יום שישי, 17.05.2024 שעה 15:02

"נהוג לייעץ מהיציע גם באוסטריה, אך אני מחליט"

מאמן הנבחרת אנדי הרצוג התייחס לפני אלבניה ב-21:45 למעורבותו של רוטנשטיינר בהוראות: "הוא לא קבע חילופים". נאתכו: "הפרש השערים יכול להכריע"

|
אנדי הרצוג (מרטין גוטדאמק)
אנדי הרצוג (מרטין גוטדאמק)

נבחרת ישראל, מעודדת מהניצחון 1:2 על סקוטלנד, תארח היום (ראשון, 21:45), את נבחרת אלבניה במסגרת המחזור השלישי בליגת האומות, במשחק שייערך באצטדיון טוטו טרנר. בשעה זו עורך המאמן הלאומי אנדי הרצוג מסיבת עיתונאים לקראת ההתמודדות, כשלצידו גם הקפטן ביברס נאתכו. מסיבת העיתונאים הועברה בשידור חי בערוץ ONE וכאן באתר.

הניצחון על הסקוטים, שהגיע לאחר מהפך נהדר של הנבחרת במחצית הראשונה, שיחרר לחץ גדול אצל המאמן האוסטרי, שהפסיד בשני משחקיו הראשונים בתפקיד. כעת, הרצוג ירצה להמשיך במומנטום החיובי, לנקום באלבנים על ה-1:0 מהמחזור הראשון במפעל, ולהציב את ישראל בעמדה מצויינת בבית שלה.

הרצוג: "מצפה ליותר ויותר בכל משחק"

מאמן הנבחרת אנדי הרצוג התייחס במסיבת העיתונאים לפני המשחק גם לנושא הייעוץ של המנהל המקצועי וילי רוטנשטיינר מהיציע ואמר: “זה נהוג, זה מה שתמיד היה לנו גם באוסטריה, גם בארה”ב. אם הוא רואה משהו שנותן לך עוד זווית מבט, זה טוב. האמת שלא דיברתי איתו תוך כדי המשחק, במחצית כן, הוא אומר איך הוא רואה את המשחק, בשבילי זה טוב, אבל בסוף אני המאמן ואני לוקח את ההחלטות. הוא לא קבע את החילופים”.

ההכנות אחרי הניצחון: “שמחנו לנצח את סקוטלנד, אבל 50 דקות אחרי המשחק אמרתי לשחקנים שזו הייתה הופעה טובה, אבל צריכים לשמור על הפוקוס במשחק הבא כי יש הפרש קצר בין המשחקים, חייבים להתחיל התאוששות, זה רק שלושה ימים. היה לנו אימון אחד, אי אפשר לעייף יותר מדי את אלה שפתחו, צריך לשים לב מי עייף מדי”.

וילי רוטנשטיינר ושינו זוארץ ביציע (אחמד מוררה)וילי רוטנשטיינר ושינו זוארץ ביציע (אחמד מוררה)

רעננות השחקנים אחרי המאמץ: “אם רוצים להצליח חייבים להיות מסוגלים לשחק שני משחקים בשבוע, שחקנים צריכים להתאים את עצמם לזה, זה הולך להיות ככה בשנים הקרובות, זה חשוב. צריך להחליט החלטות נכונות, להתאושש מעט, שחקנים חכמים מספיק להתמודד עם זה. הקבוצה תבוא ב-100 אחוז, יש תמיכה מאחורינו, חושב שיהיה לנו משחק טוב. שוב, היה לנו ניצחון אחד, זה כלום, שמחנו. אמרתי לשחקנים ‘עכשיו אני יודע מה אתם יכולים לעשות‘ אבל אני מצפה מהם יותר ויותר. זה הזמן שלנו להראות לאלבניה שיהיה להם קשה אצלנו בבית”.

מצב הסגל: “נראה מה קורה עם ביברס, הוא הקפטן, חשוב לנו שיהיה על המגרש. כל יום באימון אני רואה את המחליפים והם עושים עבודה טובה, זו התלבטות, האם לשלב רגליים רעננות. זו החלטה קשה, לרוב כמאמן אתה חכם אחרי המשחק, זה לא עוזר לי עכשיו”.

הכנות ליריבה לעומת סקוטלנד: הסגנון שלהם שונה לחלוטין, איכות שונה, שחקנים התקפיים. מצד שני, אני רוצה שאנחנו נהיה אלה שנכתיב את הקצב. אנחנו הקבוצה הביתית. צריכים לתת לפחות 20 אחוז יותר. המפתח כמו בכל משחק הוא להימנע מטעויות במרכז, וגם, למרות שלא יודע אם היה פנדל, לא לדחוף כשמישהו ברחבה ויוצא החוצה. לא אהבתי שכשהיינו 10 מול 11 לא הייתה אותה אנרגיה, זה מה שעשה את זה קשה עד הסוף”.

אנדי הרצוג (מרטין גוטדאמק)אנדי הרצוג (מרטין גוטדאמק)

ההבדל בין המשחק באלבניה לעומת עכשיו: זה משחק ביתי, זה הבדל גדול כמובן, ובנוסף יש לנו יותר אימונים ועוד משחקים מאחורינו. זה יותר קל כשמתרגלים למאמן, אני מכיר אותם הרבה יותר טוב. נמצא את הקצב, וחשוב להמשיך מחר. רוצה שנצא וניתן הכל מהדקה הראשונה”.

הגנת אלבניה: “אני חושב ששם היו לנו מצבים טובים כשהיה 0:0, אחרי ה-0:1 הם נסוגו אחורה וזה לא היה כל כך קל. בגלל זה שמחתי מול סקוטלנד שגם בפיגור האמנו והמשכנו. נקווה לא לספוג ראשונים הפעם. קבוצה טובה חושבת קדימה וחיובי בכל תוצאה, אני חושב שזה כלך מה שאוהד רוצה לראות מהנבחרת הלאומית”.

קפטן הנבחרת ביברס נאתכו התייחס למשחק הקודם ולכשירותו: “היה לנו משחק מצוין הקודם מכל הבחינות, יש פה שחקנים מספיק מנוסים ואנחנו יודעים שאם מחר לא נעשה את העבודה, מה שעשינו בחמישי יישכח מהר מאוד. באופן אישי יש לי כאבים קצת, אני מאמין שיהיה בסדר”.

ביברס נאתכו (מרטין גוטדאמק)ביברס נאתכו (מרטין גוטדאמק)

איך שומרים על המשכיות: “זה מקרה קצת שונה מפעם שעברה, כי אז היה רווח גדול, הרכבים שונים, כושר שונה. הפעם יש לנו באמת הזדמנות, התחלנו משהו בחמישי. לפני המשחק דיברו על זה שהקהל לא איתנו, עכשיו הכל התחבר וזה הזמן שלנו לתת ולהראות שהתחלנו תהליך ולא משהו חד פעמי שהראינו ניצוצות”.

מאיפה השינוי מהמשחקים האחרונים: “אמרתי גם לפני סקוטלנד שדווקא נגד אלבניה, היכולת שלנו הייתה טובה, במיוחד במחצית הראשונה, לא ניצלנו מצבים ואז נענשנו, אבל זה היה אחרי שלושה ימים, עם מאמן חדש. זה תהליך, צריך סבלנות, גם אם ננצח לא צריך לחשוב שכבר עלינו, זה תהליך וזה יקח זמן”.

חשיבות הפרש השערים: “בתוך המשחק לא חושבים על זה אבל ברור שזה נכון ויכול להיות משמעותי, כשאנחנו רגועים ויושבים בשקט, אפשר להגיד את זה, אבל במשחק אנחנו חושבים רק על לנצח, גם נגד סקוטלנד לא חשבנו להגדיל את ההפרש אלא לשמור על הניצחון”.

שחקני נבחרת ישראל חוגגים (רדאד ג'בארה)שחקני נבחרת ישראל חוגגים (רדאד ג'בארה)

טרנר: “כן, בשבילי זו פעם ראשונה, שמעתי רק דברים טובים על האווירה, על האצטדיון, על המגרש. ביום חמישי היו בערך 10,000 צופים שנתנו לנו הרגשה טובה, גם כשהיינו בפיגור הם עודדו ותמכו. מקווה שלא נהיה בפיגור הפעם ומקווה שתהיה אותה רמת עידוד, זה חשוב לנו, צריכים את זה, עבדנו מאוד קשה כדי שהקהל כן יחזור אלינו, אנחנו רוצים להחזיר להם על העידוד”.

מתכוננים למישהו ספציפי מאלבניה: “אנחנו מכירים את הנבחרת האלבנית, שיחקנו נגדם לפני חודש, למדנו אותם גם הפעם, אנחנו לא הולכים להתייחס לשחקן כזה או אחר באופן אישי, אבל זו נבחרת טובה וחזקה”.

איך מתייחסים לטורניר ליגת האומות באירופה: “בסוף זה טורניר שאפשר להשיג כרטיס ליורו 2020 איך שלא נהפוך את זה, זה בסופו של דבר הפרס של המפעל הזה. זה יותר טוב ממשחקי אימון, יש פה הזדמנות גם לנבחרות מהדרג שלנו, אני חושב שכולם לוקחים את זה ברצינות”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */