יום ראשון, 12.05.2024 שעה 06:58

פניני: התחושות לא קלות, זה עוד צעד בתהליך

הקפטן יודע שה-71:69 בגיאורגיה חרץ כנראה את גורל נבחרת ישראל שלא לעלות למונדובאסקט. בחלון הבא: הקרב בין הנבחרת למכבי ת"א צפוי להתעצם

|
גיא פניני (שחר גרוס)
גיא פניני (שחר גרוס)

הפסד אכזרי למדי ספגה אמש (שני) נבחרת ישראל במשחקה מול נבחרת גיאורגיה באולם “ספורטס פאלאס” שבטביליסי. חניכיו של עודד קטש היו קרובים מאוד להשלים את החלון הנוכחי עם ניצחון שני ברצף, אבל לא מעט טעויות ברגעי ההכרעה גררו את הנבחרת הישראלית להפסד 71:69 בתום הארכה, עם סל בשניות הסיום של אקס מכבי תל אביב, גיאורגי שרמדיני.

במשלחת הישראלית קיבלו את ההפסד בתסכול גדול, גם בגלל המכה שהוא נתן לסיכויי העלייה למונדובאסקט, דבר שהיה נראה בהישג יד אחרי הניצחון על סרביה ביום שישי האחרון, אבל בעיקר בגלל הדרך להפסד. הגיאורגים היו ראשונים לכל כדור חוזר, כשהיחיד מבין שחקני הנבחרת שהצליח להקשות עליהם מעט בצבע היה שחקנה של מכבי תל אביב, ג'ייק כהן, שגם סיים עם 22 נקודות ו-100 אחוזים מהקו (9 מ-9).

קטש: לא רוצה לסכם עדיין

כעת, סיכוייה של ישראל לעלות פחתו משמעותית ולמעשה הכחולים לבנים צריכים הצטברות בתוצאות לא כל-כך ריאלית – ניצחונות על גרמניה בבית וסרביה בחוץ בחלון הבא, לצד הפסד של סרביה עוד קודם לכן במשחקה מול אסטוניה.

עם הבאזר ניתן היה לראות על פניהם של שחקני הנבחרת את האכזבה הרבה. לאורך המשחק, למעט פרקים בודדים, נדמה היה שיש סיכוי לצאת עם ניצחון, וזאת על אף משחק לא מושלם בלשון המעטה של השחקנים בכחול. גיבורי הניצחון מול סרביה, תמיר בלאט וגיא פניני, שקלעו ביחד 28 נקודות ביום שישי, קלעו אמש רק 11 נקודות, כשזאת כמובן לא הייתה הבעיה היחידה של הנבחרת, שם בחרו להאשים גם את צוות השיפוט שלטענת המאמן עודד קטש היו: "היחידים שהיו יותר חלשים מאיתנו".

תמיר בלאט (שחר גרוס)תמיר בלאט (שחר גרוס)

פניני, קפטן הנבחרת, התייחס להפסד ואמר: ״הפסד קשה ומתסכל. התחושות הן ממש לא קלות כי היינו שם כל המשחק, נתנו את הכל ולפעמים זה לא מתחבר. אני חושב שבהגנה היינו בסדר, עצרנו אותם על 71 נקודות אחרי הארכה, לא התחבר לנו בהתקפה. הם הקשו עלינו, הגודל שלהם מאוד השפיע, אבל אנחנו בדרך הנכונה. החבר׳ה נתנו את הכל וזה עוד צעד בתהליך״.

כעת הפנים לחלון המשחקים הבא ולמאבק בצפוי בין הנבחרת למכבי ת”א. המצטיין אתמול ג’ייק כהן, כמו גם שאר חבריו לקבוצה שנמנים בסגל הנבחרת והפכו במהלך סוף השבוע ל"שחקני המריבה", נמצאים בסימן שאלה גדול מאוד לקראת החלון הבא והמכריע שיתקיים בפברואר. המשחק מול גרמניה בבית, שיהיה הראשון בחלון, נקבע ל-21 בפברואר, כשבאותו ערב בדיוק מתוכנן לצהובים משחק חוץ במילאנו במסגרת היורוליג. בהתאם לכך, הפעם מן הסתם לא תימצא פשרה שתאפשר לשחקנים להיות נוכחים בשתי המסגרות, אך ייתכן כי הם יוכלו להתייצב למשחק האחרון במוקדמות, שלושה ימים לאחר מכן (24.2), מול סרביה בחוץ.

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */