יום שלישי, 14.05.2024 שעה 21:36
ארי שמאי

מכבי - ליגה אחרת, נתפלל לבורא עולם

ארי שמאי בטור אישי ל-ONE: אוי ואבוי, שבוע הבא דרבי מול אלופת המדינה הבאה. המחצית הראשונה מול ק"ש - הטובה מזה שנים. זיקרי, אוהבים אותך

1. בסך הכל חידד המשחק הזה את מה שידענו כבר מזמן. ליגת העל בואכה שנות העשרים, כוללת כעשר קבוצות שרמתן שווה פחות או יותר. בכל יום טוב ובעצם גם בכזה רע, יכולה כל אחת מהן לנצח את השנייה, לעיתים רבות מאיזה גול אידיוטי דקותיים לסיום, ואז יהיה כתוב למחרת שבקבוצה מגלים שביעות רצון מהמאמן והעבודה שלו, מהללים את ההשתלבות של הזרים ואת השילוב בין הצעירים לוותיקים. במקרה של הפסד אגב, יודלפו לכלוכים מחדר ההלבשה ומקורבים להנהלה ימתחו ביקורת עלומת שם על המאמן.

ואת הדברים האלה יודעים היטב גם סילבס ורפואה, שניסו, גם ברגע האחרון, לנצח במשחק הזה, מה שהיה מציב אותם, ולו לשעה ורבע, בראשות הטבלה. את החלום של סילבס גדע לבקוביץ' המצוין, שהוציא מהחיבורים כדור שספק אם אניימה הגדול היה מגיע אליו, ומהצד השני מנעו את הפנטזיה דמארי (סליחה עומר, גם אתה יודע שהיו לך משחקים טובים מאלו) ופרנסמן, שבזבז מתפרצת של ארבעה על שניים וחצי וכל שהצליח להשיג מכך הוא כדור קרן. לקריית שמונה אגב. "מה יש לכם?", צעק רפואה על השחקנים דקותיים לסיום. הפוך רפואה הפוך, מה אין להם.

2. ועם כל הביקורת, ויש ביקורת, אי אפשר להעלים עין מהעובדה שהמחצית הראשונה הייתה אחת הטובות שראינו בשנים האחרונות. הקבוצה רצה, נלחמה, הגיעה למצבים כתוצאה מחילופי מסירות ולא בגלל טעויות של היריב, אחמד עאבד וזיקרי היו נהדרים, ואם פירסמן היה יודע למסור או להרים כדור משמאל אל הרחבה ולא לפסי הרכבת, ועומר היה קצת יותר חד, אולי היינו מסיימים את המחצית הטובה שלנו מזה שנים גם ביתרון.

אחמד עאבד מתוסכל (איציק בלניצקי)אחמד עאבד מתוסכל (איציק בלניצקי)

ואם כבר עלה כאן שמו של המגן הבלגי, זה הזמן להעיר לניסנובים שבכל הקשור לבחירת הזרים, לא נרשמה השנה הצלחה במתחם, ושבנושא הזה אין מקום לתירוצי תקציב, ואם יש, אז הצוות מוזמן לקחת שיעורים מניסו אביטן. כי ניסו שלנו, בתקציב שלא מגיע למחצית מזה של הניסנובים, הצליח להביא חמישה זרים טובים, בזמן שאנחנו הבאנו את פירסמן וברנרדו, שהדבר הכי טוב שאפשר לומר עליו היא ההקפדה שלו להישאר רחוק מהעניינים. כי אם הוא מתקרב אליהם, זה נגמר במקרה הטוב במסירה רשלנית, ובזה הרע בעבירה אידיוטית שאלמלא לבקוביץ' בהצלה ההיא, סילבס היה מוכתר היום למאמן המחזור. וגם הוא יודע שיש לו קבוצה בינונית.

3. ובמחזור הבא, אוי ואבוי וירחם השם, אנחנו חוזרים לנתניה, מגרש שבלשון המעטה לא האיר לנו פנים בדרבי. וזה כבר לא משחק מול קבוצה שאנחנו יכולים לנצח ביום טוב או רע, הפעם מדובר בקבוצה מליגה אחרת. אז יש להתפלל השבוע לבורא עולם, ולחזק את ידיהם של אנשי הצוות הרפואי שיעשו הכל, כל אחד בתחומו, למען החלמת אוראל דגני, ויש גם לרמוז לאנשי האיגוד שעדיף שלא לשבץ למשחק את ליאני או גרינפלד למשל, שאיתם יש לנו תמיד מזל רע בדרבים. לא שזה נותן לנו "חסינות" נגד אלופת המדינה הבאה.

4. והגיע הזמן להקדיש פיסקה לאחד השחקנים המרגשים שהגיעו להפועל בשנים האחרונות, יקירינו, באמת יקירינו, רועי זיקרי. אז רועי יקר, שיהיה לך חג שמח, ושתדע שאנחנו אוהבים אותך ומתרגשים ממך לא רק בגלל הכישרון הגדול והעובדה שאתה תמיד הולך ומחפש "קדימה", אלא בעיקר בגלל שאתה לא מפסיק לרוץ ומעדיף תמיד את טובת הקבוצה על פני זו שלך. מרגש, כבר אמרנו.

שמעון אבוחצירה ורועי זיקרי במאבק על הכדור (שחר גרוס)שמעון אבוחצירה ורועי זיקרי במאבק על הכדור (שחר גרוס)

5. ואי אפשר שלא להתייחס לאדם החיובי משה חוגג, איש מלא כוונות טובות, שאמר השבוע בראיון עיתונאי אפרופו המשחק נגד סכנין וצעדיו המבורכים "למיגור" הגזענות, שהוא ישנה את פני החברה הישראלית. קצת יומרני משה יקר, בוא תקווה שתצליח לשנות את פני האצטדיון במוצאי החג, את החברה הישראלית אפילו אתה לא תצליח לשנות.

אסור לפספס
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים