יום שלישי, 07.05.2024 שעה 02:08
יורוליג 23-24
79%2668-291033ריאל מדריד1
67%2554-269833פנאתינייקוס2
67%2610-269233מונאקו3
64%2612-272733ברצלונה4
64%2476-260033אולימפיאקוס5
59%2948-298534מכבי ת"א6
58%2669-280333פנרבחצ'ה7
52%2725-265733וירטוס בולוניה8
52%2815-284833אנדולו אפס9
52%2807-277733באסקוניה10
50%2661-266432פרטיזן בלגרד11
44%2496-250632ארמני מילאנו12
42%2619-262233ז'לגיריס קובנה13
39%2699-259433באיירן מינכן14
39%2617-250333ולנסיה15
32%2816-275434הכוכב האדום16
27%2803-260133וילרבאן17
15%2853-250733אלבה ברלין18
לוח משחקים
  • פנאתינייקוס
  • שלישי, 07/05, 21:15
  • מכבי ת"א
  • מונאקו
  • רביעי, 08/05, 19:00
  • פנרבחצ'ה
  • ברצלונה
  • רביעי, 08/05, 22:00
  • אולימפיאקוס

בין מהפכות להמשכיות: ניתוח קבוצות היורוליג

מילאנו פתחה את הכיס, אנדולו השקיעה ברכש וברצלונה התחדשה, אך לעומתן פנרבחצ'ה וצסק"א שמרו על החוזקות. יריבות מכבי במפעל הבכיר ביבשת - חלק א'

|
פיאניג'אני, אוברדוביץ' ואיטודיס (מערכת ONE)
פיאניג'אני, אוברדוביץ' ואיטודיס (מערכת ONE)

שחקנים מבוקשים שסיימו את פרק ה-NBA וממשיכים את הקריירה באירופה, ותיקים שעוברים ליעד חדש וקבוצות שמתחדשות לאור פרישה של כוכבי ענק, כמו לדוגמא ברצלונה. כמובן שמכבי תל אביב תגרור עניין גדול יותר מבחינת חובבי הכדורסל הישראלי, אבל כאן ב-ONE ריכזנו עבורכם את כל המידע הנחוץ עבור שאר היריבות של הצהובים ביורוליג – חלק א’.

אנדולו אפס

1: שיין לארקין, ואסיליה מיצ'יץ', דואוש בלבאי

2: רודריג בבואה, קרונוסלב סימון, אחמט טונצ'ר, אונוראלפ ביטים

3: ג'יימס אנדרסון, בירקאן באטוק, מטקאן בירסן

4: אדריאן מוארמן, ברוק מוטום, יגיטקאן סייביר

5: ברייאנט דאנסטון, טיבור פלייס, סרטאק סאנלי

מאמן: ארגין עתאמן (עונה שנייה)

שוב חוזר הניגון עבור הטורקים. בעונת 2017/18 אמנם זכתה הקבוצה בגביע המקומי, אך סיימה במקום ה-16 והאחרון ביורוליג והודחה בחצי גמר הפלייאוף הטורקי. הקבוצה מאיסטנבול, כמו בכל קיץ, כבר סימנה מבעוד מועד במי היא חושקת וגם מימשה את רצונותיה כשהחתימה את רוב השחקנים מוקדם מהצפוי.

אנדולו אפס (איציק בלניצקי)אנדולו אפס (איציק בלניצקי)

את הקו האחורי יוביל מי שהיה אחד הגארדים הטובים ביבשת לפני כשנתיים במדי קוצ’ה לבורל – שיין לארקין. הרכז האמריקאי מגיע לאחר תקופה יחסית טובה בבוסטון סלטיקס מה-NBA ונחשב לאחת ההחתמות הנוצצות ביבשת. מדובר בפליימייקר ברמה הגבוהה ביותר עם קליעה ואתלטיות, אלמנטים שהיו חסרים לטורקים בעונה שעברה בקו האחורי.

בניגוד לשנה שעברה בה החתימו הטורקים גארדים יחסית אלמוניים, השנה נחתו גם רודריג בבואה הוותיק שמגיע אחרי שנתיים נהדרות בבאסקוניה ו-ואסיליה מיצ'יץ', מהפתעת העונה שעברה, ז'לגיריס קובנה, שאמור להוסיף הרבה גובה ופיזיות כאשר יהיה הפליימייקר השני של הקבוצה. ג'יימס אנדרסון, שבעייני רבים נחשב לאוברייטד, חוזר גם הוא לטורקיה אחרי עונה בינונית בחימקי מוסקבה. גם הקלעי המחונן, קרונוסלב סימון, ממשיך לעונה נוספת.

את הקו הקדמי ימשיך להוביל לעת זקנה, זו השנה הרביעית, ברייאנט דאנסטון הנהדר כשמי שמצטרף אליו הוא הסנטר טיבור פלייס, שכבר שיתף פעולה בעבר עם מאמנו עתמאן בגלאטסראיי. מי שממשיך במסעו האירופי הוא אדריאן מוארמן, שחוזר לשחק בטורקיה אחרי שנה מאכזבת מבחינתו בברצלונה. לצידו ימשיך לספק אנרגיות ברוק מוטום כשגם הסנטר הצעיר והמבטיח, סרטאק סנלי, ינסה להוכיח כי הוא מתאים לרמות הגבוהות באירופה.

ברייאנט דאנסטון מטביע (EUROLEAGUE)ברייאנט דאנסטון מטביע (EUROLEAGUE)

על הנייר, בנו הטורקים סגל מאוד מאוזן, עמוק ואיכותי. העובדה שמדובר במאמן שלא חווה הצלחות בשנים האחרונות וקבוצה נטולת הישגים קצת מעיבה על הסיכויים להגיע לפיינל פור, אך כשיש לך שחקנים כמו לארקין ודאנסטון, הכל יכול לקרות.

מילאנו

1: מייק ג'יימס, קרטיס ג'רלס, אנדראה צ'ינצ'יאריני

2: נמאניה נדוביץ', אמדאו דלה וולה

3: ולדימיר מיצוב, דייריס ברטאנס, סימונה פונטצ'יו

4: מינדאוגאס קוזמינסקאס, ג'ף ברוקס, כריסטיאן בארנס

5: קיילב טרזוצקי, ארתוראס גודאיטיס

מאמן: סימונה פיאניג'יאני (עונה שנייה)

זה כבר כמה שנים שג'יורג'יו אראמני מנסה להנחיל בקבוצתו את הצלחתו המופלאה בעולם האופנה. הבעלים האיטלקי החליט גם השנה לפתוח את כיסו, אחרי שלמעט אליפות מקומית קבוצתו לא הגיע לאף הישג משמעותי באירופה ואף הפסידה את הגביע המקומי. 

ג'יורג'יו ארמאני (רויטרס)ג'יורג'יו ארמאני (רויטרס)

על הנייר לפחות, נראה שהצליח לו – מייק ג'יימס הונחת בסכום אסטרונומי של 1.8 מיליון דולר לעונה כדי להוביל את מילאנו לשלב הבא ביורוליג. הגארד מגיע אחרי שלהט אצל פנאתינייקוס בתקווה להוכיח שהוא שווה את הסכום ששולם עבורו. מי שמצטרף אליו הוא נמניה נדוביץ', הגארד הכל כך מוכשר שנחת ממאלגה, כדי להביא את יכולות ניהול המשחק, הגובה והפיזיות שהוא מייצר. האיטלקים דאגו גם לרכש מקומי עם אמדאו דלה וולה, כאשר מי שנשאר בקבוצה הוא חביב ליבו של המאמן פיאנג'יני עוד מימי הפועל ירושלים – קרטיס ג'רלס.

מינדאוגאס קוזמינסקאס נחת בשולי העונה החולפת ולא הצליח להטביע את חותמו בקבוצה, כשהשנה הוא שוב נבחר להוביל את קו הפורוורדים העמוס שכולל בין היתר גם את ולדימיר מיצוב הוותיק, דייריס ברטאנס המוכשר וג'ף ברוקס, שמגיע אחרי עונה יחסית טובה במלאגה. צמד הסנטרים המאוד מוכשר, קיילב טרזוצקי וארתואס גודיאטיס ימשיכו לתת פיזיות ואגריסיביות מתחת לסל, כשכל ההערכות מדברות שלפחות אחד מהם ימצא את עצמו בליגה הטובה בעולם בשנה הבאה.

קוזמינסקאס מול ג'ונה בולדן בעונה שעברה (EUROLEAGUE) קוזמינסקאס מול ג'ונה בולדן בעונה שעברה (EUROLEAGUE)

אין ספק כי על הנייר מדובר בסגל נוצץ וגדוש בכישרון, כאשר מילאנו תשאף בכל הכוח לטפס לפלייאוף ואולי גם לפיינל פור, מה שייחשב הישג עצום מבחינתה. סימני השאלה שוב נעים סביב הדינמיקה של צמד הגאנרים ג'יימס את ג'רלס, שבהחלט יכריעו לאן מועדות פניה של הקבוצה מעיר האופנה. המאמן האיטלקי ישאף גם לייצב ולהבליט את קוזמינסקאס שנחשב לאחד משחקני הכנף האיכותיים ביבשת. ואם כל זה יתחבר, אולי סוף סוף תהיה נחת בעיר שמשוועת להצלחות.

בודוצ'נוסט

1: ארון קראפט, ניקולה איבנוביץ', פטאר פופוביץ'

2: אדווין ג'קסון, נמאניה גורדיץ', סיאד שחוביץ'

3: סואד שחוביץ', קוטי קלארק, מיליץ' סטרובלה

4: ארל קלארק, דנילו ניקוליץ', אלכסה איליץ'

5: זוראן ניקוליץ', פיליפ בארוביץ'

מאמן: אלכסנדר דז'יקיץ' (עונה שנייה)

היורוליג זוכה לקבל את אלופת הליגה האדריאטית שתשחק לראשונה במפעל. הקבוצה ממונטנגרו פתחה את הכיס וצירפה מספר שחקנים כדי לנסות, אולי, להיות הסוס השחור של היורוליג.

אדווין ג'קסון (רויטרס)אדווין ג'קסון (רויטרס)

הקבוצה החדשה שמה את המפתחות בעמדת הרכז אצל האמריקאי ארון קראפט מאוהיו סטייט שמגיע לראשונה ליורוליג. למרות שמדובר בסקורר יחסית חלש, מדובר בפליימייקר ברמה הגבוהה ביותר ושחקן הגנה שבקלות יכול להפוך לבעל הבית בקבוצה. מי שינסה לחפות על חוסר הניסיון של הסגל הוא הקלעי המחונן אדווין ג'קסון, שמגיע אחרי חצי עונה בברצלונה. ג'קסון עוד לא הוכיח שמקומו ביורוליג, אך עדיין מדובר בשחקן שסיים כמלך הסלים של הליגה הספרדית במדי אסטודיאנטס לפני כשנתיים. 

בודצ'נוסט החליטה ללכת על צמד הקלארקים- קוטי וארל קלארק. הראשון מגיע לתת הרבה עומק בעמדת הפורוורדים כשמי שישחקו לצידו הם האחים שחוביץ' הכל כך אהובים על ידי הקהל המקומי. ארל קלארק היה במשך מספר שנים מלפפון לוהט בפנקסי מכבי ת"א כשהוא מגיע אחרי עונה מצוינת בבשיקטאש וכעת זוהי הזדמנות פז עבורו להראות שמקומו שייך לרמות הגבוהות ביותר. גם צמד הניקוליצ׳ים (כאן כבר לא מדובר באחים) מציגים פוטנציאל מעניין ויחד עם נמאניה גורדיץ׳ וניקולה איבאנוביץ׳ ישלימו גרעין ותיק שכבר הוכיח שהוא מסוגל לנצח יחד בעבר.  

קוטי קלארק זורק (איציק בלניצקי)קוטי קלארק זורק (איציק בלניצקי)

אמנם מדובר בקבוצה קטנה שתעשה דריסת רגל ביורוליג, אך ארצות הבלקן ידעו לספק לנו הפתעות רבות במהלך השנים כשאפילו קבוצה כמו פרטיזן בלגרד הצליחה לפלס את דרכה לפיינל פור. סביר להניח שזהו לא המקרה, שכן הסגל המונטנגרי לא נוצץ במיוחד אך בקונסטלציה מסוימת יכול בהחלט להפוך לסוס השחור של המפעל הבכיר ביבשת. 

צסק"א מוסקבה

1: סרחיו רודריגס, דניאל האקט, איוון אוחוב

2: ננדו דה קולו, קורי היגינס, מיכאיל קולאחין

3: וויל קלייבורן, ניקיטה קורבנוב 

4: אלק פיטרס, אנדריי ורונטסביץ', סמן אנטונוב

5: קייל היינס, אות’לו האנטר, ג'ואל בולומבוי

מאמן: דימיטריס איטודיס (עונה חמישית) 

עוד עונה מלאה בציפיות לקבוצה ששואפת תמיד לזכות בכל התארים. עבור הרוסים זה היה קיץ שקט במיוחד, כשאלופת ה-VTB הצליחה לשמור על מרבית הסגל. בגזרת הרכש, איטודיס יצא מהקונספט של החתמת כוכבים והחליט ללכת על שחקנים מוכחים ורעבים יותר להצלחות אישיות וקבוצתיות, לא דבר שבצסק"א רגילים אליו.

דימטריס איטודיס. שינה גישה (איציק בלניצקי)דימטריס איטודיס. שינה גישה (איציק בלניצקי)

הרוסים צירפו את אחד השחקנים המעניינים ביותר בשוק - אלק פיטרס, אקס פיניקס סאנס מה-NBA. הפורוורד האמריקאי הוא סטרץ' פור שאוהב לקלוע מחוץ לקשת ונותן את הטון גם בגזרת הכדורים החוזרים. לא מדובר באתלט גדול, מה שמקשה עליו לשמור על שחקנים, אך סך הכל מדובר בשחקן מאוד יעיל התקפית, שעשוי להשתלב במהרה ברוטציה של איטודיס. המאמן היווני ינסה להפוך את פיטרס לוויקטור חרייפה שלו – סטרץ' פור שפותח הגנות ויאפשר מרחב תמרון ליכולות האישיות הפנומנליות של דה קולו וקלייבורן והפיק אנדר רול הקטלני של רודריגס.

שם מסקרן נוסף הוא של ג'ואל בולומבוי, הסנטר אוקריאני-אמריקאי. השחקן שלא מצא את מקומו בשנתיים האחרונות ב-NBA, חתם ל-3 שנים בקבוצה הרוסית. מדובר בשחקן מאוד אגרסיבי שיוסיף עומק לעמדה מספר 5 ויגבה את צמד הסנטרים המצוין, קייל היינס ואות’לו האנטר. אחת ההעברות המוזרות ביותר של הקיץ היא של דניאל האקט, האמריקאי-איטלקי הוותיק שמגיע לאחר עונה יחסית בינונית בבאמברג הגרמנית, כדי לגבות את אחד הרכזים הטובים ביותר באירופה, רודריגס. האקט ישלים את הספרדי עם יכולות הגנתיות ופיזיות ובעיקר הרבה מסה.

האקט מול הגנת מכבי ת"א (יורוליג) (מערכת ONE)האקט מול הגנת מכבי ת"א (יורוליג) (מערכת ONE)

מי שימשיך להוביל את הקבוצה הוא אולי השחקן הטוב באירופה, ננדו דה קולו, ולצידו גם קורי היגינס, כמה שנראה כקו האחורי הטוב ביותר באירופה. וויל קלייבורן, ששידרג משמעותית את הקליעה מ-3 הפך להיות אחד השחקנים היותר קטלניים ביורוליג והשנה זו בהחלט ההזדמנות שלו לעשות קפיצת מדרגה ואולי להגיע גם ל-NBA כפי שחפץ. בסופה של עונה, צסק"א תמיד שם – בפיינל פור, בגמר VTB ובגביע המקומי. פחות מכך ייחשב לקטסטרופה עבור המאמן והסגל עמוס הכישרון שקיים בבירת רוסיה. 

דרושפאקה

1: ריי מקולום, קרטאל אוזמיזרק, דואוש אוזדמירוגלו

2: מרקל בראון, מוחמד בייגול

3: זאניס פיינרס, ג'ון דיבלר, אוקבן אולובאי

4: ג'רמי אוונס, סטאנטון קיד, ברק דמיר

5: מייק אריק, פורקאן אלדמיר, אוגוז סבאש, אמירקאן קושוט

מאמן: אחמט צ'אקי (עונה ראשונה)

פחות עשירה, פחות כשרונית ובעיקר נטולת דייויד בלאט – דרושפאקה חוזרת ליורוליג ואמורה להיות אחת היריבות הכי פחות אטקרטיביות של הצהובים במפעל. הספונסרית הראשית, דוגוש הטורקית, כבר לא מממנת את הקבוצה, מה שמשמעותית הגביל את התקציב של הטורקים שנאלצו להיפרד ממרב הנכסים היקרים שלהם בעונה החולפת, כשהבולטים הם המאמן שהלך לאולימפיאקוס וסקוטי ווילבקין שיפגוש את קבוצתו לשעבר במדי מכבי ת"א.

דיאנדרה קיין מול ריי מקולום (איציק בלניצקי)דיאנדרה קיין מול ריי מקולום (איציק בלניצקי)

ויש את אלו שנשארו – מייקל אריק וסטנטון קיד, שניים מהשחקנים שהיו בני טיפוחיו של המאמן הישראלי במדי הטורקים. הסנטר הניגרי יבצע קפיצה ראשונה מהיורוקאפ ליורוליג ובגיל 30 ינסה לעשות את מה שעשה אות’לו האנטר במדיי אולימפיאקוס, עם נוכחות פיזית ואתלטיות. מי שהובא כמחליפו של ווילבקין הוא ריי מקולום, שניצח פעמיים את מכבי ת"א כולל הצגה בהיכל מנורה. עונתו הראשונה באירופה הייתה בינונית, אך הטורקים בהחלט מצפים מאחד האתלטים ושחקני הקלאץ' הטובים ביורוליג להשתדרג העונה במדיהם.

דרושפאקה צירפה גם את שני שחקניה של חימקי מוסקבה לשעבר – ג'רמי אוונס ומרקל בראון, שמגיעים מה-G ליג. שניהם לא הותירו חותם ברוסיה וחזרו לנסות את מזלם כדי להתקבל לליגה הטובה בעולם, מה שכאמור עדיין לא קרה. כעת, יש להם הזדמנות לעשות זאת שוב בזירה האירופית הבכירה. עוד שם מעניין הוא זאניס פיינרס הלטבי, שישחק לראשונה ביורוליג. מדובר בשחקן כנף עם יכולות קליעה מהרבה טווחים ומי שצבר הרבה קילומטראז' בלטביה, יוון וליטא. מי שיגבה אותו הוא ג'ון דיבלר שכבר הספיק לעבור באנדולו אפס וגלאטרסאיי. דרושאפקה צפויה להיות אחת היריבות היותר חלשות ביורוליג ותנסה בעיקר להפריע. כל דבר אחר ייחשב להצלחה.

דייויד בלאט לאחר הזכייה ביורוקאפ (יורוקאפ) דייויד בלאט לאחר הזכייה ביורוקאפ (יורוקאפ)

ברצלונה

1: קווין פאנגוס, תומא הוארטל

2: קייק קיוריק, יאקה בלאזיץ', פאו ריבאס

3: אדם האנגה, רונלדס סמית'

4: כריס סינגלטון, ויקטור קלאבר, פייר אוריולה

5: אנטה טומיץ', קוין סראפין, ארטם פוסטובוי

מאמן: סטניסלב פשיץ' (עונה שנייה).

אחרי שסיימו במקום ה-13 ביורוליג בעונה שעברה וללא כל תואר מקומי, החליטו הקטאלונים שהם לא יכולים להרשות לעצמם עוד עונה שכזו ופתחו את הארנקים, בגדול. בניגוד לכל ההערכות, החליטו הספרדים להמשיך עם פשיץ' שהגיע באמצע העונה החולפת כדי להציל את המולדת. סביר להניח שהמאמן הוותיק יסיים את העונה עד אשר יגיע שרונאס יסיקביצ’יוס, חלומם הרטוב של ראשי ההנהלה.

הבלאוגרנה החליטו לשים את יהבם בשחקן שהביא את ז'לגיריס לעונה מופלאה – קווין פאנגוס. הרכז שהיה בן טיפוחיו של שאראס, מגיע עם הר של ציפיות על כתפיו. פשיץ' הוא מסוג המאמנים שלאורך כל השנים אהבו את הפליימייקרים האירופים ופאנגוס הוא בדיוק כזה – מאמן על הפרקט מהזן הקלעי והחכם שמביא המון התלהבות בהגנה. מי שיגבה אותו יהיה תומא הוארטל הצרפתי שממשיך לעונה שנייה.

קווין פאנגוס עולה לזריקה (EUROLEAGUE) קווין פאנגוס עולה לזריקה (EUROLEAGUE)

הקו האחורי הקטאלוני חוזק בשני גארדים חדשים כשהראשון הוא קייל קיוריק, הקלעי האימתני שמגיע ליורוליג לאחר 4 שנים בהן כיכב ביורוקאפ. הוא קולע מכל טווח באחוזים גבוהים ומביא איתו בדיוק את מה שהיה חסר לפשיץ' בעונה החולפת – יצרן נקודות מהזן המשובח ביותר. להפתעת רבים, ברצלונה החליטה ללכת דווקא על שחקן מדרג הביניים אך עם הרבה ניסיון – יאקה בלאזיץ' שמגיע מאנדורה הצנועה. ומה עם אדם האנגה אתם שואלים? אחרי ששילמו עליו מעל מיליון יורו, הקטאלונים קיבלו עונה חלשה מוכת פציעות מהשחקן שנחשב לסטופר הגנתי אדיר ואתלט משובח, שאמור להיות אחד מהסווינגמנים הטובים באירופה.

ברצלונה החליטה גם ללכת בכל הכוח על אחד הביג-מנים העוצמתיים של היבשת – כריס סינגלטון. למרות אופיו השנוי במחלוקת, הוא קולע ב-46 אחוזים מחוץ לקשת, נתון מדהים לשחקן בגודלו. ברצלונה שלקתה בעונה שעברה במטרייה האווירית מתחת לסל, מקבלת אותה השנה ובגדול. סביר להניח כי פשיץ' מייעד לסינגלטון את עמדה מספר 4 והוא ישחק לצידם של אנטה טומיץ' הוותיק והרכש החדש, הסנטר האוקראיני ארטם פוסטובוי בן ה-26, שמגיע לראשונה ליורוליג. מדובר בשחקן שנחשב לזן הנכחד של הסנטרים באירופה - ארוך ורזה עם כישרון התקפי מוגבל. הספרדים ניסו להיפטר מחוזהו של קווין סראפין בקיץ עקב מצבו הפיזי אך ללא הצלחה והוא ימשיך לעונה נוספת. גם קלאבר ואוריולה שנחשבים לאהוביי הקהל המקומי ממשיכים.

על הנייר, כמו בכל שנה, ברצלונה בונה סגל מרשים עם פוטנציאל עצום, אך בניגוד לקבוצת הכדורגל של המועדון, היא לא מצליחה להגיע להצלחות. הרבה יהיה תלוי בקו האחורי הקטאלוני שעבר שדרוג יסודי. אם זה יתחבר ביחד עם הקו הקדמי, אולי המוכשר באירופה, אולי סוף סוף נראה את ליאו מסי ביציעי הפיינל פור.

באיירן מינכן

1: סטפן יוביץ', מאודו לו

2: פטרי קופונן, בריידון הובס, רובין אמאיזה

3: ולדימיר לוצ'יץ', ניהאד ניידוביץ', אלכס קינג

4: דנילו בארת'ל, מילאן מצ'באן

5: דווין בוקר, לאון רדושביץ'

מאמן: דיאן ראדוניץ' (עונה שנייה)

מועדון הפאר הגרמני מבצע קאמבק ליורוליג לאחר שנה בה זכה באליפות הליגה המקומית והעפיל לחצי גמר היורוקאפ. הבווארים, שנחשבים לאחד המועדונים העשירים באירופה עם תקציב שממומן בחלקו ע"י קבוצת הכדורגל, שמרו על הליבה של השחקנים מהעונה החולפת עם מספר חיזוקים.

סטפן יוביץ' (איציק בלניצקי)סטפן יוביץ' (איציק בלניצקי)

מי שימשיך להוביל את הקבוצה הוא אחד מ’המאמנים על המגרש’ הטובים באירופה – סטפן יוביץ'. הגרמנים החליטו לצרף לרכז הסרבי הנהדר את מאודו לו, אחד מהשחקנים הכישרוניים שיוצרו על אדמת גרמניה. לו נחשב לרכז עם יכולות קליעה גבוהות והוא זכור לאוהדי מכבי כששיחק נגדה במדי באמברג. גם בריידון הובס ימשיך להעניק לבאוורים את הגובה, הפיזיות והשכל.

בנוסף, באיירן החליטה לשלם הרבה כסף עבור אחד השחקנים הכי מוערכים יתר על המידה ביורוליג – פטרי קופונן. הגארד הפיני, עליו שילמה ברצלונה מעל מיליון יורו כדי להביאו דאז, אמור להיות הקלעי המוביל של הקבוצה, מה שלא הצליח  לו בשנתיים האחרונות בבארסה. עוד שחקן שעושה קאמבק ליורוליג הוא ולדימיר לוצ'יץ’, שנראה כשחקן הבטוח ביותר בסגל של הגרמנים. גם ניהאד נדוביץ' ממשיך לעונה נוספת כששני שחקני הכנף המוכשרים הללו הם הדבק של הקו האחורי. 

הסגל הגרמני חטף מכה כשמילאן מצ'באן ייעדר במרבית העונה עקב פציעה. מי שיתפוס את מקומו הוא דנילו בארת'ל, שעושה שדרוג לאחר שנתיים ביורוקאפ. בארת'ל הוא סטרץ' פור שמשלים בצורה נהדרת את דווין בוקר, העוגן הגרמני בקו הקדמי. בוקר, הוא הסנטר המודרני שבאירופה כל כך אוהבים, לא גבוה אך חזק, אתלטי ומסיים התקפות בטבעת. גם לאון ראדושביץ', הגרמני שבדומה למאודו לו הגיע מבאמברג, יהיה חלק משמעותי בקו הקדמי של הגרמנים שעל פניו לא עושה רושם כמאיים.

מאודו לו עם הכדור (EUROLEAGUE) מאודו לו עם הכדור (EUROLEAGUE)

ובכלל, הסגל הגרמני לא מוכשר על הנייר כפי שציפו שיהיה. כנראה שהבווארים פחות מאמינים בכוכבים ויותר בשחקנים שיכולים ליצור המשכיות וכימיה בקבוצה. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי מדובר במועדון גדול שאם כל החלקים בפאזל יתחברו, יכול בהחלט לאיים על הליגה.

פנרבחצ'ה

1: טיילר אניס, קוסטאס סלוקאס, בובי דיקסון

2: מרקו גודוריץ', מליח מחמטוגלו, סינאן גולר

3: לואיג'י דאטומה, ניקולה קאליניץ', אגהאן ארנא, ארגי טירפאנצ'י

4: יאן וסלי, ניקולו מלי, באריק הרסק, אחמט דוראן

5: ג'ופרי לובארן, אחמט דובריוגלו, אלן אומיץ'

מאמן: ז'ליקו אוברדוביץ' (עונה שישית)

תקופה מאתגרת עוברת על מועדון הפאר הטורקי כשהספונסר הראשי, דוגוש גרופ, הודיע על הפסקת תמיכתו בקבוצה. המזומנים כבר לא נזילים, התקציב ירד, אבל איכשהו למרות הקשיים הצליח המועדון לעמוד על רגליו. מי שיוביל את סגנית אלופה אירופה זו השנה השישית הוא "השועל" אוברדוביץ', שבלעדיו, ספק אם מרבית הסגל היה נשאר לאור הקשיים. הקיץ היה צנוע למדי ומעט לא אופייני עבור הטורקים.

ז'ליקו אוברדוביץ' (רויטרס)ז'ליקו אוברדוביץ' (רויטרס)

לא פשוט היה למצוא מחליף לבראדלי וונאמייקר הנהדר. זה התחיל עם שמות כמו סקוטי ווילבקין ושיין לארקין והסתיים עם אחת ההחתמות המפתיעות ביותר הקיץ – טיילר אניס. הרכז הקנדי המוכשר מגיע אחרי שנתיים בלייקרס וסך הכל ארבע שנים בליגה הטובה בעולם. מדובר ברכז שמשחק הפיק אנד רול שלו מתאים לאוברדוביץ', עם קליעה טובה מחוץ לקשת. יחד עם זאת, משחק ההגנה והפיזיות שלו לוקים בחסר. אניס יצטרך להוכיח את עצמו ליד אחד השחקנים האוהבים ביותר על המאמן הסרבי – קוסטאס סלוקאס. וכן, גם המתאזרח קשישא, בובי דיקסון, עוד שם.

הקו האחורי ימשיך להיות מובל על ידי מרקו גודוריץ' המוכשר כשמחמטוגלו וגולר הטורקים יגבו אותו. בפנר מקווים שניקולה קאליניץ' הנהדר ימשיך להשתפר ולשדרג את יכולותיו העונה. הקהל ימשיך להריע גם ללואיג’י דאטומה שנחשב לבאנקר של השועל הסרבי, כשהאיטלקי השני בחבורה, ניקולו מלי, כנראה ישחק את עונתו האחרונה באירופה לפני מעבר ל-NBA.

השועל הסרבי היה בר מזל כשאחד הסנטרים הטובים באירופה, יאן וסלי, בחר להישאר בצהוב למרות אי הוודאות לגביי תשלום המשכורת שלו. הצ'כי יקבל לצידו היישר מהליגה הטובה בעולם את הצרפתי, ג'ופרי לוברן, אחד השחקנים המעניינים ביותר שנחתו הקיץ באירופה. בשונה מג'ייסון תומפסון המאכזב, מדובר בגבוה עם המון ניידות בהתקפה, הוא אתלטי, זריז וגבוה שיכול לקלוע מכל טווח.

ג'ופרי לוברן (רויטרס)ג'ופרי לוברן (רויטרס)

מדובר באחד הכישרונות הצרפתיים הגדולים ביותר, שמביע עמו חוכמת משחק משובחת , אותה השועל הסרבי כל כך השתוקק לקבל. הפוורורד הצרפתי יהווה יתרון עצום עבור הטורקים, שכן הם יכולים לשחק עם חמישה קלעים על המגרש בו זמנית.

פנרבחצ'ה היא מועמדת וודאית לפיינל פור. הקבוצה ששמרה על מרבית הסגל שלה כנראה תמשיך להיות אימת מרבית יריבותיה, כשהיא מונהגת על ידי המאמן האגדי הכל יכול. וכשהשועל הסרבי שם - הכל יכול להיות. 

אסור לפספס
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */