יום שישי, 17.05.2024 שעה 04:50
לוח משחקים
  • מכבי פ"ת
  • חמישי, 30/05, 20:30
  • הפועל ב"ש

איביץ' לקח אחריות, ייני: אני כועס עלינו מאוד

מאמן מכבי לא הסכים ששגה עם ההרכב: "הייתי פותח כך שוב", אך ציין: "ההפסד הזה עלי". הקפטן היה עצבני וסירב להסביר מדוע. גולדהאר עודד את השחקנים

|
שרן ייני מאוכזב (רדאד ג'בארה)
שרן ייני מאוכזב (רדאד ג'בארה)

1. מכבי תל אביב לא תזכה בטרבל. ההישג מעונת פאקו אייסטרן לא ישוחזר והצהובים מבחינתם סגרו אמש (רביעי) עונה גדולה מבחינתם עם אליפות וזכייה בגביע הטוטו, אך את גביע המדינה הם ינסו להחזיר אליהם בעונה הבאה. אי אפשר שלא לחוש כי ההפתעה הייתה באוויר בימים שקדמו למשחק. כל מי שאינו חלק מהקבוצה, טען וסבר כי אין אפשרות לרדת מהחגיגות הגדולות ומהשמחה אחרי הזכייה הרשמית באליפות, ולהגיע ב-100% רעב ומוכנת למשחק. 

מהיציע, היה נראה כי משהו קצת חסר בכל הקשור לאנרגיות והרעב אצל השחקנים, שמצידם התעקשו וטענו בסוף כי חגיגות האליפות לא היו הבעיה. מלבד טענות על גישה וצורת המשחק על הדשא, היו גם טענות הנוגעות לבחירת ההרכב והחילופים, אך בעונה שכזו שבה שלט ביד רמה בליגה, לא בטוח בכלל שההרכב היה הבעיה של איביץ' או יותר נכון, יהיה זה לא הוגן ולא נכון להגיד שכל הבעיה אמש התנקזה לבחירה נקודתית בשחקן אחד או שניים. יכול להיות וסביר להניח, שהמציאות היא שמכבי ת"א הנוכחית נתנה עונה כל כך גדולה, שבמסגרת ההישגים שלה, היא הצליחה להחביא כמה מהמגרעות שלה, והן אלו שהתנקזו לערב אחד לא טוב בטדי והובילו להדחה. 

איביץ': האחריות היא עליי

2. איביץ', וזאת ייאמר לזכותו, תמך בשחקניו, ולא היה מוכן לשמוע את אותן טענות לגבי חגיגות, פציעות, הרכבים וחילופים. "אני מכבד את השחקנים שלי על כך שהם נלחמו עד לרגע האחרון. הם ניסו עד הדקה האחרונה להשיג את השוויון וגם היו לנו 2-3 מצבים, אבל זה הכדורגל, הם הבקיעו ממצב אחד ואנחנו לא. זה ההפסד הראשון שלנו אחרי כל כך הרבה משחקים, צריך לנתח ולראות למה זה קרה. תמיד אמרתי לכם, גם אחרי ניצחונות, יש לנו עוד הרבה על מה לעבוד ומה לשפר.  האם השחקנים שלי נתנו 100%? כן, הם נתנו. אני לא כועס על השחקנים שלי. אחרי הפסד כזה האחריות היא עליי. ההפסד עליי, כך אני רואה את הכדורגל, כך אני עובד. כשמפסידים משחק שכזה, אני אשם. הייתי פותח עם ה-11 האלה גם היום. לא הייתי עושה שום שינוי, בוודאות". 

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים (רדאד ג'בארה)

3. שרן ייני היה עצבני אמש. ממש לא רגוע. מהדקות הראשונות וגם לאחר מכן. זו לא משימה פשוטה להוציא את הקפטן של מכבי ת"א משלוותו ונדירים המקרים שבהם הוא נראה כה טרוד ולא נינוח במשחק עצמו. גם לאחריו, הוא התקשה מאוד להסתיר את רגשותיו אך רגע לפני שחשף עניינים פנימיים, בניגוד גמור למדיניות שלו כשחקן ושל המועדון, הוא עצר בעצמו. "אני לא רוצה לענות על מה לא עבד היום. אני לא רוצה להעביר ביקורת כשאני קצת עצבני. אני לא רוצה להגיד על מה אני עצבני. אני עצבני עלינו בתור קבוצה, זהו, לא רוצה לפרט למה. אני מצטער שאני נותן תשובה כזו אך אני מעדיף לא להסביר למה אני עצבני כרגע". 

שרן ייני בסיום (רדאד ג'בארה)שרן ייני בסיום (רדאד ג'בארה)

ייני דיבר על סוגיית הפנדל שלא נשרק בסיום: "המלצתי לשופטים להוציא את הווידאו שאני ראיתי, בשביל להגן עליהם ובשביל שמי שעומד מאחוריהם ידאג להם. הטענה ואני ראיתי את זה, אבל לא בהילוך איטי, היא שהכדור פגע בראש ואז ביד ולכן לא היה פנדל ואלו החוקים שמכתיבה פיפ"א. קשה לי לראות אם זה בדיוק נכון או שרק יש תנועה של הראש ולא פגיעה בכדור בראש ואז ביד. בעיני הם צריכים להוציא סרטון שמראה את המהלך כדי להגן על השופטים. במידה וזה נכון ואני לא רואה סיבה לחשוב שאנשים משקרים לי, הם צריכים להוציא את זה כי זה לא היה נראה טוב בטלוויזיה. קיבלתי את ההסבר שנתנו לי ואין לי סיבה לחשוב שמשקרים לי. הפסדנו את המשחק לא בגלל שופט, אלא רק בגללנו".

איתי שכטר (אורן בן חקון)איתי שכטר (אורן בן חקון)

4. יש הרבה נקודות נוספות לקחת מהמשחק הזה. קודם כל, זו התחושה שמכבי ת"א הזו עם כל העונה ההיסטורית שלה, חייבת להתחזק בצורה משמעותית אם היא באמת מכוונת להגיע לשלב בתים. בין אם בצ'מפיונס או בליגה האירופית. אלי דסה שמסיים חוזה עתיד לעזוב ואמש איכזב מאוד, אבל לא רק הוא. גם דור פרץ הציג משחק לא טוב ולא ניצל את השטחים הרבים שהיו לו ואף רשם החמצה גדולה בסיום. יונתן כהן היה לא טוב וכמוהו עומר אצילי ואיתי שכטר. בגדול, שחקנים רבים לא הצליחו להציג את הרמה הטובה שלהם העונה. ז'איר אמאדור לא שותף ויכול מאוד להיות שיוותרו עליו כדי לפנות מקום לבלם זר אחר בעונה הבאה. בסופו של דבר, האופציות אינן רבות מבחינת הצהובים. השוק הישראלי דל כך שאם ירצו לבצע שינוי סביר להניח שהוא יצטרך לבוא על חשבון שחקנים זרים קיימים. 

מיץ' גולדהאר (אורן בן חקון)מיץ' גולדהאר (אורן בן חקון)

5. מיץ' גולדהאר שביקר בישראל בימים האחרונים היה צמוד מאוד לקבוצה. בסיום המשחק הוא ניסה לעודד את השחקנים שירדו מכר הדשא וניסה לשדר להם מסר של תמיכה. בכל זאת, במשימה הגדולה ביותר שהוצבה בפניהם - החזרת האליפות למכבי ת"א, הם עמדו. הבעלים שוחח מספר פעמים עם איביץ' גם במהלך שהותו בארץ, בין היתר עלו התכניות לעונה הבאה. כעת יצטרכו במכבי לנער את אכזבת ההפסד כדי לא להשאיר טעם רע לסיום העונה ולחזור לנצח בליגה, ובמקביל, גם להעלות הילוך בהכנות לקיץ שכן עכשיו, כבר אין משהו לחכות עבורו בחודש מאי. עכשיו, צריך כבר להכין את הסגל שינסה להחזיר את הצהובים לשלב בתים כלשהו.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */