יום שבת, 04.05.2024 שעה 14:08

הישג בפאריס: מוקי זכה בכסף, פלצ'יק עם הארד

אחרי שאלוף אירופה (עד 81 ק"ג) נוצח בגמר ע"י ראסל הגרמני, הישראלי (עד 100 ק"ג) רשם ציון דרך נאה. ששון וקוכמן הפסידו ארד, סמדג'ה: "חסר תקדים"

|
שגיא מוקי (חגי מיכאלי)
שגיא מוקי (חגי מיכאלי)

נבחרת הגברים של ישראל בג’ודו רושמת יום איכותי במסגרת גראנד סלאם פאריס עד כה, כאשר בתום דרמה גדולה שגיא מוקי (עד 81 ק”ג) כבר עמד לחגוג זכייה בזהב עם איפון מול דומיניק ראסל הגרמני, אולם השופט פסל את האיפון בעזרת הווידאו והישראלי נותר הפעם רק עם הכסף. מי שעוד הרשים בצרפת הוא פיטר פלצ’יק (עד 100 ק”ג) שניצח בקרב על הארד את זלטקו קומריץ’ הקרואטי בתום קרב עיקש בסיומו היה זה הישראלי שחגג.

בצד היותר מאכזב הערב - אורי ששון הגיע גם הוא עד לחצי הגמר במשקל החופשי, אך הפסיד ובקרב על מדליית הארד נוצח באיפון על ידי חושנגי קוקארוי מאזרבייג’ן. בנוסף, לי קוכמן שרשם תחרות מרשימה נעצר גם הוא במפגש על מדליית הארד לאחר שהפסיד לכריזסטיאן טוט ההונגרי ולא הצליח להשלים את מסע הקסם. אגב, בטקס הענקת המדליות בו גם מוקי זכה לכבוד הגדול, סעיד מלולי האיראני שקטף את מדליית הארד דרך בית הניחומים לא עלה על הפודיום לקבלת המדליה בטענת פציעה זאת כמובן במטרה לא להיות נוכח במעמד לצד נציגנו הישראלי.

שגיא מוקי חוגג (חגי מיכאלי)שגיא מוקי חוגג (חגי מיכאלי)

כזכור, מוקדם יותר - מוקי, גבר בסיבוב הראשון על ג’ונתן אלארדון הצרפתי ולאחר מכן ניצח בעזרת איפון את דורין גוטונואגה ממולדובה. בשמינית הגמר גבר על אלקסיוס נטאנאטסידיס גם כן באיפון, בדרך לשלב 8 האחרונים. ברבע הגמר במטיאס קאסה הבלגי ולאחר שרשם וואזרי מוקדם הוסיף איפון, וסגר את הסיפור שניה אחת לפני השעון השלים דקה. בחצי הגמר התמודד מוקי מול רוסלאן מוסאייב הקזאחי והטיל אותו באיפון נוסף כדי להבטיח לעצמו את אחד משני המקומות הגבוהים על הפודיום. 

קודם לכן, ששון, היה הראשון שעלה למזרן בשלב ארבעת האחרונים ולצערו נוצח לאחר שספג ווזארי, וכעת ימשיך לקרב על הארד מול יושאנג’י קוקאורי האזרי. עוד לפני כן, פתח את היום עם ניצחון על נאביל זאלאח המקומי באיפון, לפני שהוסיף איפון נוסף בשמינית על חשבונו של ואלדוט סימיונסקו הרומני ועוד וואזרי על קוקורו קאג’יווארה היפני, בדרך למקום בשלב ארבעת האחרונים, במסגרתו כאמור, נוצח.

אורי ששון חוגג (רדאד ג'בארה)אורי ששון חוגג (רדאד ג'בארה)

קודם לכן, פלצ’יק, המתחרה במשקל עד 100 ק”ג, פתח את היום עם ניצחון על יריב קזחי, לפני שחלף גם על פני חוסה ארמנטרוס מקובה. בשלב 16 האחרונים שלח הביתה בעזרת איפון את גריגורי מינאסקין האסטוני ומיד לאחר מכן ברבע, ניצח באיפון גם כן את ניאז בילאלוב הרוסי. בחצי הגמר חווה פספוס גדול ארון וולף היפני, לאחר שכבר הוביל בעזרת ניקוד וואזרי, אך לקראת הסיום רותק והפסיד.

פיטר פלצ'יק (נעם מורנו)פיטר פלצ'יק (נעם מורנו)

קוכמן, האלמוני מבין ארבעת הישראלים שעלו למזרן הבוקר, הפתיע את כולם בקטגוריית המשקל עד 90 ק”ג כשהחל את דרכו עם ניצחון על יריב קנדי בעזרת איפון אחרי 19 שניות בלבד. בהמשך, גבר אמינוט מקסים הצרפתי וקושן קאלמורזאייב הרוסי גם כן באיפון. ברבע הגמר פגש יריב מונגולי וגם אותו הוא הטיל באיפון ללא בעיות אחרי 49 שניות בלבד. בחצי הגמר, פגש באיסלאם בוזבאייב האזרי ונוצח בניקוד וואזרי.

לי קוכמן (מערכת ONE)לי קוכמן (מערכת ONE)

אורן סמדג’ה שיבח: “אין גבולות לרצונות שלי ולנחישות של ספורטאי הנבחרת. כמה רגעים אחרי והפסקה מהימים המטורפים האלה אני מתרגש לומר שעשינו היסטוריה. זו קפיצת מדרגה משמעותית לנבחרת ישראל גברים בג’ודו. ההישג הוא חסר תקדים, הגענו לתחרות שמונה ספורטאים שמהם שישה התמודדו על מדליה כשחמישה מהם הגיעו לחצי גמר בטורניר הגדול והקשה בעולם”.

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב: "הישג אדיר לנבחרת הג'ודו ביומה השני של התחרות היוקרתית - גראנד סלאם פאריס 2019 כשארבעה ספורטאים מנבחרת הגברים הגיעו להתמודד  בקרבות על המדליה. פחות מיממה אחרי המדליה של ברוך שמאילוב וההופעה המוצלחת של דניאל בן דויד הצעיר, שוב דגל ישראל מונף לו בתקרת האולם עם זכייתם של שגיא מוקי ופיטר פלצ'יק במדליות.

“יום מרשים לשגיא מוקי שמסיים שבועיים גדולים מבחינתו- מדליית זהב בגראנד פרי תל אביב ומדליית כסף בגראנד סלאם פאריס! פחות משבועיים אחרי הזכייה שלו במדליית זהב מול אלפי צופים כאן בישראל, שגיא מוקי מסיים תחרות נוספת על הפודיום ואחרי יום כמעט מושלם, בו גבר על כל יריביו בהטלות איפון, זוכה לבסוף שגיא במדליית הכסף אחרי דרמת שיפוט מורטת שערות. ברכות לפיטר פלצ'יק שנעדר מהתחרות בארץ, החלטה שהוכחה כנכונה, עם זכייתו במדליית הארד אחרי תחרות מרשימה במיוחד”.
 
“הישג מדהים במיוחד ללי קוכמן, שהרשים במהלך כל התחרות והגיע עד לקרב על מדליית הארד. ההישג האדיר של קוכמן מוכיח שלנבחרת יש קאדר עמוק לקראת המשחקים האולימפיים בטוקיו. מחמאות גם לאורי ששון שמוכיח שהוא חוזר לכושר וכמעט מצליח לשחזר את ההישג אך מפסיד בסוף בקרב על מדליית הארד. שאפו ענק ליו"ר האיגוד, משה פונטי ולמאמן הנבחרת, אורן סמדג'ה שיחד עם גיא פוגל והצוות המקצועי שמצליחים להעמיד כמעט באופן שגרתי את הספורטאים שלנו על פודיום המנצחים ומצהירים כוונות ברורות לקראת טוקיו 2020”.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */