יום שישי, 17.05.2024 שעה 05:42
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

במכבי ת"א חגגו עם עטר: זה הגיע לו, ובענק

"יותר מחויב", "שינה גישה", הצהובים שפעו מחמאות לגיבור ה-1:2 בגמר גביע הטוטו על מכבי חיפה. ראיקוביץ': "בכנות? חשבתי שאהיה כאן 3 שנים מקסימום"

|
מכבי תל אביב מניפה את גביע הטוטו (רדאד ג'בארה)
מכבי תל אביב מניפה את גביע הטוטו (רדאד ג'בארה)

בפעם השישית בתולדותיה והשנייה ברציפות, מכבי תל אביב היא מחזיקת גביע הטוטו. אמש הצהובים השלימו את הזכייה בתואר השלישי בחשיבותו בכדורגל הישראלי, עם 1:2 מתוק על מכבי חיפה באצטדיון המושבה, בעזרת שער ניצחון נהדר של אלירן עטר בדקות הסיום. בעבור הניצחון, הם יקבלו 900 אלף ש"ח. הצהובים של ולדימיר איביץ' ניצחו בפעם השנייה בחודש האחרון את הירוקים של פרד רוטן, ושוב זה קרה כאשר המאמן הסרבי מבצע רוטציה ומעלה הרכב שגרם ללא מעט אנשים לשאול איפה דור מיכה ואלירן עטר, אך בדיוק כמו במחזור הפתיחה בליגה, גם אמש השאלות האלה נזרקו לפח בסיום וקיבלו תשובה מוחצת. 

איביץ' דובק ברוטציות ובדרך שלו ואמש הן הניבו גם תואר ראשון. במכבי ת"א מרוצים מאוד מהמאמן ומתקשים להבין מדוע עוד מבקרים את הסרבי, שמוליך את ליגת העל בפתיחת העונה ואחראי יותר מכל קודמיו על שיתוף של שחקנים צעירים רבים ומתן הזדמנויות למרבית הסגל. במכבי ת"א גם לא ממש הבינו מדוע היו טענות בצד הירוק כנגד השיפוט וציינו כי אם כבר, אז הם אלה שצריכים לכעוס, אחרי שפנדל על יונתן כהן לא נשרק בדקות הראשונות וכמו כן, לא נשלף כרטיס אדום לאליסון דוס סנטוס ששלח בעיטה עם שתי רגליו לעבר אייל גולסה. 

איביץ: הניצחון הזה הגיע לנו

אך לשמחתם של הצהובים, הם לא צריכים לעסוק בכך לאחר המשחק שכן עטר שעלה מהספסל, סיפק עוד שער יפהפה, השמיני שלו בכל המסגרות מתחילת העונה. את החגיגות הגדולות של עטר ושל חבריו איתו, קשה היה לפספס. מספר 16 עלה לכר הדשא לקול קללות והקנטות מצד היציע הירוק וענה עם גול ניצחון מהסרטים. את החגיגות עם עטר המשיך גם הקפטן שרן ייני, שבחר לקרוא לו להנפת הגביע. "זה מגיע לאלירן, ובענק. מתחילת העונה הוא מציג יכולת מעולה. השערים האדירים שלו באירופה היו צריכים לשים אותנו בשלב הבתים וזה לא קרה. לפחות על תואר אחד הוא כבר חתום", אמרו במכבי ת"א.

איביץ' התייחס גם הוא לעטר: "אלירן הוא אחד השחקנים החשובים שלנו. הוא מבקיע הרבה שערים יפים העונה. הוא הבחור שאני מאמין ששינה את הגישה שלו משנים קודמות. הוא עובד, ועובד קשה. הוא נותן לנו פתרונות רבים בחלק הקדמי. אני מקווה שהוא ימשיך בצורה הזאת". 

אלירן עטר וצ'יקו אופואדו חוגגים (רדאד ג'בארה)אלירן עטר וצ'יקו אופואדו חוגגים (רדאד ג'בארה)

עוד סיפר הסרבי על המשחק: "לא חיפשנו ללכת לפנדלים. רצינו לנצח את המשחק, שיחקנו בצורה הזאת כדי להשיג את הניצחון, עם הרבה שליטה בכדור, עם שינויי מקום חכמים, עם אחריות. חיפה ניסתה לעשות מהלכים דרך מתפרצות ובמחצית השנייה הם לא הצליחו לעשות שום דבר. הייתה לי אסטרטגיה למשחק הזה. יש בגמר הזה חמישה חילופים ולכן לפני המשחק, במשך יומיים-שלושה, בנינו את תכנית המשחק, כולל מי ייכנס ובאיזה דקה. התכנית הייתה לפתוח חזק באמצע ובמחצית השנייה להכניס את החבר'ה שנותנים לנו יותר יצירתיות בהתקפה, וככה גם ניצחנו אותם. היה נחמד לחגוג עם השחקנים בסיום ואני מקווה שזו רק ההתחלה". 

אירוע מעניין שהתרחש ממש לאחר השער של עטר היה כאשר איביץ' תכנן להכניס את ארון שוינפלד במצב של 1:1, אך בזמן שהוא מחכה לחילוף, השער נכבש והחילוף שונה כאשר איתן טיבי נכנס במקומו. הסרבי התנצל בפני החלוץ על כך שהוא לא מכניס אותו והסביר לו כי בעקבות המצב שנוצר, הוא מכניס את הבלם. המאמן הסרבי התייחס לטענה כי מכבי ת"א משחקת טוב יותר כאשר דור מיכה על הדשא ואמר: "יש הרבה שחקנים שעוזרים לנו להיראות טוב. אני מסכים שמיכה שחקן מאוד חשוב. הוא לוקח אחריות, הוא נותן הרבה פתרונות בהתקפה, הוא אחד הקשרים ההתקפיים הטובים בישראל, אך הוא גם שיחק משחקים רבים מתחילת העונה. אנחנו נמצאים בסופו של דבר בתחילת הדרך, וכאשר אני צריך להכין את הקבוצה לשלושה משחקים בשבוע, אז צריך לתת דקות לעוד שחקנים. במחצית הראשונה אבי ריקן, דור פרץ, יונתן כהן ועומר אצילי עבדו מאוד קשה ונתנו לנו איכויות רבות". 

ולדימיר איביץ'. "מקווה שזו רק ההתחלה" (נעם מורנו)ולדימיר איביץ'. "מקווה שזו רק ההתחלה" (נעם מורנו)

השוער פדרארג ראיקוביץ' היה שותף לזכייה בגביע הטוטו גם בעונה שעברה, אלא שאז זה הסתיים בתואר אחד בלבד. העונה הוא מכוון לעבר כל השלושה: "אני מקווה מאוד שזה הראשון מבין שלושה. צריך להמשיך לשחק בדרך שלנו. יש לנו צ'אנס לקחת עוד שני תארים ואם זה אפשרי, אז נרצה לזכות בהכל. אני חושב שבמשחק הזה, במחצית השנייה שיחקנו הרבה יותר טוב, שלטנו בכדור, לא נכנסנו ללחץ, אני חושב שהגיע לנו לנצח. היו הרבה שינויים בקבוצה הזאת. כעת אנחנו צעירים יותר מהעונה שעברה, אנחנו משחקים טוב, כקבוצה, אנחנו משחקים יותר צפוף והשתפרנו מאוד". 

הקושי בקיץ האחרון כשלא ידע מה עתידו והאם חשב שיהיה בישראל למעלה משלוש שנים: "בכדורגל אתה אף פעם לא יודע מה קורה. לא ידעתי בקיץ אם אני נשאר או הולך. התכוננתי למצב שבו אני נשאר במכבי ומשחק עד לסיום החוזה שלי. בכנות, לא ציפיתי להיות פה ולשחק את העונה הרביעית שלי. חשבתי שאהיה כאן שלוש שנים, מקסימום. אך זהו הכדורגל ואלו החיים. העונה הגיע צוות סרבי, הם לא רצו למכור אותי, הם רצו שאשאר בקבוצה ויש לי קשר טוב איתם. אם זה ימשיך ככה אני בטח שאני יכול להשתפר ולעשות עבודה טובה העונה". 

עוואד מול ראיקוביץ'. השוער היה זה שחגג בסיום (נעם מורנו)עוואד מול ראיקוביץ'. השוער היה זה שחגג בסיום (נעם מורנו)

על אלירן עטר: "איביץ' נותן לו יותר הזדמנויות מג'ורדי, אני חושב, והוא מראה מה הוא יודע. הוא עוזר לנו מאוד, אני שמח בשבילו. כשאנחנו צריכים שער, אנחנו נותנים לו את הכדור והוא מבקיע, כך שאנחנו שמחים". 

הביקורות נגדו: "יש כמה אוהדים שצועקים לי, אני חושב שהם בעיקר מי שמבקרים אותי, אבל זה בסדר, הם באים להגיד דברים רעים גם כשאנחנו משחקים טוב, וזו הבעיה שלהם. ברור שהייתי עצוב אחרי המשחקים מול סארפסבורג ולא עלינו לשלב הבתים. אתמול עשיתי טעות, מחר אני הגיבור, זאת עמדת השוער. מאפס לגיבור. הרגשתי טוב מכך שאיביץ' תמך בי אחרי הטעות מול סארפסבורג. כששוער טועה, אף אחד לא יכול לתקן. אבל אחרי המשחקים נגדם, דיברתי הרבה עם המאמן ועם מאמן השוערים, הם החזירו לי את הביטחון ואני חושב שמאז אני מציג יכולת יחסית טובה. אני צריך להמשיך לעבוד קשה ואני חושב שאהיה טוב העונה". 

מכבי תל אביב מניפה את גביע הטוטו (רדאד ג'בארה)מכבי תל אביב מניפה את גביע הטוטו (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */