יום שישי, 17.05.2024 שעה 08:48
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חולון
  • 85 - 90
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ת"א
  • 71 - 82
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • שישי, 17/05, 13:30
  • הפועל עפולה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שישי, 17/05, 13:35
  • הפועל אילת
  • בני הרצליה
  • שישי, 17/05, 13:40
  • עירוני נס ציונה
  • מכבי ת"א
  • ראשון, 19/05, 21:00
  • הפועל ירושלים

לא עוצרת: חולון ניצחה 84:88 את אשדוד

וולדן וג'ונס להטו אצל המארחת והשאירו את חולוניה בפסגה ואילו הצגה של לנדון מילבורן לא עזרה לחבורה של גרינברג שרשמה הפסד 6 ברצף בכל המסגרות

|
גיא פניני וטי ג'יי קליין (שחר גרוס)
גיא פניני וטי ג'יי קליין (שחר גרוס)

המחזור ה-13 בליגת ווינר סל נמשך היום (שבת), כאשר הפועל חולון גברה 84:88 על מכבי אשדוד/באר טוביה המתפרקת, שנותרה במקום האחרון בטבלה. מנגד, חולוניה נשארה בפסגה, לפחות זמנית.  

החולונים פתחו חזק וקבעו יתרון משמעותי כבר בפתיחת הרבע הראשון, אך ריצת 0:20 ענקית של הדרומיים הובילה את שחקניו של בראד גרינברג ליתרון דו ספרתי. אולם, החבורה של דן שמיר לא אמרה נואש וחזרה להוביל שוב בסיום המחצית הראשונה.

טי ג'י קליין (שחר גרוס)טי ג'י קליין (שחר גרוס)

במחצית השנייה התפתח משחק צמוד ומותח, כאשר סמוך לסיום פול סטול בשלשה ענקית קבע שוויון. מילבורן במשחק ענק יכל לקנות את עולמו שניות לסיום ההתמודדות, אך החטיא שלשה קריטית, מה שהשאיר את היתרון אצל הסגולים-צהובים עד לתום המשחק. קורי וולדן רשם משחק ענק עם 25 נק’, חמישה ריבאונדים ושמונה אסיסטים. מנגד, לנדון מילבורן להט עם 27 נק’, מה שכאמור לא עזר לאשדודים להשיג את הניצחון. 

בכך, רשמה חולון ניצחון עשירי בליגה ושלישי ברציפות ועלתה למאזן 4:10, כאשר במחזור הבא הקבוצה של דן שמיר תיפגש עם הפועל אילת הלוהטת. מן הצד השני של המתרס, האשדודים חווים משבר גדול עם שישה הפסדים ברציפות בכל המסגרות וכשהם שקועים עמוק במקום האחרון בטבלה. 

שמיר: “צריכים לדעת לגמור משחקים”, גרינברג: “זה צעד בכיוון הנכון”

“ההרגשה שלי היא שכל פעם שאנחנו עושים כמה פעולות טובות אנחנו לא יודעים לייצר מומנטום וטועים. זה טעויות שמגיעות בירידה להגנה או בהגנת יחיד”, אמר המאמן המנצח, דן שמיר והוסיף: “קבוצות מנצלות את הטעויות שלנו מולנו ומשחקות משוחרר, אנחנו צריכים להיות יותר טובים בנקודות שאפשר לגמור בהן משחק”. 

ההופעה של קורי וולדן שהצטיין: “הוא שחקן יציב שמתאמץ ומביא לב תמיד. הוא מראה שהוא יכול לעשות הרבה דברים ואני גאה בו מאוד כי במצב הנוכחי הוא צריך לקחת הרבה אחריות ולהישאר הרבה דקות על המגרש. אני אוהב אותו”.

היכולת של דקוואן ג’ונס: “הוא מסוג השחקנים שבפן ההתקפי ניזון ממשחק ריצה ומזה שהכדור זז. יש לו הרבה יכולות פיזיות וקליעה טובות, אבל הוא צריך לנקות מעט את המשחק שלו מטעויות”.

ג’ונס עצמו, שסיים עם 19 נקודות אמר: “זה היה משחק קשה, אחד מאותם משחקים שהקליעות לא נכנסות באחוזים גבוהים, אבל היה לנו מזל שיצאנו עם הניצחון בסיום. השלשה שלי בדקות הסיום? כקלעי אתה תמיד מאמין בזריקה שלך ושגם הזריקה הבאה תיכנס”.

בראד גרינברג ודן שמיר (שחר גרוס)בראד גרינברג ודן שמיר (שחר גרוס)

בצד המפסיד, בראד גרינברג סיפר בסיום: ”הייתה לנו זריקה שהייתה יכולה לתת את הניצחון והיא הלכה החוצה. שיחקנו חזק ובצורה טובה במיוחד בחצי השני וחלק מהבחורים רשמו משחק טוב, אבל הם קבוצה עם יותר עומק וזה עמד לטובתם. זה היה צעד בכיוון טוב יותר, שיחקנו 40 דקות טובות נגד קבוצה חזקה ואם השלשה של לנדון מילבורן הייתה נכנסת, מי יודע מה היה קורה”.

פול סטול, שקלע כמה שלשות גדולות בדקות האחרונות, לא הסתיר את אכזבתו בסיום: “אני מנסה לנצח תמיד אז אני לא מרוצה מזה שהיה לי משחק טוב. הייתה לנו הזדמנות לנצח בסיום כששחקן עם 27 נקודות לקח שלשה מכריעה, כך שאני חושב שעשינו הכל בצורה טובה. חולון קבוצה מצוינת אז אני חושב שעשינו צעד גדול בצורה ששיחקנו. אנחנו קצרים מאוד אבל מי שפנוי לשחק נלחם. אני חושב שהשבוע נוכל סוף סוף לשחק 5 על 5 באימון אחרי 10 ימים”.

קלעו לחולון: קורי וולדן 25 נקודות, דקוואן ג’ונס 19 נקודות, דריון אטקינס 13 נקודות, עמית שמחון 11 נקודות, טי ג’יי קליין 9 נקודות, גיא פניני 8 נקודות, רועי הובר 2 נקודות ושון ג’ונס נקודה אחת. 

קלעו לאשדוד: לנדון מילבורן 27 נקודות, מארק טולפסן 18 נקודות, פול סטול 17 נקודות, ליס שושי 9 נקודות, עידו פליידר 8 נקודות, תום מעיין 5 נקודות.   

רבע ראשון – 19:23 לחולון

חמישיית הפועל חולון: קורי וולדן, עמית שמחון, שון ג’ונס, טי ג’יי קליין דאריון אטקינס

חמישיית מכבי אשדוד: תום מעיין, פול סטול, לנדון מילבורן, עידו פליישר וליס שושי

אוהדי חולון (שחר גרוס)אוהדי חולון (שחר גרוס)

המארחת פתחה עם 2:5 מהיר מנקודות של שמחון וג’ונס, כשמילבורן קלע עבור גרינברג. מלבורן עם מאזן מושלם מהשדה הפך ל-5:6, אך מיד שמחון הוציא את המארחת מההלם עם חדירה נאה. וולדן דאג להגדיל את היתרון לחבורה של שמיר עם 2 נקודות קלות וקבע 8:11. האורחת צימקה לשש הפרש אחרי דקה לא טובה של הצהובים-סגולים.

שושי מול טי ג'י קליין (שחר גרוס)שושי מול טי ג'י קליין (שחר גרוס)

רבע שני – 38:40 לחולון

פליישר פתח את הרבע השני עם נקודות קלות וצימק לשתיים הפרש. המהפך הושלם ואשדוד עלתה ליתרון, דן שמיר הזעיק פסק זמן על מנת לעצור את הריצה של הדרומיים. סטול השלים ריצת 0:20 ולמארחת פשוט אין תשובות. אחרי דקות ארוכות, המארחת סוף סוף מצאה את הטבעת מנקודות של קורי וולדן שצימק לשבע הפרש. גיא פניני עם שלשה גדולה צימק רק לשתי נקודות הפרש והמשיך במסירה גדולה לקליין שקבע שוויון. שלשה נוספת של פניני קבעה יתרון של חמש. טולספן הוסיף שלשה נוספת והוריד את ההפרש לארבע, לארח שחולון כבר הובילה בעשר.  

קורי וולדן (שחר גרוס)קורי וולדן (שחר גרוס)
פול סטול מול שלומי הרוש (שחר גרוס)פול סטול מול שלומי הרוש (שחר גרוס)

רבע שלישי – 60:65 לחולון

שלוש נקודת רצופות של דקוואן ג’ונס בפתיחת הרבע השלישי קבעו חמש הפרש לחולונים. לנדון מילבורן עם שתי זריקות עונשין מדויקות צימק לנקודה הפרש. וולדן ענה בשלשה והחזיר לארבע נקודות הפרש. שלשה ענקית של עמית שמחון הגדילה את הפער לשבע. דקוואן ג’ונס המצוין סחט סל ועבירה והעלה את המארחת לעשר הפרש. אולם, לקראת תום הרבע פול סטול עם שלשה חשובה צימק לשבע הפרש.

שחקני אשדוד (שחר גרוס)שחקני אשדוד (שחר גרוס)
שלומי הרוש מול לנדון מילבורן (שחר גרוס)שלומי הרוש מול לנדון מילבורן (שחר גרוס)

רבע רביעי – 84:88 לחולון

טולפסן צלף שלשה בפתיחת הרבע וצימק לשתי נקודות הפרש. אטקינס דאג להחזיר בשתי נקודות משלו והחזיר לארבע הפרש. שמחון הנהדר הוסיף שלשה והגדיל לשבע. מילבורן הלוהט עם שלשה שלישית במשחק הוריד רק לנקודה הפרש, וולדן החזיר בשתי נקודות קלות. מילבורן המשיך לחרוך את הרשתות בהיכל טוטו ובשלשה נוספת צימק רק לשלוש הפרש. שתי שלשות של פול סטול קבעו שוויון אדיר. חולון עלתה ליתרון, מילבורן יכול היה לקנות את עולמו ולרשום משחק חלומי אך החטיא שלשה קריטית והמוליכה הבטיחה ניצחון. 

פול סטול (שחר גרוס)פול סטול (שחר גרוס)
תום מעיין (שחר גרוס)תום מעיין (שחר גרוס)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */