יום שבת, 27.04.2024 שעה 06:30
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

"מקווה שאחי יעמוד בסטנדרטים של ריאל מדריד"

דויד סולארי, אקס ק"ש ואחיו של המאמן, בראיון ל-ONE: "אם סנטיאגו ירצה אותי כעוזר, לא אסרב. מדברים יותר על הקבוצה שלי מעל שלו. רוצה לאמן בק"ש"

|
סולארי בתקופתו בקריית שמונה (עמית מצפה)
סולארי בתקופתו בקריית שמונה (עמית מצפה)

כשנתיים עברו מאז שדויד סולארי עזב את ישראל. הקשר הארגנטינאי, שהיה חלק מהקבוצה ההיא בקריית שמונה שהדהימה את ישראל עם זכייה באליפות בעונת 2011/12, ייזכר לנצח כחלק מהחבורה ההיא שהרכיב רן בן שמעון בצפון, אבל לפני כשלושה חודשים חייו של אחיו, סנטיאגו סולארי, השתנו לחלוטין כאשר מונה למאמנה של ריאל מדריד, ודויד "הוסיף" לעצמו ייחוס מחייב נוסף.

מאז שעזב את ק"ש, סולארי הספיק לעבור במ.ס אשדוד, הפועל עפולה ומכבי פתח תקווה ולפני כשנתיים עבר לסנטראל קורדובה ממולדתו, לפני ששב לקפריסין, המדינה ממנה הגיע לארץ. אחרי עונה בפראלימני, במדיה משחק היום בוריס קליימן ושאותה העלה לליגה הראשונה, סולארי בן ה-32 משחק בימים אלה באותלוס אייתנו מהליגה הקפריסאית השנייה, ומתמודד על העפלה שנייה ברציפות, נהנה מהחיים עם אשתו הישראלית וחושב על הצעד הבא בקריירה.

בראיון ל-ONE, סולארי מספר על הרצון להפוך למאמן, כמו אחיו, על ריאל מדריד, רן בן שמעון כמאמן נבחרת קפריסין, איזי שרצקי וקריית שמונה, החיים עם אשתו, האפשרות לשוב לישראל כתושב ולקריה כמאמן וכמובן על היחסים עם סנטיאגו.

דויד סולארי חוגג (עמרי שטיין)דויד סולארי חוגג (עמרי שטיין)

דויד, מה אתה יכול לספר על הקריירה שלך מאז שעזבת את ישראל וחזרת לקפריסין?
"חזרתי לקפריסין לפראלימני, הייתה לי עונה טובה עם 13 שערים ועברתי בתחילת העונה לאותלוס אייתנו מהליגה השנייה ואנחנו נאבקים על ההעפלה לליגה הראשונה. הולך לי טוב עם 15 שערים ב-13 מחזורים ואני שמח, אני אוהב את המדינה ואת החיים פה, מצפה להמשיך כך".

בגיל 32, אתה בטח כבר חושב על הצעד הבא בקריירה.
"כן, אני בקורס מאמנים לתעודת מאמן של אופ"א, יש לי עוד שנה עד שאסיים. אבא שלי ודוד שלי מאמנים וגם שניים מהאחים שלי מאמנים. אחי אסטבן הוא עוזר המאמן של הנבחרת הצעירה של ארגנטינה אחרי שקיבל את המינוי לפני שבועיים, וסנטיאגו בריאל מדריד. אני מוכן לשלב הבא גם אם הקריירה תיפסק עכשיו. בכדורגל אני רוצה לאמן, אבל אני עדיין חושב כמו שחקן. אני יודע שאני רוצה להיות מעורב בכדורגל, יש לי חברים טובים בעולם הזה כמו בן שמעון, אבל צריך להתחיל מלמטה ולהיות עוזר מאמן קודם כל".

דויד סולארי (משה חרמון)דויד סולארי (משה חרמון)

אתה ורן קרובים מאוד בקפריסין, מעבר ליחסים בין שחקן למי שהיה מאמנו.
"אנחנו נפגשים הרבה ומדברים כל הזמן. הוא היה הבוס שלי בק"ש והיום אנחנו חברים טובים. הוא מאמן מצוין ובן אדם נפלא, אני לומד ממנו הרבה בכדורגל וגם כבן אדם. אנחנו מדברים על הכל. זה תמיד מתחיל משיחות על כדורגל כי זה מה שאנחנו הכי אוהבים ואז עוברים למשפחה, שאר החיים".

מה דעתך על העבודה שלו בנבחרת קפריסין?
"הוא עושה עבודה טובה מאוד כאן. זה תהליך ארוך וקשה. למשל כי להרבה שחקנים בסגל שלו אין מספיק דקות משחק בקבוצות שלהם, אבל הוא עושה עבודה טובה והקפריסאים באמת אוהבים אותו כאן".

נחזור לישראל ולהיסטוריה שעשית עם בן שמעון בק"ש, עם מי אתה עדיין בקשר מהקבוצה ההיא?
"לא מזמן דיברתי עם אחמד עאבד אחרי הפועל ת"א – בית"ר ירושלים, אני מדבר גם עם ברק בדש, איתמר ניצן, שיר צדק, אדריאן רוצ'ט, דני עמוס ואלעד גבאי, אני בקשר כמעט עם כולם. גם עם בריאן גרזיצ'יץ', לא רק עם הישראלים. רועי בקל היה כאן לא מזמן ונפגשנו. למזלי הכדורגל נתן לי הרבה חברים טובים בחיים. אני לא רוצה לשכוח את נתנאל גולדמן וששי יעקב מהפועל עפולה. כשאני מגיע לישראל אני משתדל לראות את מי שאני יכול".

רן בן שמעון (רויטרס)רן בן שמעון (רויטרס)

כשאתה מדבר איתם, אתם משוחחים על המצב הלא פשוט של ק"ש בימים האלה?
"לי היה מזל להגיע לק"ש ברגע פנטסטי של המועדון, הצלחנו ליצור מנטליות מנצחת וזה ייזכר למשך שנים רבות. הקבוצה הזאת השיגה כל מה שהיא רצתה אז. בכדורגל קשה להתחרות מול קבוצות שמוציאות הרבה יותר כסף ממך לאורך שנים. כרגע ק"ש בתהליך של מעבר, אי אפשר לדעת מתי היא תחזור למה שהייתה בעבר, אני בטוח שזה יקרה אבל".

מה לגבי שרצקי? איך אתה חושב שהוא מתמודד עם המצב הזה?
"הוא נשיא מצוין שיחזיר את הקבוצה למה שהייתה בעבר. אני לא בקיא בכל ההחלטות ובכל מה שקורה בקבוצה. אני מאמין שדברים לפעמים0 לא מסתדרים בקבוצה, ברגעים כאלה צריך להיות חזק ולהמשיך לנסות. ברור שכל ההחלטות של שרצקי הן לטובת הקבוצה, אבל לפעמים זה לא עובד. כשק"ש הצליחה זאת גם הייתה הצלחה שלו ושל כולם במועדון. הכל זה עניין של זמן. בכל מקרה יש שם קבוצה טובה ואווירה טובה, זה מקום מושלם לכדורגל".

בדרך הבאה שלך, חשבת על אפשרות לאמן את ק"ש?
"זה יהיה נהדר בשבילי, אבל יש לי עוד הרבה ללמוד עד שאוכל להיות מאמן בכלל ושל ק"ש בפרט. אני צריך לסיים את הקורס שלי ולהשתפר בהרבה דברים. ישראל מדינה שארצה לחזור אליה, ק"ש זה מקום מיוחד בשבילי והתקופה הכי מיוחדת בחיים שלי. איתי או בלעדיי, אני בטוח שק"ש תחזור לטופ. כל האנשים שעובדים במועדון הזה רוצים בטובתו".

איזי שרצקי (שחר גרוס)איזי שרצקי (שחר גרוס)

אם לא ק"ש, יכול להיות שתקבל הצעה יום אחד להיות עוזר המאמן של אחיך?
"אני לא חושב על זה בכלל. אני חושב כשחקן כדורגל, עוד לא סיימתי את הקורס ואני שמח בשביל סנטיאגו ומה שהוא השיג. מקווה שהוא יתקדם עוד ועוד בקריירה שלו. כל אחד מאתנו צריך לעשות את המסלול שלו כדי להתקדם בעתיד. אבל אם הוא יצטרך אותי, אני לא חושב שאוכל להגיד לא".

איך הרגשת כשהוא היה מאמן זמני, שהוא רק ימלא את החור ויפנה את המקום שלו למאמן אחר?
"כשהוא מונה האמנתי שהוא יישאר, אני יודע כמה הוא עובד קשה וכמה הוא צריך לעבוד כדי להוכיח את עצמו. כולנו צריכים להוכיח את עצמנו בכל יום ובטח שהוא, כמאמן ריאל מדריד".

מה חשבת על ה'משבר' הזה בין אחיך לאיסקו, מה הוא סיפר על זה?
"אני לא מנתח את כל מה שכותבים על אחי בתקשורת, אנשים תמיד מדברים. אני לא מתעסק עם זה. אין רכילות".

סנטיאגו סולארי (רויטרס)סנטיאגו סולארי (רויטרס)

הוא מתייעץ איתך לגבי דברים מסוימים?
"הוא האח הבוגר שלי אז אני מכבד אותו ולא שואל הרבה שאלות. אני שואל אותו בעיקר שאלות לגביי ולא להפך, זה מצחיק אבל אנחנו מדברים יותר על הקבוצה שלי אותלוס אייתנו מאשר על ריאל מדריד".

אתם לא מרבים לדבר על כדורגל?
"לא ממש, אני נשבע, כשאנחנו מדברים זה בעיקר על המשפחה ועל דברים אחרים. כשאנחנו מדברים על כדורגל זה לא על סיטואציות שלי ושלו, זה בכלל על המשחק. אני מצטער לאכזב. שיחות על כדורגל בינינו לא קשורות לריאל מדריד".

איך היית מסכם את מערכת היחסים ביניכם?
"יש לי קשר חזק עם אחי וזהו. אנחנו מדברים הרבה, אבל אין לי קשר גדול לריאל מדריד, רק לו. אני גאה בו מאוד ושמח בשבילו, מקווה שהוא ימשיך להיות מוצלח בקריירה ובחיים".

איך הגבת כששמעת פעם ראשונה שהוא אולי יאמן את ריאל מדריד?
"זה עשה אותי שמח מאוד, סנטיאגו אוהב את המועדון והוא חלק ממנו. הוא היה שנים רבות במועדון כשחקן ואימן את הקבוצות הצעירות, הוא עשה תהליך ארוך במדריד. אני שמח שכל אחד מהמשפחה שלי מצליח, ובטח שסנטיאגו. הוא עובד עם הנשמה. יש לו את הצ'אנס שלו עכשיו וזה נהדר, אני מקווה שהוא יצליח לעמוד בסטנדרטים של ריאל".

סנטיאגו סולארי (רויטרס)סנטיאגו סולארי (רויטרס)

הוא יכול להצליח בריאל לדעתך גם בטווח הארוך? יישאר כמאמן?
"אנחנו טועים לגבי הצלחה. בחיים הצלחה היא לעבוד כל יום ולעשות את המקסימום שלך. כשאתה מתעורר כל בוקר ומחויב למה שאתה עושה בסוף תראה תוצאות. כולנו במשפחה בפילוסופיה הזאת. הוא כבר הצליח בכדורגל ובחיים. הוא לא לוקח את ההחלטה אם להישאר, אם הוא יעבוד קשה ויביא תוצאות, אז ההחלטה תתקבל לפי זה".

אתה חושב שאחיך יכול להישאר בטופ של המאמנים בעולם, גם אחרי ריאל?
"אני חושב שיש לו את היכולת להישאר בטופ העולמי כי הוא רוצה ללמוד כל יום משהו חדש. התוצאות יקבעו אם הוא יישאר שם או לא, אבל בגדול יש לו את היכולת להישאר בכל מקום שהוא יגיע אליו".

איך זה לצפות באחיך מהטלוויזיה מנהל משחק של ריאל מדריד, מעכלים את זה? מתרגשים?
"אני לוקח את הכדורגל בשנים האחרונות בלי לחץ, למדתי שזאת התשוקה שלנו בחיים, אבל כשאתה עובר דברים קשים בחיים אז אתה פחות מתגרש מכדורגל. חשוב שנהיה בריאים. אני לא מתרגש כמו פעם. אני רואה משחקים של ריאל בשקט, בלב שלי אני רוצה שהוא ינצח. לפעמים הוא מנצח ולפעמים מפסיד, אבל אני גאה בו מאוד תמיד".

טיבו קורטואה חוגג עם ראמוס (רויטרס)טיבו קורטואה חוגג עם ראמוס (רויטרס)

מה דעתך על העונה של ריאל, לאן היא יכולה להגיע?
"הם כבר השיגו את גביע העולם למועדונים, שזה הישג, אחרי הזכייה המשולשת בליגת האלופות. הצ'מפיונס והליגה הספרדית תחרויות קשות מאוד והם צריכים לעבוד קשה מאוד. ריאל מדריד היא תמיד ריאל מדריד ותמיד יש לה צ'אנס לזכות בכל תואר. זאת הקבוצה הכי טובה בעולם, זה לא משנה מה אני אגיד ובלי קשר למאמן. יש להם מנטליות של לזכות בכל התארים כל הזמן. הם חושבים רק להישאר בטופ, זה מה שהמועדון דורש מהם תמיד".

כמה פעמים כבר שאלו אותך איך זה להיות אח של מאמן ריאל מדריד?
"שואלים, לא הרבה, מכבדים את זה. בקבוצה מתבדחים איתי על זה, החבר'ה צוחקים עליי באימונים כשריאל מפסידה ומפרגנים כשהיא מנצחת. אבל שום דבר בחיים שלי לא השתנה. אנחנו אחים ויש לנו את אותן השיחות. זה תענוג וכל פעם שאני צופה במשחקים אני מעודד את ריאל. אבל החיים שלי נשארו אותו דבר עם הקפה בבוקר והכדורגל. אני לוקח את זה בצניעות, זה נחמד, אבל אלה לא החיים שלי".

בחזרה לחיים שלך, נשמע כאילו אתה רוצה לחזור לישראל יותר מאשתך אפילו.
"ישראל מדינה נהדרת, התייחסה אליי מעולה, בעתיד אחזור בוודאות, יש נוסטלגיה שדוחפת אותך תמיד לחזור. אני אחזור לישראל במוקדם או במאוחר. הניסיון שלי מק"ש וישראל מעולה, הכרתי את אשתי שם, אז אתה בטח יכול לתאר לעצמך. אני מכבד אותה מאוד, היא באה איתי לקפריסין ואנחנו מקבלים אחד את השנייה מכל הבחינות. בכל מקרה, אנחנו חוגגים את החגים של היהודים וגם של הנוצרים. לפני כמה שבועות היינו במסיבת חנוכה בלרנקה ופגשתי שם את רן".

דויד סולארי בהפנינג (לירון מולדובן) דויד סולארי בהפנינג (לירון מולדובן)

יכול להיות שתחזור לישראל, בלי קשר לכדורגל?
"כרגע היא עובדת כאן ב'אל על' ואני משחק כאן כדורגל. זה מסובך לומר איפה נגור בעתיד. כרגע נחמד לנו כאן ובעתיד אנחנו לא יודעים איפה נגור וישראל זאת אפשרות כי המשפחה שלה שם ולי נוח בארץ. אי אפשר לדעת אם אחזור לישראל, אבל אנחנו מדברים על זה".

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */