יום חמישי, 02.05.2024 שעה 20:17

פונטי: המטרה לארח את אליפות העולם 2022

יו"ר איגוד הג'ודו טרם פתיחת הגראנד פרי בת"א: "יש לנו גיבורים בענף". ג'רבי: "אירוע מדהים שיעשה רק טוב". פלצ'יק: "הקהל הישראלי משהו מיוחד"

|
ירדן ג'רבי ומשה פונטי (רדאד ג'בארה)
ירדן ג'רבי ומשה פונטי (רדאד ג'בארה)

עוד תחרות ג’ודו מהסבב העולמי מתחילה לישראל. היום (רביעי) התקיימה מסיבת העיתונאים של איגוד הג’ודו במלון הילטון בתל אביב לקראת פתיחת גראנד פרי תל אביב 2019, התחרות שתצא לדרכה באופן רשמי מחר בהיכל שלמה. זו תהיה התחרות הראשונה לשנת 2019 בעולם הג’ודו והיא חלק מהסבב העולמי. מסיבת העיתונאים הועברה בשידור חי באתר ONE.

יו”ר איגוד הג’ודו פונטי אמר: “החלום הבא שמור אצלי, רמז? 2022. המטרה להביא את אליפות העולם לישראל. אם האיגוד הציע לי לארח, סימן שלוקחים אותנו בחשבון, לכן בהחלט יש סיכויים. הבטחה מראש הממשלה לגבי ג’ודאים ממדינות ערב שייכנסו לארץ? כבר שמעתי את זה בעבר, אז זה לא משהו חדש. לישראל גם ממדינות ערב היו רוצים להגיע. באבו דאבי למשל אירחו אותנו מצוין, והיינו בטוחים שיגיעו, אך יש לחצים אחרים כנראה”.

פונטי: המטרה לארח את אליפות העולם 2022

פונטי הוסיף: “יש דברים שקרו, הרבה בזכות השרה מירי רגב ומריוס ויזר, לא צריך לשאול למה ואיך. גראנד פרי זו השקעה אדירה ואם לא העזרה של משרד הספורט לא היינו יכולים לעשות זאת. כדי לקבל הבטחה של אליפות עולם צריך תקציב מאוד מאוד גדול. גראנד פרי כאן נותנים אפשרות מצוינת להתחרות כאן ולהוכיח עצמם, כשמסתכלים על 2024 אז רואים בדיוק את הספורטאים האלה משתפרים לקראת העתיד”.

תמנע נלסון לוי ופיטר פלצ'יק (רדאד ג'בארה)תמנע נלסון לוי ופיטר פלצ'יק (רדאד ג'בארה)

“יש לנו צעירים מרשימים מאוד, שאנחנו רוצים שיתקדמו ויגיעו לאולימפיאדה בעתיד. לכן אנחנו רוצים לשמור על המצב הנוכחי ואף להתקדם, שיש הרבה ג’ודאים איכותיים שיכולים להביא מדלייה והרבה כבוד לכאן. חייבים לציין את המאמנים הנהדרים שיש לנו, וכשאני רואה את שני ואורן הם עולים ברמת האימון עליי למשל, ממה שאני הייתי כמאמן. יודעים מה עושים אסטרטגית וטקטית, מאוד רגועים ועם תחושה של הצלחה. אורי ששון? יהיה בסדר, אל תצפו ממנו להביא מדלייה בכל תחרות. בכל אופן, יש לנו גיבורים בג’ודו”.

ירדן ג’רבי, מדליסטית הארד מריו, אמרה: “תחרות שלישית שנערכת כאן, וזה מתחיל לחלחל לספורטאים שזו נורמלי ומצוין, כשהם לא מתרגשים יותר מדי. הרבה בזכות פונטי ו-ויזר התחרויות הגיעו לארץ, זה משהו שלא היה קיים פעם ולספורטאים זה עושה כל כך טוב, דחיפה רצינית להתרות כאן. אירוע מדהים שיעשה טוב לכולם. יש משהו מיוחד בג’ודו הישראלי, לראות את הספורטאים האלה נלחמים זה משהו שישר מתחברים אליו ורוצים להריע ולשמוח איתם”.

תמנע נלסון לוי, פיטר פלצ'יק, ירדן ג'רבי ומשה פונטי (רדאד ג'בארה)תמנע נלסון לוי, פיטר פלצ'יק, ירדן ג'רבי ומשה פונטי (רדאד ג'בארה)

הג’ודאי פיטר פלצ’יק שייקח חלק בתחרות ציין: “כיף לראות ספורטאים מקבוצות גיל שונות, כולם חדורי מוטיבציה ומתאמנים מאוד חזק. הצעירים לומדים מהניסיון של הבוגרים וזו הזדמנות נדירה לראות כל כך הרבה ספורטאים על אותו המזרן. אי אפשר להישאר אדיש לקהל הישראלי, למשל כמו שהיה באליפות אירופה. משהו שדוחף אותך עוד ועוד”. הג’ודאית תמנע נלסון לוי: “זה כיף גדול, חוויה גדולה ומרגשת שאירוע כזה גדול ומסקרן מגיע לישראל. כ”א לוקח את זה למקם שלו, וספורטאי צריך להתרכז רק בקרב. בא לעשות את אותה העבודה שנותנים בתרות אחרת”.

מסיבת העיתונאים (רדאד ג'בארה)מסיבת העיתונאים (רדאד ג'בארה)

הגרלה קשה לבוטבול, פלצ’יק ומוקי מדורגים ראשונים במשקלים שלהם

מוקדם יותר נערכה ההגרלה ל-380 ג’ודאים מ-53 מדינות. בנשים, במשקל הנמוך של עד 48 ק”ג שירה ראשוני ונועה מינצקר יפתחו את התחרות מהסיבוב השני. מינצקר עשויה לפגוש ברבע הגמר את מרינה צ’רניאק האוקראינית שמדורגת במקום ה-16 בעולם, כאשר אם היא תעבור אותה היא תוכל לפגוש את יריבתה הישראלית רק בגמר.

ב-52 ק”ג, גילי כהן וגפן פרימו גם כן יפתחו את התחרות מהסיבוב השני. הג’ודאית הצעירה, פרימו, תוכל לפגוש ברבע הגמר את צ’לסי גילס הבריטית וקרב ישראלי בינה לבין כהן יוכל להתרחש בחצי הגמר. אם מי מהן תעפיל לגמר, היא עלולה לפגוש שם את מלינדה קלמנדי מקוסובו שעשויה להתמודד בדרך לשם רק מול פז כפרי בסיבוב השני.

תמנע נלסון לוי (שחר גרוס)תמנע נלסון לוי (שחר גרוס)

ב-57 ק”ג, תמנע נלסון לוי מדורגת במקום השני בדירוג התחרות והיא לא אמורה להתקשות עד לקרבות חצי הגמר שכן היא תפתח רק מהסיבוב השני. ב-63 ק”ג אליס שלזינגר, שתתחרה במדי בריטניה, עשויה לפגוש את ענבל שמש ברבע הגמר. במשקל הפתוח של מעל 78 ק”ג, רז הרשקו תפתח בקרב מול ספרדייה ואם תעבוד אותו היא עשויה לפגוש איבנה מראניץ’ הקרואטית שמדורגת 20 בעולם ולאחר מכן את יליצבה קלאנינה האוקראינית שמדורגת במקום ה-10 בעולם.

בגברים, ברוך שמאילוב וטל פליקר הם שני הפייבוריטים הגדולים במשקל של עד 66 ק”ג  והם יוכלו להפגיש רק בקרב על מדליית הזהב אם אכן יגיעו אליו. ב-73 ק”ג הייתה הגרלה קשה לטוהר בוטבול שעשוי לפגוש עד לחצי הגמר גם את רוסטאם אורוז’וב מדליסט הכסף מריו 2016 וגם את פרנדלנד קרפאטיאן הארמני שנחשב לאלוף אירופה.

ב-81 ק”ג שגיא מוקי הוא הג’ודאי שמדורג הכי גבוה בתחרות והוא לא אמור להתקשות, כמו גם פיטר פלצ’יק במשקל של עד 100 ק”ג. אורי ששון יפתח בסיבוב השני ועשוי לפגוש יריבים צעירים שלא בהכרח מדורגים אבל יכולים להוות בעיה, מה גם שהוא רק חוזר לעצמו אחרי פציעה. אגב, פלצ’יק עשוי להתקשות מול לופורצ’יו האיטלקי שעשוי לפגוש אותו בסיבוב השני ודניאל מוקטה הבלארוסי ברבע הגמר.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */