יום שישי, 17.05.2024 שעה 11:40

אולי הפעם: הנבחרת מתחילה קמפיין עם תקוות

הפורמט של ליגת האומות, הדאגה הגדולה מההגנה וההשפעה על מוקדמות היורו. העידן האוסטרי ייצא לדרך ב-21:45 בטירנה. עמית קרקו, שליחת ONE לאלבניה

|
נבחרת ישראל מודל 2018 (ההתאחדות לכדורגל)
נבחרת ישראל מודל 2018 (ההתאחדות לכדורגל)

עידן אנדי הרצוג ו-וילי רוטנשטיינר ייצא הערב (שישי) לדרך ב-21:45 כאשר נבחרת ישראל תתחיל את מסעה בליגת האומות במשחק חוץ באלבסאן מול נבחרת אלבניה. אמנם המשחק הערב הוא יריית הפתיחה של הצוות האוסטרי, אבל יהיה קשה לזקוף כל תוצאה לטובת או לחובת הצוות החדש, שעבד עם השחקנים במשך זמן קצר.

1. שחקני הנבחרת מעידים בשיחות פנימיות שהם מרגישים שיש משהו חדש בנבחרת, אך מנגד שהם בקושי התאמנו עם הצוות החדש. כמו כן מספרים בנבחרת כי רוטנשטיינר נמצא בהתלהבות שיא. האווירה בנבחרת טובה, מחויכת, השחקנים מציינים כי הם רואים שהצוות החדש חושב על כל הפרטים הקטנים.

שחקני נבחרת ישראל מוכנים לאלבניה

בנבחרת מספרים כי הם לא רגילים לכל נושא האבטחה והוראות הביטחון ולא רגילים שבאימון עומד צלף על הגג או שמלון הנבחרת מוקף אנשי ביטחון, כאשר כולם מוגבלים בתנועות שלהם, והם לאט לאט מתרגלים לסיטואציה החדשה. בעניין האימון לאחר המשחק, הבעיה נפתרה, כאשר המקומיים הסכימו להעמיד לטובת הנבחרת את האצטדיון בו ישחקו הערב, כי רק אותו אפשר לאבטח כמו שצריך.

עיתון הבוקר באלבניה (עמית קרקו)עיתון הבוקר באלבניה (עמית קרקו)

2. המבחן הגדול יהיה גם של משחק ההגנה של הנבחרת שכמעט כולו חדש, החל מהשוער גיא חיימוב, שאם לפני כחודשיים היית אומר לו שהוא יהיה השוער הראשון של נבחרת ישראל, הוא בטח היה חושב שהוא נמצא בחלום, דרך שלישיית הבלמים, ניסו קפילוטו, עאיד חבשי ושרן ייני. הקפטן של מכבי ת"א שהוזעק לנבחרת ברגע האחרון נראה פחות חד באימון המסכם אמש, ולכן הרצוג את רוטנשטיינר ניסו גם את חברו לקבוצה איתן טיבי בהרכב.

שרן ייני וניסו קפילוטו (איתי כהן)שרן ייני וניסו קפילוטו (איתי כהן)

טיבי לא פתח טוב את העונה, ולצוות האוסטרי, “רוטנצוג” אם תרצו, יש כאב ראש לא קטן. בנבחרת אף מעידים כי חוליית ההגנה נראית כחולייה החלשה והרצון של כולם לראות אותה מפתיעה. אין ספק כי בגלל החוליה הזו, בנבחרת החליטו לפתוח בהרכב סופר הגנתי, שכולל בקישור גם את בירם כיאל, ביברס נאתכו ודור פרץ ולנסות “לגנוב” גול בהתקפות מתפרצות.

3. למשחק הערב יש גם השפעה על הדירוג של הגרלת מוקדמות יורו 2020 שתתקיים בינואר הקרוב. אם נבחרת ישראל תסיים בבית במקום הראשון זה יזניק אותה לדרג ב’, אך אם למשל הנבחרת תסיים במקום האחרון בבית עם אלבניה וסקוטלנד, אז אנחנו יכולים למצוא את עצמנו מידרדרים עד לדרג ד’, תלוי בשאר התוצאות.

ליגת האומות של אופ"א. הצ'אנס החדש של הנבחרת (רויטרס)ליגת האומות של אופ"א. הצ'אנס החדש של הנבחרת (רויטרס)

לכן, למשחק הערב יש חשיבות לא רק מבחינת האפשרות לעלות דרך ליגת האומות למשחקי היורו, אלא גם השפעה על ההגרלה עצמה. מוקדמות היורו יתחילו בחודש מרץ הקרוב, כאשר צפויים בו צמד משחקים ובחודש יוני עוד צמד משחקים.

4. ליגת האומות וצמד המשחקים בחוץ שיש לנבחרת זה עסק לא זול. הטיסות הישירות במסע הזה מישראל לאלבניה, משם לצפון אירלנד למשחק האימון ביום שלישי וחזרה לישראל עולות להתאחדות לכדורגל כ-100 אלף יורו.

חמד וחיימוב בנתב"ג. הטיסות לא זולות (שחר גרוס)חמד וחיימוב בנתב"ג. הטיסות לא זולות (שחר גרוס)

פעם לפני משחקי הנבחרת הייתה תמיד דרמה גדולה סביב נושא המענקים, דבר שהיה מטריד את השחקנים, למרות שלבסוף לא הגענו לכלום. בנושא הזה מציינים בנבחרת כי השחקנים לא התעסקו בו הפעם, וכי הם יודעים כי אם יעשו את הסנסציה ויעלו ליורו דרך ליגת האומות הם לא יקופחו.

בכל מקרה בהתאחדות לכדורגל לא מתכוונים כעת לסכם משהו עם השחקנים בנושא הכספים. את זה כבר משאירים לשינו זוארץ שבתחילת אוקטובר צפוי לשבת על כיסא היו"ר והוא זה שכבר יפתור את העניין מול השחקנים. לאף אחד בהתאחדות אין כוונה כעת לדון בכך, וגם בנבחרת בטוחים כי השחקנים לא יחלו לעסוק בכך עוד לפני שיוכיחו את עצמם על המגרש החל מהערב במשחק החוץ באלבניה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */