יום ראשון, 19.05.2024 שעה 10:36
אייל ברקוביץ'

אי אפשר להיות תלוי בשחקן אחד

אייל ברקוביץ' בטור אישי ל-ONE: מכבי ת"א בינונית בלי מיכה. איביץ' טעה ואבוקסיס הפתיע. שהאוהדים יבקשו סליחה מאברמוב, וגם: למה הכניסו את ה-VAR?

לפני שנדבר על ה-0:1 המפתיע והדרמטי של בני יהודה על מכבי תל אביב בחצי גמר גביע המדינה, אני רוצה שמישהו יסביר לי למה שמו את ה-VAR במדינת ישראל אם אפילו השופטים לא יודעים איך ומתי להשתמש בו? לא יכול להיות שבמעמד כל כך חשוב באצטדיון טדי, עם כל כך הרבה קהל, בדקה האחרונה של המשחק פוגע הכדור בידו של איסמעילה סורו בתוך הרחבה, והשופט אפילו לא ניגש ל-VAR.

אין לי בעיה אם היו ניגשים ובסופו של דבר היו מחליטים שלא היה פנדל, למרות שלטעמי היה צריך לשרוק. הכדור פגע בידו כאשר היד הייתה מחוץ לנפח של הגוף, לפי החוקים זהו פנדל במאה אחוז. אם במצב כזה השופטים, שאחראים ל-VAR לא מאותתים לשופט המשחק לבוא להסתכל, אז זו פשיטת רגל מצידם. שיבדקו טוב טוב אם הם בכלל ראויים לשפוט.

דור פרץ מתלונן בפני אוראל גרינפלד (רדאד ג'בארה)דור פרץ מתלונן בפני אוראל גרינפלד (רדאד ג'בארה)

נחזור למשחק עצמו, שלא התעלה לרמה גבוהה מבחינתה של מכבי ת"א שרשמה את המשחק הגרוע שלה של העונה והפסידה בצדק, ליריבה שבאה מוכנה בצורה הטובה ביותר. יוסי אבוקסיס הפתיע את כולנו ובמשחקים כאלה גדולים בהם הוא בדרך כלל מחנה את האוטובוס, הפעם הוביל קבוצה שהייתה דומיננטית יותר, מאורגנת יותר, והכי חשוב, גם העזה ונראתה הרבה יותר טוב מבחינה התקפית ממכבי ת"א המנומנמת. 

בני יהודה הייתה עדיפה לאורך כל המשחק ואפילו במספר המצבים גברה על מכבי ת"א ללא עוררין. אוהדי בני יהודה צרכים לבקש סליחה מברק אברמוב על כל המחאות ועגמת הנפש שעשו לבעלי הקבוצה. אברמוב מוכיח, לא בפעם הראשונה, שהוא בעלים נהדר. הקבוצה שלו מתנהלת נהדר ובגלל השקט הניהולי, בשלוש השנים שהוא נמצא בבני יהודה היא מגיעה להישגים הכי טובים שלה בשני העשורים האחרונים.

ברק אברמוב ויוסי אבוקסיס חוגגים (אורן בן חקון)ברק אברמוב ויוסי אבוקסיס חוגגים (אורן בן חקון)

ומה לגבי האלופה הטרייה? שנה שלמה אני אומר שמכבי ת"א תלויה בדור מיכה. הרבה פרשנים צוחקים עלי ואומרים, ‘אלירן עטר שחקן העונה, דור פרץ שחקן העונה, ראיקוביץ' שחקן העונה’, אז אני חד משמעי אומר – מכבי ת"א קבוצה בינונית בלי דור מיכה, וכל השחקנים שמשחקים בלי מיכה נראים הרבה פחות טוב מאשר כשהוא נמצא על המגרש.

מיכה הוא הברומטר של מכבי ת"א ובלעדיו היא עוד קבוצה בליגה. הפעם זה הורגש משמעותית ולא יכול להיות שקבוצה כל כך גדולה תלויה בשחקן אחד. גם בימים שלי כשהייתי מאוד דומיננטי בתור פליימייקר, היו תמיד לידי שחקנים נהדרים, ככה שזה פחות הורגש. מכבי ת"א נראתה הפעם לא מאומנת, לא אטרקטיבית ואפילו קצת כבויה. אני לא מאמין שמכבי ת"א, באופוריה אחרי האליפות, ידעה בדיוק איזה משחק קשה מצפה לה. גם הושבתו של אלירן עטר, המצוין לאורך כל העונה, על הספסל ברוב שלבי המשחק הייתה מוזרה וזו החלטה שגויה של איביץ', שהושיב שחקן כל כך משמעותי במשחק כל כך חשוב.

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים (רדאד ג'בארה)

לסיום, בני יהודה ראויה לניצחון ולמלוא המחמאות, העונה של מכבי ת"א נגמרה ואולי המכה הזו שקיבלה תאותת לה שהיא צריכה בקיץ לקנות הרבה שחקנים חדשים ולחדש בשביל להתמודד בשנה הבאה באירופה. יהיה  לנו אחלה גמר, קרב שוויוני לחלוטין עם שני המאמנים הטובים בארץ – סלובדן דארפיץ ויוסי אבוקסיס. שניהם עם סגנונות ברורים, אחד יותר התקפי, אחד יותר הגנתי ומה שבטוח תמיד כיף לראות שתי קבוצות אנדרדוג מופיעות בגמר, יהיה מעניין מאוד.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים