יום שישי, 17.05.2024 שעה 08:20

בתום סופר קלאסיקו ענק: 2:2 בין בוקה לריבר

המשחק ה-1 בגמר הליברטדורס ענה על הציפיות. בוקה עלתה פעמיים ליתרון משערים של אבילה ובנדטו, אך פראטו ואיסקיירדוס (ע) קבעו שוויון לפני הגומלין

|
גונסאלו מרטינס מול לוקאס אולאסה (רויטרס)
גונסאלו מרטינס מול לוקאס אולאסה (רויטרס)

כל כך הרבה ציפייה הייתה למפגש ההיסטורי בין בוקה ג’וניורס לריבר פלייט בגמר גביע הליברטדורס. מעולם השתיים לא נפגשו במעמד הגמר של המפעל הבכיר בדרום אמריקה והפעם הראשונה, שנדחתה ביממה בגלל הגשמים, התעלתה על כל הציפיות עם 2:2 חם ומהנה. מבחינתנו, שכבר כעת יתחיל הגומלין.

סופר קלאסיקו: 2:2 ענק בין בוקה לריבר

האווירה בבומבונרה הייתה פשוט מדהימה עוד הרבה לפני השריקה. בוקה ספגה מכה קשה כבר אחרי 27 דקות, כשכריסטיאן פאבון נפצע, לא היה יכול להמשיך ודריו בנדטו נכנס במקומו. שבע דקות אחרי זה, הרשת זעה לראשונה, כשבוקה הסתדרה גם בלי פאבון ורמון אבילה כבש עם הרבה נחישות.

לאונרדו חארה מול מילטון קאסקו (רויטרס)לאונרדו חארה מול מילטון קאסקו (רויטרס)

היתרון החזיק מעמד פחות משתי דקות, כשלוקאס פראטו ניצל טעות בהגנת בוקה כדי להשוות, אולם עוד לפני המחצית קיבלנו שער נוסף, כשדווקא בנדטו המחליף נגח פנימה והרים את הקהל המקומי באוויר. במחצית השנייה הקצב ירד מעט, אך שער שוויון הגיע גם הגיע, כשקרלוס איסקיירדוס חסר המזל נגח לשערו הוא (61). עד הסיום, בוקה לחצה כדי להשיג את הניצחון, אולם השער מיאן להגיע.

בגביע הליברטדורס שערי חוץ לא נחשבים ולכן משחק הגומלין, שייערך בעוד 13 יום במונומנטל יהיה על כל הקופה עד להנפה. האם יהיה זה תואר ראשון של בוקה מזה 11 שנים, או שמא ריבר תשמור על הבית ותשחזר את הזכייה מלפני שלוש שנים?

מחצית ראשונה

השופט הצ’יליאני רוברטו טובאר הוציא לדרך את המשחק באצטדיון הבומבונרה בבואנוס איירס. זאת  לאחר דקת דומייה שנערכה לזכר ארבעת האוהדים המקומיים. שנהרגו אתמול בדרך למשחק בתאונת דרכים.

גביע הליברטדורס (רויטרס)גביע הליברטדורס (רויטרס)
דקת דומייה בין ריבר לבוקה (רויטרס)דקת דומייה בין ריבר לבוקה (רויטרס)
אוהדי בוקה (רויטרס)אוהדי בוקה (רויטרס)
אוהדי בוקה (רויטרס)אוהדי בוקה (רויטרס)
שחקני בוקה (רויטרס)שחקני בוקה (רויטרס)
שחקני ריבר (רויטרס)שחקני ריבר (רויטרס)

דקה 6: האורחת היא זו שפתחה טוב יותר את ההתמודדות והייתה גם קרובה לכיבוש מבעיטה חופשית של מרטינס אותה סובב ברגל שמאל, אגוסטין רוסי היה במקום.

דקה 16: עוד מצב לריבר, ושוב רוסי עם הצלה. כדור גובה שהורם משמאל הגיע ישר לראשו של רפאל סנטוס בורה, שנגח למסגרת, אולם השוער הדף.

גונסאלו מרטינס מול קרלוס איסקיירדוס (רויטרס)גונסאלו מרטינס מול קרלוס איסקיירדוס (רויטרס)

דקה 27: מכה גדולה למארחת, כאשר כריסטיאן פאבון נפצע בשריר הירך האחורי, ועל אף ניסיונות להמשיך, לבסוף נשכב על הדשא בתסכול עצום. הוא הוחלף על ידי דריו בנדטו.

דקה 34, בוקה ג’וניורס עלתה ל-0:1: כל הבומבונרה באוויר. מהלך מצוין של רמון אבילה נעצר תחילה אצל פרנקו ארמני, אולם אבילה עצמו היה זה שהשתלט על הכדור החוזר ובעט לרשת, כשהשוער היה צריך לעשות יותר כדי להציל.

רמון אבילה חוגג (רויטרס)רמון אבילה חוגג (רויטרס)

דקה 36, ריבר פלייט השוותה ל-1:1: היתרון החזיק מעמד רק שתי דקות. לוקאס פראטו ניצל טעות של לאונרדו פראטה כדי להכניע את רוסי. 

לוקאס פראטו חוגג (רויטרס)לוקאס פראטו חוגג (רויטרס)

דקה 45+1, בוקה עלתה ל-1:2: רגע לפני המחצית, בוקה שוב ביתרון. כדור חופשי של סבסטיאן ויז’ה הורם לתוך הרחבה והגיע לראשו של המחליף, בנדטו, אשר נגח עם כל הלב לרשת.

בנדטו חוגג (רויטרס)בנדטו חוגג (רויטרס)
שחקני בוקה חוגגים (רויטרס)שחקני בוקה חוגגים (רויטרס)

מחצית שנייה

דקה 61, ריבר פלייט השוותה ל-2:2: השוויון של האורחת הגיע. גונסאלו מרטינס הרים כדור חופשי לעברו של פראטו, אולם מי שהקדים אותו היה דווקא איסקיירדוס הבלם, אשר נגח לשערו הוא בחוסר מזל משווע.

ריבר חוגגת (רויטרס)ריבר חוגגת (רויטרס)

דקה 78: קרלוס טבס שנכנס כמחליף כמעט וכבש שער דרמטי. אבילה מסר לו בעקב, וטבס בעט טיל, ליד העמוד, כאשר בכל מקרה לאחר מכן הורם הדגל לנבדל.

דקה 90: זה היה חייב להיות שער הניצחון של בוקה. טבס סיפק מהלך נהדר והעביר כדור רוחב לבנדטו שניצב באחד על אחד מול ארמאני. המחליף בעט, אולם השוער פרש את כל גופו ועצר.

בוקה ג’וניורס: אגוסטין רוסי, לאונרדו חארה, קרלוס איסקיירדוס, ליסנדרו מגאיאן, לוקאס אולאסה, נהיטאן נאנדס, וילמאר באריוס, פאבלו פרס, סבסטיאן ויז’ה (קרלוס טבס, 73), כריסטיאן פאבון (דריו בנדטו, 27) ורמון אבילה.

ריבר פלייט: פרנקו ארמאני, גונסאלו מונטייל, ג’ונתן, לוקאס מרטינס (איגנסיו פרננדס, 58), חאבייר פינולה, מילטון קאסקו, אסקיאל פלאסיוס, אנצו פרס (ברונו זוקוליני, 75), גונסאלו מרטינס (פרננדו קינטרו, 77), לוקאס פראטו ורפאל סנטוס בורה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */