יום שישי, 17.05.2024 שעה 06:42

חליפת הצלה: ערב הבכורה של הרצוג בנבחרת

האוסטרי נראה אדיש ודי בהלם ב-1:0 באלבניה. מיעט להעיר, לא שכנע במסע"ת והעלה תהייה - האם "החליפה" גדולה עליו? עמית קרקו, שליחת ONE לאלבניה

|
אנדראס הרצוג (רויטרס)
אנדראס הרצוג (רויטרס)

בעוד הוא מתהדר לו בחליפה, נראה דרוך ומוכן למשימה, אנדראס הרצוג רצה אמש (שישי) להוכיח לאלפי המבקרים כי הוא ראוי לתפקיד לו זכה כמאמן ראשי לראשונה כנבחרת בוגרים, כמאמנה של נבחרת ישראל. אבל מה למדנו בחיים? חלומות לחוד ומציאות לחוד.

הרצוג אמנם ראה את חניכיו שוטפים את המגרש בחצי הראשון, אך צריך להיות מודאג מהחצי השני בו הם נעלמו כמעט לחלוטין. שבוע לא החלטי עבר על הרצוג ונכון, קשה לשפוט אחרי משחק אחד, אבל יחד עם זאת נראה כי אולי “החליפה” גדולה עליו, תרתי משמע.

 טאולנט ג'אקה חוגג על רקע שחקני נבחרת ישראל המאוכזבים (רויטרס) טאולנט ג'אקה חוגג על רקע שחקני נבחרת ישראל המאוכזבים (רויטרס)

כדי להסביר את הערב של הרצוג באלבסן צריך ללכת מעט אחורה ולהבין את הסיפור באופן כללי. מזה שבועות רבים שהצמד האוסטרי “רוטנצוג” חורש את הארץ לאורכה ולרוחבה על מנת להכיר את כל שחקני ארצנו שיוכלו לייצג את הנבחרת ואת המדינה בגאווה. לאחר שדאגו להחזיר את ערן זהבי לנבחרת, ביום שני האחרון התכנסו לראשונה השחקנים שזומנו על ידי הצוות המקצועי לאימון ראשון בעידן המאמן החדש.

כבר באימון השני הרצוג החליט לחשוף בפני שחקניו את התוכניות שלו ובחר להטמיע את מערך שלושת הבלמים, שאפילו הפתיע את השחקנים עצמם. עם זאת, הציב המאמן גם שני שחקנים בחוד והמשיך להבהיר כי כמי שהיה שחקן התקפי כך הוא מצפה משחקניו לדחוף קדימה כל הזמן ולא משנה באיזה מערך.

אנדי הרצוג (רדאד ג'בארה)אנדי הרצוג (רדאד ג'בארה)

הרצוג, שכאמור לבש חליפה ייצוגית עלה אחרון לכר הדשא, לאחר שכל השחקנים והצוות כבר עלו קודם לכן. בטרם שריקת הפתיחה קרא אליו את דור פרץ וביקש ממנו לעלות וללחוץ כמה שיותר קדימה, בעוד הוא מסמן זאת עם ידיו ומניע מעט את גופו לצורך ההדגמה.

לאחר מכן, ניגש אל הספסל, פשט את הבלייזר וניגש לעמוד על הקווים בעוד הוא נראה דרוך ומוכן להתחיל את הדרך החדשה בחייו באופן רשמי. כבר מההתחלה, המשיך הרצוג לסמן לשחקניו כי הוא מעוניין בדחיפה קדימה ושכמה שיותר ילחצו את היריבה בחצי שלה. בדקה ה-15 לאחר התקפה אלבנית, ירד המאמן בחזרה לספסל לראשונה במשחק, שם התייעץ עם עוזרו, אלון חזן וחזר במהרה לעמוד על הקווים וסימן לבירם כיאל שיישאר קרוב לשחקן שלו וכמו כן, אמר לאלי דסה שלא יעלה ללחוץ יותר מדי.

אנדראס הרצוג (רויטרס)אנדראס הרצוג (רויטרס)

הזמן חלף והמאמן נישאר די אדיש להתקפות האלבנים, שזכו לתגובתו של גיא חיימוב שוב ושוב, אך גם בהתקפת הנבחרת שלו היה כמעט בלתי אפשרי לצפות בו עושה תנועה או סימן מיוחד כשהוא מניח את ידיו בעיקר בצדי הגוף דקות ארוכות מאוד. מדי פעם הרים הרצוג את ידו וסימן לאחד משחקניו מה לעשות באמצעות תנועות ידיים, לא משכנעות במיוחד יש לציין.

בדקה ה-41, האוסטרי הראה סימני חיים כשצפה בהחמצה מורטת העצבים של זהבי בעוד הוא מניח את ידיו על הראש כלא מאמין למראה עיניו ולאחר מכן הבין את החשיבות במחמאות לכוכב שלו ועל כן, מחא כפיים. רגע לפני הירידה למחצית המשחק, ירד הרצוג אל הספסל שוב נשאר שם כמה דקות ולאחר מכן לקח את הבלייזר ולבש אותו כדי לרדת לחדר ההלבשה.

אנדראס הרצוג (רויטרס)אנדראס הרצוג (רויטרס)

“המאמן אמר לנו במחצית להמשיך בדרך שלנו, ללחוץ ולא לספוג שער”, סיפר פרץ לאחר המשחק. אז המאמן ביקש לא לספוג שער, אבל עשר דקות מפתיחת המחצית השנייה אותה פתחה הנבחרת ללא זהבי שנפצע, עלו האלבנים על לוח התוצאות והמאמן האוסטרי נשאר בעינו, קפוא ואנמי עד שהחליט למחוא כפיים כדי לעודד את השחקנים בעוד הוא עצמו נראה בהלם.

כמה דקות לאחר מכן, קרא אליו הרצוג את אלון חזן עוזר המאמן ולאחר התייעצות קצרה בין השניים, שעל פי מה שמשתף מהצד נראה כי חזן היה בה דומיננטי כמו בכל השיחות בין השניים במהלך המחצית השנייה. ההתייעצות הובילה לכך שמנור סולומון ודור מיכה נכנסו זה אחד זה והביאו המון יצירתיות שהייתה חסרה בחלק ההתקפי של הנבחרת.

אנדראס הרצוג (רויטרס)אנדראס הרצוג (רויטרס)

בעזרתו הגדולה של חזן, הסביר הרצוג לשחקנים מה הוא מעוניין לעשות כעת וכמו כן, היה אפשר לראות איך שחקן העבר מקבל הרבה קרדיט מהמאמן תוך שהוא מנתב את השחקנים מהספסל בצעקות בזמן שהרצוג לא נראה צועק אפילו לא פעם אחת במשחק כולו. את מיכה שלף הרצוג מזרועותיו של חזן והסביר לו את אשר מצופה ממנו. הרצוג גם שינה את המערך לשני בלמים כפי שרגילה הנבחרת, אז אפשר היה לראות קצת דברים חיוביים מהחצי השני.

במסיבת העיתונאים שלאחר המשחק ניתן היה להבחין גם בגמגום קל של המאמן בזמן שהוא לחוץ מעט ובעיקר ניתן היה לשמוע את התלות שפיתח סביב זהבי, בעוד הוא בחר לתרץ את ההפסד כתוצאה מאותה פציעה מדוברת.

אלון חזן, אנדי הרצוג (איתי כהן)אלון חזן, אנדי הרצוג (איתי כהן)

דרך ארוכה ניצבת בפניו של אנדי הרצוג ועל אף שאינו מגיב פיזית ומקצועית לנבחרת על המגרש, צריך לתת למאמן נבחרת ישראל, כמו גם לווילי רוטנשטיינר, את הזמן לעבוד ואולי, אבל רק אולי, נגיע לתוצאות קצת יותר אופטימית מהמשחק אמש.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */