יום שישי, 17.05.2024 שעה 12:22
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

מערכת ה-VAR נבחנה: אדום ושער בנבדל בוטלו

הטכנולוגיה שתיכנס בפלייאוף ליגת העל נבדקה לראשונה בליגה א', הרחקה וגול בוטלו בזכותה. השופט אלי חכמון: "היא עזרה לנו, ההכנה באה לידי ביטוי"

|
אלי חכמון מסתכל במערכת ה-VAR (נעם מורנו)
אלי חכמון מסתכל במערכת ה-VAR (נעם מורנו)

מערכת ה-VAR שעתידה להיכנס במרץ הקרוב לליגת העל במסגרת משחקי הפלייאוף, ערכה ניסוי ראשון בליגה א' במשחק שבין הכח עמידר רמת גן לבין מכבי שעריים (1:3) שנערך היום (שישי) באצטדיון וינטר. הטכנולוגיה החדשנית כוללת חמש מצלמות שמתמקדות במגרש, יש שופט וידאו ראשי שנקרא שופט VAR והוא רשאי לתקשר עם שופט המשחק ולהחליט אילו מצבים ראויים לבדיקה ולבחינה, הוא בין היתר מבקש מהמפעיל זוויות שונות במידת הצורך, מהירות צילום והילוכים חוזרים.

תפקיד נוסף של עוזר שופט ה-VAR הוא להמשיך להסתכל על המשחק בזמן אמת כשששופט ה-VAR הראשי בודק אירועים, אחריות נוספת שיש לו היא להיות בקשר עם זכיין השידור של אותו משחק. כל 16 שופטי ליגת העל עוברים הכשרה מקיפה לתפקיד.

צפו במערכת הVAR פועלת לראשונה במשחק רשמי

לפרויקט יש מנהל פרויקט שיפקח על המערכת, כל צוות השיפוט ממשיך להתנסות בתרגולים ובמהלך השבוע עורכים משחקים עם קבוצות נוער שמגיעות לשחק בשביל הניסוי. במשחק שנערך היום אלי חכמון היה השופט, זיו אדלר היה שופט ה-VAR ועוזר ה-VAR היה דני קרסיקוב. במהלך המשחק, חכמון שרק לפנדל לטובת שעריים, ושלף כרטיס אדום לשחקן של הכח, כשלאחר התייעצות עם שופטי ה-VAR, הוחלט לבטל את הכרטיס האדום ששלף בטענה שלא נמנע מצב וודאי לשער בעת העבירה. לאחר מכן, שעריים כבשה גול והשוותה ל-2:2, כאשר תחילה השער אושר, אבל לאחר התערבות של מערכת ה-VAR הוא  נפסל בטענת נבדל.

זיו אדלר ודני קרסיקוב בעמדת ה-VAR (נעם מורנו)זיו אדלר ודני קרסיקוב בעמדת ה-VAR (נעם מורנו)

שמוליק שטייף מנהל פרויקט ה-VAR מטעם ההתאחדות אמר: "המשחק היה למרבה הפלא עם די הרבה אירועים, אירועים יפים חוץ מהשערים שנכבשו שגם אותם אנחנו בודקים תמיד, היה פה ספק הזדמנות ודאית להבקעת שער, שער שנפסל, סך הכל למשחק ליגה א' היו אירועים די טובים לבדיקה אלו בעצם אחת המטרות שלנו, אנחנו משלבים את משחקי ליגה א' שאנחנו מצפים שם ליותר אקשן ואירועים אמיתיים יחד עם משחקי האימון שאנחנו עורכים ברמת גן שהם קצת בקצב יותר נמוך ועם פחות אירועים וזאת בדיוק המטרה שהתחלנו לשלב את ליגה א' כחלק ממערך ההכשרה לקראת משחקי ליגת העל”.

זיו אדלר ודני קרסיקוב בעמדת ה-VAR (נעם מורנו)זיו אדלר ודני קרסיקוב בעמדת ה-VAR (נעם מורנו)

“כמובן שהטכנולוגיה אמורה לנקות את המשחק מהטעויות הקריטיות הברורות והוודאיות במשחק כך שלמעשה לא יישארו טעויות קריטיות והצדק למשחק יעשה”, אמר שטייף והוסיף: “אני מניח שככל שאנחנו יותר נתאמן ושלבי ההכשרה מתקדמים לשלבים הבאים השופטים יהיו יותר מיומנים זאת בדיוק אחת המטרות. מתחילים לחבר את כל האלמנטים לקשור את כל הקצוות לקראת הדבר האמיתי במשחק לייב ואני מניח שרק טוב יצא מזה בסופו של דבר כשנוכל למנוע טעויות קריטיות משנות משחק”.

על המסקנות ודברים שצריך לשפר: “כמובן יש תמיד מה לשפר בגלל זה אני נמצא פה ועוקב אחרי הדברים, שומע את התקשורת בין השופט לשופט הווידאו, בוחן מה נבדק ואיך נבדק, איזה זוויות ואיזה מהירויות, זום אין, זום אאוט, כל התהליך נבדק, אנחנו חותכים קליפ, ננתח אותם לאחר המשחק, אנחנו גם שולחים את הקליפים לפיפ"א, כי אנחנו תחת מעקב והסמכה של IFAB. הם צריכים בסופו של דבר להסמיך את השופטים בארץ ואת הטכנולוגיה גם שתהיה מוכרת ויעילה לטובת משחקי הלייב, אני מאמין שאנחנו בדרך הנכונה כמובן תמיד יש מה לשפר, אנחנו כל הזמן נשתפר גם כשנעלה בלייב, תמיד יהיה על מה לעבוד ומה לשפר ולהיות יותר מאומנים". 

מערכת ה-VAR (נעם מורנו)מערכת ה-VAR (נעם מורנו)

אלי חכמון שופט המשחק סיפר: "תחילה עשינו הכנה די טובה של מספר חודשים, במהלך שבועות די ארוכים, אני חושב שההכנה באה לידי ביטוי היום בצורה מיטבית במהלך המשחק, התרגשנו זה דבר חדש ואני שמח שהמערכת באמת עזרה לנו היום. זה אחד הדברים שבאמת יכולים להביא את הכדורגל לרמה אחרת, היום ראינו את זה די יפה. זה כמו טייס ככל שיהיו לנו יותר משחקים, יותר שעות טיסה נדע לתפעל את המערכת ביותר זמן וביותר יעילות, פחות הפסקות אין מה לעשות זה חלק מהמשחק ונלמד לעשות את זה יותר טוב".

1:3 להכח ר”ג על שעריים, באקה הפסידה

מלבד ההיסטוריה עם המערכת החדשה, היה גם כדורגל – את המחצית הראשונה הסגולים פתחו בסערה עם כשיאיר שפונגין העלה את המארחת ליתרון בדקה ה-35, אופק מרום הכפיל כעבור שלוש דקות ואז הקבוצה מרחובות חזרה לעניינים. ירין אברהם הורחק בדקה ה-40, תום מדהלה צימק עבור שעריים ל-1:2. שער נוסף של האורחים נכבש, כאשר תחילה אושר ולאחר מכן נפסל בטענת נבדל על ידי מערכת ה-VAR. מאוחר יותר, חכמון שרק לפנדל לטובת שעריים אך לאחר התייעצות עם זיו אדלר ודני קרסיקוב הוא חזר בו מהחלטתו.  אריאל לזמי נעץ את המסמר האחרון בדקה ה-89 וקבע 1:3 להכח שצמצם את הפער ממ.ס. כפר קאסם ל-3 נקודות.

אלי חכמון מבטל את הפנדל לשעריים (נעם מורנו)אלי חכמון מבטל את הפנדל לשעריים (נעם מורנו)

עוד במחוז הדרומי, אדומים אשדוד הביסה 1:4 את שמשון כפר קאסם משערים של עידן שריקי בדקה ה-20, לישי ביטון ויוני רביבו כבשו מהנקודה הלבנה בדקות 26 ו-44. מחמוד סבר צימק ל-1:3 בדקה ה-58, אך לישי ביטון השלים צמד בדקה ה-70. בנוסף, הפועל אזור התארחה אצל מכבי יבנה מהצמרת והפתיעה אותה עם שער של אדיר כליפה בדקה ה-71, מה שקבע 0:1 לאזור בסיום.

הפועל אום אל פאחם – הפועל בני זלפה 2:2
משחק רווי שערים התרחש באום אל פאחם. המוליכה, פגשה בביתה עוד יריבה מהצמרת בדמות בני זלפה, שלא עשתה לה חיים קלים ואף הערימה עליה. סעיד דיאב העלה את האורחת ליתרון בדקה ה-34, אך אום אל פאחם השוותה כעבור חמש דקות מרגליו של מועמר קראקרה, כשהאחרון השלים צמד רגע לפני הירידה לחדר ההלבשה וקבע מהפך. זלפה סרבה לצאת מהמשחק בידיים ריקות כאשר איתמר כהן קבע 2:2 דרמטי בדקה ה-91.

במקביל, הפועל באקה אל גרבייה נעצרה כשאירחה את מ.ס. טירה כששלום אדרי כבש ראשון עבור טירה בדקה ה-18, מתנאל טדסה קבע 0:2 לאורחים בדקה ה-58 ושער של ניר אברג’יל בדקה ה-65 לא מנע הפסד עבור השנייה בטבלה. בעקבות כך, אום אל פאחם הגדילה את הפער בפסגה לחמש נקודות.

תוצאות נוספות בליגה א’ דרום:

הפועל כפר שלם – א.ס. נורדיה ירושלים 0:3

הפועל בקעת הירדן – בית”ר כפר סבא 0:0

מ.כ. ירמיהו חולון – מכבי קביליו יפו 0:0

תוצאות נוספות בליגה א’ צפון:

הפועל ירושלים – עירוני טבריה 3:0

מכבי קריית אתא – הפועל הרצליה 0:1

הפועל מגדל העמק – מכבי צור שלום 1:2

הפועל כפר כנא – הפועל אסי גלבוע 2:0

הפועל רובי שפירא – הפועל כאוכב 2:0

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */