יום שישי, 03.05.2024 שעה 23:46
צביקה שרף

היחס לצסק"א פגע במכבי ת"א

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: ווילבקין לא צריך לשחק כרכז, האקט מירר את חייו. קיין מהווה מלכוד לספאחיה. זוסמן היה נהדר והוכיח שיש על מי לסמוך

מכבי תל אביב שיחקה הערב (שלישי) את משחקה השני ביורוליג נגד צסק”א מוסקבה, וכפי שציינתי בשבוע שעבר אחרי ההפסד לפנאתינייקוס, הצהובים יכולים להיות מאוכזבים. מצד אחד, החבורה של ספאחיה הייתה שותפה למשחק מצוין והציגה שוב כישרון יוצא דופן, אבל עצם ההתייחסות לשם המפחיד של צסק”א והצגתה כקבוצת על פגעה באמונה הצהובה לנצח את המשחק.

צסק”א הגיעה עם תכנית משחק הכוללת סקאוטינג רציני על כל מה שקורה במכבי. ללא ג’רמי פארגו, סקוטי ווילבקין היה זה שקיבל טיפול מיוחד בהגנה מדניאל האקט, החזק והפיזי, שפשוט מירר לו את החיים. עושה רושם שהרוסים סימנו את הגארד כמטרה התקפית והירבו לתקוף אותו בעמדת הלואו פוסט. אני עדיין חושב שעמדת הרכז היא לא העמדה החזקה של ווילבקין.

סקוטי ווילבקין לא מאמין (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין לא מאמין (איציק בלניצקי)

צסק”א המשיכה עם הרכב מתואם יותר מאשר מכבי, הכולל יותר שחקנים חדשים. בעקבות היעדרו של פארגו, ואולי לכאורה בגלל איזושהי תקרית בין ספאחיה לדיאנדרה קיין במשחק באילת, הצהובים התחילו את המשחק בלי האחרון, וזה השחקן שלה למשימות מיוחדות. קיין מהווה מלכוד למאמן הקרואטי. מצד אחד הוא מקריב את עצמו בהגנה ומכניס הרבה אנרגיה לקבוצה, אבל מצד שני הקבוצות האחרות גורמות לו לקבל את הכדור ולקבל החלטות והוא לפעמים פזיז, שוכח את מגבלותיו ולא נותן את ביצוע ההחלטות לשחקנים שזה תפקידם.

לא היה מי שינסה לשתק את ננדו דה קולו המעולה והוא חגג בהתקפה הרוסית. אנג’לו קלויארו, שעלה במקום קיין בחמישייה, היה מצוין, אך חבל שהוא לא הוצב לשמור על דה קולו. לקראת סוף המשחק ראינו את מי שיכול להיות מסומן כשחקן הגנה מצוין וזה יובל זוסמן. הישראלי הצעיר השלים עבודת הגנה מצוינת, יחד עם עבודת ידיים ועבודת רגליים משובחת ובכלל משחק טוב שלו בו הוכיח שאפשר לסמוך עליו. 

מייקל רול לא מאמין (איציק בלניצקי)מייקל רול לא מאמין (איציק בלניצקי)

טאריק בלאק הראה פעם נוספת כמה הוא שחקן טוב, אך מכבי אינה יכולה להרשות לעצמה שהוא יזרוק רק עשר זריקות לסל בשלושים ואחת דקות, כשמנגד קיין לקח, בערך בשלושים דקות, 12 זריקות, מתוכם שתיים משמונה משלוש. הצהובים נמצאת בבעיה גם עם ג’וני אובראיינט. לאמריקאי יש פוטנציאל גדול ובינתיים הוא לא נכנס כל כך לעניינים, אך עלה היום בחמישייה הגבוהה שמכבי הציגה, ובהיעדר רכז כמו פארגו לא היה מי שיפעיל אותו.

אני מבין שכרגע אין כל כך הרבה תיאום בינו לבין בלאק, אבל הקבוצה צריכה סבלנות כי פתיל קצר איתו יכול לפגוע בהשתלבותו. זה נכון, אין לו ניסיון אירופאי כמו שיש לקלויארו, אך יש סיכוי שמפסידים פה פוטנציאל להרבה שנים. אלופת המדינה שיתפה עשרה שחקנים, להוציא את דני אבדיה ונמרוד לוי, אבל גם ג’ון דיברתלומאו וג’ייק כהן קיבלו דקות מעטות. גם אלכס טיוס, שכולם יודעים את כישוריו ויכולותיו, צריך להיות יותר מנוצל ולקבל יותר דקות. צריך למצוא דרך לשתף אותו ביחד עם בלאק כי מיעוט דקות שלו יפגע בכושרו ובביטחונו.

נבן ספאחיה (איציק בלניצקי)נבן ספאחיה (איציק בלניצקי)

כאשר מכבי קיבלה משחקני הספסל שלה 20 נקודות, מתוכן 14 של קיין ו-6 של זוסמן, צסק”א קיבלה מהספסל שלה 48 נקודות. 14 של קייל היינס, 13 של קורי היגינס, 11 של וויל קלייבורן ורק 4 מסרחיו רודריגס, שגם הוא שחקן התקפה מצוין שהיום נתן תצוגה חלשה. יותר מכל, הספרדי היה חור בהגנה של דימיטריס איטודיס, שלא היה יכול להרשות לעצמו לשתפו עם יכולת הגנתית שכזו.

ברור שיש בעיה בעמדת הרכז ואין עומק בעמדה הזו. גם קנדריק ריי הפצוע הוא לא רכז ובטח חוסר ניסיונו ביורוליג לא תורם, ומכבי צריכה לחשוב על פתרון. אולי הסטת ווילבקין לעמדה הזו תפגע בו בסופו של דבר. יש לשפר את משחק ההגנה ולעזור לגארד, שכל קבוצה סימנה אותו כאיש שיותקף בהגנת מכבי. הצהובים קיבלו שבחים, אבל הם כבר עם שני הפסדים, כאשר הם יוצאים למשחק חוץ נגד אחת הקבוצות החלשות במפעל, בודוצ'נוסט. מי שרוצה להגיע לשמונת המקומות הראשונים תהיה חייבת לנצח שם, כי מי שיפסיד ייפגע בסיכויו. היה ערב מהנה של כדורסל, כן ירבו.

מייקל רול וסקוטי ווילבקין מאוכזבים (איציק בלניצקי)מייקל רול וסקוטי ווילבקין מאוכזבים (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים