יום שבת, 04.05.2024 שעה 07:49

ענק: שגיא מוקי זכה בזהב בגראנד פרי תל אביב

אחרי שענבל שמש (כסף) וטוהר בוטבול (ארד) הביאו כבוד גדול לנבחרת בכחול-לבן, הג'ודאי (עד 81 ק"ג) רשם הישג ענק עם איפון מרהיב מול איבנוב הבולגרי

|
שגיא מוקי עם מדליית הזהב (חגי מיכאלי)
שגיא מוקי עם מדליית הזהב (חגי מיכאלי)

אחרי ההצלחה שרשמה נבחרת הנשים של ישראל בג’ודו, שזכתה אמש בשלוש מדליות בגראנד פרי תל אביב, היום (שישי) נמשכה התחרות במטרה לגרוף מדליות נוספות מול היריבים הזרים שהגיעו להיכל שלמה, ובחלט כך היה. הפעם, שגיא מוקי זכה בזהב בקטגוריית משקל של עד 81 ק”ג, כשהוא עושה זאת עם איפון מרהיב תוך 1:05 דק’ בלבד מול יריבו הבולגרי, איביילו איבנוב.

בנוסף, ענבל שמש אמנם הפסידה בגמר, אך קטפה את מדליית הכסף לאחר שנוצחה על ידי סנטריצ’ו האיטלקייה בניקוד זהב, בעוד שדקות ספורות לאחר מכן טוהר בוטבול שימח מחדש את הקהל בתל אביב לאחר שניצח בווזארי את נילס סטאמפ השווייצרי וזכה במדליית הארד. 

שגיא מוקי מנצח את הגמר (חגי מיכאלי)שגיא מוקי מנצח את הגמר (חגי מיכאלי)
שגיא מוקי חוגג את הניצחון (חגי מיכאלי)שגיא מוקי חוגג את הניצחון (חגי מיכאלי)
שגיא מוקי עם מדליית הזהב (חגי מיכאלי)שגיא מוקי עם מדליית הזהב (חגי מיכאלי)

כזכור, שגיא מוקי, אלוף אירופה ב-81 ק”ג, פתח את יום הקרבות שלו מול אלן אפרממיאן מאורוגוואי וגבר עליו באיפון מהיר תוך 17 שניות. בשמינית הגמר, מוקי התקשה יותר מול סרגיי קריבצ’ק האוקראיני אבל ניצח גם אותו בניקוד זהב בזכות ווזארי ועלה לרבע הגמר. היריב שלו שם, מוראד פטייב בן ה-19 מאזרבייג’אן, נתן הופעה מגוחכת, לא תקף והפסיד בעונשים - כך שמוקי העפיל לחצי הגמר בקלות. 

טוהר בוטבול (חגי מיכאלי)טוהר בוטבול (חגי מיכאלי)
ענבל שמש בקרב (חגי מיכאלי)ענבל שמש בקרב (חגי מיכאלי)

בחצי הגמר, נערך קרב מרתק בין אלוף אירופה שגיא מוקי לסגנו סמי שושי, במה שהיה שחזור של הגמר היבשתי מאליפות אירופה שנערכה בתל אביב באפריל. גם הפעם מוקי הראה עליונות על יריבו הבלגי והשיג איפון שהעניק לו מקום בגמר, כדקה לסיום הקרב. 

שגיא מוקי (חגי מיכאלי)שגיא מוקי (חגי מיכאלי)
טוהר בוטבול בקרב (חגי מיכאלי)טוהר בוטבול בקרב (חגי מיכאלי)
טוהר בוטבול חוגג (חגי מיכאלי)טוהר בוטבול חוגג (חגי מיכאלי)

טוהר בוטבול (73 ק”ג), שהתחיל בסיבוב השני, התמודד שם נגד אנטואן בושארד. הקנדי שנפצע בכתף חטף ווזארי באמצע הקרב ולבסוף גם הובס על המזרן. בוטבול עלה לשמינית הגמר שם ניצח גם את אלכסנדר טרנר בווזארי, אחרי שהאמריקאי בקושי תקף.

ברבע הגמר היה לבוטבול מפגש קשוח מול ברוזי חוג’זודה מטג’יקיסטאן, שהדיח קודם לכן את אלוף אירופה פרנדלנד קרפאטיאן הארמני, שם בוטבול השיג יתרון של ווזארי אבל בשנייה האחרונה הוא הוטל על גבו, הפסיד בצורה דרמטית וכואבת, וירד לבית הניחומים. בקרב הראשון בבית הניחומים בוטבול פגש את אאוגוסטו מלוני האיטלקי, ניצח אותו בעונשים והמשיך לקרב הבא על מדליית הארד, שם הציג קרב חסר פשרות בו ניצח את סטאמפ השוויצרי לאחר ווזארי נהדר, שהרים את הקהל בהיכל קבוצת שלמה באוויר.  

טוהר בוטבול (חגי מיכאלי)טוהר בוטבול (חגי מיכאלי)

בנשים, אליס שלזינגר, הג’ודאית הישראלית שמייצגת את בריטניה והייתה פייבוריטית ברורה ב-63 ק”ג, הפסידה לגקה ואן דן ברג כבר בקרב הראשון והודחה. מי שפגשה לאחר מכן את אותה ואן דן ברג היא ענבל שמש, שניצחה בקרב הראשון שלה יריבה צרפתית וניצחה גם את היריבה הזו בדרך לחצי הגמר. שמש המשיכה ופגשה קטלין קואדרוש הברזילאית הוותיקה אותה היא ניצחה בווזארי והעפילה לגמר, שם הישראלית נתקלה בקשיים מול סנטרצ’יו האיטלקייה, שבסופו של דבר ניצחה אותה בווזארי בניקוד זהב, והותירה את שמש לסיים גראנד פרי מכובד עם מדליית הכסף.

ענבל שמש (חגי מיכאלי)ענבל שמש (חגי מיכאלי)
אליס שלזינגר (חגי מיכאלי)אליס שלזינגר (חגי מיכאלי)

היו גם כמה ג’ודאים ישראלים שלא המשיכו לשלבים המאוחרים. גל אלייב (81 ק”ג) פתח ישירות בשמינית הגמר והפסיד לסמי שושי, סגן אלוף אירופה מבלגיה. במוקדמות של ה-73 ק”ג, רן רוזמרין ניצח את יון נאצ’ו בן ה-20 ובשמינית הגמר הפסיד בעונשים לארטם קומולה האוקראיני.

באותו המשקל, דין גמר הצעיר פגש אולוגב’ק אוטמורודוב, האוזבקי שלא תקף ונענש על כך. בסיבוב השני, גמר נאלץ להתמודד מול רוסטאם אורוז’וב, מדליסט הכסף מאולימפיאדת ריו 2016, ונכנע לו באיפון שהגיע דקה לסיום הקרב. ההגרלה הקשה הכניעה אותו. אורוז’וב, אגב, הפסיד בשמינית הגמר והודח באופן מפתיע מאוד.

כמו כן, הג’ודאית פז לייבל (63 ק”ג) ניצחה בקרב ארוך את סטפניה אדל דוברה בווזארי בניקוד זהב, הפסידה מיד לאחר מכן לוולנטינה קוסטנקו מרוסיה שריתקה אותה למזרן. אותו דבר קרה גם לעדי גרוסמן (63 ק”ג) שפתחה באיפון נהדר על אלישה ג’אלס האמריקאית והודחה בסיבוב השני. גם ירדן מאירסון (70 ק”ג) ניצחה בקרב הראשון, בו היא פגשה את מריאם טחנטוריה בת ה-18 והפילה אותה באיפון נהדר לקראת סיום הקרב, אבל הפסידה ליריבה אוזבקית לאחר מכן והודחה.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */