יום שישי, 17.05.2024 שעה 10:31

ישראל עשויה לארח את אליפות העולם בג’ודו

הנבחרת יצאה לאבו דאבי ושם ידונו על האפשרות עם האיגוד העולמי. פונטי רמז: “עוד לא אמרו איפה היא תהיה ב-2022, נכון?”. סמדג’ה: “נתחרה בכל מדינה"

|
נבחרת הגברים בג'ודו (חגי מיכאלי)
נבחרת הגברים בג'ודו (חגי מיכאלי)

נבחרת הג’ודו הישראלית החלה הבוקר (רביעי) את המסע שלה לקראת ההשתתפות בגראנד פרי אבו דאבי, לאחר שקיבלה אמש את הוויזות לאיחוד האמירויות. הנבחרת הישראלית תופיע שם לראשונה תחת הדגל וההמנון הישראלי, כאשר במקביל לתחרות צפויה להתקיים פגישה משולשת של יו”ר האיגוד משה פונטי, יו”ר האיגוד העולמי מריוס וייזר ושרת התרבות והספורט מירי רגב, במהלכה יחתמו השניים על אירוח גראנד פרי תל אביב ואף ידונו על האפשרות לארח בישראל את אליפות עולם ב-2022. 

אמש הכריז האיגוד העולמי על כך שקטאר תארח את אליפות העולם ב-2023, אך ל-ONE נודע כי במהלך הפגישות בין פונטי לוייזר באבו דאבי השניים ידונו גם באפשרות שישראל תארח שנה קודם לכן את התחרות העולמית, מעבר לאירוח הגראנד פרי בתל אביב. פונטי רמז לפני הטיסה כי הכל אפשרי ואמר: “כולם יודעים שאליפות העולם ב-2021 תהיה באוסטריה ושאליפות העולם ב-2023 תהיה בקטאר. עוד לא אמרו איפה תהיה אליפות העולם ב-2022, נכון? בוא נראה, אנחנו עוד נדבר על זה. אני לא יכול להבטיח משהו שאני כמעט בטוח שקורה. אם זה יקרה, כולם ידעו על זה”.

פונטי: ״משמח לטוס עם דגל והמנון״

היו”ר התייחס גם לנסיעה לאבו דאבי והוסיף: “כבר היינו שם, אבל עכשיו זה יהיה עם דגל, עם ההמנון שלנו ועם כל האישורים. אני מאוד מרוצה מהיחס של המארגנים כי הם הבטיחו וקיימו. זה הישג גדול. הגעתי למסקנה שספורט הפך למרכיב מאוד חשוב ביחסים בין מדינות כי דרך הספורט אפשר לעשות הרבה דברים, ואני מקווה שזה יביא לשינוי ביחסים בנינו. מריוס וייזר בחור אמיץ מאוד והוא יודע לעשות עסקים בין מדינות, אני שמח שכך זה הסתיים”.

לאבו דאבי יצאה הנבחרת עם 11 נציגים תחת אבטחה צמודה. מנבחרת הגברים של אורן סמדג’ה יתחרו אורי ששון, שגיא מוקי, ברוך שמאילוב, טוהר בוטבול, לי קוכמן ופיטר פלצ'יק. מנבחרת הנשים של שני הרשקו יופיעו גפן פרימו שזכתה רק לאחרונה במדליית הכסף באליפות העולם לנוער, שירה ראשוני, נועה מינצקר, גילי כהן ותמנע נלסון-לוי.

משה פונטי ואורן סמדג'ה (חגי מיכאלי)משה פונטי ואורן סמדג'ה (חגי מיכאלי)

מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג’ה אמר בנמל התעופה בן גוריון: “עצם זה שאנחנו טסים עם הדגל שלנו זה מעיד שהעקשנות שלנו השתלמה וזה כבר נותן לנו תחושה טובה. בפעמים הקודמות שהיינו שם היה לא נעים והורידו לנו את הדגל, כך שהפעם ההרגשה היא טובה. בסופו של דבר הספורטאים בדרך לתחרות ורוצים להשיג ניקוד. אנחנו נתחרה באבו דאבי או בכל מדינה אחרת כדי לצבור עוד ניקוד. בכל משקל יש לנו ספורטאי שמועמד למדליה. כולם מדברים על היכולת של אורי ששון, אבל מדליה אולימפית היא לא חסינות לכל החיים. הדברים בסוף יתחברו והכל יהיה בסדר”.

שני הרשקו, מאמן נבחרת הנשים, ניסה להתייחס לפן המקצועי של התחרות וציין: “כשאנחנו באים למדינות שפחות מכירות במדינה שלנו, זה משהו שנותן מוטיבציה מאוד גבוהה. עברנו כבר את התחרות הזו ואנחנו מכירים את המקום, זו תהיה תחרות קשה ואנחנו מנסים להתמקד בזה ופחות במה שיקרה מסביב. יש לנו נבחרת חזקה עם מאבק נהדר במשקל של עד 52 ק”ג. גפן פרימו ביכולת נהדרת, אבל יש לפנינו עוד דרך ארוכה, ואני מאמין שגם גילי כהן וגם בטינה טמלקובה עוד לא אמרו את המילה האחרונה שלהן, בוודאי כשלפנינו יש עוד שנה עם ניקוד כפול לדירוג האולימפי, כך שאני מרוצה מהמצב ואני בטוח שנראה עוד מאבקים ארוכים וטובים ביניהן בהמשך”.

גפן פרימו (חגי מיכאלי)גפן פרימו (חגי מיכאלי)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */