יום שני, 20.05.2024 שעה 01:31

לונה צ’מטאי: חולמת על מדליה באליפות העולם

האתלטית ששברה את שיא ישראל במרתון אמרה ל-ONE כי היא שואפת לעמוד על הפודיום בקטאר: “יש לי חלומות גדולים”. מאמנה ובעלה: "יש גרף של התקדמות"

|
חוגגת עם דגל ישראלצ'מטאי-סלפטר (רויטרס)
חוגגת עם דגל ישראלצ'מטאי-סלפטר (רויטרס)

אחת מהספורטאיות הבולטות ביותר בישראל, לונה צ’מטאי סלפטר, ממשיכה לנפץ שיאים. אתמול (ראשון) בפירנצה היא קבעה שיא ישראלי חדש בריצת מרתון לנשים, לאחר שסיימה את הריצה למרחק של 42.2 ק”מ בזמן של שעתיים, 24 דקות ו-17 שניות. בכך למעשה היא קבעה שיא ישראלי נוסף שנמצא בחזקתה, אך היא לא מסתפקת רק בזה, הרי שללונה יש חלומות גדולים נוספים להגיע אליהם בהמשך - כולל מדליה באליפות העולם הבאה.

“אני מרגישה טוב היום כי אתמול עשיתי ריצה טובה”, סיפרה האתלטית אחרי התחרות והוסיפה: “זו הייתה תוצאה מצוינת עבורי ומאוד התרגשתי לדעת שעמדתי במטרה שלי. חיכיתי לזה הרבה זמן ועשיתי את השיפור הזה לאט לאט, אחרי תהליך מורכב של אימונים”.

לונה צ'מטאי סלפטר (Jiro Michizuki)לונה צ'מטאי סלפטר (Jiro Michizuki)

כעת, צ’מטאי סלפטר עם הפנים קדימה ועושה רושם שהיא תתחיל להתחרות יותר במרתונים אחרי שעד כה היא הופיעה לתחרויות בריצות קצרות יותר. לאתלטית הישראלית יש סוכנת שבודקת עבורה הצעות ממרתונים אחרים וגדולים יותר בעולם, שם היא תוכל להשתפר עוד יותר לצד יריבות חזקות יותר, לאחר שבפירנצה היא חצתה את קו הסיום במקום הראשון.

בנוסף לזה, לונה כבר מביטה לעבר אליפות העולם שתערך בחודש אוקטובר בקטאר ויש לה מטרה חדשה אחרי שהוכתרה כאלופת אירופה בריצת ה-10,000 מטר בשנה החולפת. “אני חושבת שאני רוצה ומוכנה עכשיו לזכות במדליה באליפות העולם בקטאר. כן, יש לי חלומות גדולים ואני באמת חולמת על זה”, סיפרה ל-ONE.

צ'מטאי-סלפטר חוגגת ניצחון בברלין (רויטרס)צ'מטאי-סלפטר חוגגת ניצחון בברלין (רויטרס)

בעלה ומאמנה של לונה, דן סלפטר, אמר על כך: “יש גרף של התקדמות ובזכותו אנחנו מעזים להתחיל ולחלום על יעדים גדולים יותר. התחרות הבינלאומית המשמעותית הבאה היא אליפות העולם ואנחנו מכוונים להגיע אליה ולעשות שיאים חדשים נוספים. זה שהיא שברה שיא ישראלי עכשיו זה משהו שפחות מרגש אותי כי כבר לפני כן ראינו שהיא ברמה הזאת. במרתון אתמול רק רצינו לראות שהיא מצליחה באמת לסיים מרתון שהוא בתנאים לא פשוטים של גשם עם תוצאה טובה, ולשמחתי היא עשתה חצי שני מהיר יותר מהקצב של החצי הראשון, משהו שלא קורה שם בדרך כלל, כך שאני מרוצה”.

על פניו, נראה כי כל האפשרויות פתוחות בפניה של צ’מטאי לקראת משחקי טוקיו 2020. “יכול מאוד להיות שאנחנו נבחר במרתון בטוקיו כי האופי של הריצה שלה מתאים מאוד לתחרויות הגדולות. היא תידרש לסיים שם בקצב מהיר בחלקים האחרונים של הריצה. בקטאר וגם בטוקיו יהיו תנאי חום קשים ולונה הוכיחה שהיא מתאימה לזה, כך שכרגע אנחנו חושבים בהחלט על האופציה הזאת”, הוסיף דן.

דן סלפטר עם אשתו לונה צ'מטאי סלפטר (אחמד מוררה)דן סלפטר עם אשתו לונה צ'מטאי סלפטר (אחמד מוררה)

צ’מטאי, שקיבלה אזרחות בחודש מרץ 2016, אחרי שהשיגה את הקריטריון למשחקים האולימפיים בריו והופיעה בהם תחת דגל ישראל, הפכה לאתלטית ברמה הגבוהה ביותר בעולם. היא מחזיקה כעת בשיאים לאומיים ב-1,500 מטר, ב-3,000 מטר, ב-5,000 מטר, ב-10,000 מטר, בחצי מרתון וכעת כאמור גם במרתון המלא. כשנותרו עוד כשנה וחצי עד למשחקים האולימפיים, נדמה שיש תקווה חדשה לספורט הישראלי.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */