יום שבת, 04.05.2024 שעה 09:22
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

בפ"ת מודאגים מהמצב, ביקורת על מרסיאל וברוסו

לאחר ה-0:0 החלש מול סכנין, במלאבס מאוכזבים מהיכולת, שינויי המערך ובעיקר מהאווירה הנינוחה מדי: "נראים רע והכל עובר בשתיקה". הבלם והקשר סופגים

|
ז'והאן מרסיאל ודידייה ברוסו (אחמד מוררה)
ז'והאן מרסיאל ודידייה ברוסו (אחמד מוררה)

מכבי פתח תקווה השיגה אתמול (ראשון) נקודה אחרי ה-0:0 מול בני סכנין באצטדיון המושבה. היא התנחמה בכך שלא ספגה לראשונה העונה ובעיקר מכך שניצלה מהפסד, אבל בשורה התחתונה היא ספרה משחק שלישי ברציפות ללא ניצחון בליגת העל עם יכולת חלשה ונרפית בביתה, והאווירה במלאבס מעידה על דאגה ממצב הקבוצה, לאו דווקא בפן המקצועי.

שינוי המערך של אלישע לוי (חזרה לשלושה בלמים) שלא הוכיח את עצמו במחצית הראשונה, נראה מעט יותר טוב לקראת סיום המשחק, כשבתווך גם המערך עם רביעיית שחקני בהגנה אפשר לסכנין להגיע שוב ושוב לאזורים המסוכנים, ולמזלה של מכבי פ"ת האורחת גם החמיצה שוב ושוב. 

בן זקן: יש הרבה דברים טובים לקחת"

מכת הפציעות בוודאי השפיעה (לידור כהן שיחק רק במחצית השנייה ונראה לא בכושר, מנור סולומון אמור להתחיל להתאמן בעוד כשבוע וחצי, עודד אלקיים סובל מקרע באזור המפשעה וחביב חביבו מכאבים בשוק), גם היכולת הרעה של ז'והאן מרסיאל ודידייה ברוסו שהוחלפו במחצית, אבל בכל מקרה – משהו נראה תקוע במשחק של מכבי פ"ת וזה לא הדבר היחיד שמדאיג את שחקני הקבוצה.

"היכולת הזאת זה לא משהו חדש", אמרו במכבי פ"ת. "בתחילת העונה עוד נראינו טוב כקבוצה, אבל לאחרונה זה נראה שאין לנו דרך. אנחנו מנסים לעשות לחץ, אבל לא באמת יודעים לעשות. צריך לקרות משהו, כי ככה זה לא יכול להימשך. לחץ גבוה זה נחמד, אבל מי אמר שזה מתאים לנו? בכל התקפה של סכנין כמעט היא הגיעה לשער בגלל שאנחנו לא יודעים לחזור אחורה מספיק טוב ולא רצים מספיק. לוקח לנו המון זמן להסתגל לכל מערך, עשינו את זה שלוש פעמים תוך כדי משחק, זה כבר הפך להיות הרגל, ומתחיל להרגיש כמו תקליט שבור. כולם מקווים רק שמנור יחזור מהר, כולם ייראו יותר טוב לידו”.

יוסי בניון מאוכזב, אתמול (אחמד מוררה)יוסי בניון מאוכזב, אתמול (אחמד מוררה)

"יש לנו אופי בתור קבוצה ויש שחקנים מצוינים”, הוסיפו במועדון והמשיכו: “אבל למרות זאת, אנחנו לא משחקים טוב ונראים רע ביחד כרגע. משהו לא מתחבר לנו. שחקנים מאבדים ביטחון אחרי איבוד כדור או שניים, הבעיה היא שאף אחד לא מדבר על זה, אף אחד לא מעיר, ומשדרים עסקים כרגיל. כל אחד עסוק בעצמו, הכל עובר בשתיקה, כמו זומבים, אבל צריך להתעכב על משחקים כאלה. כל תוצאה מקבלת אותו יחס. השקט הזה לא טוב לנו, גם צעקה או שאגה מדי פעם עוזרת ולא רק לחיצות ידיים וחיוכים. היכולת הזאת עוברת לסדר היום וזה מדאיג. אנחנו צריכים להתעורר ואין מי שיעיר אותנו".

בפ"ת לא יכלו שלא להתאכזב מיכולתו של מרסיאל, שממשיך באותה מגמה מהמשחק מול הפועל באר שבע ובכלל ממשחקים נוספים העונה, כשגם ברוסו "זכה" לביקורות על המשחק המפוזר והלא אחראי שלו במרכז המגרש ("חירבו את המשחק בחצי הראשון, חבל שאלישע חיכה עם החילופים למחצית"). "הוא לא בכושר טוב, בגלל זה הוא עושה טעויות", הוסיפו בקבוצה על הבלם הצרפתי. "זאת תקופה רעה בשבילו מכל הבחינות, אבל אין לנו זמן לחכות עד שהוא יחזור לעצמו".

ז'והאן מרסיאל (אחמד מוררה)ז'והאן מרסיאל (אחמד מוררה)

גם אלישע לוי התייחס ליכולת של מרסיאל ואמר: "אין לו בעיה בגישה, כולם עובדים קשה מאוד, אבל יש תקופות לשחקן כדורגל והוא עכשיו בתקופה פחות טובה. השתדלתי לא להחליף אותו לפני המחצית כי אני לא נוהג לעשות את זה, אבל זה היה מתבקש. הוא צריך לקחת את עצמו בידיים ולהיות יותר טוב".

"שיחקנו לא מספיק טוב, טוב להוציא תיקו מהמשחק הזה", סיכם גידי קאניוק בסיום. "אני לא בא לתרץ, שיחקנו רע, אבל צריך לזכור שחסרים לנו המון שחקנים משמעותיים. גם לידור כהן עלה אמנם במחצית השנייה אבל הוא סובל מכאבים עדיין, אני בטוח שכשמנור סולומון וגם חביב חביבו יחזרו לכושר מלא ניראה טוב יותר. גם שינינו את המערך כי היינו חסרים שחקנים, אבל זה בסדר, אנחנו ממשיכים קדימה. זה מרתון”.

גידי קאניוק עם הכדור, אתמול (אחמד מוררה)גידי קאניוק עם הכדור, אתמול (אחמד מוררה)

"אנחנו קבוצה התקפית, את זה כולם יודעים”, המשיך הקשר והוסיף: “אבל לפעמים צריך להסתגל למערכים שונים כששחקנים חסרים, אין מה לעשות. זה המערך שאלישע בחר לעלות איתו, ידענו מלכתחילה. ידענו גם שלסכנין יש התקפה מהירה מאוד וזאת אחת הסיבות ששיחקנו עם שלושה בלמים. זה 0:0 ראשון העונה, לא ספגנו סוף סוף, זה גם איזושהי נקודת פתיחה. הליגה הזאת צפופה מאוד, אני לא זוכר צפיפות כזאת בליגה, אבל לא בוכים על חלב שנשפך. יש לנו 10 נקודות, יש מועדונים יותר גדולים עם פחות נקודות. אנחנו חושבים כבר על הפועל רעננה, זה יהיה משחק מאוד מאוד קשה".

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */