יום חמישי, 16.05.2024 שעה 18:47
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חולון
  • 85 - 90
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ת"א
  • 71 - 82
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • שישי, 17/05, 13:30
  • הפועל עפולה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שישי, 17/05, 13:35
  • הפועל אילת
  • בני הרצליה
  • שישי, 17/05, 13:40
  • עירוני נס ציונה
  • מכבי ת"א
  • ראשון, 19/05, 21:00
  • הפועל ירושלים

"להבטיח גביע כרגע זה מוזר, הכל יכול לקרות"

אלופת אירופה לעתודה פתחה את קמפיין יורובאסקט 2019 שיתקיים בת"א, בית הלחמי: "השחקנים פה צריכים לשחק, לא משנה באיזו ליגה". אבדיה: "בא להנהיג"

|
דני אבדיה (נעם מורנו)
דני אבדיה (נעם מורנו)

כמעט שנה לאחר שרשמה את אחד מההישגים הגדולים ביותר של הכדורסל הישראלי עם הזכייה באליפות אירופה 2018 לנבחרות עתודה, נבחרת ישראל פתחה היום (שלישי) את קמפיין יורובאסקט 2019 שיתקיים בתל אביב בחודש יולי (13-21), במסיבת עיתונאים חגיגית שנערכה בהיכל קבוצת שלמה. המסע”ת הועברה בשידור חי כאן אצלנו באתר.

מי שהתייצבו אל מול התקשורת באירוע שיוציא לדרך את הקמפיין, הם המאמן אריאל בית הלחמי, שחתום על הזכייה מאשתקד, יחד עם שניים מהשחקנים המובילים שלו בסגל הנוכחי, דני אבדיה ממכבי ת”א וים מדר מהפועל ת”א. כמו כן, נוכחים גם יו”ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי, ונציג עיריית תל אביב, דניאל בנעים.

אבדיה: "אשקיע בנבחרת כמו בכל מקום אחר"

בית הלחמי פתח ואמר: “זה מאוד מרגש להיזכר במה שעשינו. אני גאה באיגוד שהצליח להביא את האליפות לארץ עוד לפני שזכינו בשנה שעברה. זה כבוד גדול לכדורסל שלנו וחווית ספורט כי נראה פה את כוכבי העתיד. ברמה האישית זו זכות גדולה לאמן את הנבחרת, ולעמוד פה במדינה שלנו באולם הזה עושה אותי גאה ונרגש. אנחנו מצפים לזה ומקווים שתהיה חוויה טובה לכולם”.

"הנבחרות הן שונות, אנחנו לא יודעים מי השחקנים שירכיבו את הסגל הסופי, נשחק הכי טוב שאנחנו יכולים אבל להבטיח עוד גביע זה נראה קצת מוזר כרגע. לא חלמנו שנזכה גם בקיץ שעבר אבל הכל יכול להיות, אני מבטיח שתראו נבחרת מאוד מגובשת, רוב השחקנים יהיו חדשים, הם יבינו שהנבחרת יותר חשובה מהיכולת האישית. אני לא מדבר על אף אחד ברמה האישית, לנבחרת ישראל צריך להתייחס כנבחרת, הדור החדש מאוד מוכשר, יש פה שחקנים שכולם מדברים על הכישרון שלהם, הכישרון זה לא הכי חשוב, הדרך שלהם יותר חשובה, זאת גאווה גדולה שהטורניר הזה הוא פה”, הוסיף המאמן. 

אריאל בית הלחמי (נעם מורנו)אריאל בית הלחמי (נעם מורנו)

מצבו של השחקן הישראלי: “השחקנים האלה צריכים לשחק ואם הם לא מקבילים דקות בליגה הראשונה אז הם צריכים ללכת לאיפה שנותנים להם לשחק. הם צריכים לקבל דקות ולא שחקנים זרים וכל ההמצאות. זה הכדורסל שלנו ומי שמקבל דקות עושה דברים שזרים לא עושים, כמו למשל מייקל בריסקר בליגה השנייה. יש המון שחקנים שהם העתיד של הכדורסל שלנו והם צריכים לשחק. יש הרבה שחקנים שכרגע משחקים בליגה הארצית בגילאים האלה ולדעתי זה פספוס עבור שתי הליגות הבכירות שהם שם. אנחנו בוחנים שחקנים משם שאולי יתאימו”.

אבדיה, שצפוי להוביל את הנבחרת לאחר שהיה שותף לזכייה בשנה שעברה, סיפר: "תמיד כיף לעשות עוד שנה במיוחד כשאתה צעיר. אני בא לשחק בין שווים ולנסות לעשות את הטוב ביותר. אני חושב שזה מדהים שהאליפות פה בארץ, נקבל את התמיכה של הקהל זה יעזור לנו, קשה יותר להשאיר את הגביע מאשר לזכות בו. מבחינתי כל הטורנירים האישיים זה לא השוואה, אני כן בא ומביא את הניסיון שלי משנה שעברה כי באמת עשינו משהו גדול, כל שחקן גם אם הוא היה במעמד הזה או לא צריך לבוא הכי טוב שהוא יכול כי הנבחרת מעל הכל. אני אבוא הכי מפוקס והכי חד שאני יכול, אני אעשה את המקסימום שלי בכל מסגרת שאני נמצא בה ובמיוחד בנבחרת". 

דני אבדיה וים מדר לצד הגביע (נעם מורנו)דני אבדיה וים מדר לצד הגביע (נעם מורנו)

חברו של אבדיה לסגל, ים מדר מהפועל ת”א, הוסיף: “זאת זכות גדולה לשחק בנבחרת, אני מכיר את האולם הזה טוב, מאוד כיף כן ואני מקווה שגם בקיץ זה יהיה ככה. אני אכין את עצמי ברמה הכי גבוהה שיש. עדיין לא הגעתי למספיק אימונים, הסגל הוא בטוח כישרוני, אני מכיר את החברים, העתודה שנה שעברה עשו באמת משהו גדול". 

יו”ר האיגוד, עמירם הלוי, שברזומה שלו כבר פיקוד על אירוח יורובאסקט 2017 לנבחרות בוגרות, הסביר: "נכון שכסף זה גורם חשוב, אנחנו קודם כל מסתכלים על ההיבט הספורטיבי והציבורי. כשיש לנו הזמנות להביא אירועים כאלה נעשה את זה, אנחנו הולכים להגיש עוד מועמדויות לארח אליפויות אירופה נוספות. אנחנו נעזרים בממשלה ובמשרד הספורט, סדר הגודל של מחיר האליפות הוא בין חמישה לשישה מיליון ש”ח ואני מאמין שנצליח לגייס את כל הכסף הדרוש".

עמירם הלוי (נעם מורנו)עמירם הלוי (נעם מורנו)

לסיום, דני בנעים, נציג חברת ההפקה ‘קונטקט’ שתפיק את האירוע בשיתוף עיריית ת”א ציין: “זה התחיל נהדר עם אליפות היורובאסקט ב-2017. אנחנו אחראים על ההפקה מסביב וזה אומר לעמוד בצורה מקצועית על הסטנדרטים והיעדים שפיב”א מבקשת ואפילו יותר. נעשה הכל שההפקה מסביב תזרום ותהיה מכובדת. החינוך והדור הבא הם התקווה, נשתדל לעודד כדי שנזכה שוב ונשאיר את הגביע במדינה הנהדרת שלנו. יחד עם הצוות שלי ועיריית תל אביב וכל השותפים הנהדרים שלי ננסה להוכיח שאנחנו עושים את מה שנכון, ננסה להעביר כאן תחרות קלילה, נעימה, זורמת ומקצועית מאוד. אנחנו אלופי אירופה, כל אירוע ספורטיבי בינלאומי שמגיע לכאן עוזר מאוד לפתוח דלתות וזה משפיע על כל ענפי הספורט בעולם. אני מבין בארגון והפקה ולא בלהכניס את הכדור לסל, נדאג שתהיה כאן חגיגת ספורט וחוויה".

דניאל בנעים (נעם מורנו)דניאל בנעים (נעם מורנו)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */