטאים שנדחקו הצידה. אפשר להשתלב ברשויות המקומיות, במערכות הספורט השונות, יש לא מעט תפקידים. נכון שיש הרבה קומבינות, אבל זה בדיוק מה שצריך להפסיק. משרד הספורט צריך להפשיל שרוולים במקום לעשות כותרות”.

ח"כ יואל רזבוזוב (נעם מורנו)ח"כ יואל רזבוזוב (נעם מורנו)

גם אריק זאבי נשאל על הנושא:
“מעבר למה שיואל ציין, אני חושב שיש בעיה אמיתית במבנה של הספורט האולימפי. אם נשווה לכדורגל, אפשר לקחת ספורטאי עבר כדי שיעבדו בצוותים מקצועיים של קבוצות גדולות. בכל איגוד אולימפי, הפוזיציה היחידה שיכולה לתרום לך משכורת רצינית היא להיות מאמן ראשי, וזה תפקיד שתפוס אצלנו. בעמותה שלי אני מנסה ליצור תשתית ספורט נכונה כדי לשלב ספורטאים במקצוע גם בעתיד שלהם”.

”היו לי אופציות אחרות בסיום הקריירה, מבחינתי נוער היה קלאסי. אין כמו לעצב נערים לקראת העתיד שלהם. יש משהו נכון בזה שספורטאי עבר נוגע בצעירים מבחינה חווייתית. מנסיוני, יש מאמנים גדולים שלא היו ספורטאים מבחינת התרגילים, התנועה. מספיק שייקחו את ספורטאי העבר בשביל לעזור מנטלית וחווייתית וזה יספיק”.

אריק זאבי (שחר גרוס)אריק זאבי (שחר גרוס)

סתיו אלימלך: “ברק בכר צריך להישאר, בן שהר מוערך בב”ש”

דיברנו עם שוער העבר, סתיו אלימלך, ששיחק בהפועל באר שבע במרבית הקריירה שלו, על חלוץ הדרומיים, בן שהר ומאמנם, ברק בכר.

שלום וערב טוב לך, סתיו אלימלך:
“ערב טוב חברים”.
בן שהר – מה הוא אמור להרגיש ואיך הוא לא נשבר כשבכל חלונות ההעברות היה מועמד לעזוב?
”שאלה מצוינת. מעניין איך הוא לא נשבר. הוא ומשפחתו התעסקו בכדורגל והשאירו את השאר בצד, וכשעשו זאת בן הצליח מאוד. הרבה בזכותו הפועל באר שבע נמצאת במקום השני. לא משנה כמה הוא מרוויח. כמה שלא תשלם לשחקן כדורגל, אם אין לו ביטחון ודקות משחק – הוא לא יהיה אותו שחקן”.

האם הוא שחקן מוערך?
”כן. אני מרגיש אצלו שהוא כל הזמן רוצה להוכיח שהוא ראוי, שהוא יכול להביא תוצאות בזמן האמת. 

האם ברק בכר צריך לעזוב אחרי שייצב את הקבוצה ועשה כל מה שעשה במועדון?
”אני כל הזמן טענתי שנכון שהוא עשה 3 שנים נהדרות והשנה פחות הלך, אבל הוא יצליח להחזיר את הקבוצה לעניינים. אני חושב שהוא צריך להמשיך, העונה הבאה היא העונה שהוא צריך להוכיח בה שהייתה תקלה, לקחו שחקנים שלא היו צריכים להגיע, טעו. הם ידעו להודות בה – ומכאן הם צריכים לדעת להתרומם.

סתיו אלימלך (רדאד ג'בארה)סתיו אלימלך (רדאד ג'בארה)

חייק: “הכדורגל של היום שונה, פחות טוב משל פעם. לא אחשוב לעולם על פרישה”

שוחחנו עם יצחק חייק, ששבר ביום שישי האחרון את שיא גינס בתור שחקן הכדורגל הפעיל המבוגר ביותר בעולם וכיום משחק באור יהודה מליגה ב’:

שלום וערב טוב לך, יצחק חייק:
”ערב טוב לכולכם”.

עוד כמה ימים תהיה בן 74.
נכון מאוד.

באיזה גיל התחלת לשחק?
”במסגרת ההתאחדות התחלתי לשחק בגיל 14, במעברת אור יהודה. התחלתי עם הפועל אור יהודה, קבוצת נעוריי יחד עם אחי שאול ששיחק בהפועל פתח תקווה, המשכתי להפועל לקריית אונו והכח רמת גן ואם אמשיך – הראיון ייגמר”.

איך אתה שומר על כושר?
”מהרגע שנחתתי בעיראק והגעתי ישר למעברה חיפשתי זוג אבנים, לקחתי כמה סמרטוטים שהכנסתי לגרב – ככה משחקים בשכונה. לא חשבתי שמהסמרטוטים אגיע לשיא הזה, זה רגע מכונן בשבילי”. 

ממרום גילך ראית את כל השחקנים שעברו בכדורגל הישראלי. הכדורגל של היום יותר טוב משל פעם?
“קשה למדוד, אבל אני יודע דבר אחד – אני ממשיך להעריץ שחקנים. הכדורגל של פעם היה אחר. לחשוב ששחקנים כמו שייע גלזר עבדו כנהגי אוטובוס, בחברת מקורות – זה מדהים. אני לא מפסיק לקבל תגובות, זה משודר בכל מקום”.

אתה לא מתפרנס רק מכדורגל, נכון?
”אני בעל חברה שנקראת ‘חייק במות. אני מתאמן פעמיים שלוש בשבוע, גם משחק הוא אימון. אני עושה כמעט 15 סיבובים לפני כל אימון”.

אתה מרגיש צעיר יותר?
“זכיתי בהמון גביעים, תארים. עליתי ליגה עם הקבוצה שלי לפני כ-10 שנים. אני עדיין מרגיש כוח והתמדה. גוף האדם הוא נפלא. נפלא לדעת איך לשמר אותו, כמו שאתה מטפל במכונית קלאסית בשנות ה-50. כך אני עושה לגוף שלי, אני אוכל אוכל בריא, סלטים, סברס, דגים”.

חשבת על פרישה?
“אין סיכוי לעולם. אני גאה במעמד הזה, בכבוד הרב שהבאתי למדינה, לחשוב שראשי ההתאחדות היו במשחק, האנשים החשובים – זה נפלא. מאחל בהצלחה לכל הספורט הישראלי”.

יצחק חייק ביום שבירת השיא (איציק בלניצקי)יצחק חייק ביום שבירת השיא (איציק בלניצקי)

שמעון מזרחי: “ייתכן שבעתיד נצרף בעלים נוסף למכבי ת”א”, צביקה שרף: “וויצ’יץ’ נכשל בתפקידו”

דיברנו עם יו”ר מכבי תל אביב בכדורסל, שמעון מזרחי, על ההדחה מהיורוליג, האכזבה הרבה שהמועדון חווה בשנים האחרונות במסגרת האירופית ועל ניקולה וויצ’יץ’.

שלום וערב טוב לך, שמעון מזרחי:
“ערב טוב לכם”.

מהן תחושותיך על כך ששוב הודחתם לפני הטופ-8?
“התחושה היא תחושת החמצה ואכזבה, אך גם תחושה של גאווה מסוימת. אני חושב שחרף העובדה שסיימנו מחוץ ל-8 הראשונות, לא מנחם אותי שקבוצות גדולות אחרות לא הגיעו, אבל כשאני עובר על משחקים אחרים ששיחקנו אי אפשר להתעלם מכך שניצחנו פעמיים במוסקבה, ניצחנו את ברצלונה ואת אולימפיאקוס. אני חושב שבטעות גמורה אנחנו הפסדנו שני משחקים שהובלנו בהם בבית מול אנדולו אפס וז’לגיריס, שאם היינו מנצחים בהם היינו ממוקמים במקום שמוביל קדימה”.

בשנים האחרונות אתם כישלון טוטאלי, מסכים?
לא. אם אני צריך לדבר איתך על מבחן התוצאה ועל עלייה לשלב הבא, נכון, לא הגענו. צריך לזכור שכל הקבוצות באירופה התחזקו משמעותית”.

יכול להיות שמכבי היא כבר לא הגדולה שאנחנו מכירים?
”ממני לא תשמעו דבר כזה. זה נראה לא נכון, אבל אתה רואה אולם מלא ביד אליהו, ראית את קריאות העידוד לשחקנים והמאמן. מכבי תשאף תמיד לזכות בתארים בארץ וכמובן להיות בין שמונה הראשונות באירופה ולהגיע לפיינל פור”.

למה ניקולה וויצ’יץ’ ממשיך בתפקידו למרות שהוא נכשל כל שנה?
”הרבה מאמנים עברו תחתיו. אם היינו מתחילים את העונה עם המאמן הנוכחי, היא הייתה נראית אחרת. אם הצלחנו לגרום לשחקן כמו טאריק בלאק ששיחק כמה שנים טובות ב-NBA וסקוטי ווילבקין שעושה חיל ביורוליג, זה אומר משהו”.

זה יפה, אבל זה לא עובד. אם היה מישהו אחר ישראלי במקומו לא היה יותר טוב? האם ניקולה וויצ’יץ’ מחזיק אתכם קצר?
“יש לנו הרבה הערכה לפועלו. אני מקווה מאוד שבעונה הבאה אם נצליח לשמר את השלד הכי טוב של הקבוצה היום, ולצרף אליו שניים או שלושה שחקנים בעמדות כאלה ואחרות אנחנו נצליח בגדול”.

מבחינה תקציבית אתם יכולים להתמודד עם הכספים הגדולים של אירופה?
”אני לא יכול להמנות בין ה-4-6 הראשונות, אבל אנחנו יכולים להיות בין השמונה הגדולות. גם קבוצות עם תקציב גדול משלנו לא הגיעו”.

למה לא להביא בעלים נוסף? 
”זו אופציה, אבל אני לא רואה יותר מדי אנשים שהכדורסל כל כך יקר להם כמו שהוא יקר לנו, ומוכנים לשים כל שנה יד בכיס. יכול להיות שביום מן הימים זה יקרה”.

שמעון מזרחי (איציק בלניצקי)שמעון מזרחי (איציק בלניצקי)

שוחחנו על הנושא גם עם מאמן הכדורסל, צביקה שרף:
”ברור שלוויצ’יץ’ יש איזושהי מערכת יחסים מיוחדת עם ההנהלה שמונעת ממנה לפגוע בו או להחליפו. מתוך 50 שחקנים שאתה תביא כנראה שתצליח בשניים בערך. הוא נכשל לא רק בשחקנים, אלא גם במאמנים ובמשברים שמגיעים בכל יום, עם החלפת שחקנים במצב של פציעות. לדעתי הוא לא מתאים לתפקיד והוא נכשל בו, אבל אני לא קובע”.

האם מכבי איבדו את זה?
”אני חושב שכן”.

צביקה שרף (שחר גרוס)צביקה שרף (שחר גרוס)

סילבס: “חיפה צריכה שחקנים שכבר נאבקו על תארים”

שוחחנו עם מאמן הפועל רעננה ועירוני קריית שמונה לשעבר, חיים סילבס, על יכולתם של שחקני מכבי חיפה במשחקים האחרונים במסגרת הפלייאוף העליון של ליגת העל.

שלום וערב  טוב לך, חיים סילבס:
“ערב טוב חברים”.

דעתך על משחקיה של מכבי חיפה בפלייאוף העליון עד כה?
”אני קורא למה שהיא צריכה שחקני הישג. שחקנים שכשההישג מונח לפניהם הם מעלים את הרמה שלהם. במכבי חיפה היו ירידות בציפיות זה נתן לשחקנים שלה לבטא את עצמם. כשהציבו אותם מול האתגר בגביע נגד סכנין היכולת ירדה, וגם כשהם נלחמים כעת על המקום השני רואים ירידה בביטחון שלהם. בשביל לקחת תארים צריך שחקנים שיודעים ממה ההישג עשוי. כדי שהיא תצליח היא צריכה לחשוב על העונה הבאה, וכדי לבחור את השחקנים צריך להעריך את יכולותיהם המנטלית – כאלה שלקחו ונאבקו על תארים בעבר ומנוסים באתגר. הצוות המקצועי הוא לא הבעיה, אני חושב שהקבוצה יכולה לרוץ איתו עוד הרבה זמן. הצוות הרחב הוא לא הבעיה, בסופו של דבר על הדשא צריכים להיות שחקנים שיודעים לנצח משחקים חשובים. במכבי ת”א יש שחקנים צעירים וטובים, אבל ללא השחקנים בעלי הניסיון היא לא הייתה מצליחה להשיג את מה שהגיעה אליו”.

יש שחקן בהרכב מכבי חיפה שיכול להיכנס להרכב של מכבי ת”א?
”אולי קרים פריי”.

חיים סילבס (ניסן עייש)חיים סילבס (ניסן עייש)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */