יום שני, 20.05.2024 שעה 01:51
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3649-2833הפועל חדרה5
3539-4432בית"ר ירושלים6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • 3 - 1
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

רוטנשטיינר הציג קרוואנים במכבי: לפתח מתקנים

המנהל המקצועי לבעלים ולמאמנים: "אי אפשר להצליח בלי מגרשים", "בישראל כולם עוברים את המבחנים לתעודת פרו", "השאיפה 30 בעולם". וגם: מה אמר לזהבי

|
וילי רוטנשטיינר בהרצאה (רדאד ג'בארה)
וילי רוטנשטיינר בהרצאה (רדאד ג'בארה)

המנהל המקצועי של ההתאחדות לכדורגל, וילי רוטנשטיינר, דיבר היום (שני) בהרחבה על המצב של הכדורגל הישראלי כפי שהוא נשקף מעיניו. הוא עשה זאת בדיון האסטרטגי שנעשה לצורך שיפור הכדורגל בארץ ונערך בבית הנבחרות בשפיים. בין היתר, האוסטרי שיתף בשאיפות המקצועיות שלו לגבי הכדורגל בארץ, דיבר על הבעיות ואמר: “זה כבוד גדול עבורי לעבוד פה, אני מרגיש שיש לי אתגר גדול לעתיד”.

רוטנשטיינר ציין: “הדרך של ישראל צריכה להיות כזאת שתוביל אותה להיות בין 30 הנבחרות הטובות ביותר בעולם ולהישאר שם, זו השאיפה. כשעובדים לטווח ארוך צריך להגדיר מטרה וזו המטרה שאני מגדיר. הרי אנחנו רוצים לשחק בליגת האלופות ובמפעלים הגדולים ביותר, ולשם כך צריך להתקדם. לדעתי, זה אפשרי. ככל שנעבוד יותר עבור השחקנים, זה יעבוד”.

שחקני נבחרת ישראל חוגגים (רדאד ג'בארה)שחקני נבחרת ישראל חוגגים (רדאד ג'בארה)

המנהל המקצועי של נבחרות ישראל הראה קליפים עם שערים של אלי אוחנה, של ראובן עטר ב-2:3 נגד צרפת וגם של רוני רוזנטל. “לאלי אוחנה הייתה יכולת מדהימה שקשה להאמין שקיימת. עטר זה כדורגלן עם כוח וזה היה רגע ענק. אם היו לנו שחקנים כאלה, כנראה שהייתי מסיים את התפקיד שלי והולך הביתה. אבל זו רק ההיסטוריה”.

“הנבחרת שלנו לא במעמד נמוך, הדירוג שלה נמוך, זה נכון, אבל אני חושב שהשחקנים שיש בישראל והמערכות שלנו לא באמת כאלה רעים. אנחנו ברמה טובה, אבל יש לנו עוד מה להוכיח ולאן להתפתח. אין הבדל בין הליגה האוסטרית לליגת העל כי בעיניי מכבי תל אביב היא קבוצה טובה מאוד למשל”, הסביר רוטנשטיינר.

אלי אוחנה, זכה למחמאות מהאוסטרי (איציק בלניצקי)אלי אוחנה, זכה למחמאות מהאוסטרי (איציק בלניצקי)

האוסטרי, דיבר גם על הבעיות הקיימות: “צריך להתייחס לאיכות ולא רק לכמות כמובן. יש לנו כמה נתונים טובים, אבל צריך גם לשפר דברים שנמצאים ברמה נמוכה כמו הכשרת המאמנים, חולאים בשורשי הכדורגל אצל הילדים והנוער, מתקנים ותיעוד. כשהגעתי, גיליתי שיש פה 25 בעלי תעודת פרו שעברו קורס, בזמן שבאוסטריה יש רק עשרה. כולם עוברים את המבחנים בישראל וזה לא הגיוני, כי אז יש כמות אבל אין איכות. זה הפתיע אותי שכולם עוברים ואין סינון. נצטרך לבנות תוכנית הכשרה חדשה לקורס הפרו, אני אשב על כך עם אלון חזן כדי ללמוד אותה ולבנות אחת חדשה. בנוסף, הייתי רוצה להוסיף קורסים אחרים למאמנים, להעשרה, כדי שיהיו פה יותר מאמנים מקצועיים”.

רוטנשטיינר חשף תוכנית מיוחדת שהוא בונה ואמר עליה: “בעתיד נצטרך לבנות מרכזים ברחבי הארץ, לפי אזורים, כדי שנוכל לפתח את הכדורגלנים הבאים בתוכנית שתהיה לעוד שנים קדימה. תהיה מותאמת לילדים בני 10-14. יהיו מעורבים בה סקאוטים ומאמנים, על מנת לייצר מסד נתונים רחב יותר ומקצועי יותר. בסופו של דבר, נצטרך גם להגדיל את כמות הכדורגלנים מ-40 אלף ל-60 אלף, לזהות שחקנים מוכשרים ולתת להם מקום שבו הם יקבלו העשרה ויוכלו להתפתח. זו תוכנית שאנחנו עובדים עליה. חוץ מזה, נצטרך להקים ליגה לילדים ולילדות בבתי הספר”.

וילי רוטנשטיינר ושינו זוארץ (אחמד מוררה)וילי רוטנשטיינר ושינו זוארץ (אחמד מוררה)

בנוסף, הוא הציג שתי תמונות להשוואה - האחת מהאקדמיה של מכבי תל אביב, בה נראים כמה קרוואנים, ולעומתה מבנה האקדמיה של זלצבורג ובה רואים מבנה ניהול מרשים. המנהל המקצועי התייחס גם לנראות והדגיש: “צריך לעשות את הצעד הבא בפיתוח מתקנים”.

עוד הוסיף: “העבודה בנבחרות היא קודם כל מנטלית וצריך שינוי בגישה. כשבאתי לפה אמרו לי לבנות את הכל מלמטה אבל אני אמרתי שצריך קודם כל להבליט את הנבחרת ולהוביל אותה להצלחה. בניתי צוות זר וישראלי, וכולם מקצוענים. יש שינוי באווירה ובמחויבות, ערן זהבי למשל עלה לשחק פצוע נגד אלבניה וקיבל שתי זריקות, אחת מהן במחצית. ראיתי אותו ואמרתי לו במחצית ‘ערן אתה לא יכול להמשיך, אתה לא עומד על הרגליים’ אבל הוא ביקש עוד זריקה. הוא רצה לשחק בשביל הנבחרת”.

ערן זהבי חוגג (רויטרס)ערן זהבי חוגג (רויטרס)

רוטנשטיינר דיבר עם גם לליבם של בעלי הקבוצות והמאמנים: “ליגת העל היא מקום נהדר לתת צ’אנס אמיתי לשחקנים הצעירים”. למקבלי ההחלטות בהתאחדות ובמדינה אמר: “אנחנו נמצאים בבית הנבחרות בשפיים. המתקן הזה הוא יופי של נקודת התחלה אבל זה צריך להיות ככה בכל המדינה. אתם רוצים לפתח את הכדורגל בלי מגרשים? זה כמו להקים חברה עסקית בלי משרדים, זה בלתי אפשרי. רציתי ששפיים יהיה המרכז הטכני שלנו, שזה יהיה כמו קלייר פונטיין בצרפת, אבל זה לא יכול להיות ככה כרגע. מגרשים נוספים יעשו טוב יותר לעתיד של הילדים בישראל”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */