יום שישי, 17.05.2024 שעה 05:03
לוח משחקים
  • מכבי פ"ת
  • חמישי, 30/05, 20:30
  • הפועל ב"ש

במכבי עונים: המציאו תיאוריה כדי לגבות טעות

אחרי דברי גרינפלד ("הכדור ניתז מהראש"), הצהובים לא שותקים: "בכל זווית הכדור פוגע ביד. הם טעו ומייצרים מציאות. איך קיבלו החלטה בפחות מדקה?"

|
דור פרץ מתלונן בפני אוראל גרינפלד (רדאד ג'בארה)
דור פרץ מתלונן בפני אוראל גרינפלד (רדאד ג'בארה)

האירוע שמסעיר את אנשי ואוהדי מכבי תל אביב מחצי הגמר אמש (רביעי) היה ללא ספק נגיעת היד של איסמעילה סורו בתוך תוספת הזמן. מה שהיה נראה כמו פנדל ברור, לא נשרק על ידי שופט המשחק, אוראל גרינפלד, כאשר השופט הראשי בחדר ה-VAR, זיו אדלר, גיבה אותו באוזניה ובישר לו כי האירוע נבדק וכי התקבלה ההחלטה הנכונה. במכבי ת"א היו רבים שלא קיבלו את הטענה הזו ומבחינתם "כשמישהו רוצה למצוא זווית שתצדיק את הטעות שלו, הוא ימצא את הזווית הזו". 

אדלר טען כי ממצלמת ה-16 היה הילוך בו הראו בבירור כי סורו נוגח את הכדור אל ידו, מה שלמעשה קובע כי אין זו עבירת יד, ואף נאמר כי יש בכוונת האיגוד להוציא סרטון ובו יראו את כל הזוויות ויסבירו את ההחלטה. דברים אלה, לא התקבלו על ידי כל אנשי מכבי ת"א שחלקם בחרו לקבל את גרסת השופטים (כמו שרן ייני), אך היו אחרים שלא השתכנעו גם אחרי צפייה בכל הקטעים אשר הועברו אליהם. 

איביץ': האחריות היא עליי

בשורה התחתונה, נראה כי בישראל (כצפוי) לא מצאו פתרון יצירתי לכך שהמשחקים לא מצולמים ממספר מצלמות רב, כפי שהיה במונדיאל. עם מצלמות נוספות, וזוויות נוספות, היה ניתן לקבל החלטה שבסופו של דבר גם היה אפשר להצדיקה במאת האחוזים, מה שלא מתקיים בינתיים במקרה מהגמר. 

גרינפלד מבחינתו ניסה להסביר לעיתונאים את אשר התרחש על המגרש באותן הדקות: "צוות השיפוט האמון על האירוע הזה הוא אני ועוזר השופט הקרוב. ראינו שאין עבירת יד. מכאן האירוע המשיך, הייתה מחאה של דור פרץ שבגינה היה כרטיס צהוב, בזמן ששלפתי את הכרטיס הצהוב אמרתי ישירות לדור להירגע כי אנחנו בודקים את האירוע ב-VAR. כשאמרתי לו את זה, היה חילוף. בזמן החילוף, הם בדקו ועוד לפני שהחילוף הושלם כבר קיבלתי הודעה באוזן מה-VAR "בדקנו, החלטה מצוינת, תמשיך", ומכאן המשחק המשיך".

איסמעילה סורו מול אבי ריקן (אורן בן חקון)איסמעילה סורו מול אבי ריקן (אורן בן חקון)

עד כאן מה שקרה בזמן אמת. אך מה חשב גרינפלד לאחר שראה בעצמו את האירוע בהילוכים החוזרים שסופקו לו? "אחרי שראיתי את הווידאו, רואים בבירור נגיחה מהראש אל היד. זו לא עבירת יד", אמר השופט. "אני והצוות קיבלנו סרטונים מכל מיני זוויות. יש עיתונאים שחושבים שטעינו ויש את אנשי השיפוט בארץ. אין איש שיפוט אחד בארץ שחושב שטעינו. יש קליפ מאוד יפה שהוציא אחראי ההדרכה שלנו, על אירוע שקרה במונדיאל, ששם היד נמצאת במיקום אחר לגמרי ובגלל שהכדור הגיע מהראש - ליד, לא נתנו פנדל. זה קרה במשחק של ארגנטינה. זה הרבה יותר מעורר מחלוקת ממה שקרה היום". 

“למה גרינפלד לא נקרא למוניטור?”

אחרי דברי גרינפלד, במכבי התקשו לקבלם ולהסכים עם הטיעונים והעלו מספר נקודות. האחת היא - מדוע בכלל לא קראו לגרינפלד לבחון את האירוע בעצמו ולמה כל הבדיקה ארכה זמן מועט מאוד. 

“לקח להם דקה לבדוק את האירוע, למה גרינפלד לא נקרא למוניטור? זה משחק על גמר גביע, לא סתם משחק. מול חדרה על אירוע פחות ברור הם בדקו פעמיים כל מקרה במשך שש דקות ופה מה? הם טעו ומסתמכים על זווית שבה אולי הכדור ניתז מהראש? מייצרים מציאות. שופט ה-VAR (אדלר) חשב שזה לא פנדל אז עכשיו מדברים על כדור שניתז אף על פי שבכל זווית שראינו במהלך הלילה, זה לא נראה. להפך. יש זווית בהילוך רגיל, ברור, שבה רואים שהכדור פוגע רק ביד”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */