יום שלישי, 07.05.2024 שעה 16:23
צביקה שרף

לספאחיה אין פתרונות לאיך שמכבי נראית

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: במקום להתקדם האלופה הישראלית רק הולכת אחורה, שפת הגוף של השחקנים והספסל של הקבוצה פשוט משדרים מצוקה אחת גדולה

מכבי תל אביב יצאה הערב (שישי) למשחק בגראן קאנריה במסגרת המחזור השביעי ביורוליג ועל הנייר זה היה המקום להשיג ניצחון מבלי לזלזל בקבוצה ספרדית. לכן, הקבוצה מהאיים הקנריים היא ללא ספק מהקבוצות החלשות ביורוליג וזה בדיוק היה המקום להתאושש ולעצור את רצף ההפסדים, אך החבורה של נבן ספאחיה כשלה.

האלופה הישראלית נמצאת במצוקה מתחילת העונה, בעצם כבר ממשחקי ההכנה התוצאות לא היו טובות. נכון, גם ההגרלה ללא ספק קשה אבל להוציא משחק אחד נגד צסק”א מוסקבה לא ראינו ממכבי כדורסל שתואם את הפוטנציאל שלה, ומצד שני כל משחק חוץ הוא קשה - ראינו מה עשתה אתמול בודוצ’נוסט כשניצחה את באסקוניה. גם רשימת הפצועים לא מתקצרת ופוגעת, אבל עם סגל רחב צריך להתגבר על זה וגם בניית הסגל לא כיסתה את עמדת הרכז.

סקוטי ווילבקין (EUROLEAGUE) סקוטי ווילבקין (EUROLEAGUE)

ספאחיה נמצא במצב של קבלת החלטות קשה – מצד אחד יש לך שחקנים שהובאו בכסף רב מה-NBA, אבל ג’וני אובראיינט וטאריק בלאק לא מוצאים את מקומם. הסנטר ביצע שתי עבירות מוקדמות ולאחר מכן כבר ברבע השני עוד עבירה והוא עדיין לא הוחלף על ידי הקרואטי. לאחר מכן, גם ביצע את הרביעית ולמעשה לא היה קיים. כמו כן, ראמון סשנס עוד שחקן מהליגה הטובה בעולם שהגיע רק לפני שבוע, עדיין לומד את ההבדל בין ה-NBA לאירופה וצריך לתת לו עוד זמן למרות שאין זמן חסד ולכן שוב מתחילים עם מייקל רול וסקוטי ווילביקן כשלא ברור מי הרכז.

לכן, עבודת הריכוז פוגעת בשניהם, כשאנג’לו קלויארו לא עוזר בניהול המשחק וכך מחוסר ברירה רק הכנסת ג’ון דיברתולומאו שיפרה מעט את המצב. למעשה, מכבי חזרה למשחק עם טיוס, רול ודיברתולומאו ללא השפעה אמיתית של אף אחד משחקני החיזוק כי לווילביקן היו הרבה נקודות, אך באחוזים נמוכים ומעבר לכך הוא היה נוראי בהגנה.

הגנה אישית של קבוצה אפשר לעשות בהרבה דרכים, אך קודם כל זה מתחיל בהגנת האחד על האחד ושם זה פשוט נראה לא טוב. בנוסף לכך, לא ראינו יותר מדי תיאום הגנתי בין השחקנים. הספרדים מנגד, שלא איכותיים יתר על המידה, חדרו באין מפריע פעם אחרי פעם. מרכוס אריקסון שבכל דוח סקאוט כתוב שהוא קלעי מחוץ לקשת, נותר ללא שמירה וצלף שתי שלשות.

מרקוס אריקסון מול רמון סנשס (EUROLEAGUE) מרקוס אריקסון מול רמון סנשס (EUROLEAGUE)

דיאנדרה קיין, שכרטיס הביקור שלו הוא קודם כל הגנה ואולי שיתוק של כוכבי הקבוצה השנייה, הפך להיות באנקר בהרכב. הגארד לוקח ומקבל החלטות בהתקפה מבלי שהכישרון והיכולות שלו מצדיקים זאת. לעומת זאת, יובל זוסמן שנגד צסק”א הראה כמה דקות טובות של הגנה לא מקבל מספיק קרדיט והוא הראשון שיוצא מהמגרש כשמשהו לא הולך ואם הסיכוי לעשות משהו ביורוליג הולך ודועך, אולי עדיף שהשחקן הצעיר יקבל יותר קרדיט כדי להשתפשף.

ריבאונד ההתקפה עוד החזיק את מכבי בתמונה, אך ברבע הרביעי כאשר נדרש ריבאונד הגנה הספרדים גברו על הכחולים מת”א ולא נתנו ליריבה הישראלית לחזור למשחק. מעבר לזה, שמענו בתחילת העונה שהאלופה של ספאחיה תשחק מהר עם התקפות מתפרצות, אולם ללא הגנה, ללא ריבאונד וללא סדר ביציאה להתקפות מתפרצות אי אפשר להשיג סלים קלים.

אנג'לו קלויארו (EUROLEAGUE) אנג'לו קלויארו (EUROLEAGUE)

כעת, אנחנו מגיעים להתקפה, כשהערב נגד קבוצה ספרדית לא מרשימה הגנתית מכבי פשוט לא הצליחה להשיג סלים ממשחק ההתקפה. מבין שחקני הפנים רק טיוס הגבוה הרביעי שיחק כראוי, אבל המתאזרח היה לבד במערכה ומבין שחקני החוץ אף אחד לא היווה בעיה גדולה להגנה הספרדית. כמו כן, גם שפת הגוף של הספסל והשחקנים משדרת מצוקה ומשוועת למישהו שיוביל וינהיג. כרגע, אין שחקן מוביל, שיעשה סדר במשחק שיכוון ויצור מצבי קליעה. בנוסף, לא ראינו לחימה ורצון שהם דברים שלא כולם מייחסים להם חשיבות, אבל הם חשובים מאוד כדי לעמוד בלוח משחקים שכזה יחד עם הלחץ להצליח.

כשאתה לא מנצח במקום כזה, אז החלומות על הגעה לשמינייה הראשונה מתחילים להתפוגג מוקדם מאוד, כי כרגע מעונה עם הרבה תקוות והשקעה כספית גדולה עם לא מעט שמות, הכדורסל שמכבי מציגה הוא רחוק מהפוטנציאל שלה והוא פשוט כדורסל עצוב. אינני מקנא בספאחיה ולעיתים הוא נראה מיואש ממה שקורה במגרש. להיות מאמן במכבי זו משרה קשה לחוצה ומלחיצה והתוצאות שהיא משיגה לא עושות למאמן חיים יותר קלים.

נבן ספאחיה (איתי כהן)נבן ספאחיה (איתי כהן)

מכאן, החבורה של הקרואטי תמשיך בטיסה ישירה לטורקיה למשחק הקשה נגד אנדולו אפס, שראינו אותה היום ביכולת טובה בניצחון על פנאתינייקוס, למרות חסרונו של רכזה הכוכב שיין לארקין הקבוצה הטורקית השיגה ניצחון וגם בלעדיו תוכנית המשחק המשיכה לרוץ. לסיכום, כידוע, הקבוצה לא משחקת טוב, לא התקפית ולא הגנתית מי שצריך למצוא לכך פתרונות הוא המאמן, אך לקרואטי כרגע אין את הפתרונות לאיך שהקבוצה שלו נראית. במקום להתקדם, האלופה הישראלית רק הולכת אחורה.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים