יום שישי, 17.05.2024 שעה 10:25

הגדול מכולם: בריידי וניו אינגלנד זכו בסופרבול

הפטריוטס והכוכב הוותיק זכו בתואר שישי בהיסטוריה עם 3:13 על לוס אנג'לס ראמס בזכות טאצ'דאון מנצח ברבע הרביעי, בגמר עם הכי מעט נקודות בהיסטוריה

|
טום בריידי (רויטרס)
טום בריידי (רויטרס)

זה לא היה סופרבול גדול, רחוק מכך. זה היה הסופרבול ההגנתי ביותר בהיסטוריה של הפוטבול עם 16 נקודות בלבד במשותף לשתי הקבוצות. אך דווקא ברגעים כאלה השחקנים הגדולים באמת מתעלים, והלילה (בין ראשון לשני) זה היה (שוב) הלילה של טום בריידי, שהוליך את ניו אינגלנד פטריוטס לניצחון 3:13 על לוס אנג’לס ראמס ולתואר שישי בהיסטוריה, שלו ושל המועדון.

בריידי כבר בן 41, ומאמנו ביל בליצ’יק בן 66 (הוותיק ביותר לזכות). מנגד, עמדו המאמן הצעיר ביותר שהגיע למעמד, שון מקוויי בן ה-33, עם קוורטרבק צעיר גם כן, ג’ארד גוף בן ה-24. האמת, בשלושת הרבעים הראשונים, הבדל הגילאים לא השפיע ועל אף שבריידי היה הרבה יותר על המגרש, התוצאה הראתה רק 3:3.

טום בריידי חוגג (רויטרס)טום בריידי חוגג (רויטרס)

אלא שהרבע הרביעי היה המפתח. דרייב אחד מבריק של בריידי וחבריו, כולל שתי תפיסות של רוב גרונקובסקי וריצה קצרה לאנדזון של סוני מישל הרוקי, נתן את הטאצ’דאון הראשון והיחיד במשחק, באופן סמלי, אחרי 53 דקות בדיוק בסופרבול 53. הניסיון של הראמס לחזור הסתיים בחטיפה והפאטס החלו בחגיגות, שאפילו הופעת מחצית בינונית של מארון 5 לא תהרוס.

קייל ואן נוי בתוך הקונפטי (רויטרס)קייל ואן נוי בתוך הקונפטי (רויטרס)

רבע ראשון – 0:0

אחרי שלל ההקדמות וההכנות, כולל ביצוע אמוציונלי של ההמנון האמריקאי על ידי גלדיס נייט ומפגן חיל האוויר המסורתי בסופו, הסופרבול ה-53 יצא לדרך עם עדיפות מובהקת כצפוי לפטריוטס ביציעים.

ניו אינגלנד פטריוטס עולים למגרש (רויטרס)ניו אינגלנד פטריוטס עולים למגרש (רויטרס)
לוס אנג'לס ראמס עולים למגרש (רויטרס)לוס אנג'לס ראמס עולים למגרש (רויטרס)
גלדיס נייט בהמנון (רויטרס)גלדיס נייט בהמנון (רויטרס)
מטס חיל האוויר (רויטרס)מטס חיל האוויר (רויטרס)

הפטריוטס פתחו את המשחק עם מהלכי ריצה טובים של סוני מישל, אולם כבר במסירה הראשונה של בריידי, הוא נחטף על ידי קורי ליטלטון וג’ארד גוף עלה לראשונה על המגרש בקריירה במשחק סופרבול. הקוורטרבק של הראמס לא הצליח להשיג דאון ראשון וקבוצתו נאלצה לבעוט פאנט, כך שבריידי חזר שוב במהרה בניסיון לתקן. הדרייב השני שלו כבר היה טוב יותר, אולם לא הסתיים עם ניקוד, אלא בהחמצת שער שדה מ-46 יארד של סטיבן גוסטובסקי. גם הדרייב השני של גוף הסתיים כמו הראשון מוקדם מהצפוי, ובריידי קיבל הזדמנות שלישית ברבע הראשון. אחרי מסירה מצוינת לאדלמן, הקוורטרבק הוותיק כמעט עשה פאמבל, אך התעשת והדרייב, כמו גם הרבע, הסתיים בפאנט.

סוני מישל מול ג'ון ג'ונסון (רויטרס)סוני מישל מול ג'ון ג'ונסון (רויטרס)

רבע שני – 0:3 לניו אינגלנד

הרבע השני נפתח עם עוד דרייב כושל של הראמס, שנאלצו לבעוט פאנט מעומק המגרש שלהם. בריידי שוב חזר לדשא ובדאון שלישי ויארד אחד הלך על מסירה ל-25 יארד מדויקת לאדלמן, שהציבה את הפטריוטס במרחק שער שדה. הפעם גוסטובסקי דייק מ-42 יארד. 0:3 לניו אינגלנד. הראנינג בק הנהדר טוד גרלי עלה לשחק עבור הראמס, אבל גוף שוב לא הצליח לייצר משהו מהותי בהתקפה ומנגד בריידי את אדלמן סיפקו את הסחורה. דקה ורבע לסיום המחצית בליצ’יק החליט ללכת על דאון רביעי ולא לבעוט שער שדה, מה שהתברר כטעות. רק 0:3 במחצית ללא טאצ’דאון לרפואה והכי מעט נקודות במחצית מאז הסופרבול התשיעי.

ג'ארד גוף מוסר (רויטרס)ג'ארד גוף מוסר (רויטרס)

רבע שלישי – 3:3

אחרי מחצית פושרת, הגיע מופע המחצית של מארון 5, שאירחו את טראוויס סקוט וביג בוי. נראה כי המופע היה פושר רק קצת פחות מהמשחק עצמו, אולם לפחות הייתה ההברקה בדמות בוב ספוג שהפציע לרגע על המסכים, זכר לעצומה ברשת שקראה לכך. וכשאדם לוין הוריד באמת את כל הבגדים שהיה יכול בלי שזה ייחשב הטרדה, אפשר היה להתחיל במחצית השנייה.

מארון 5 על הבמה (רויטרס)מארון 5 על הבמה (רויטרס)
טראוויס סקוט ואדם לוין (רויטרס)טראוויס סקוט ואדם לוין (רויטרס)
אדם לוין. בסוף נשאר בלי חולצה (רויטרס)אדם לוין. בסוף נשאר בלי חולצה (רויטרס)

בחזרה לפוטבול, ובחזרה להתקפות המתקשות, ששוב נעצרו לפני האיזור המסוכן, כשהראמס והבועט ג’וני האקר רשמו כבר פאנט שמיני רצוף במשחק. מנגד, למרות תפיסה נוספת של אדלמן למסירה של בריידי על 27 יארד, גם הפטריוטס לא רשמו ניקוד. תשע דקות בתוך הרבע הגיע הדרייב הטוב ביותר של הכחולים-צהובים, עם שלושה דאונים ראשונים ברצף, כולל שתי מסירות טובות של גוף לברנדין קוקס ולרוברט וודס. מסירה לקוקס לתוך האנדזון כמעט נתפסה, אך הראמס נאלצו להסתפק בשער שדה מ-53 יארד של גרג זורליין, 3:3, וכך גם הסתיים הרבע. הכי מעט נקודות אי פעם אחרי שלושה רבעים בסופרבול.

טום בריידי (רויטרס)טום בריידי (רויטרס)
רוב גרונקובסקי (רויטרס)רוב גרונקובסקי (רויטרס)

רבע רביעי – 3:13 לניו אינגלנד

הראמס נהנו מעבירה כדי להשיג דאון ראשון, אולם דווקא כשנראה שנכנסו לקצב עם תפיסה נוספת של קוקס וריצה של גרלי, הגיע דגל גם בצד שלהם ובריידי עלה לדשא לזמן שהוא הכי אוהב, המאני טיים. ארבע מסירות מוצלחות רצופות, שתיים מהן לגרונק, הביאו את הפטריוטס, לראשונה במשחק, לתוך הרד-זון ולקו שני היארד. משם, סוני מישל לקח את זה לאנדזון, 3:10 לפאטס וטאצ’דאון ראשון במשחק, 7 דקות לסיום. הקבוצה מ-LA הבינה שהיא חייבת להתחיל לשחק, ודרייב טוב של גוף כמעט הביא אותה לטאצ’דאון, אך הסתיים דווקא בחטיפה של סטפון גילמור. הפאטס הורידו את השעון, עד ש-1:12 לסיום השיגו עוד שער שדה ו-3:13 שסגר את הסיפור.

הפטריוטס חוגגים (רויטרס)הפטריוטס חוגגים (רויטרס)
ביל בליצ'יק והספסל של הפטריוטס חוגגים (רויטרס)ביל בליצ'יק והספסל של הפטריוטס חוגגים (רויטרס)
ג'וליאן אדלמן (רויטרס)ג'וליאן אדלמן (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */