יום שישי, 17.05.2024 שעה 09:19
ארי שמאי

המשחק החלש בעת החדשה והשודדים בבקרה

ארי שמאי בטור אישי ל-ONE: חיים, בלשון המעטה שבהמעטה, לא שיפר את הפועל. הדוח של קוטלר מדהים, היכונו למונולוגים של רמון. וגם: על הונאת הפונזי

1. וואו, זה באמת היה משחק איום ונורא, כנראה החלש של הפועל בעת החדשה. "היה חסר לנו שקט", אמר אופיר חיים בסיום, כאילו שרקו הכדורים שוב ושוב בסמוך למשקופים שביניהם ניצב השוער של קריית שמונה, שעד לרגע זה אין למחצית מהצופים בשידור מושג מי הוא. שקט היה חסר לנו אופיר? תגיד לי חבר, אתה ואני צפינו באותו משחק? אז במקום לדבר על הפעולות האחרונות בהתקפה, אולי נדבר קצת על הפעולות הראשונות? אפילו בבעיטת קרן לא הצליחו השחקנים לעבור מגן ראשון, שלא לדבר על כך שלא ספרנו יותר משתי מסירות וחצי בהתקפה, אם אפשר לכנות כך מהלך שבו מעיפים את הכדור למעלה בתקווה שמשהו יקרה. ומשהו לא קרה. לא כל יום סכנין.

ושוב נגיד, ובצער. אופיר חיים, בלשון המעטה שבהמעטה, לא שיפר את הפועל. כי אם בתקופה של רפואה היה אפשר לשבץ בתקציר החמצה וחצי-שתיים לפחות, לפעמים אפילו יותר, בעידן של המאמן החדש זה קורה הרבה פחות. צר לי האחים ניסנוב, אבל גם אתם יודעים שהקבוצה שהתייצבה לדרבי בסיבוב הקודם, נותנת, בעולם מקביל, שתיים-שלוש חתיכות לקבוצה "החדשה". ומפחיד לחשוב שמול הקבוצה החדשה של הפועל תתייצב הקבוצה הישנה של גולדהאר. נקווה שהשבוע יעבדו באימונים על הקרנות.

אופיר חיים ודן רומן (ניסן עייש)אופיר חיים ודן רומן (ניסן עייש)

2. וכמה שהמשחק של היום היה משעמם, כך הדוח שהגישו השבוע עוה"ד שאול קוטלר ורוה"ח חן ברדיצ'ב מרתק. בעצם מרתק היא מילה קטנה על המסמך המדהים הזה, שנקרא בנשימה עצורה, וכל שנותר לשאול הוא מי יזכה בזכויות לסרט. הייתי מלהק את גידי גוב לתפקיד של קוטלר, את שחר חסון לזה של טביב, ואת חיים רמון יגלם הוא עצמו, כי אף אחד אחר לא יכול לשחק את חיים רמון כמו שהוא משחק את עצמו. ‘אני הרסתי את קופת ההסתדרות וקופת חולים? מה פתאום, זה פואד’.

והיה זה דו"ח משובב נפש, מכיוון שלראשונה נחשפה בו האמת, גם אם לא כולה. שנים אנחנו טוענים שכל עוד ספריה של קבוצת כדורגל פתוחים לציבור כמאזניו של איגור הבוכרי מהמינימרקט בבורסה, ההנחה שמישהו שם בקבוצה אלף ש”ח, שקולה לזו שלקח ממנה אלפיים. והנה מגיעים ברדיצ'ב וקוטלר, ומספרים לנו שרמון לא שם שקל, שטביב שילם לעוה"ד ציון אמיר מהקופה המדלדלת, כאילו אמורה הפועל לממן את תקיפת הנער, שהפועל שלנו תורמת לד"ר אורנשטיין ומפעלות החינוך שלו, ושרמון, כן, אותו חיים רמון, הוא האיש שבמשמרת שלו התרסקה הפועל ומשכנה את עתידה. היכונו חברים למונולוגים המיתממים והנוזפים של חיים רמון בכתבות העתידות לצאת בקרוב, קדימון כבר ראינו השבוע. רק תזכור חיים, שהמניפולציות המילוליות בתקשורת לא עובדות בהיכל ברחוב ויצמן, ולא בחקירה הנגדית של גידי גוב, סליחה, של קוטלר.

חיים רמון. המניפולציות לא עובדות ברחוב ויצמן (רדאד ג'בארה)חיים רמון. המניפולציות לא עובדות ברחוב ויצמן (רדאד ג'בארה)

3. והנה, רק דוגמא, סוג של שאלה שאפשר לשאול את חיים רמון בחקירה נגדית. הכיצד, אדון רמון, אתה טוען שמי שהכשיל את מכירת הפועל למילארדר מוריס קאהן היה האוהד אלרואי ידעי, אשר פרץ לדשא בשנייה שבה הנדיב מוריס היה אמור לגאול אותנו מיסוריך, בזמן שהדרבי היה ביום 3.11.14, וחודש קודם לכן, ביום 5.10.14, אתה מתראיין בכלי התקשורת ומספר שקאהן ירד מהעסקה, יתרום מיליון דולר להפועל, ואתה אפילו מודה לו על כך. לטיפולך קוטלר, פואד ישמח לבוא להעיד, לתפקיד שלו אגב הייתי מלהק את סמי הורי.

4. אז טביב הצליח אמנם לחסל את היתרות, אבל העביר את הקבוצה במצב מאוזן, לחבר נמרוד בוכמן ולחבריו, שדקה אחרי שהיו ארגון המחאה, הצליחו, מתוך שגעון גדולות ואולי תקווה לעשות איזה אקזיט, לדחוף את כדור השלג שיכול היה להיעצר רק במכירה או בפירוק. כבירי ומני ויצמן, מצידם, וידאו הריגה, ועל אף העובדה שהשניים דחפו לקבוצה עשרות מיליונים מכספם, הם אינם יכולים להנקות ממחדלי הניהול הזועקים לשמים.

עופר אורליצקי (איציק בלניצקי)עופר אורליצקי (איציק בלניצקי)

אבל כל כוכבי הסרט שהוזכרו כאן, לא יכלו לגרום למפלה אלמלא אזלת ידם הנפשעת של החברים מההתאחדות לכדורגל והבקרה התקציבית. כמו בהונאת פונזי, גלגלו אורליצקי והחברים את תפוח האדמה הלוהט מיד ליד, מעונה לעונה. "שומרי הסף", אוהבים כאן לקרוא בזמן האחרון לכל מיני אנשים בתפקידים של אורליצקי, ואם להפליג בדימויים כאלו אפשר יהיה לקבוע שלא כשומר סף נהג אורליצקי, אלא כאחרון השודדים. כדימוי אורליצקי יקר, כדימוי, הרי לא לקחת שקל לכיסך מלבד שכר הטרחה שהקמרים והחברים העניקו לך במשך שנים, העיקר שיהיה שקט. מעניין מה יש לעופר עיני להגיד, נחכה גם לחקירה הנגדית שלו, אני בטוח שגידי גוב יעשה עבודה טובה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים