יום רביעי, 01.05.2024 שעה 02:22

"הרצוג מקבל את ההחלטות ומוביל את הנבחרת"

מנכ"ל ההתאחדות רתם קמר בראיון מיוחד: "גם אם היינו מנצחים באלבניה זה לא משנה", הקהל צריך לבוא עם בגרות ולתמוך", "הייתי מעורב בהחזרת זהבי"

|
אנדי הרצוג ושחקני הנבחרת (איתי כהן)
אנדי הרצוג ושחקני הנבחרת (איתי כהן)

נבחרת ישראל תפגוש הערב (שלישי) את נבחרת צפון אירלנד למשחק ידידות שיהווה עוד הסתכלות על כל השינויים שעברו על הנבחרת בשבועות האחרונים. באופן כללי נראה כי הכדורגל הישראלי מנסה לשנות את פניו עם ראייה אחרת, פרצופים חדשים מתוך מחשבה להשתפר, על התהליכים עומלים בהתאחדות לכדורגל, שנמצאת גם היא בתקופת מעבר וללא יו"ר קבוע שצפוי להתמנות בחודש אוקטובר הקרוב, כך שאחד האנשים עליו הוטלה המשימה הוא מנכ"ל ההתאחדות, רתם קמר, שמשמש גם כראש המשלחת לנסיעה הנוכחית. כאחד שלא מרבה ואוהב להתראיין יותר מידי, קמר דווקא מספר בשיחה עם ONE על כל השינויים, ההתפתחויות והעתיד שצפוי לכדורגל הישראלי בעתיד.

“אני חושב שבסך הכל ראינו נקודות חיוביות כמו גם נקודות פחות טובות", התייחס תחילה להפסד מול אלבניה והוסיף: “בסופו של דבר אני חושב שהמשחק לא משנה הרבה. גם אם היינו מנצחים אותו, זה לא היה אומר שום דבר. מדובר פה בתהליך, צריך הרבה סבלנות, לתת את הזמן לצוות ולשינויים שעשינו בנבחרת הבוגרת, אני מאמין שגם התוצאות יבואו. אני חושב שלא רק אני, אלא כל מי שנמצא מסביב לנבחרת בשבוע האחרון מרגיש את ההבדלים והשינויים, עדיין יש הרבה מה לעשות, לתקן ולשפר אבל בהחלט מרגישים שיש אווירה אחרת סביב הנבחרת וזה מה שרצינו לייצר לפני כמה חודשים. מכל התכנסות אנחנו נראה את ההבדלים והשינויים ובסופו של דבר גם התוצאות יבואו”.

קמר, רוטנשטיינר ואלי אוחנה (שחר גרוס)קמר, רוטנשטיינר ואלי אוחנה (שחר גרוס)

אתה חושב שהשינויים שהנחילו בנבחרת שלאו דווקא נוגעים בכדורגל יעזרו בתהליך?
“הכל קשור בהכל בסופו של דבר, עשינו תהליך רציני-משמעותי של גיוס מנהל טכני עם חשיבה לאן אנחנו רוצים להביא את הכדורגל הישראלי והנבחרות שלנו. בירידה לפרטים שם גם נמצאת המצוינות שלנו ואני מאמין שגם המעטפת עצמה שעוטפת את הנבחרת הבוגרת יש לה השפעה על היכולות, נכון שיש פה תהליכים הרבה יותר גדולים שצריכים לקרות בכדורגל הישראלי אבל גם לשם אנחנו צריכים להגיע וגם פה אנחנו צריכים לראות את השינויים”.

היו לא מעט ביקורות על הזמן והתמהמהות של ההתאחדות בבחירת המאמן, איך אתה רואה את הדברים?
“היה אפשר בנקודה מסוימת אחרי הקמפיין הקודם, לבחור מאמן ואולי להיכנס לאותו תהליך, לאותו שטנץ שהיה בעשור האחרון, אבל הנהלת ההתאחדות חשבה שיש פה מקום לחשיבה מעמיקה יותר. הקמנו ועדה שחשבה שזה נכון להביא מנהל טכני שיהיה חלק מתהליך הבחירה ויצטרף לבחירה עם אנשים שיש להם המון ידע וניסיון בכדורגל ובסופו של דבר, המציאות מכתיבה את לוחות הזמנים. התעכבנו עם המינוי של המאמן אבל התוצאה בשורה תחתונה שווה את זה”.

במהלך הזמן הזה דיברו בעיקר על מאמנים ישראלים, מה קרה שלבסוף הוחלט על מאמן זר? הוא יותר טוב ממה שיש כאן?
“המאמנים הישראלים היו ראויים כמו גם החשיבה על מאמנים זרים אחרים שהיו יכולים להתאים. היה מכלול שיקולים לוועדה המקצועית באותה נקודת זמן ובסופו של דבר נבחר אנדי הרצוג וזאת רוח חדשה, מרעננת וצריך לתת לו כמובן את הזמן. אני מקווה שהוא יחד עם המנהל הטכני יוכלו להביא את התוצאות שכולנו מייחלים להם”.

אנדי הרצוג באימון הנבחרת (עמית קרקו)אנדי הרצוג באימון הנבחרת (עמית קרקו)

איך התרשמת מהעבודה של וילי עד כה? האם אתה עובד בצמוד אליו?
“אני עובד בצמוד עם וילי, אנחנו נמצאים בקשר יומיומי ולא רק בעבודה השוטפת של ההתאחדות לכדורגל.  ברור לכולם שהיום המנהל הטכני נמצא באופן טבעי עם פוקוס על הנבחרת הבוגרת אבל המחשבה לגייס מנהל כזה היא מחשבה רחבה יותר, לטיפול שורש בכדורגל הישראלי, בנבחרות שלנו ואני מאמין שתוך מספר חודשים נראה את וילי מתרכז גם בדברים האלה בכדי שנוכל לראות את התוצאות בנבחרת הבוגרת. אנחנו רואים מעבר לתהליכים הניהוליים, אנחנו רואים תהליך של הצערת הנבחרת, יותר שיתוף של שחקנים צעירים ואני מניח שנראה את עוד ועוד. זה סוג של אמון בדור הצעיר של השחקנים וזה חלק מתהליך שקורה שצריך לדעת לשלם עליו את המחיר תוך כדי אבל אני מאמין שעם הזמן נראה יותר ויותר צעירים מקבלים דקות משחק והופכים לחלק משמעותי בנבחרת”.

ודאי שמעת לא מעט על כך שאומרים כי הרצוג הוא בסך הכל "בובה" של וילי שעומד בפרונט
“אני לא מרגיש את זה, אני לא חושב שהשחקנים מרגישים את זה. אני רואה את אנדי והוא דמות מרכזית ומובילה היום של הנבחרת הבוגרת. וילי נמצא שם כדי לתת את המעטפת הניהולית והמקצועית שאמורה לסייע למאמן הראשי אבל אין ספק שאנדי הוא זה שמקבל את ההחלטות והוא זה מוביל את הנבחרת הבוגרת. זה ברור לכולם ואני גם רואה את זה ביום-יום. לגבי המגורים שלהם, וילי כבר עבר לדירה לפני שבוע ולגבי אנדי זה תהליך של מציאה”.

וילי רוטנשטיינר באימון נבחרת ישראל (עמית קרקו)וילי רוטנשטיינר באימון נבחרת ישראל (עמית קרקו)

לא היה יותר נכון להתחיל לעבוד קודם כל על תשתיות ואחר כך להתמקד בנבחרת הבוגרת? 
“לא חושב שזה סותר את הדברים, צריך לטפל גם בנבחרת הבוגרת וגם לטפל בנושא התשתיות וראיה רחבה יותר. ברור לכולנו שתוכנית כזאת מקיפה, היא לא נמצאת רק בפתחה של ההתאחדות לכדורגל אלא גם של עוד גופים במדינת ישראל. אני מאמין שבשיתוף פעולה ותוכנית לאומית שכולנו יהיו מאחוריה, גם ימצאו התקציבים הנכונים וגם נראה את השינויים. באיזשהו שלב, אני מאמין שהרצון והמחשבה של המנהל הטכני כשהוא בא לנבחרת הבוגרת הוא בעצם לראות את כל השירשור מהנבחרות של הנערים שלנו עד הבוגרת. אין ספק שצריך לראות איך זה משפיע על הנבחרת הבוגרת ואיך מחלחלים מטה. חלק מהשינויים באופן טבעי יהיו גם בנבחרות הצעירות, בנבחרות הנערים, בפיתוח הכדורגל, באקדמיות, במרכזי מצוינות. אין ספק שעל מנת לשדרג את הכדורגל שלנו, להביא אותו למקומות שהיום אנחנו רואים איפה באירופה הדברים נמצאים, נצטרך לעשות שינויים במקומות האלה”.

וילי הגיע והביא עימו צוות זר כמעט לחלוטין, האם זה נובע מכך שהוא לא מאמין במקצועיות הישראלית?
“אני חושב שיש מאמנים ישראלים טובים שצריכים לקבל את הידע והמקצועיות, בשביל זה חלק מהאנשים שהבאנו מבחוץ באו כדי שילמדו וילוו את אנשי המקצוע שנמצאים פה בארץ. אני חושב שאגף ההדרכה שלנו התפתח בצורה משמעותית והכל כדי להביא בסופו של דבר את המאמנים ובעלי המקצוע הישראלים לרמה טובה שיוכלו ללוות את הדורות הבאים. אני חושב שיש שילוב טוב בין הצוות הזר שהגיע לנבחרת הבוגרת לבין הישראלי שנמצא. כל אחד נותן את היתרונות שלו לחיבור הזה וזה בסוף פאזל שבו כולם צריכים לעבור ביחד בשיתוף פעולה. מרגישים את השינוי והחיבור אבל שוב גם פה צריך זמן וסבלנות. אני לא חושב שיש פה חוסר אמון, יש פה רצון לראות סטנדרט מסוים ולראות אם אנחנו יכולים להגיע לסטנדרט האירופאי ואני מאמין שבעוד מספר חודשים נראה איפה אנחנו נמצאים בתחום שקשור לפעילות העוטפת של הנבחרת ואז נדע איפה בעל תפקיד מוצא את מקומו”.

אלון חזן ואנדי הרצוג (איתי כהן)אלון חזן ואנדי הרצוג (איתי כהן)

ככל שעובר הזמן, הפערים בינינו לבין שאר העולם רק גדלים, לאן אתה חושב שהתהליך הזה יוביל אותנו?
“נכון הפערים גדלו, אין ספק שבעבר היינו במקומות 30-40 בעולם והיום אנחנו במקומות הרבה יותר נמוכים אבל זה לא בן רגע, זה לא ביום אחד וצריך פה סבלנות מצד כולם. צריך לראות איך אנחנו מוצאים את המשאבים כדי להגיע למקומות האלה, זה לא ביום אחד-אתה לא מגיע ממקום 90 ומשהו בעולם למקום 30, זה תהליך ותוכנית ארוכת טווח שרק ככה נוכל לטפל בדברים בצורה נכונה”.

כל השינויים האלו התחללו בזמן שאין להתאחדות יושב ראש קבוע, זה לא בעייתי שהשינויים התבצעו בהיעדרו?
“חלק מהשינויים היו צריכים לקרות בגלל לוחות הזמנים, אין ספק כשיגיע יושב ראש הוא ירצה וגם הגיוני שיטביע את חותמו. יהיה לו מה להגיד בנושאים האלה ואני מאמין שהכל יהיה לטובה. אני חושב שהתהליכים שנעשו פה הם תהליכים מקצועיים עם חשיבה, עם וועדה שליוותה אותם ובסופו של דבר יצטרכו לבחון על תהליך ותהליך אחרי תקופה מסוימת והוא יהיה שם כדי לתת את הפידבק ואת הניסיון והידע שלו”.

עד כמה האחריות נופלת עליך?
“בסך הכל אני לא נמצא שם לבד, יש ממלא מקום, יש גזבר ואנחנו עובדים כולנו בשיתוף פעולה כדי לעבור את תקופת המעבר הזו. בחודש אוקטובר כשתהיה הנהלה חדשה, יושב ראש חדש, הדברים יקבלו כיוון אחר אבל החשיבות היא שהדברים נעשים והפעילות השוטפת של ההתאחדות לא נפגעת. ברגע שתגיע הנהלה חדשה אז יהיו עם מטרות ואתגרים חדשים ומשם אנחנו נצעד”.

רתם קמר. "לא נמצא שם לבד" (נעם מורנו)רתם קמר. "לא נמצא שם לבד" (נעם מורנו)

יש לך חשש שהוא יחליט לבצע מינויים חדשים עם הגעתו?
“אני מינוי מקצועי בסופו של דבר וחלק מהתפקיד שלי כמנכ״ל הוא לקדם ולבצע את מדיניות הנהלת ההתאחדות, זה מה שעשיתי עד היום. אני פחות מעורב בדברים הפוליטיים של ההתאחדות, כשיגיע יושב ראש אני מאמין שנמצא את הדרך לעבוד בשיתוף פעולה, ככה עשיתי את זה בעבר וככה אני אעשה גם עכשיו”.

איך אתה רואה היום את הכדורגל הישראלי?
“יש לכדורגל הישראלי מקומות לשיפור, צריך להשתפר, אנחנו לא נמצאים במקום שכולנו רוצים להיות בו ומדובר פה בתהליכים לא פשוט שלא תלויים רק בהתאחדות לכדורגל כמו שאמרתי. ההתאחדות נאלצה להתמודד בשנים האחרונות במצוקה כלכלית אבל היום אנחנו לשמחתי במקום חדש, האתגר הגדול שלנו הוא הצד המקצועי ששם נראה לראות את הכדורגל הולך ומתקדם. התחלנו עכשיו בצעדים ראשוניים ואני מאמין שעוד נראה את התוצאות בעתיד”.

דיברת על הצערת הנבחרת, אחד מהכישרונות שהכי מדברים עליהם בתקופה האחרונה הוא מנור סולומון, הוא הולך להיות הכוכב הבא של הנבחרת?
“אני חושב שמנור הוא כישרון אדיר בכדורגל הישראלי. כבר בנבחרות הצעירות הוא התבלט וקיבל את המעמד שלו, אני משוכנע שגם ימצא את מקומו בנבחרת הבוגרת ונראה אותו מקבל יותר דקות משחק”.

מנור סולומון. "ימצא את מקומו בבוגרת" (נעם מורנו)מנור סולומון. "ימצא את מקומו בבוגרת" (נעם מורנו)

נראה שבקמפיינים האחרונים הקהל פחת ממשחק למשחק, מה יש לך להגיד בנושא?
״הקהל צריך להבין שהנבחרת לא נמדדת בהפסד או בניצחון בסוף כולנו צריכים לראות את הנבחרת שלנו נלחמת, מתעודדת ומשתפרת. אני מאמין בשחקנים שיש לנו היום בנבחרת ישראל, כולם באים עם המון רצון ומוטיבציה. הקהל הוא מוטיב משמעותי בתמיכה, זה לא נעים לשמוע קריאות בוז בטח לא לשחקנים שלובשים את מדי נבחרת ישראל ואני חושב שהקהל צריך לבוא עם בגרות כדי לתמוך בנבחרת בכל מצב, גם כשהולך וגם כשפחות. אי אפשר לבחון אותה רק על פי התוצאות”.

אחד מהצעדים הראשונים של הצוות האוסטרי היה להחזיר את ערן זהבי לנבחרת, עד כמה היית מעורב בהחלטה זו והאם היא נכונה בעיניך?
“באופן טבעי הייתי מעורב, אני חושב שההחלטה הזאת להחזיר את ערן שהתקבלה ביחד עם הצוות המקצועי, היא החלטה נכונה. אני שמח שערן חזר לנבחרת, רואים את ההשפעה שלו, לא רק בצד המקצועי אלא גם בצד החברתי. אני חושב שכולנו צריכים לדעת לקבל, כולנו עושים טעויות ואני שמח שידענו לשים את הדברים מאחורה ולהסתכל קדימה כי אני בטוח שערן עוד יתרום הרבה לנבחרת ישראל”.

ערן זהבי. "שמח שהוא חזר" (רדאד ג'בארה)ערן זהבי. "שמח שהוא חזר" (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןכמה כישרון: באלטולי כובש מבלי להסתכל
כמה כישרון: באלוטלי כובש מבלי להסתכל
נגןהישג אדריכלי: בנה מגרש כדורסל בחניה שלו
הישג אדריכלי: בנה מגרש כדורסל בחניה שלו
נגןהציל כדור כמו היגיטה וזוכה למחמאות בעולם
הציל כדור כמו היגיטה וזוכה למחמאות בעולם
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */