יום שבת, 18.05.2024 שעה 09:12
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

אברמוב: יוסי לא יילך, לא צריך לשלם מאות אלפים

לאחר העלייה לגמר, בעלי בני יהודה בראיון ל-ONE: "הקהל הגזים איתי", "אבוקסיס נשאר בוודאות", "תקציב של 20 מיליון ש"ח מספיק לנו", וגם: טיפ לשועה

|
אברמוב. שוב בגמר (אורן בן חקון)
אברמוב. שוב בגמר (אורן בן חקון)

איך הכדורגל יכול לשנות סיטואציה ב-180 מעלות. רק לפני כחודשיים, ברק אברמוב, הבעלים של בני יהודה, כבר חשב לעזוב את הקבוצה כי נשבר לו ממחאת האוהדים, זאת על אף שהוביל את הקבוצה שלו לצמרת. אבל אחרי שבני יהודה עלתה בפעם השנייה בשלוש שנים לגמר גביע המדינה תחתיו כבעלים, כיום לאחר שהצדדים יישרו קו, כבר נשמעות זמירות אחרות.

לילה לפני המשחק מול מכבי תל אביב, אברמוב לא ישן, הוא ידע שבכל מקרה כדי לזכות בגביע בפעם השנייה הוא יצטרך בסופו של דבר לחלוף גם על פני מכבי תל אביב. לבעלים של בני יהודה רצו בראש תסריטים על המשחק מול הצהובים.

איביץ': האחריות היא עליי

אברמוב הגיע לחצי הגמר לבוש בלוק אחר, מחויט עם ז'קט אופנתי, לא עם החולצות הפרחוניות שהוא כל כך אוהב להגיע איתן לכדורגל. אך לאחר שרשם עוד הישג מבחינתו, אברמוב הסביר בראיון ל-ONE את שיטת העבודה שלו ואיך היא מיושמת ומצליחה בבני יהודה, השקפתו על הכדורגל הישראלי, על הכסף המשולם לשחקנים, ההתאחדות לכדורגל ומסר למכבי חיפה לגבי ירדן שועה.

ברק, רק לפני כחודשיים האוהדים רצו לגרש אותך.
"כל הקשר עם האוהדים נבע בגלל קצר בתקשורת. הם כיום מכבדים אותי, אני מכבד אותם ופועל לטובת בני יהודה והם יודעים את זה. הם נתנו במשחק מול מכבי ת"א תצוגת עידוד. אומנם לא בכמות שאני רוצה לראות, היא צריכה להיות יותר גדולה, אבל בתצוגה שלהם רואים אהבה גדולה כלפי המועדון".

אוהדי בני יהודה (אורן בן חקון)אוהדי בני יהודה (אורן בן חקון)

אבל היית מוכן ללכת?
“זה לא כיף לשים כסף ושמקללים אותך. אני חצי מהיום מתעסק בשביל הקבוצה, תורם לקהילה מעבר לקבוצת הכדורגל עצמה. אנחנו עושים הרבה דברים שלא יודעים בכלל, אני והאנשים שלי מאוד נהנים מהעשייה. אבל כשמקללים כאשר מועדון מצליח זה לא נעים. זה הכדורגל הישראלי, לאו דווקא בבני יהודה, לא תמיד יודעים לכבד, לא תמיד יודעים את הגבולות, איתי הגזימו".

מה סוד הצלחתך בתקציב שחקנים של 10 מיליון שקל ואף פחות?
"למדתי איך לנהל. בעונה ראשונה עשינו טעויות, במחצית העונה השנייה תיקנו. עשינו היסטוריה, לקחנו גביע, ואז הגיע יוסי אבוקסיס והכל השתנה לטובה, מאז יותר קל ויותר כיף. אני ויוסי כמו אחד, אנחנו אומנם בעל בית ועובד, אבל אנחנו חברים שיודעים לעבוד ביחד, ולקבל את ההחלטות המתאימות לטובת הקבוצה. בשנים הקרובות זה ימשיך ככה".

יוסי אבוקסיס וברק אברמוב (אורן בן חקון)יוסי אבוקסיס וברק אברמוב (אורן בן חקון)

ואם מחר תגיע ליוסי שוב הצעה?
"יוסי חד משמעית נשאר בבני יהודה, זו לא שאלה בכלל. מה יהיה בעוד שלוש שנים, אז אני לא יכול לומר. אבל עד אז הוא איתי. הוא ממשיך איתנו, כיף לו, טוב לו, אין סיבה שהוא לא ימשיך".

מה אתה, מנג'ר? בעלים?
"אני מבין כדורגל, חי, שיחקתי כשהייתי צעיר. אני אחד שנותן חופש פעולה לעובדים שלו. גם ליוסי יש חופש פעולה, הוא יודע את העבודה. בעבר היו מאמנים שלא עבדו כמו שחשבתי, אז כן התערבתי, אבל ליוסי לא צריך. הוא יכול לשאול דברים, מה דעתך? מדברים כדורגל, חברים, מתנהלים מעבר למגרש הכדורגל. אבל ההחלטה האחרונה – שלו. הוא יכול לעשות זאת בשיתוף כמו בבניית הקבוצה, הוא יכול להתייעץ, מה אתה אומר? אבל שיטות משחק וטקטיקה זה רק יוסי. גם בבניית הקבוצה בסוף זו החלטה שלו".

יוסי אבוקסיס וברק אברמוב מאושרים (אורן בן חקון)יוסי אבוקסיס וברק אברמוב מאושרים (אורן בן חקון)

אתה מוכיח שבתקציב שפוי גם אפשר להגיע להישגים.
"אני חושב שאנחנו וגם מכבי נתניה, וזה לא בגלל שהיא תהיה מולנו בגמר, אני מפרגן לבעלים שלה אייל סגל שממועדון מפורק אותו הוא לקח, עשה מועדון גדול מבחינה מקצועית וארגונית. כנראה יודעים מה עושים שיש תוצאות. בשני המועדונים יש צוות מקצועי לאורך זמן ולא ממהרים לעשות שינויים. יוסי השנה בבני יהודה רשם ניצחון ראשון רק במחזור החמישי, אבל לא קרה כלום, היה שקט במועדון. גם בנתניה שקט, מערכת טובה עם תקציבים שפויים. מבחינתי שחקנים לא צריכים להרוויח סכומי עתק, שכר של מאות אלפי יורו".

אבל יש קבוצות שמשלמות שכר גבוה.
"אם יש מי שמשלם, יש מי שלוקח. אני לא חושב שיש שחקנים שמצדיקים את זה. אם יש קבוצות שעושות את זה, כנראה שהן יודעות או לא, למה הן משלמות".

שחקני בני יהודה חוגגים (אורן בן חקון)שחקני בני יהודה חוגגים (אורן בן חקון)

אבל בסופו של דבר התקציב אצלך נחשב לנמוך, לא יותר מדי?
"התקציב בבני יהודה נושק ל-20 מיליון שקל, זה כולל חובות עבר שאני משלם עוד מתקופת דמאיו, תקציב לא הכי גבוה, אבל כאשר נסיים לשלם את החובות, זה ישחרר יותר כסף לטובת שכר שחקנים. אני לא חושב שצריך יותר מזה. אני לא חושב שמועדון צריך תקציב יותר מזה. אם אעמיד תקציב של כ-30 מיליון שקל, זה יבטיח לי משהו? לא חסרות דוגמאות רק מהעונה הזו, הפועל חיפה, עירוני קריית שמונה, הפועל ת"א ובית"ר ירושלים בכלל עם תקציב גבוה. לא הכסף קובע".

ומה עושה את ההבדל אצל ברק אברמוב?
"נכנסתי לעסקים, מלמטה, הגעתי בעולם העסקי לרמות הגבוהות מעבר למסעדות, אני עושה עוד הרבה דברים. אני תמיד באתי צנוע, גם בכדורגל אני צנוע, לא שחצן. אני נותן לאנשים לעבוד עם שקט כלכלי ותעשייתי. יקבלו משכורות בזמן, שקט לצוות שמוביל את הקבוצה. זאת ההצלחה שלי".

שועה מול עזוז ומזור (עמית מצפה)שועה מול עזוז ומזור (עמית מצפה)

ירדן שועה היה פרויקט שלך בבני יהודה, בינתיים במכבי חיפה הוא לא מצליח עדיין להבקיע, יש לך איזה טיפ בשבילם?
"ירדן שחקן באמת ברמה גבוהה מעבר לליגה הישראלית. נכון, הוא לא הבקיע עוד במכבי חיפה. אבל אני עוקב אחריו במכבי חיפה ורואה שמדובר בשחקן עם יכולות גבוהות, וכאשר ייכנס הגול הראשון אז זה ישחרר אצלו. במכבי חיפה צריכים להבין שירדן הוא שחקן שצריך לשחק. כל עוד הוא ישחק, הוא יהיה טוב וגם יבקיע. אם  הוא לא ישחק, תהיה בעיה, זה יוביל אותו למקומות לא טובים. זה לא ישרת לא אותו ולא את חיפה. אומנם מכרתי אותו, הוא בבית אחר, אבל אני מאחל לו ולחיפה בהצלחה".

וכעת תמכור את יובל אשכנזי?
"יש לי כל הזמן הצעות, מתוך 11 שחקני הרכב מדברים ופונים אליי לגבי 5-6 שחקנים. אני לא אעמוד בדרך של אף שחקן, כאשר שחקן מגיל אפס מגיע לנקודה בה הוא יכול להתקדם מקצועית כלכלית, אם בני יהודה תקבל מה שמגיע לה. אנחנו נדע להביא במקומו את השחקן הבא, לייצר, שאולי גם אותו נמכור לאחר מכן".

יובל אשכנזי מודה לאלוהים (אורן בן חקון)יובל אשכנזי מודה לאלוהים (אורן בן חקון)

כמה מתוך השחקנים שפנו אליך לגביהם אתה תמכור?
"צריך להבין, אני לא ממהר למכור אף אחד. את מאור קנדיל לא רציתי לשחרר, הוא רצה ללכת למכבי ת"א, אמר שזה חלום שלו. אז לא הייתי יכול לעמוד בדרכו, זה לאחר שהגעתי להבנות לגביו. שיהיה ברור, שחקן שאומר לי, טוב לי, אני רוצה להישאר, לא נמהר למכור. הכול תלוי בשחקנים".

ברק, מה קורה עם הנהלת ההתאחדות לכדורגל? בזמנו כעסת שמרכז הפועל לא דאג לכם למקום בהנהלה.
"ההתאחדות שמו כעת נציג מטענו בדעה המייעצת, אך אני בחרתי לא להיכנס ושמתי משהו במקומי. במתווה הנוכחי, לי, אין מה לחפש. אני לא יכול להשפיע, להביא מהיכולות הניהוליות ולתרום. לא מעניין אותי לאכול בורקס ומלפפון חמוץ. אין לי זמן למקום שאין לך מה לעשות בו. צריך לעשות בו שינוי עם אנשים רציניים, ולא כאלה המחפשים  את הכיסא הראשון. יש הרבה מה לעשות ואפשר. צריך אנשים רציניים, ולא להשאיר את מה שקיים. זה מה שקרה לשינו זוארץ. הוא הבין שהוא לא יכול לשנות, וסתם כל מה שהוא יכול לעשות זה לטחון מים. הוא איש עסקים שנתן מעצמו בשביל לעשות שינוי, אבל הוא הבין שהוא לא יכול לעשות כלום".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */