יום ראשון, 19.05.2024 שעה 10:57

שמעון מזרחי: זה מרגש, מהרגעים הגדולים ביותר

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם יו"ר מכבי ת"א על כניסתו להיכל התהילה ביורוליג: "הפתיעו אותי לגמרי". התוכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית נדבר על הפיטורין של קובי רפואה מהפועל תל אביב ומינויו של אופיר חיים במקומו, על ועדת המשמעת של אריאל הרוש בהפועל באר שבע ופיטוריו של צביקה שרף מאימון מכבי ראשון לציון.

שמעון מזרחי: “הכניסה להיכל התהילה מרגשת אותי, מהרגעים הגדולים ביותר שלי”

דיברנו עם יו”ר מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, על כניסתו להיכל התהילה של היורוליג.

שלום וערב טוב לך, שמעון מזרחי:
”ערב טוב חברים”

זה היום הכי גדול שלך, אתה מסכים עם זה?
”תודה רבה, מדובר בכבוד גדול. זה שביורוליג ערכו את הישיבה כאן בתל אביב זה מרגש ואני שמח על כך שגוף כזה מגיע גם לפה. אני רוצה לומר לכם שזה לא רק אות הוקרה לי ולמועדון אלא גם לכל הכדורסל הישראלי, אני מרגיש שהחלק שלנו לכדורסל בישראל הוא חשוב מאוד, קודם כל הכדורסל ואז אני אישית. גם אני וגם חבריי עושים זאת בהתנדבות מלאה”.

שמעון מזרחי: "זה מרגש, הפתיעו אותי לגמרי" (חגי מיכאלי)שמעון מזרחי: "זה מרגש, הפתיעו אותי לגמרי" (חגי מיכאלי)

“זה אחד הרגעים הגדולים, היו לי עוד רגעים כמו הזכייה בגביע אירופה בבלגרד וכו’, זה שזה נעשה כאן בישראל זה חשוב ומרגש. גם כשהבאנו את הפיינל פור לתל אביב למרות הפיגועים זה היה רגע מיוחד עבורי. נאמר לי שאני יושב הראש הראשון שנכנס להיכל התהילה”.

תספר לנו על הרגע שהודיעו לך שנכנסת להיכל התהילה
“נפתחה הישיבה של היורוליג,  ג’ורדי ברתומאו אמר שהוא רוצה להגיד כמה דברים ואז כולם מחאו כפיים, הפתיעו אותי לגמרי כי לא ידעתי שזה עומד לקרות, רק שניים ממועדון מכבי תל אביב ידעו ושמרו על כך בסוד”.

שמעון מזרחי: "מקווה שנארח שוב את הפיינל פור כאן" (חגי מיכאלי)שמעון מזרחי: "מקווה שנארח שוב את הפיינל פור כאן" (חגי מיכאלי)

יבוא היום ונארח את הפיינל פור שוב כאן אצלנו?
”הייתי רוצה מאוד, אבל היום לארח את הפיינר פור צריך אולם של יותר מ-10,000 מקומות ישיבה, אני מקווה שבעתיד יהיה לנו היכל שמכיל 15,000 מקומות כדי שנוכל לארח פה שוב”.

קובי רפואה: “לא כועס על הפועל תל אביב, אמנם ההתנהלות הייתה לא ראויה אך אני מאחל להם הצלחה בהמשך”

שוחחנו עם המאמן, קובי רפואה, שפוטר מאימון הפועל תל אביב, על הסיבות שהביאו לכך וגם על המכות שהיו באימון הקבוצה.

שלום וערב טוב לך, קובי רפואה:
”ערב טוב חברים”

תסביר לנו את סיפור פיטוריך
“דברים כאלה קורים ויקרו בכדורגל, כמובן שזה לא נעים אבל בסדר. זה היה באוויר כלפי חוץ אבל אני לא נתתי לדברים להשפיע עליי, גם את האימון האחרון שלי העברתי בשיא הרצינות וניסיתי לעשות את הטוב ביותר עבור הקבוצה עד הרגע האחרון”.

ממה אתה כועס?
”אני לא כועס, מאמין שהדברים יסתדרו בסופו של דבר. מה שקובע זה מבחן התוצאה, וכרגע הפועל תל אביב לא הצליחה עד כה ועל זה אני לא יכול להתווכח, כמובן שאם הקבוצה לא מנצחת הרבה משחקים אז האחריות היא שלי. אני לא כועס על שום דבר, פשוט ההתנהלות של כולם לא הייתה כראוי. הדברים לא יסתדרו בנינו וזה לגיטימי, אני המאמן ואני אשם, אם הפועל הייתה עם עוד כמה נקודות אז אף אחד לא היה מדבר ולא מפטר”.

קובי רפואה: "אני המאמן ואני לוקח את האחריות לכישלון" (אחמד מוררה)קובי רפואה: "אני המאמן ואני לוקח את האחריות לכישלון" (אחמד מוררה)

תסביר לנו את ההתנהלות במועדון
“כל הדברים שנעשו מאחורי הגב שלי, אני לא רוצה להיכנס לזה אבל אלו דברים שפוגעים במאמן, הייתי מעדיף שיעבירו את הדברים מולי ולא דרך תקשורת ודברים אחרים. אני לא מאשים את התקשורת ולא אף אחד, אבל אסור להיות ניזונים מהתקשורת כי לא הכל נכון”.

אולי מפחדים ממך?
”מה אני מאיים על אנשים? אני אומר את הדברים בצורה הכי ישרה והגונה שיש, אני דעתן ולא מתבייש להביע את עמדתי. אף אחד לא חושש מאף אחד, אני מאחל להפועל תל אביב את כל ההצלחה שבעולם, הדברים יסתדרו בסוף אני מאמין. היה לי הכבוד לאמן את הקבוצה ואני מאחל מכל הלב שיהיה להם רק הצלחה”.

נדמה שאתה צובע הכל בוורוד וזה לא המצב
“הרי בכל מה שאגיד אני לא אצא בסדר, כמובן שאני מאוכזב ולא ציפיתי שזה יקרה, אף אחד לא עשה לי שימוע ולא ועדת משמעת, המכות שהיו באימון לא קשורים לכל המהלך הזה”.

תסביר לנו את המכות באימון בין אדי גוטליב לעמית מלכה
“אדי גוטליב נתן אגרוף לעמית מלכה, אני ועופר דורון מאמן הכושר שוחחנו באותו הרגע על התרגול הבא. ברור לכם שאם הייתי רואה את המקרה הייתי משעה את גוטליב עד הודעה חדשה. מלכה יצא מהאימון בבכי והתחיל לקלל, אמרתי לו לאן אתה הולך והוא לא ענה, באותה השנייה שסיפרו לי מה קרה אמרתי לגוטליב שגם הוא יילך הביתה באותו הרגע. לא ראיתי את המקרה ולכן לא הגבתי בזמן”.

קובי רפואה: "לא ראיתי את המכות בין אדי גוטליב לעמית מלכה" (רדאד ג'בארה)קובי רפואה: "לא ראיתי את המכות בין אדי גוטליב לעמית מלכה" (רדאד ג'בארה)

מה גרם לכישלון שלך בקבוצה, זו בחירת השחקנים?
”חלק גדול מהשחקנים אני בחרתי, בהפועל יש מדיניות של להביא שחקנים צעירים וזרים, אמרו לי שמביאים את השחקנים האלה ואני אחליט האם לשתף אותם במשחק. את עומר דמארי, רועי זקרי ואחמד עאבד אני הבאתי בעצמי, ההנהלה הביאה כמה מהצעירים והיו כאלו שסיכמנו שיישארו איתנו אחרי שעלו איתנו לליגת העל”.

ההנהלה התערבה לך בהרכב?
”כל בעלים שואל שאלות ומציע את מה שהוא מציע, בסופו של דבר רק אני בחרתי מי ישחק ומי לא ולפעמים ההנהלה כעסה, אבל ההחלטה היא שלי לגמרי, ההנהלה יכולה לדבר זה לגיטימי, רק המאמן מחליט”.

איזו קבוצה אתה משאיר לאופיר חיים?
”הפועל תל אביב היא קבוצה מאומנת, היא באה לנצח בכל משחק. אמנם לא עמדנו ביעדים אך יש קבוצה טובה והוא יכול להוציא אותה מהמצב. בכל משחק הגענו לכמה מצבים טובים ושלטנו אך לצערנו לא הצלחנו לכבוש. המאמן לא יכול להבקיע שערים”.

קובי רפואה: "משאיר לאופיר חיים קבוצה מאומנת" (רדאד ג'בארה)קובי רפואה: "משאיר לאופיר חיים קבוצה מאומנת" (רדאד ג'בארה)

“אני חשבתי שאצליח להחזיר את עומר דמארי להיות מה שהוא, אני עדיין חושב שהוא יסיים מעל עשרה שערים בעונה כי הוא חלוץ איכותי וראיתי את זה כל יום באימונים, אנחנו רק במחזור העשירי ואני בטוח שבסוף העונה הוא יכבוש את שלו”.

איזה טיפ היית נותן לאופיר חיים?
”אני לא צריך לתת טיפים יש מספיק אנשים שם שיתנו לו טיפים”.

אתה בן אדם עצבני?
”תאמינו לי שאני אדם שהכי נוח לעבוד איתו, אני ממש לא עצבני. בסופו של דבר יש מאמן שעושה את הדברים שהוא מאמין בהם, לפעמים זה מצליח לך ולפעמים לא, אם הייתי חושב שמגיע לשחקן כזה או אחר לשחק הייתי נותן לו, אני רואה אותם יום-יום באימונים”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */