יום ראשון, 05.05.2024 שעה 08:48

ז'אן טלסניקוב: חדר ההלבשה בבית"ר ירושלים עצוב

בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם שחקן העבר של הירושלמים: "לא מרגיש שהם מחוייבים ב-100 אחוז". התוכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית דיברנו על בית"ר ירושלים שמחפשת חיזוק ורוצה את אלירן עטר ממכבי תל אביב, כמו גם על המשחק הגדול של הצהובים מול מכבי חיפה בסמי עופר ב-21:00. כמו כן, ניתחנו את הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות שסיפקה מספר מפגשים גדולים ומציתה את הדמיון של אוהדי הכדורגל ברחבי אירופה.

ז’אן טלסניקוב: “חדר ההלבשה בבית”ר ירושלים נראה עצוב”

בית”ר ירושלים סיימה אמש (ראשון) בתיקו 0:0 מאכזב מול מכבי פ”ת. שוחחנו עם ז’אן טלסניקוב, שחקן הקבוצה לשעבר ומאמן מנטלי בהווה, על הדרכים לפתרון המצב הרע בבירה.

ז’אן, מה אמורים לעשות בצוות המקצועי בבית”ר ירושלים כדי שהם יתעלו על עצמם ויתחילו להפנים שהם צריכים להתחיל לנצח?
“זאת הסיטואציה, זאת המציאות, חלק מהספורט זה לדעת להתמודד עם הפסדים. אני יכול להגיד דבר אחד, הכל טמון ויושב במקום אחד וקוראים ל חדר ההלבשה, שם יושבים שחקנים שכרגע לא עושים אחד למען השני יותר מדי. יש איזושהי התייצבות טקטית והם לא ספגו, אבל כרגע זה נראה כמו חדר הלבשה עצוב. כדורגלן שמח הוא כדורגלן שנע על המגרש, כרגע לא מרגיש שהשחקנים מחויבים ב-100 אחוז, צריך לעשות שיחות אישיות עם כולם ובסופו של דבר גם לבדוק את רמת האימונים שם. אם שחקן כמו מאור בוזגלו מחטיא מהקו, סימן שיש פה בעיה מנטלית”. 

אם בוזגלו מחמיץ מקו השער זו אשמת המאמן?
“לא אמרתי את זה, אחת הסיבות ששחקנים לא ממוקדים מספיק או שלא עושים פעולות כמו שאמורים לעשות, כמו עידן ורד, ערן לוי ודן איינבינדר, היא שחסר להם משהו. יכול להיות שניר קלינגר התחיל לעבוד על זה, בסופו של דבר צריכה להיות קבוצה שרוצה לרוץ. הגדולה של צוות ושל מאמנים היא לייצר חיבור”. 

אלי אוחנה מאז הקיץ רצה שאלי טביב ילך כדי לקבל את המושכות מקצועית, מאז הקבוצה רק נכשלת.
“בניגוד לשאר האנשים במערכת, אלי אוחנה היה אחד הגדולים שהיו פה בכל הזמנים, הוא היה שם והוא יודע מה זה כדורגל. מה זה קשור לאלי אוחנה? הוא הביא את קלינגר כדי שהוא ייקח את המושכות. אם אני הייתי צריך לדבר מקצועית, היה לי הרבה יותר קל לדבר עם אלי אוחנה. הם צריכים יותר מהכל למצוא את המנהיג על המגרש. יש להם מנהיגים, אבל צריך לזהות את אלה שיודעים לקום מתוך משבר, לא אלה שיודעים לסובב את הכדור פנימה”. 

מה תפקידו של אוחנה?
“אלי אוחנה הוא איש מקצוע שצריך לעזור”.

ז'אן טלסניקוב (אחמד מוררה)ז'אן טלסניקוב (אחמד מוררה)

דובב גבאי: “הייתי מנודה בבני יהודה, מתייחסים אלינו פחות טוב מלעכו בעונה שעברה”

הפועל חדרה סחטה בשבת תיקו 1:1 עם הפועל ת”א, הרבה בזכות החלוץ הוותיק שלה, דובב גבאי, שכבש את שערו השני העונה. דיברנו עם החלוץ על הפריחה מחדש בעולה חדשה של ניסו אביטן.

 דובב, איפה היית בחודשים האחרונים?
“שנתיים לא הייתי, שנתיים פחות טובות מבחינתי. התחלתי את העונה כשחקן בני יהודה אבל הייתי סוג של מנודה ולא באמת מתאמן עם הקבוצה. אחרי זה סיכמנו על פיצוי כלשהו ויצאתי משם והייתי שבוע שבועיים בלי קבוצה עד שהגיעה ההצעה מחדרה והלכתי על זה”.

ידעתם שתוכלו לנשום בליגת העל? זה בגלל שאתם כל כך טובים או שהליגה חלשה?
“כולם חשבו שאנחנו לא מתאימים לליגת העל. התייחסו אלינו פחות טוב מאיך שהתייחסו לעכו בעונה שעברה. זה היופי בכדורגל, שמות לא משחקים וכסף בדרך כלל לא משחק אלא אם כן אתה מכבי תל אביב או הפועל באר שבע שקונה כל מה שיש בשוק. יש לנו גם צוות מקצועי וגם צוות ניהולי ובעיקר שחקנים מצוינים, אמנם אלמוניים, אבל עושים עבודה נהדרת על המגרש”.

דובב גבאי ולוסיו חוגגים את השוויון (שחר גרוס)דובב גבאי ולוסיו חוגגים את השוויון (שחר גרוס)

ח”כ עודד פורר: “לאף אחד לא היה אכפת מיוצאי אתיופיה, ואנחנו מספידים מזה”

בעקבות החשיפה כי משרד הספורט לא עשה דבר מ-2016 עם התקציב שהיו אמור ללכת לפרויקט לטיפוח ספורטאים יוצאי העדה האתיופית והדיון בכנסת בעניין, שוחחנו עם ח”כ עודד פורר, מנכ”ל משרד העלייה והקליטה לשעבר.

מה היה היום שנאלצת להוציא את היועצת של השרה מירי רגב?
“היא פשוט התפרצה לדיון ולכן הוצאנו אותה. הסיפור הוא שהתכנית תוקצבה ב-4 מיליון שקל ב-2016 ועוד עשרה מיליון שקל ב-2017 ומאז לא נעשה בו דבר וזה הכל. לפי החלטת הממשלה ולפי התכנית של משרד הספורט היו צריכים למנות רכז מחוזי שידאג לדבר הזה, שלוש שנים לא עשו כלום ועכשיו באים לספר לנו שהשנה יעשו משהו”. 

מה התשובות שקיבלת?
“קיבלנו כל מיני סיפורים. סיפור אחד אומר שקרנות הצמיחה שהיו אמורים לאשר עברו למשרד המשפטים ושם לא אישרו. הם במשך שלוש שנים לא עשו כלום, אז לא אישרו את התקנות, יש עוד דברים שאפשר לעשות. לא יכול להיות שהכסף הזה שכב והסיבה היא שפשוט לאף אחד לא היה אכפת שיוצאי אתיופיה לא מקבלים כלום בספורט ואנחנו מפסידים מזה, כי הם יכלו להצטיין בכל מני תחומים. היו צריכים להכשיר 80 מאמנים ומדריכים, אחרי זה אומרים שהם לא מצליחים להיקלט בחברה הישראלית. יש תקציב, יש תכנית, צריך לבצע אותה”.

עם אילו תובנות אתה יוצא מהדיון?
“אני נתתי למשרד חודש והם יצטרכו בחודש הבא לבוא ולהציג את התכניות. התקציב קיים והוא גם מאושר. אנחנו בוועדה הולכים לעשות דיונים אחת לתקופה, הם יצטרכו לבוא כל פעם להציג את התכניות (משרד הספורט)”. 

כמה זמן הכסף קבור במשרד הספורט?
“מ-2016. צריך להגיד שאפו לתקשורת על החשיפה הזאת. תמיד בוכים איפה הכסף ושאין כסף, יש תקציב, פשוט לא ידעו מה לעשות איתו”.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */