יום רביעי, 08.05.2024 שעה 02:34
אייל ברקוביץ'

אליפות בהליכה של מכבי תל אביב

אייל ברקוביץ' בטור אישי ל-ONE: איביץ' לוקח אליפות באלגנטיות ולא בגלל שהצהובים-כחולים קבוצה כזו גדולה, בכר איבד את הקסם, זה הזמן להיפרד מאוגו

אליפות כל כך קלה לא זכורה לי בשניים או בשלושה עשורים האחרונים בכדורגל הישראלי. השאלה היא מה עושים? בסוף דצמבר, תחילת 2019, יש לנו אליפות. אם זה יימשך כך, הפער בנקודות רק יגדל ויגדל. למעשה, כבר בדצמבר די איבדנו עניין בכדורגל הישראלי. מה שנותר לנו זה רק קרבות התחתית ששם מצפה לנו עניין אמיתי כנראה עד הסוף.

האליפות של מכבי תל אביב היא אחת האליפויות הקלות ביותר שקבוצה לקחה בישראל. אני לא יודע אם מכבי ת"א כזו גדולה, או פשוט הליגה חלשה, המועדונים הגדולים קרסו והפועל באר שבע, האלופה היוצאת, פשוט איבדה את זה, היא והמאמן שלה.

נייג'ל האסלביינק (רדאד ג'בארה)נייג'ל האסלביינק (רדאד ג'בארה)

לא מובן לי, איך לדוגמא נייג'ל האסלבנייק, שהוא הדבר החם של ב"ש במחזורים האחרונים, פותח על הספסל ושחקנים בינוניים פותחים בהרכב על חשבונו. הרי אם האסלביינק פצוע, גם בדקה ה-28 הוא לא יכול להיכנס, ואם הוא בריא, אז למה לעזאזל ברק בכר שם אותו על הספסל?

עד היום, כאשר אנחנו לקראת המחזור ה-16, ברק בכר לא מצא את ההרכב שלו, לא את המחליפים שלו, והכי חשוב גם לא את ההיררכיה בקבוצה. הוא פשוט נראה אובד עצות, אבל גם לו מותר אחרי שלוש אליפויות, גם הטובים ביותר טועים. מנגד, ולדימיר איביץ', לוקח אליפות באלגנטיות גדולה, ולא בגלל שהוא עשה קבוצה כזו גדולה, אלא בגלל שעשה קבוצה בריאה, ממושמעת, לוחמת ורק לעיתים נוצצת.

ברק בכר (איציק בלניצקי)ברק בכר (איציק בלניצקי)

היום, במשחק בינוני פלוס, מכבי ת"א פירקה את ב"ש. רק חסר שבדקה ה-70 ג’ון אוגו לא היה מוציא את צלחת האליפות ונותן אותה לשירן ייני. ב"ש ויתרה על האליפות, הרימה דגל לבן, זו השנה של מכבי ת"א. למרות שהיא לא תירשם כאחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה של הצהובים-כחולים, היא עושה זאת בצורה חלקה ומרשימה.

איביץ' בנה מכונה משומנת שכל מה שנגע – נצץ, למרות שאני אישית מאוד לא אוהב את הרוטציות שלו. שחקן כמו אלירן עטר, בכושרו הנוכחי, ראוי לקצת יותר מעשר דקות במשחק העונה.  גם איתי שכטר ועוד רבים אחרים מהשחקנים, אני בטוח שלא אוהבים את הרוטציות, אך מבינים שזאת השיטה של איביץ'. עם עובדות לא מתווכחים, הוא דרס את הליגה.

ולדימיר איביץ' (רדאד ג'בארה)ולדימיר איביץ' (רדאד ג'בארה)

מכבי ת"א יכולה כבר לחשוב על שדרוג לעונה הבאה, גם משהו שישדרג אותה לאירופה. כי תזכרו, הקבוצה הזו לא מספיק טובה לאירופה. זה טוב לליגה הישראלית החלשה, אך רחוק מאוד מלהספיק להגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות.

ב"ש נראית אומללה, חסרת אונים, ולמרות שאלונה עשתה כמיטב יכולתה והביאה את השחקנים הטובים ביותר בשוק, ברק בכר איבד את הקסם והשנה לא הצליח לחבר את השחקנים לקבוצה אחת טובה. כמו שנפרדה מטוני וואקמה, האלופה היוצאת צריכה להיפרד מג’ון אוגו. הוא עשה פה שנים נהדרות, אך דועך כל הזמן, והיום הוא היה בתצוגת נפל משני צדי המגרש. 

ג'ון אוגו כועס (איציק בלניצקי)ג'ון אוגו כועס (איציק בלניצקי)

אריאל הרוש אשם בשני שערים הראשונים שספגה ב"ש. אני מצפה משוער הנבחרת שלנו שיתעלה ויראה יכולת יותר טובה. גם יואב ג'ראפי מאשדוד ויוסי גינזבורג ממכבי פ"ת דופקים לו על הדלת ומשוער ראשון בנבחרת, עם יכולת כזו, הוא יהפוך מהר מאוד לשוער שלישי, אם לא ישתפר. אתה מצפה משוער נבחרת שישדרג את הקבוצה שלו. היום הוא היה אשם בשני גולים כמעט בוודאות יחד עם ההגנה החלשה. אם יש נקמה ספורטיבית, אז מבחינת מכבי ת"א זו הייתה נקמה ספורטיבית על עוגמת הנפש של השלוש שנים אחרונות.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים