יום רביעי, 15.05.2024 שעה 22:46
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

אופואדו: איביץ' אריה, וכשהוא שואג - מקשיבים

הניגרי סיפר מה גרם לו ולחבריו לנצח 0:3 את הפועל ב"ש. במכבי ת"א החמיאו למנספורד, הפתעת העונה הכתה שוב, אמאדור עשה פיבן וגם: המשחק הקשה ביותר

|
אופואדו עם שחקני מכבי ת
אופואדו עם שחקני מכבי ת"א (רדאד ג'בארה)

1. בן מנספורד קיבל חותמת. לאחר ה-0:3 על הפועל באר שבע והגדלת ההפרש מהאלופה ל-17 נקודות יתרון, האנשים מהנגב היו נשמעים ככאלו שהשלימו סופית עם כך שהכתר עובר למכבי תל אביב. "הם פשוט טובים יותר מאיתנו העונה, ואנחנו יודעים את זה. רצינו לקחת ארבע אליפויות ברצף אבל אנחנו מבינים שזה כבר לא יקרה", אמרו בן ביטון וברק בכר יחדיו. "מכבי יותר איכותית מאיתנו העונה", הסכימו שניהם. זו הייתה המחמאה הכי גדולה שבן מנספורד יכל לקבל. המנכ"ל שנכנס לתפר מאוד בעייתי וניווט את הקיץ הצהוב לעבר מה שמתגבש כעת, יכול לסמן לעצמו וי גדול.

בקבוצת כדורגל, בדרך כלל את הקרדיט לוקחים אנשי השעה. ברוב המקרים זה יהיה שחקן או כמה שבולטים מעל כולם ותמיד המאמן. אך אלה שקצת פחות בפרונט, נשכחים. מנספורד כמנכ"ל המועדון, היה אחראי בקיץ על יישום חלק מהרעיונות שלו, והרעיונות של המועדון בכלל. שבעה שחקני בית פתחו אמש מול הפועל באר שבע בהרכב של מכבי ולצידם ארבעה זרים. "להחזיר את כל החבר'ה האלה לפה, זה הסיפור של העונה. יש פה חיבור בלתי רגיל, שחקנים שרעבים ומוכנים להילחם בלי הפסקה וגם אנשים שמנווטים אותם לכיוון הנכון", החמיאו במועדון לעבודתו של מנספורד.

בכר: הפסד לא קל,הם היום טובים יותר

2. איביץ' ממשיך לסחוט מחמאות. היה קשה להבין את ההרכב של הסרבי. היה גם די בלתי אפשרי לחזות אותו. אך מאמן מכבי ת"א פגע בול שוב. שחר פיבן שיחק במהלך הקריירה שלו כמגן ימני למשך חודשיים. זה היה בעונה הראשונה שלו בקבוצת הנוער של המועדון. למעלה מחמש שנים עברו מאז והוא הוצב שוב בלית ברירה, והיה מעולה. צ'יקו אופואדו נכנס מול מכבי חיפה וגרם למאמן לצאת נגד המחליפים, מול המצלמות בלי שום חשש, ודווקא במשחק העונה הועדף על פני איתי שכטר ועוד כחלוץ, לא העמדה הטבעית שלו. והוא מסיים עם שער ובישול. 

"יש לו תכניות משחק שהוא חושב עליהן ואנחנו מבצעים על הדשא. הוא רצה שנלחץ את הנעת הכדור של הבלמים, הוא רצה שבכל פעם שהכדור אצל ג'ון אוגו מישהו יהיה לו בתוך הרגליים, וזה לא משנה אם זה דור פרץ, דן גלזר או דור מיכה, העיקר שיהיה שם מישהו. שיבשנו כל פעולה שלהם. גרמנו להם לחשוב שהם במשחק ושהם טובים, ובמחצית השנייה כבר לקחנו את הכדור אלינו וסיימנו את הסיפור", סיפרו במכבי ת"א על תכנית המשחק הצהובה. איביץ' עצמו הודה כי "כבר אחרי בית"ר ירושלים היה לי משהו בראש שחשבתי עליו, הגעתי לאימון שהיה, הסברתי להם מה אני חושב שינצח לנו את המשחק ואני שמח שזה עבד, אך זה עבד בזכות השחקנים. זה הניצחון שלהם". 

יונתן כהן מול בן ביטון (איציק בלניצקי)יונתן כהן מול בן ביטון (איציק בלניצקי)

3. צ'יקו אופואדו מספק משפט חדש לרשת. מאז שראיקוביץ' אמר שהשחקנים הם החיילים של איביץ', האוהדים ברשתות חוגגים על כך בלי סוף. גם המועדון הוציא תמונה מיוחדת המציגה חלק מהשחקנים כחיילים. ולאחר שכבש ובישל, הרכש הניגרי שעד אמש נתפס בעיני חלק מהפרשנים כרכש מאכזב, סיפק ציטוט שללא ספק מחזיק כותרת. "המאמן הוא אריה, כשהוא שואג, כולם מקשיבים. באימונים יש לו גישה מאוד חיובית. הוא נותן לשחקנים הרבה ביטחון וכשהוא בוחר בך לשחק, אתה פשוט מרגיש שאתה חייב לעשות את הטוב ביותר שלך". 

"לא שיחקתי בתקופה האחרונה כי מי ששיחק לפני, היה צריך לשחק, הגיע לו. אנחנו קבוצה, לא רק 11. חיכיתי לזמן שלי. מה שעשיתי נגד באר שבע? אתם רואים שכל מי שמשחק העונה במכבי ת"א, עושה את הדברים האלה. כולם תורמים. אין לי עמדה מוגדרת בהתקפה, אני יכול לשחק בכל מקום, אז ברגע שאיביץ' אמר לי שאני פותח כחלוץ המרכזי אמרתי "אוקיי", הוא חילק לי הוראות, מה עליי לעשות, באיזה רגעים ואמרתי לו "בסדר, אתן את ה-100 אחוז שלי", וזה מה שעשיתי". 

צ'יקו אופואדו לפני אריק סאבו (רדאד ג'בארה)צ'יקו אופואדו לפני אריק סאבו (רדאד ג'בארה)

אופואדו אישר למעשה כי הלחץ שהשחקנים הפעילו לאורך המשחק, עם דגש על הלחץ שלו על הבלמים, היה מתוכנן מראש. "ברור שעבדנו על זה. המאמן עובד איתנו ונותן לנו פתרונות לאיך להגיע למצבי הבקעה כל הזמן", ואז התייחס להתפרצות הרגשות שלו בגביע, כאשר לא שותף, בשער של יונתן כהן: "זה היה רגע מרגש מאוד, שער ברגע האחרון, זה היה מיוחד. חשבנו שיהיה לילה ארוך ואז יוני עלה מהספסל והבקיע. כשעשינו חימום אמרתי לו "יוני אם אתה עולה, תן את הכל". אנחנו אוהבים אחד את השני ולכן הייתי מאוד שמח בשער שלו". 

4. ז'איר אמאדור עשה שחר פיבן. במשחק הראשון בטרנר, טעות של הבלם צעיר הובילה לשער היתרון של ג'ון אוגו. זה קרה במחצית הראשונה, אלא שאל השנייה, עלה פיבן אחר לגמרי ומאז למעשה לא ממש הביט לאחור והפך בשקט להפתעת העונה. אמש, הבלם הספרדי שאיבד את מקומו בהרכב, הוקפץ אליו בעקבות פציעות המגנים והצורך לאלתר וחווה בדיוק מה שחברו להגנה הרגיש בסיבוב הקודם. זו הייתה מחצית ראשונה קשה מאוד עבור הפורטוגלי-ספרדי, אך החצי השני כבר היה סיפור אחר לגמרי. הנעת הכדור הייתה חלקה יותר, הוא ניצח בכל מאבק, תקף ראשון את שחקני ב"ש והוציא מהם את הכדורים, ואף היה חלק מהותי בבניית השער השלישי והיפה של אבי ריקן. 

ז'איר אמאדור עם הכדור (איציק בלניצקי)ז'איר אמאדור עם הכדור (איציק בלניצקי)

כשאופואדו דיבר, אמאדור שגידל שיער מסקרן במיוחד בחודשים האחרונים, התייצב מאחורי העיתונאים, האזין וניסה לשעשע את הניגרי. "הוא אחד החברים הטובים שלי, הוא בחור טוב, הוא ספרדי ואני מנסה ללמד אותו אנגלית אבל זה לא ממש הולך בינתיים. הוא בלם טוב אני אוהב אותו". כעת, נראה כי גם איביץ' חוזר לאהוב את השחקן שכנראה הרוויח לעצמו מחדש מקום ברוטציה. 

5. המשחק הכי חשוב הוא נגד רעננה. כשאיביץ' אמר את זה במסיבת העיתונאים בתשובה לשאלה האם נתן נוקאאוט לבאר שבע, צחקנו. כאשר אופואדו אמר את זה לאחר מכן בעמדת הראיונות, צחקנו שוב. אבל לאחר המשחק, כל מי שדיבר מטעם מכבי, התייחס למשחק עם רעננה כאילו מדובר במשחק האליפות. "הדרך עוד ארוכה. בעונות קודמות נפלנו נגד רעננה, סכנין, אשקלון, אשדוד. אם ניתן לאופוריה הזאת שיש עכשיו לחלחל, נהיה בבעיה וניפול דווקא שם. אנחנו לא רוצים ליפול. אנחנו רוצים להמשיך. המשחק בשבת הוא חשוב מאוד עבורנו אחרי שמונה ימים מאוד קשים. זה משחק שחייבים לנצח ולא משנה איך", אמרו במועדון. 

אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */