יום חמישי, 16.05.2024 שעה 17:14
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

הכדור אצל מכבי ת"א: עתידו של דסה עוד בערפל

הצהובים טרם קיבלו הצעה רשמית מלודוגורץ על המגן שחווה ערב מרגש. בצוות ממתינים לבדיקה של סבוריט שנפצע ב-1:4 בנתניה, גלזר: "חדר ההלבשה רעב"

|
אלי דסה מתרגש ממחוות הקהל  (רדאד ג'בארה)
אלי דסה מתרגש ממחוות הקהל (רדאד ג'בארה)

תמונות הסיום במשחק בנתניה אמש (שני) היו יפות במיוחד כאשר אוהדי מכבי תל אביב קראו לעברם את המגן הימני, אלי דסה, שרו את שיר השחקן שלו וביקשו ממנו להישאר צהוב. השחקן היה נרגש מאוד מהמחווה, שנמשכה גם בחדר ההלבשה כאשר דור מיכה ואיתי שכטר שרים לו בזמן ששחקנים אחרים מתעדים זאת. במועדון עוסקים בימים האחרונים בשאלת עתידו של המגן, שנכנס כמחליף ב-1:4 ורשם בישול שישי בליגת העל לאחד השערים היפים של העונה. 

אולם, עד לרגע זה, לודוגורץ הבולגרית אשר מעוניינת להחתימו בין אם בינואר או בקיץ, לא הגישה שום הצעה כספית רשמית למכבי תל אביב בכל הנוגע לחלון ההעברות הקרוב. הנושא עם הבולגרים כן נידון מול הסוכנים גל געש ואמיר לינדנר. יש לציין כי מכבי ת”א הגישה לשחקן הצעת חוזה בשבועות האחרונים, טרם הגיעה ההצעה מלודוגורץ לסוכניו. במועדון לא פסלו אפשרות כי הצעה רשמית תגיע בימים הקרובים ותאלץ אותם להתמודד אל מול סיטואציה אחרת.

למרות הניצחון הגדול איביץ׳ עצבני מהיכולת

במקביל המאמן ולדימיר איביץ’ רוצה מאוד שדסה ימשיך ויהיה חלק מקבוצתו בזמן שהוא נמצא במועדון כמאמן הראשי, ומעניין כמה משקל העניין הזה יקבל במו”מ מול הצהובים על חוזה חדש שיוכל לקשור את עתידו של המגן עם המועדון. זכור כי בעבר, כאשר ג’ורדי קרויף סבר שיש להשאיר שחקן בקבוצה, גם אם זה “בכל מחיר”, ההנהלה כמעט תמיד הלכה עם הרצונות של ההולנדי. השחקנים שמן הסתם שומעים מהשחקן יותר פרטים על המתרחש, פרגנו לו ברשתות החברתיות ופרדראג ראיקוביץ’ העלה תמונה של השניים עם הכיתוב: “תישאר”. 

במכבי ת”א שמחו מאוד מהניצחון הגדול על היהלומים, ששמר על פער של 16 נקודות בטבלה מבני יהודה ואף הגדיל את ההפרש מהפועל באר שבע ל-20 נקודות. המומנטום האדיר של הצהובים יוביל אותם כעת אל עבר מפגש מול אחת משלוש היריבות שהם לא ניצחו בסיבוב הראשון – הפועל תל אביב. ובדיוק בזמן, מי שחזר למצוא את הרשת לאחר שישה משחקים שבהם לא הצליח לעשות זאת, הוא עומר אצילי. כעת, עם שבעה שערים על שמו, הוא השתווה לאלירן עטר בפסגת מלכי השערים של המועדון בליגת העל. 

עומר אצילי חוגג אחרי הצמד (רדאד ג'בארה)עומר אצילי חוגג אחרי הצמד (רדאד ג'בארה)

מספר 7 היה המצטיין, אך זה היה משחק טוב נוסף עבור דן גלזר שממשיך להתפתח כאחד הקשרים האחוריים הטובים בליגה עם מגוון חילוצים מרשימים. דור מיכה הפך לכובש ה-14 העונה של מכבי ואבי ריקן קינח עם שערו הרביעי. שחקן נוסף שקיבל מחמאות הוא מאור קנדיל זאת אחרי שעבר לעמדת המגן השמאלי עם חילופו של אנריק סבוריט. הספרדי ספג דריכה על כף רגלו במהלך תיקול מול עלי מוחמד, ביקש מאיביץ’ להמשיך ולנסות לשחק אך לבסוף נכנע לכאבים והוחלף. קרח הוצמד לרגלו ולאחר המשחק הוא נבדק כדי לשלול פגיעה חמורה יותר ותוצאותיה יתבררו במהלך היום ואז גם יידעו האם יוכל לשחק בדרבי. 

ואומנם היה זה עוד ניצחון בו קבוצתו כובשת ארבעה שערים, והפער בצמרת מהמקום השני נשמר על 16, אך איביץ’ היה בשלו לאחר המשחק: “אלו היו אולי 45 הדקות הראשונות הרעות ביותר שלנו העונה, וסיימנו אותן ביתרון 0:2. לרדת עם הפרש שני שערים להפסקה, כאשר היו כאלה בעיות ומרחקים במגרש, זה לא דבר רגיל. אמרתי גם לדראפיץ’ שבמחצית הראשונה הם היו יותר טובים מאיתנו. במחצית השנייה כבר שיחקנו אחרת, הגענו להרבה מצבי הבקעה, אבל זאת לא הדרך שבה אנחנו רוצים לשחק. יש לנו הרבה על מה לעבוד לאחר המשחק הזה. אני בטוח שנשחק טוב יותר בדרבי”. 

דור מיכה חוגג שער של נחישות (רדאד ג'בארה)דור מיכה חוגג שער של נחישות (רדאד ג'בארה)

הקשר דן גלזר סיכם עוד ניצחון מול הקבוצה בה שיחק בעונה שעברה, כאשר הפעם גם בישל: “מרגש אותי לשחק נגדם, הייתה לי שם עונה טובה, והמקום נתן לי במה והזדמנות ותמיד אודה להם על כך. הם הקשו עלינו מאוד, אבל אני שמח על הנקודות, על השערים ומקווה שנמשיך כך. חבל קצת על השער שספגנו בסוף כי רצינו לשמור על שער נקי, אבל במשחקים פחות טובים לצאת עם הנקודות בכיס, זה חשוב”.

איך נוצר הפער הגדול: “המאמן והצוות המקצועי מכינים אותנו לכל משחק כמו לגמר גביע. אי אפשר להוריד באימונים והקצב מאוד גבוה. המאמן כל הזמן דורש מאיתנו. גם התחרות על הסגל ועל ההרכב תורמת וכל זה יוצר שכולם רוצים להיות הכי טובים בכל משחק, וזה מה שמייצר את המשחקים הטובים האלה. אנחנו שמחים לשמור על פער טוב מהמקום השני, אך המטרה הכי גדולה שלנו היא לנצח בכל משחק, להשתפר ממשחק למשחק ולהציג כדורגל טוב והמאמן לא נותן לנו להוריד רגל מהגז. יש לנו חדר הלבשה רעב, עם שחקנים צעירים וזה מה שיפה – אנחנו לא שבעים”. 

אבי ריקן חוגג (רדאד ג'בארה)אבי ריקן חוגג (רדאד ג'בארה)

הפרש 20 נקודות מבאר שבע: “אנחנו בעונה טובה, בכל משחק באים רעבים כדי לשמור על המקום הראשון ואנחנו מקווים שזה ימשיך ככה. אנחנו לא מסתכלים על מה המקום השני או השלישי עושים. כמו בכל התשובות שאגיד, אנחנו לא מסתכלים על בני יהודה ועל ב”ש, אלא רק על עצמנו ועל איך להשתפר. אנחנו יודעים שמי שלא טוב מאבד מקום בהרכב”. 

לסיום, סיפר על המפגש שלו בילדותו עם שייע גלזר ז”ל שהלך לעולמו לפני כעשרה ימים. “שייע גלזר בא למשחק שלנו כשהייתי בילדים ב’ או ג’, שיחקנו במכביה, הוא קרא לי ואמר לי שהשם שלי מחייב ושעליי להוכיח את זה בכל פעם מחדש. אמרו לי שהוא היה אגדה”.

דן גלזר, שחר פיבן ופרדראג ראיקוביץ' חוגגים (רדאד ג'בארה)דן גלזר, שחר פיבן ופרדראג ראיקוביץ' חוגגים (רדאד ג'בארה)

שחקני מכבי ת”א עסקו אמש עוד בבית המלון בפרשה שהתפתחה אחרי שעוזר האפסנאי של המועדון, רביב דקר, נעצר ולאחר מכן שוחרר בערבות אישית בחשד לעבירות פדופיליה ברשת. הוא נחשב לאדם שקרוב מאוד לשחקנים, שמצידם נותרו בהלם: “אנחנו מחכים לראות מה יקרה עם הסיפור הזה. היינו המומים לגמרי”. מכבי ת”א כמועדון יש לציין הבהירה כי הוא הוצא לחופשה ואף חשפה את שמו ובכך סגרה די מהר את הסערה בכל הנוגע לצד שלה מתוך החלטה לשלוט בעצמה באירוע ולא שהוא ישלוט בה. 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */