יום שלישי, 21.05.2024 שעה 10:49
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי חיפה

המטרות של ב"ש עד מחר: סבע, בלם זר ותורג'מן

אחרי ההפסד באשדוד, האלופה רוצה להשלים את מהפכת הבזק עד סגירת חלון ההעברות: "שום דבר לא הולך, אין הוקוס פוקוס". בן בסט יהיה כשיר לבני יהודה

|
נייג'ל האסלביינק תופס את הראש (נעם מורנו)
נייג'ל האסלביינק תופס את הראש (נעם מורנו)

אחרי שהתחזקה בשבוע האחרון באריק סאבו, באוהד לויטה, בנייג'ל האסלביינק וקרובה לצרף את דיא סבע, הפועל באר שבע ציפתה להשיג שלוש נקודות ראשונות העונה בליגת העל, אולם המשיכה להידרדר אמש (שבת) כשהפסידה 1:0 למ.ס. אשדוד במסגרת המחזור השלישי. ב”ש הציגה יכולת חלשה שממשיכה את המשבר של פתיחת העונה. האלופה בשלוש השנים האחרונות פתחה את עונת 2018/19 עם שתי נקודות בלבד מתוך תשע אפשריות.

בבאר שבע שוב התאכזבו מהיכולת של חוליית ההגנה. ב-10 משחקים רשמיים שקיימה הקבוצה העונה בליגה, בגביע הטוטו ובאירופה היא לא הצליחה לשמור על שער נקי ובעקבות כך עשויה לצרף ביממה הקרובה בלם זר.

בכר: מאכזב לפתוח ככה את העונה

"ההגנה שלנו חדירה וחייבים לייצב אותה כי זה לא נראה טוב", אמרו במועדון. בצוות המקצועי מעוניינים כחלק ממהפכת הבזק לפנות מקום לזר נוסף ואחרי ההופעה האנמית של ז'וליין סטו, נמשכים הניסיונות להגיע לסיכום עם הצרפתי על התרת חוזהו כדי לפנות מקום לשחקן זר בעמדת הבלם. בתחילת השבוע בבאר שבע כיוונו יותר לחיזוק זר בעמדת החלוץ, אבל היכולת החלשה בחלק האחורי גרמה לצוות המקצועי לחשב מסלול מחדש.

בנוסף לבלם זר שעשוי להגיע, המגן השמאלי בן תורג'מן על סף חזרה למדים האדומים. אורן ביטון, שבדיקת ה-MRI שביצע הראתה על קרע ברצועה הצולבת, ככל הנראה יעבור ניתוח לשחזור הרצועה, דבר שסולל את צירופו של תורג'מן לבאר שבע. תורג'מן, שעבר לבני יהודה בתחילת העונה שעברה, צפוי לחתום בבאר שבע אחרי שהושגו הבנות בין הנהלת האלופה להנהלת בני יהודה. אם אכן העסקה תצא לפועל, הזהובים יקבלו עבור המגן כ-120 אלף שקלים.

תורג'מן. בדרך חזרה (אחמד מוררה)תורג'מן. בדרך חזרה (אחמד מוררה)

בבירת הנגב מחכים בקוצר רוח להצטרפות הרשמית של מלך השערים של הליגה בעונה שעברה, דיא סבע. בסוף השבוע התנהלו שיחות קדחתניות בין אלונה ברקת לאייל סגל ונמשכו גם במהלך הלילה, אז נסגרו רוב הפרטים. סבע יעבור בדיקות רפואיות ולאחר מכן יוצג באופן רשמי כשחקן הפועל באר שבע. סבע יחתום בשורות האלופה לארבע עונות, במהלכן ירוויח לפי ההערכות כ-400 אלף יורו לעונה לא כולל בונוסים. נציגיו של סבע דרשו בתוקף הכנסת תג מחיר לחוזהו ליציאה קבוצה בחו"ל, אולם בבאר שבע הבטיחו כי אם תגיע הצעה ישקלו זאת בחיוב כדי לא למנוע מהקשר להגשים את החלום לשחק מעבר לים.

בהמשך לשינויים הגדולים שנערכים בסגל, בבאר שבע צפויים לבצע כמה מהלכים נוספים עד סגירת החלון ביום שני. המגן הימני דור אלו, שחוזר מפציעה, מועמד מוביל לחזק את מכבי פתח תקווה, כשגם בית"ר ירושלים חזק בתמונה. במועדון מבינים כי המהפכה שמתבצעת בשבועיים האחרונים מחייבת מספר פעולות לגיבוש מחדש של סגל השחקנים. "הקבוצה כמעט חדשה", סיפרו שחקנים, "זה לא קל, עזבו דמויות מאוד חזקות בחדר ההלבשה ועכשיו מנסים ליצור תלכיד חדש. בקצב הזה נהיה חייבים לעשות מחנה אימונים מחדש".

אריק סאבו מאוכזב. קבוצה חדשה בב"ש (נעם מורנו)אריק סאבו מאוכזב. קבוצה חדשה בב"ש (נעם מורנו)

למרות ההפסד לאשדוד, בבאר שבע לא מודאגים נוכח המהפכה הגדולה שמתבצעת בשבועיים האחרונים ובטוחים שהניצחונות יגיעו. "למרות שהפסדנו היו הרבה דברים מעודדים", אמרו במועדון. "הגול של אשדוד שיבש את כל תוכנית המשחק והשחקנים נכנסו ללחץ ואיבדו ריכוז. הרבה זמן לא החמצנו כל כך במשחק אחד, שום דבר לא הולך. זה גם עניין של תיאום וחיבור, יש הרבה שחקנים חדשים טובים אבל אין הוקוס פוקוס בכדורגל, אם נאמין בעצמנו ונהיה רגועים התוצאות יגיעו".

סאבו והאסלביינק, ערכו הופעת בכורה טובה לטענת אנשי המועדון. "נייג'ל ואריק שחקנים מצוינים, אבל הם צריכים זמן להתאקלם ולהכיר את שיטת המשחק ושניהם עוד יעזרו לנו המון בהמשך", הוסיפו בב”ש. בקבוצה ביקרו את כמות ההחמצות וטענו כי הסיבה לכך היא חוסר הביטחון שיש אצל השחקנים. "מרגישים ששחקנים לחוצים וחסרי ביטחון, אנחנו חייבים להתעורר ולהשיג ניצחון".

בנוסף לשלל הבעיות המקצועיות והלא מקצועיות שיש בנגב, רשימת הפצועים שוב מתארכת. מתן אוחיון, שפתח בהרכב והוחלף, סובל ממתיחה חזקה בשריר הירך האחורי והוא עשוי להיעדר מספר שבועות. עדן בן בסט, הדאיג את אנשי הצוות המקצועי עת חילופו, אבל בסופו של דבר התברר כי מדובר בהתכווצות שרירים ולא במתיחה, כך שהוא יהיה כשיר למשחק הקרוב נגד בני יהודה. בעקבות המעבר של גיא מלמד למכבי נתניה והוצאת בן שהר מהתוכניות המקצועיות, בן בסט נותר החלוץ הטבעי היחיד בסגל של ברק בכר כך שגם עובדה זו מטרידה את הצוות המקצועי.

עדן בן בסט (מרטין גוטדאמק)עדן בן בסט (מרטין גוטדאמק)

מרואן קבהא, שהיה אמור להיות בסגל ואף לפתוח, לא נכלל ב-18 בעקבות מחלה. בבאר שבע בדקו את הקשר והחליטו לפני המשחק שאינו כשיר לשחק ויונתן אליאס שובץ במקומו. הבלם לואי טאהא עשוי לשוב למרכז ההגנה במחזור הקרוב נגד בני יהודה אחרי שהנפיחות בברכו ירדה בצורה משמעותית. בסוף השבוע החליטו בצוות הרפואי להעניק לטאהא מנוחה נוספת כדי שברכו תחלים בצורה מלאה.

"יש לי רגשות מעורבים", סיפר הרכש מעירנוי קריית שמונה נייג'ל האסלביינק, "אמנם הפסדנו אבל שיחקנו נכון. יצרנו הרבה הזדמנויות להבקיע ולהם לא היו הרבה הזדמנויות. בסך הכל יש רגשות מעורבים אבל גם הרבה דברים טובים לקחת להמשך ואנחנו כבר עם הפנים קדימה". על כך ששיחק חלוץ מרכזי ברוב שלבי המשחק: "לא אכפת לי באיזו עמדה המאמן יציב אותי, מה שחשוב זה שאהיה ב-11".

נייג'ל האסלביינק (נעם מורנו)נייג'ל האסלביינק (נעם מורנו)

על הקהל שליווה את קבוצתו: "נפעמתי מהקהל. הם עודדו אותנו 95 דקות כולל בתוספת הזמן. אנחנו נהיה חייבים להחזיר להם ואנחנו נחזיר להם".

בנוגע לבעיות המקצועיות שיש בבאר שבע: "אני לא רואה בעיות בקבוצה. אם נמשיך לשחק כמו היום אנחנו נבקיע והכל יהיה בסדר. אם היינו מבקיעים הכל היה נראה אחרת. אני לא רואה בעיות גדולות חוץ מלהבקיע. עד עכשיו שיחקנו שלושה משחקים, אם ננצח את כל המשחקים עד סוף העונה נהיה אלופים. בשביל זה הגעתי ואתן את הכל כדי שזה יקרה, לא משנה לי כמה שערים אבקיע או אבשל".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */