יום שישי, 03.05.2024 שעה 09:51
יורוליג 23-24
79%2668-291033ריאל מדריד1
67%2554-269833פנאתינייקוס2
67%2610-269233מונאקו3
64%2612-272733ברצלונה4
64%2476-260033אולימפיאקוס5
59%2948-298534מכבי ת"א6
58%2669-280333פנרבחצ'ה7
52%2725-265733וירטוס בולוניה8
52%2815-284833אנדולו אפס9
52%2807-277733באסקוניה10
50%2661-266432פרטיזן בלגרד11
44%2496-250632ארמני מילאנו12
42%2619-262233ז'לגיריס קובנה13
39%2699-259433באיירן מינכן14
39%2617-250333ולנסיה15
32%2816-275434הכוכב האדום16
27%2803-260133וילרבאן17
15%2853-250733אלבה ברלין18
לוח משחקים
  • אולימפיאקוס
  • 58 - 92
  • ברצלונה
  • מכבי ת"א
  • 95 - 88
  • פנאתינייקוס
  • פנרבחצ'ה
  • שישי, 03/05, 20:45
  • מונאקו

ספרופולוס: חתמתי מההתחלה על סיטואציה כזו

מאמן מכבי ת"א מאמין בהעפלה לפלייאוף למרות אווירת הפרידה מההיכל ב-55:90 על גראן קנאריה. וגם: תחושת הפספוס לצד הסיכוי והיום העמוס של דני אבדיה

|
יאניס ספרופולוס מודה לקהל (איציק בלניצקי)
יאניס ספרופולוס מודה לקהל (איציק בלניצקי)

עדיין לא אמרה את המילה האחרונה. מכבי תל אביב שמרה על הסיכוי התאורטי לעלייה לשלב הפלייאוף ביורוליג, כשגברה בקלילות אמש (חמישי) 55:90 על גראן קנאריה, במסגרת המחזור ה-29, במשחק שיכול להיות האחרון של הצהובים בהיכל מנורה מבטחים העונה באירופה.

1.חניכיו של יאניס ספרופולוס, עדיין ללא דיאנדרה קיין, הגיעו למפגש מול הספרדים כשהם עם הגב לקיר. מצד אחד הם ידעו שיש בידם את היכולת לנצח את ההתמודדות אך מן העבר השני רמת האנרגיות מעט ירדה לאור המצב והידיעה שהם תלויים בלא מעט גורמים אחרים כדי להעפיל. ומה באשר לקיין? בקבוצה נמצאים בקשר תמידי איתו ומתעדכנים בשלום אימו. השחקן אמור היה לשוב ארצה במהלך השבוע האחרון אך בסוף נשאר בארצות הברית כשנכון לכתיבת שורות אלו עדיין אין תשובה חד משמעית לגבי מועד חזרתו, כשייתכן וייעדר גם ממשחק הליגה מול הפועל חולון ביום ראשון.

ספרופולוס: "נלחם עד הסוף"

מתחילת המשחק היה ברור כי קשה זה לא הולך להיות עבור החבורה המקומית כשגם הפכה את זה לקל עוד יותר עם תצוגת תכלית של אלכס טיוס מתחת לסלים. המתאזרח, ששומר על יציבות הן בליגה והן ביורוליג בשבועות האחרונים, כשהוא זוכה פעם אחר פעם בתואר ה-MVP, עשה זאת שוב גם הפעם עם שיא נקודות אישי ביורוליג שעמד על 20 נקודות, 6 ריבאונדים ומדד 26, וכל זה ב-18 דקות משחק.

2.לא בוכים על חלב שנשפך? דווקא כן, והרבה. במכבי תל אביב עסקו לא מעט בחישובים שיאפשרו לחלום להתממש כשגם הידיעה על התוצאות של היריבות (פנאתינייקוס שהפסידה לריאל מדריד ומילאנו שנכנעה לפנרבחצ'ה) הוסיפו עוד נתונים לחישובים. תחושת התסכול והפספוס של הצהובים נובעת מהידיעה שאם רק היו משיגים ניצחון אחד נוסף במהלך העונה, למשל מול אותה גראן קנאריה החלשה בחוץ, המצב היה שונה. גם השאלות לגבי מה היה קורה אם המאמן היווני היה מתחיל את העונה? או איך הייתה נראית הקבוצה אם נבן ספאחיה היה עוזב כבר בקיץ? מרחפות במסדרונות הצהובים.

שחקני מכבי ת"א (איציק בלניצקי)שחקני מכבי ת"א (איציק בלניצקי)

דבר אחד בטוח עלה מכל השאלות האלו – שוב נקלעו הצהובים לעונה מסובכת ברמה האירופית הודות להחלטות שגויות שתוקנו רק בשלב מאוחר יותר ואולי גם מאוחר מדי, כשגם העפלה היסטורית, אם וכאשר, לא תוכל למנוע מראשי המועדון לעשות חושבים לאחור על ההתנהלות במהלך הקיץ, וזאת כדי להימנע מעונות חסרות יציבות כמו שחוו בשנים האחרונות. "אנחנו חייבים לחזור להיות אחת ממפלצות המפעל, אסור לנו להגיע למצבים שאנחנו תלויים באחרים", אמרו על כך במכבי ת”א, שכידוע, טרם העפילה לפלייאוף מאז הונהגה השיטה החדשה ביורוליג.

3.היום המטורף של דני אבדיה. נראה שאחרי החודש המוצלח ביותר בחייו המקצועיים, הצליחו במכבי תל אביב לצנן מעט את ההתלהבות סביב הכישרון הגדול שלהם, הן על המגרש והן מחוצה לו, כשהוא אינו מורשה להתראיין. מאז השאלתו של קנדריק ריי, נמצא אבדיה הצעיר על הספסל הצהוב באופן קבוע ומגרד בקושי דקות במפעל האירופי. עם היעדרותו של קיין ולאור משחק שלא היה ספק מהרגע הראשון לאן הולך, קיבל הפורוורד יותר דקות מבדרך כלל הפעם (12) והחזיר עם 10 נקודות, שהן שיא קריירה עבורו ביורוליג, והוסיף גם 5 ריבאונדים. חשוב לציין שההופעה מול הספרדים ממש לא הייתה היחידה של הכישרון הצעיר אתמול, אלא רק אקורד הסיום ליום עמוס לאחר ששותף גם בניצחון קבוצת הנוער מוקדם יותר, שם תרם 7 נקודות, 11 ריבאונדים ו-9 אסיסטים.

דני אבדיה ויובל זוסמן חוגגים (איציק בלניצקי)דני אבדיה ויובל זוסמן חוגגים (איציק בלניצקי)

"עברו עלי שני משחקים לא פשוטים באותו יום, אבל איכשהו ניסיתי להוציא את המיטב ולהציג את הטוב ביותר שלי", אמר בסיום אבדיה, שקיבל אישור חריג להתראיין בעוד הוא מקבל ליווי של אחד מאנשי הקבוצה במהלך דבריו. "זה כיף גדול לשחק פה מול כל האוהדים במשחק אחרון כזה בבית. אני מקווה שהוא לא יהיה האחרון אבל אם כן זה היה ניצחון יפה. כל החבר'ה פה פירגנו לי וחיפשו אותי, לעשות הופעה כזו זה לא מובן מאליו מבחינתי ואני צריך להמשיך ככה. גם כשאין לי שני משחקים אני עובד מאוד קשה במהלך היום, עושה עוד אימונים, שזה מנהג סרבי, להוסיף אימונים קשים אז אני חושב שהתרגלתי לאינטנסיביות".  

4.בניגוד למשחקים האחרונים הביתיים ביורוליג, במסגרתם ספגו שני הפסדים רצופים והחלו להפנים כי הסיכויים קלושים מאוד, הפנים של אנשי המועדון, כמו גם השחקנים בחדר ההלבשה, הקרינו משהו אחר וזאת למרות שהם עדיין מנסים להיאחז בסיכויים הקלושים שנותרו. בהיכל נשארו לא מעט כיסאות ריקים, אך עם זאת אלו שכן הגיעו, לא שכחו לספק אווירה ביתית כשגם בסיום הודו לכל שחקן ושחקן בשירו האישי, ובמיוחד לשחקן המצטיין, טיוס, לכבודו עמדו האוהדים על הרגליים. את הקפטן ג'ון דיברתולומאו חיבקו באהבה ולטאריק בלאק שרו בקול כמסמנים לו את הרצון לראותו גם בעונה הבאה. אבל מעל כולם זכה לתשואות הרמות ספרופולוס, כאות הכרת תודה על הדרך שעשה עם הקבוצה מאז הגיע.

יאניס ספרופולוס מודה לקהל (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס מודה לקהל (איציק בלניצקי)

המאמן עצמו התעטף בצעיף, הודה לאוהדים בהשתחוות בפניהם והצהיר בסיום: "הייתי חותם מהתחלה על סיטואציה בה אנחנו נלחמים על המקום בפלייאוף עד הסוף, וגם אם לא נעלה – אני גאה בשחקנים שלי על הדרך שעברנו".

שחקן נוסף שקיבל לא מעט אהבה הוא ג’רמי פארגו, שעובר עונה קשה מבחינתו עם לא מעט עליות וירידות ופציעה אחת שמנעה ממנו להיות חלק גדול מהמפעל. הפעם, גם אחרי משחק לא גדול שלו, סיים את הערב עם חיוך והודיע: "זה עוד לא הסוף. אנשים מחפשים את הסוף כבר שבעה או שמונה משחקים אבל זה עוד לא נגמר יש עוד משחק ויש עוד סיכויים".

ג'רמי פארגו (איציק בלניצקי)ג'רמי פארגו (איציק בלניצקי)

5.זה לא סוד שבמועדון מודעים לאפשרות הקיימת כי למעשה שיחקו את משחקם האחרון בבית בזירה האירופית לעונה הנוכחית, כשגם הכרוז שי סידי הודה לאוהדים בסיום ונשמע כמו נפרד מהם, ובחר להגיד תודה על תצוגת נפלאות במהלך עונת היורוליג.

אבל למרות הפרידה האפשרית, בכל זאת נציג לפניכם את מפת התרחישים הנוכחית שאכן תוביל את הצהובים לפלייאוף. אחרי שקיבלה סיוע מריאל מדריד והניצחון הדרמטי שלה עם הבאזר מול פנאתינייקוס, שמרה הקבוצה מתל אביב סיכוי קטן לתפוס מקום בשמינייה. מכבי גם נהנתה מהפסד של מילאנו לפנרבחצ’ה, וכעת תקווה להפסדים של האיטלקים לאנדולו אפס במחזור הבא ושל אולימפיאקוס ודייויד בלאט בבית לדרושפאקה במחזור הסיום. התקווה של האלופה הישראלית היא גם להפסד של ז’לגיריס לריאל ולניצחון של הליטאים על אולימפיאקוס ובלאט בהמשך המחזור הנוכחי. כל זאת כמובן בתוספת לניצחון על פנר בחוץ.

תרחיש נוסף שיכול לעלות את הצהובים לפלייאוף הוא שבאיירן מינכן תנצח את דרושפאקה וגראן קנאריה, במקביל להפסד של אולימפיאקוס לז’לגיריס, ושבמחזור האחרון הליטאים יפסידו לריאל מדריד. בנוסף, מכבי חייבת גם שבאסקוניה תנצח את אחד משני המשחקים הנותרים, ואז ייווצר בית מרובע בין הצהובים למילאנו, באיירן ואולימפיאקוס, כשהיתרון אצל מכבי בגלל שני הניצחונות על הגרמנים. בכל תרחיש, הצהובים חייבים כמובן לנצח במחזור האחרון את פנרבחצ’ה, שכבר הבטיחה את המקום הראשון.    

סקוטי ווילבקין וטאריק בלאק (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין וטאריק בלאק (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */