יום שישי, 10.05.2024 שעה 06:05
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • 84 - 67
  • הפועל ירושלים
  • בני הרצליה
  • 90 - 89
  • הפועל חיפה
  • הפועל גליל עליון
  • שישי, 10/05, 13:00
  • עירוני נס ציונה
  • עירוני רמת גן
  • שבת, 11/05, 20:40
  • הפועל חולון

פרנקל: מכבי מעודדת את מתקפת האוהדים עליי

יו"ר מנהלת הליגה במסיבת עיתונאים סוערת: "אני אוהד את הקבוצה 40 שנה. גם לקבוצות היורוליג יש מגבלות, הן לא מתלוננות. גם למכבי אין על מה להלין"

|
פרנקל במסיבת העיתונאים (נעם מורנו)
פרנקל במסיבת העיתונאים (נעם מורנו)

יו”ר מנהלת הליגה בכדורסל, שמואל פרנקל, ערך היום (שני) מסיבת עיתונאים בעקבות סערת מכבי תל אביב. כזכור, פרנקל התעמת עם המנהל המקצועי של הצהובים, ניקולה וויצ’יץ’ לאחר המשחק מול בודוצ’נוסט. ב-ONE פורסם לראשונה בשבוע שעבר כי מכבי תל אביב שאלה בסקר את אוהדיה אם יעשו מנוי במצב בו הקבוצה תפרוש מהליגה.

פרנקל אמר: “בשנים האחרונות עברנו הרבה משברים וכעת ננסה ליישר את ההדורים. בשבועיים האחרונים אני תחת מתקפה אישית של אוהדי מכבי, שלא מגנה ואף מעודדת, גם הדובר. אני אוהד את הקבוצה 40 שנה, למרות זאת לפני כשנה וחצי כל היו”רים בחרו בי לקדנציה נוספת כי ראו את ההתנהלות, כי ראו שאני יור של כולם”.

שמואל פרנקל: מכבי מאוד חשובה לליגה

“מכבי מאוד חשובה לליגה והיא מאוד חשובה למכבי. רוב חברי ההנהלה יעשו הכל, (שמעון, ע.ק) מזרחי אמר שזה הלחם והחמאה. מכבי שואפת לשלושת התארים. לפני חצי שנה ראינו את השמחה האדירה של מכבי כשזכו באליפות. גם חלק מהאוהדים שלחו סמסים לחזק את ידי ולקדם ישראלים”.

“לפני שנתיים התחברו חמש קבוצות וביקשו לפרוש מהליגה ואחרי המשבר נפגשו עם ראשי מכבי והגיעו להסכם על המחלוקת. ההסכם הזה עבר בישיבת דירקטוריון כשבין השאר נקבע פיינל פור בשלוש השנים הבאות למעשה עד תום העונה הבאה 19/20. הם הגיעו להסכם הזה ראשי מכבי”.

כיתובים על הכיסאות (נעם מורנו)כיתובים על הכיסאות (נעם מורנו)

“למרות שההסכם תקף לעוד עונה בלבד עלה נושא הסדרות, וזה עומד לעלות בישיבת הדירקטוריון הקרובה בגלל התחרותיות. נביא הצעה לסדרות. הודעתי על זה מזמן ואין השפעה של האוהדים. הרגשנו שזה הזמן להעלות את הנושא הזה. אני לא יודע איזה סוג סדרות, יש אלטרנטיבות, בטוח שנמצא את הנוסחה הנכונה. אני בעד סדרות ומקווה שזה יעבור”.

עוד מפרנקל: “לגבי החוק הרוסי, עליו גם דיבר המאמן (יאניס ספרופולוס, ע.ק.). כולם יודעים שזה מסתיים השנה ומקווה שהאוהדים יפנימו על זה. המאמנים יצאו נחרצות נגד והמנהלת החליטה שיסתיים. מזכיר שהגענו למצב של סגירת הליגה. הבנו שאין מקום לחוק הזה יותר, כולל סגירת ליגה שלי הכי כאב. שמח שהשחקנים התרצו ובאו למו”מ והגענו להסכם לשנתיים”.

ספרופולוס. יצא נגד החוק הרוסי (איציק בלניצקי)ספרופולוס. יצא נגד החוק הרוסי (איציק בלניצקי)

“מאמין מאוד בשחקן, מאמין שהם ימצאו את דרכם לפרקט, כשמנהלת הליגה קובעת את החוקים היא צריכה לא רק להתחשב בקבוצות אלא בשחקנים ובהסכם. חמישה זרים בטופס, אחד על הפרקט. אני לא רואה שום בעיה למכבי לעמוד בחוק הזה. לכל הקבוצות ששולחות ליורוליג יש מגבלות, הן לא מתלוננות, גם למכבי אין על מה להלין. מעריכים את מכבי על הכבוד וקוראים להם להמשיך בדיאלוג מולנו. להפסיק את הפגיעה לאלתר במוניטין של הליגה.

“בשנה הבאה היורוליג 18 קבוצות, 34 משחקים, מה שיגרום לכך שישחקו פעמיים בשבוע 11 פעמים, עומס בלתי הגיוני, זה גורם נזק אדיר לליגות המקומיות. פגשתי את ג’ורדי (ברתומאו, ע.ק.) והצגתי לו את הבעיה, כתבנו מכתב ונמשיך לפעול יחד עם ליגות שונות נגד הנזק הגדול שהיורוליג גורם לליגות המקומיות”.

עדלי מרכוס ושמואל פרנקל במסיבת העיתונאים (נעם מורנו)עדלי מרכוס ושמואל פרנקל במסיבת העיתונאים (נעם מורנו)

“בכל אירופה יש מגבלות, בישראל הן לא חמורות יותר”

בשלב זה החל דובר המנהלת שלומי פרי במצגת בה פירט את כל המגבלות החלות על קבוצות היורוליג בליגות מקומיות אחרות: “בטורקיה ארבעה זרים נותרים בחוץ בסגל כל משחק ויש הגבלה על מתאזרחים. ביוון יש שישה זרים בטופס, כשמותר רק שלושה חילופים בסגל בכל סיבוב, אין אפשרות להחליף תוך כדי ממשחק למשחק. באיטליה – שישה זרים ושישה מקומיים, רק מתאזרח אחד אם קיבל אזרחות לפני 2012 או משחק בנבחרת. בספרד – בכל קבוצה 4 מקומיים, ומבין הזרים הגבלה על מספר האמריקאיים. בצרפת – לפחות שישה מקומיים בני המקום, שניים מהזרים צריכים להיות עם דרכון אירופי. השורה התחתונה: אנחנו לא מחמירים יותר מאירופה”.

עוד המשיך פרי ותקף את המפעל: “היורוליג מבטל את הזהות המקומית – זו הליגה היחידה שלא מתחשבת בליגה המקומית ובשחקן המקומי. בצ’מפיונס לדוגמה יש חובה לחמישה מקומיים. הגדלת הליגה היא צעד לא הגיוני, אני לא יודע איך אני מתמודד עם דבר כזה כמי שמסדר את המשחקים. בכל הליגות האירופיות בכל הענפים משחקים במפעלים גג פעם בשבוע, זו דורסנות כלפי הליגות המקומיות באירופה שעלולה להסב להן פגיעה אנושה. בעונת 10/11 היו 16 משחקים עד הפלייאוף, בעונה הבאה – 34 משחקים, 41 משחקים למי שתגיע לגמר. הפגיעה היא מהותית ואנושה – זכויות שידור, חוסר ספורטיביות כי הליגה סגורה, לוח זמנים בלתי אפשרי, עומס גופני על השחקנים ועוד. המנהלת תשתף פעולה כדי לנקוט צעדים נגד זה, בטוחים שיצטרפו אלינו גופים נוספים, המנהלת לא תסכים לפגיעה בליגה הישראלית”.

“ניקולה לא יכול להאשים בהכל את החוק הרוסי”

בשלב זה הגיע זמן השאלות מצד העיתונאים, בו פרנקל התייחס ראשית לעיסוק בקבוצה אחת, שהצביעה בעד פיינל פור וחוק רוסי: “אין לנו טענות מקבוצות אחרות, היא היחידה שיש לה טענות ונלחמת כל הזמן במנהלת. בזמן האחרון הטונים עלו והטענות התגברו ויש כאלה במכבי שגם שמו את כל הכישלונות של השנים האחרונת על החוקים והמנהלת. לא יכולנו לשבת מהצד ולא להתייחס לדברים. כמו שאמרתי, זו קבוצה חשובה בליגה, קהל נהדר, שחקנים נהדרים ולא יכולים להתעלם ממה שהיא מעלה בתקשורת, חשבנו שיש מקום לענות לזה”.

שמואל פרנקל (נעם מורנו)שמואל פרנקל (נעם מורנו)

מחאת האוהדים: “לגבי האוהדים, צלצלו לי ראשי מכבי ואמרו לי שיש להם לחץ גדול מצד אוהדים, קבוצה קטנה של אוהדים, קיבלתי מהארגון הגדול דווקא מסרונים של תמיכה ושל אהדה בלתי רגילה. ואז ביקשו שאפגוש את נציגי האוהדים האלה, הגייט. קבעתי איתם למחרת, הסברתי להם שאני בעד סדרות, שזה עומד לעלות וחשבתי שהסתיים העניין, הופתעתי מאוד ממה שהם עשו. לא יכול להיות שאני כיו”ר מנהלת מגיע למקומות שאני יושב 35 שנה, כרטיסים שאני משלם במיטב כספי, אפילו בלי הנחה, ובאמצע משחק יפריעו לכל האנשים שיושבים שם ולי, יקללו ויאיימו וכדומה, ציפיתי ממכבי, כשכולם מצולמים, שיקחו להם את המנויים. אותה מכבי, שמתלוננת בצדק על מה שקרה בדרבי, לי אין למי להתלונן… גם מה שהם עשו עם הכיתוב, אסור לעשות את זה. כשהתנפחו עליי היחיד שרץ לעזור לי הוא שמעון מזרחי, שגם השבוע קרע את השלט עליי. הם התנהגו לא לעניין”.

על ניקולה: “ראיתי את הראיון איתו, לא חושב שהוא יכול לשבת בטלוויזיה וכששואלים אותו על הכישלונות זה הכל החוק הרוסי, הם לקחו עם החוק הרוסי יורוליג, הייתי שם. יכול להיות שיש דברים יותר חושבים, שחקנים, מאמן. גם אני לא רואה מגבלה בזה, יש להם 6 זרים, 2 ישראלים מתוך טיוס, ג’ון דיברתולומאו וג’ייק כהן, לא רואה איפה אנחנו פוגעים במכבי, זה הדבר האחרון שאחנו רוצים לעשות. בעלי הקבוצה משקיעים כל מה שיש להם על מנת להצליח ולא חושב שאנחנו יכולים להיות אשמים בזה”.

למה מושכים את נושא החוק איתו ישחקו בעונה הבאה: “ההחלטה שחתמנו פה עם איגוד השחקנים אמרה שאם לא נגיע להחלטה פה אחד נשחק לפי 5 זרים וישראלי על הפרקט, כרגע זה מה שקיים, לא הייתה תמימות דעים, היו הבדלים בלתי רגילים, למעשה לא יצא נייר של שרעבי, שלמד את הנושא, אבל לא יצא סיכום של הוועדה שמוסכם על כולם. ככה שלא היה על מה לדון כי לא היה נייר מוסכם והמלצות. יש המלצה של שרעבי עצמו, אבל לא של הוועדה. לא הגענו לדיון סופי לקבל הסכמות בכלל. לכן מה שהוא עשה שרעבי זה המלצות שלו עצמו”.

ניקולה וויצ'יץ' (איציק בלניצקי)ניקולה וויצ'יץ' (איציק בלניצקי)

על סירוב הפועל לקיים טקס ביום השואה הבינ”ל בדרבי ענה המנכ”ל עדלי מרקוס: “הם לא סירבו לקיים טקס, הם ביקשו לדחות למשחק אחר כדי לא ליצור ניסיון להתגרות, היה פחד שהאוהדים ינצלו את המעמד לבזותו, אנחנו דחינו את הטקס, נענינו לבקשתם. השחקנים גם השתתפו בסרטון בפרויקט. בכל משחק אחר הפועל הייתה עושה את הטקס. אם זה יפגע בזכרון השואה ולא יעשה את מטרתו חבל לקיים זאת בכח. צריך גם היגיון. אותו דבר לגבי הסגלים החסרים (מכבי וגלבוע/גליל רשמו רק 9 שחקנים – ע.ק) – במכבי קבוצת הנוער טסה לחו”ל, אין כוונה להטיל קנסות לא הגיוניים”.

לגבי הסקר של מכבי לאוהדיה האם לעזוב את הליגה: “אנחנו צריכים את מכבי בליגה, קבוצה עם היסטוריה, מקשיבים להם, צריכים להקל על קבוצות שמשחקות באירופה ונמשיך לעשות זאת. לגבי הסקר אני לא מתייחס לא ראיתי אותו, אני מאמין שהליגה הישראלית מאוד מאוד חשובה למכבי, זה לא רק שמעון מזרחי, זה לכולם חשוב, גם לאוהדים. 3 הגביעים שיש פה חשובים להם. הסתכלתי על השמחה שהייתה להם אחרי כל כך הרבה זמן עונה שעברה, זה הלחם והחמאה, נצטרך לעשות התאמות. לי יש שישה מנויים אף אחד לא שאל אותי בסקר כלום”.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */