יום שבת, 18.05.2024 שעה 10:55
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל אילת
  • 87 - 77
  • הפועל גליל עליון
  • עירוני נס ציונה
  • 70 - 85
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל עפולה
  • 65 - 68
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 19/05, 18:30
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ירושלים
  • רביעי, 22/05, 18:45
  • הפועל חולון
  • עירוני רמת גן
  • שישי, 24/05, 14:00
  • מכבי ת"א

מילים ללא כיסוי: כל ציטוטי מכבי עד להתרסקות

ההצהרות של ספאחיה, הניתוק של ווילבקין והדימויים של ספרופולוס - מי ראה את הנולד ומי רק הבין הכל בדיעבד? וגם: פדרמן, פארגו והפירגון ל"ג'ונדי"

|
ווילבקין וספרופולוס, סיפקו כמה הצהרות (חגי מיכאלי)
ווילבקין וספרופולוס, סיפקו כמה הצהרות (חגי מיכאלי)

שוב הוכח שאין קסמים בכדורסל - גם יאניס ספרופולוס (“נביא מנטליות מנצחת”) שהגיע במקומו של נבן ספאחיה (“טובים יותר מעונה שעברה”) לא הצליח להציל את הספינה הצהובה הטובעת ומכבי תל אביב, שרגילה כבר לאכזב את אוהדיה בשנים האחרונות ביורוליג, חתמה עוד עונה אירופית רעה, שהעניקה (שוב) לבעלים ולצוות המקצועי הרבה חומר למחשבה לקראת העונה הבאה. 

העונה האירופית הייתה מלאה עליות ומורדות, שינויים ופציעות ודווקא כשהיה נראה כי העסק מתחיל להתחבר ובהיכל מנורה מבטחים נשבו רוחות של אופטימיות, הגיעו שני הפסדי בית מאכזבים (אנדולו אפס וז'לגיריס קובנה), שסגרו את מסך התקוות על היווני וקבוצתו, שכל שנותר להם – לנסות ולשמור על צלחת האליפות, אך הפעם ברור שגם התואר הזה לא יצליח לכפר על העונה המאכזבת.

ספרופולוס: ״נילחם עד הסיכוי האחרון״

מילים ללא כיסוי? היו אלו בעיקר צמד המאמנים (ספרופולס&ספאחיה) שסיפקו לא מעט הצהרות נחרצות בנוגע לעונה הנוכחית, חלקן רחוקות מהמציאות וחלקן דווקא התבררו כנכונות. כעת, לאחר האכזבה הגדולה עם עוד עונה אירופית כושלת, זה הזמן לשוב אחורה בזמן ולבדוק מי מאנשי האלופה כבר ראה את הנולד ומי רק הבין את הכל בדיעבד? רמז: סקוטי ווילבקין בטוח לא חזה את העתיד.

"הכדורסל כאן לא יכול להתחרות עם אירופה", פדרמן (משה חרמון)"הכדורסל כאן לא יכול להתחרות עם אירופה", פדרמן (משה חרמון)

בשביל להבין אולי מעט את דרך החשיבה של מקבלי ההחלטות במועדון הצהוב צריך לחזור עוד לעונה שעברה, לאחר השבת האליפות הודה דייויד פדרמן: “אין פה כדורסל שיכול להתחרות באירופה. נמאס לנו מהמגבלות, אין אף מדינה עם מגבלות כאלה”, ואכן אחד מבעלי הצהובים הרגיש שוב הרגיש על גבו את הפערים המשמעותיים של הכדורסל הישראלי מיתר הקבוצות האירופיות.

לאחר מכן עם פתיחת העונה והצגת השחקנים החדשים אי שם בחודש אוגוסט, ווילבקין, הרכש הנוצץ, שהגיע בקול תרועה רמה עם תג מחיר של מיליון דולר (!) הצהיר: “המטרה לזכות ביורוליג, באליפות ובגביע”, אז שני תארים כבר אין, האם הגארד יצליח להוליך את הקבוצה לשמירה על התואר המקומי או ששוב ינסה לקחת אחריות, אך יקרוס תחת לחץ המאני טיים? תשובות ביוני.

"הסגל טוב מעונה שעברה", ספאחיה (איתי כהן)"הסגל טוב מעונה שעברה", ספאחיה (איתי כהן)

מי שעוד סיפק הצהרה מעניינת באותו ערב אופטימי היה ספאחיה, שאמר: "הסגל נבחר בדיוק לפי מה שרציתי, על הנייר אנחנו טובים יותר", האמנם? לפי התוצאות לא נראה שינוי חיובי מדי והיחיד מבין שחקני הרכש שהגיעו העונה ומציג יכולת משכנעת הוא טאריק בלאק, אז כנראה שגם “על הנייר” הסגל לא איכותי בהרבה כי לדוגמה ווילבקין וג'וני אובראיינט הם לא הצלחה גדולה.

לאחר מכן, המאמן הקרואטי עוד סיפר בביטחון: “המטרה שלי - להעפיל לפלייאוף היורוליג”, אך גם הוא לא תיאר לעצמו שכל כך מהר הוא יאבד את אמון ההנהלה. התוצאות המשיכו להיות רעות, המאמן התעקש: “אני כלל לא חושב שיש לי סיבות לדאוג”, אך חמישה ימים לאחר מכן כבר נחרץ גורלו בתום ההפסד לגראן קנאריה: “כמקצוען אני חייב לכבד את ההחלטה של המועדון”.

"המטרה - פלייאוף", ספאחיה (רדאד ג'בארה)"המטרה - פלייאוף", ספאחיה (רדאד ג'בארה)

עם פתיחת העידן החדש והתקוות ששבו להיכל, הבטיח ספרופולוס: “אני רוצה להגיד לאוהדים שנילחם הכי חזק שאנחנו יכולים, נמות על המגרש בשביל ההצלחה של הקבוצה  – אני והשחקנים. נהיה לוחמים בכל משחק ולא נוותר לעולם – גם אם מובילים וגם אם אנחנו בפיגור. עם המנטליות הזאת נתחיל לנצח משחקים”, אז ניצחונות לא היו יתר על המידה וגם ספק אם המטליות השתנתה, אך ייאמר לזכות היווני שהשחקנים גילו מחויבות גדולה יותר מאז הגיע.

“צריך זמן אין ספק, אך בכל יום אנחנו משתפרים. יש לי סגל מלא וכל שחקן יכול לקבל את הקרדיט בכל רגע נתון”, אמר היווני אחרי ניצחון הבכורה שלו ובנוגע לקרדיט אתם שואלים? המאמן עמד מאחוריי דבריו, כשיובל זוסמן, הכישרון הצעיר, המשיך לקבל יותר ויותר את הדקות על הפרקט כולל אפילו נגד אריות היבשת, לא דבר מובן מאליו במועדון לחוץ כמו מכבי תל אביב.

אט אט סדקים החלו להיווצר במערכת, כשאחרי ההפסד המביך לנס ציונה (10.12) אמר ספרופולוס: "מכבי ת"א קבוצה אחרת בלי ווילבקין ופארגו", אולם בחודשים האחרונים התברר כי גם השניים לא הצליחו להוציא מהבוץ את העגלה, אך חובה לציין כי מאז שפארגו חזר מהפציעה בגבו, הוא רחוק מלהיות אותו השחקן שהשיב לצהובים את האליפות בעונה שעברה.

"מכבי קבוצה אחרת בלי פארגו ו-ווילבקין", יאניס (איציק בלניצקי)"מכבי קבוצה אחרת בלי פארגו ו-ווילבקין", יאניס (איציק בלניצקי)

אחרי ה-78:91 המרשים על הפועל ירושלים בחודש דצמבר היווני כבר לא פחד לספר של מי הקבוצה הזו: “ווילבקין המנהיג שלנו, מאמינים בו”, אך הגארד הטורקי-אמריקאי לא הצליח לספק את הסחורה. כנראה שמה שעובד בטופ יורוקאפ, לא מספיק טוב ויעיל לטופ-8 ביורוליג, ואת זה ראשי הצהובים בוודאי כבר הבינו. אגב, אחרי אותו משחק ווילבקין אמר על ג'ון דיברתולומאו: “בכל פעם שהוא זורק שלשה, היא נכנסת”, כנראה שרק היווני לא הבין זאת, תשאלו את יושבי ההיכל, שתהו בכל פעם מחדש על הקרדיט המוגבל של “ג'ונדי”.

2019 הגיעה, הצהובים ניצחו את אילת ויאניס סיפק משפט מעניין: “מכבי ת”א מעל כולם”, מעניין למה התכוון אז המשורר, שגם לא ציפה להתרסקות הגדולה דווקא בישורת האחרונה והכל כך קריטית. טרם המשחק הקליל מול בודצ'נוסט הוסיף היווני: “רכש? חזרתו של פארגו תהיה חיזוק”, אך גם היווני לא תיאר לעצמו שהיכולת של הגארד הוותיק תהיה כל כך חלשה ובראייה לאחור בוודאי שגם הוא היה דורש חיזוק בנקודת זמן ההיא.

לקראת סופו של חודש ינואר, על גל המומנטום וכשהפלייאוף כבר לא היה נראה כחלום רחוק, ספרופולוס דיבר על המכשולים באימון קבוצה ישראלית: “החוק הרוסי רק עושה בעיות, הפיינל פור - כמו הגרלה”. בחודש פברואר המשיכו התלונות מצד המאמן, הפעם בנוגע ללוח הזמנים: “העייפות מחריפה ממשחק למשחק. אני ממש לא אוהב לתרץ, אך הלו”ז שלנו צפוף”.

"הלחץ השפיע" ספרופולוס (איציק בלניצקי)"הלחץ השפיע" ספרופולוס (איציק בלניצקי)

בתום הניצחון בגרמניה על באיירן מינכן תוך תצוגת הגנתית באמת מרשימה, דיאנדרה קיין הודיע בגאון: “תיזהרו, חזרנו”, והוסיף: “כבר הספידו אותנו, אך אנחנו כאן”. מיותר לציין שמיד לאחר הניצחון על הבווארים החלה ההתרסקות הגדולה עם שני הפסדי בית ומה בקשר לגארד עצמו? 0 נקודות בשני הפסדי הבית (!).

אחרי הניצחון הגדול על ירושלים, הפעם בארנה, מאמן האלופה אמר בביטחון: “מכבי הקבוצה הטובה בישראל”, כרגע זה כנראה נכון, אך קשה לדעת כיצד ההדחה מאירופה תשפיע על שחקניה הזרים של האלופה והאם המחויבות תישמר גם לזירה הפחות נוצצת ומעניינת, התשובות יגיעו בעוד מספר חודשים. כבר אחרי ההפסד לז'לגיריס קובנה של שאראס, ספרופולוס מצא את הבעיה שהביאה להתרסקות הגדולה: “ההפסד הגיע בעיקר בגלל לחץ”.

"מכבי הקבוצה הטובה בישראל", יאניס (איציק בלניצקי)"מכבי הקבוצה הטובה בישראל", יאניס (איציק בלניצקי)

אם בהפסד לז'לגיריס (חיסל סופית את הסיכויים הריאלים) עסקינן, אז אפשר לחזור לדבריו של פדרמן אי שם בתחילת חודש דצמבר בוועדת שרעבי לשיפור הכדורסל הישראלי: "תראו איך מתאמנים בליטא, את התשתיות שם, אלו סוג הדברים שאנחנו בהחלט מאמינים שאפשר לתפור וצריך לקדם גם בארץ”, אז כנראה שגם הפעם בעלי הצהובים בהחלט ידע על מה הוא מדבר. 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */