יום רביעי, 15.05.2024 שעה 03:00

סולומון נטש את האימון, מיכה וחמד תורגלו ב-11

הקשר שתוכנן לפתוח, סובב את הקרסול ולא צפוי לשחק מול צפון אירלנד ב-21:45. טיבי עשוי להחליף את קפילוטו. עמית קרקו, שליחת ONE לצפון אירלנד

|
מנור סולומון ומקסים פלקושצ'נקו (עמית קרקו)
מנור סולומון ומקסים פלקושצ'נקו (עמית קרקו)

נבחרת ישראל ערכה אמש (שני) את מסיבת העיתונאים והאימון המסכם שלה לקראת משחק הידידות מול מקבילתה מצפון אירלנד, שיתקיים ב-21:45 באצטדיון שממוקם בעיר הבירה, בלפסט.

הקשר הצעיר, מנור סולומון, שערך בכורה במדים הלאומיים מול אלבניה, סובב את הקרסול במהלך האימון ונטש את המגרש. הקשר יעבור טיפולים כשיותר מאוחר תתברר חומרת הפציעה, אך בנבחרת מעריכים כי לא מדובר בפציעה חמורה. למרות זאת, בצוות המקצועי והרפואי לא אופטימיים לגבי הכללתו בסגל למשחק.

מנור סולומון באימון (עמית קרקו) מנור סולומון באימון (עמית קרקו)

בעקבות פציעתו של סולומון שהיה אמור לפתוח, נראה כי אנדי הרצוג מתכנן לבסוף מספר קטן של שינויים מההרכב שפתח ביום שישי האחרון, גם לאור העובדה כי ערן זהבי ובירם כיאל שבו לישראל. במהלך האימון תרגל המאמן שוב את מערך שלושת הבלמים, איתו רמז שימשיך. 

איתן טיבי תורגל בעמדת הבלם השלישי במקומו של ניסו קפילוטו, כשבמקביל דור מיכה תורגל במקומו של כיאל, בשל הרצון לראות יותר יצירתיות במרכז המגרש. עוד מסתמן, כי דן גלזר דווקא יחכה להזדמנות מהספסל. כמו כן, לצידו של מונאס דאבור תורגל, בניגוד למה שנראה באימון הקודם, תומר חמד. 

הרכב משוער: גיא חיימוב, אלי דסה, עיאד חבשי, שרן ייני, איתן טיבי, טאלב טוואטחה, דור פרץ, ביברס נאתכו, דור מיכה, תומר חמד ומונאס דאבור.

הרצוג ונאתכו במסע"ת (עמית קרקו) (מערכת ONE)הרצוג ונאתכו במסע"ת (עמית קרקו) (מערכת ONE)

מאמן ישראל, אנדראס הרצוג, שחגג יום הולדת 50 אמר במסע”ת: "אני לומד בכל יום מחדש על עצמי וזה חשוב לעתיד. זה יום הולדתי ה-50 וזה יום מיוחד עבורי, השחקנים שרו לי בכל מיני סגנונות חוץ מהדרך בה האוסטרים שרים, אבל זה בסדר ואני מודה להם על כך. רגע השיא שלי? שתי ההזדמנויות שיצא לי לייצג את המדינה שלי בגביע העולם ואני מקווה שגם לשחקנים שלי תהיה הזדמנות לחוות דבר כזה".

"אני מתרכז רק בנבחרת שלי”, הוסיף הרצוג שהתייחס להפסד 1:0 לאלבניה בליגת האומות. “היו לנו כמה רגעים מאוד טובים בהם יכולנו להבקיע ולהכריע את המשחק אבל לא הצלחנו ובכדורגל אם אתה לא מבקיע, אתה לא יכול לנצח את המשחק. אנחנו חייבים להשתפר בעתיד אבל זה היה משחק טוב שלנו בעיקר במחצית הראשונה כשרצנו קדימה”.

שחקני נבחרת ישראל באימון (עמית קרקו) שחקני נבחרת ישראל באימון (עמית קרקו)

“כמאמן אתה תמיד צריך לתת לקבוצה שלך ביטחון בכל מצב ויש לנו הרבה שחקנים חדשים, צעירים שצריכים להתרגל לבמה אחרת וזאת הסיבה שאני כאן. אני יודע שצריך להביא תוצאה טובה שזה אפשרי, אבל מצד שני הפוקוס שלי הוא גם להשריש בשחקנים שלי את השיטה החדשה ולראות אותם משחקים ביחד. כולנו יודעים שזה תהליך ולא נוכל להשתפר מהיום להיום אבל אנחנו נגיע לשלב התוצאות. עכשיו זאת חוויה מאתגרת עבורי, אנחנו נמשיך ונעבוד קשה כדי להגיע להצלחות. זה יהיה משחק שונה מהמשחק באלבניה אבל לגבי מערך, כולם ידעו רק מחר״, הוסיף האוסטרי.

ערן זהבי שרשם החמצה ענקית מול אלבניה: ״אמרתי שאם הוא היה מבקיע אז זה היה משנה את המשחק אבל הוא נפצע. זאת הייתה הזדמנות מצוינת בשבילנו אבל לא הבקענו ונשארנו בלי כלום. הם ניסו בסוף רק להגן וזה לא היה פשוט עבורנו למרות שהגענו לכמה הזדמנויות, בסופו של דבר הפסדנו ועכשיו נצטרך לחשוב חיובי למשחק הבא״.

המשחק מול צפון אירלנד: ״יש להם טכניקה טובה, עם חלק קדמי חזק והם אוהבים לצאת הרבה קדימה. מצד שני, גם אנחנו רוצים לצאת קדימה אבל נצטרך לדעת לעשות יותר הגנה בהתאם לסגנון שלהם כדי לא לצאת יותר מידי. ברגע שיהיה לנו הזדמנות לצאת כולם קדימה אז זה מה שאנחנו נעשה, עשינו את זה במחצית הראשונה מול אלבניה, הגענו למצבים וזה נותן לי סיבות להיות מרוצה. נעשה הכל כדי לשמור את הכדור אצלנו ולנצל את המצבים שלנו בתוך הרחבה״.

דני עמוס באימון נבחרת ישראל (עמית קרקו) דני עמוס באימון נבחרת ישראל (עמית קרקו)

התחושות לאחר משחק הבכורה: ״אני רק חודש אחד כאן, הפוקוס שלי היה על הקמפיינים והמשחקים האחרונים. אלה סוגים שונים של מערכים אבל יש כל כך הרבה דרכים לאימון ולמשחק, ובנבחרת אין לך הרבה זמן לתרגל, אבל במשחק עשינו את זה טוב אבל לא מספיק בשביל ניצחון. מחר יהיה משחק אחר לגמרי מאלבניה ואני רוצה להחמיא למייקל אוניל על מה שהוא עושה עם הנבחרת שלו, זה באמת מרשים וזה יהיה מבחן טוב בשבילנו לקראת סקוטלנד ואחרי ההפסד נגד אלבניה. זה יהיה משחק טוב לצפייה״.

הקפטן ביברס נאתכו התייחס במסיבת העיתונאים לשיטה החדשה של הצוות האוסטרי: ״אני חושב שבגדול זה הולך לצד החיובי כי כמו שאמרתי לפני, היינו כמה ימים בלבד ביחד, אבל באמת ראינו במשחק כבר שאנחנו מצליחים להבין ולחלקים גם לבצע את מה שמצפים מאיתנו. זאת שיטה חדשה ויש שחקנים שלא שיחקו את זה אף פעם בקבוצות, אבל זה הולך לכיוון החיובי ואני מקווה שזה ימשיך ככה. עוד חודש יש לנו שני משחקים מאוד חשובים ושם זה גם יימדד בתוצאה״.

הרצוג ונאתכו במסע"ת (עמית קרקו) הרצוג ונאתכו במסע"ת (עמית קרקו)
אסור לפספס
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */