יום שישי, 17.05.2024 שעה 00:59
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת 2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

ביקורת על גוטליב: הכרטיס האדום גמר אותנו

הבלם סופג מחבריו לקבוצה, בהפועל ת"א מודים אחרי ה-2:1 לחדרה: "מזה פחדנו, חשבנו שזאת הגרלה נוחה וקיבלנו בראש, הרגשנו טוב מדי וחטפנו עוד סטירה"

|
עידן לייבה מרחיק את אדי גוטליב (נעם מורנו)
עידן לייבה מרחיק את אדי גוטליב (נעם מורנו)

כפי שחששו בהפועל תל אביב, היכולת הטובה יחסית במשחקים הראשונים של גביע הטוטו יצרה רף ציפיות מוגזם מהקבוצה ועשתה רק רע לשחקנים, שרשמו המשך ישיר ליכולת החלשה שלהם בדרבי. הבלון שהתנפח בניצחונות על בני יהודה, הפועל רעננה ומ.ס אשדוד התפוצץ בפני האדומים באצטדיון בנתניה פעמיים תוך שישה ימים – בתבוסה 4:1 למכבי ת"א ביום ראשון שעבר ואתמול (שבת), כאשר הפועל חדרה גברה 1:2 על הקבוצה של קובי רפואה משער בדקה ה-88.

האדומים עוד הספיקו לפתוח טוב את המשחק, אבל לא היו מדויקים ושילמו על כך כבר בדקה ה-21, כשמוחמד אבו פאני הביך את ההגנה של הפועל ת"א והדגיש שוב עד כמה היא זקוקה לחיזוק באגף הימני. גם המהלך הנהדר של רמזי ספורי ועומר דמארי, שהביא לשער השוויון, לא בישר על שינוי במגמה ובמחצית השנייה השחקנים של רפואה הוציאו את עצמם מהמשחק.

רפואה: לא לפתיחה כזאת ציפיתי

במקום לנצל את המומנטום, שהחל להתהוות בנתניה בעקבות השוויון של דמארי בדקה ה-42, אדי גוטליב ביצע עבירה לא אחראית ועלה להפועל ת"א בכרטיס אדום והותיר את חבריו עם חיסרון מספרי למשך יותר מחצי שעה. היכולת הפושרת של האדומים נמשכה, נוספה לה גם עייפות בשל המרחקים הגדולים יותר שהשחקנים נזקקו לכסות, כשרפואה הימר על התקפה, ובדקה ה-88 הם נשברו. אריק ינקו, שרשם עוד משחק מהוסס בשער, לא הצליח לעצור בעיטה חלשה של אסי גומה, שקבע את תוצאת המשחק.

"לא מאמינים שזה קרה", אמרו בהפועל ת"א והודו. "מזה הכי פחדנו. ככה זה שמנצחים בטוטו ונראים טוב, חוץ מהדרבי. הרגשנו טוב מדי עם עצמנו, קיבלנו סטירה אחרי סטירה. עוד חשבנו שחדרה זאת פתיחה נוחה לליגה, אבל קיבלנו בראש. במחצית הראשונה עוד יכולנו לגמור את המשחק, אבל הכל נדפק פתאום עם הגול הזה משום מקום ואז עם האדום בכלל”.

"יש קבוצה שמחה וטובה, לא רק כישרון ולא סתם שמות, אבל משהו מתפקשש לנו, עדיין לא מתחבר לנו, לא יודעים להסביר. רוצים לשכוח מזה כמה שיותר מהר, רוצים כבר לעבור הלאה, אין מה לדבר על זה. גם ככה השבוע הזה יהיה כמו נצח. בשבוע הבא הפועל חיפה תבוא מולנו אחרי 0:5, נקווה שזה יהיה לטובתנו ושהם יבואו עם הראש למעלה".

עידן לייבה מרחיק את אדי גוטליב (נעם מורנו)עידן לייבה מרחיק את אדי גוטליב (נעם מורנו)

גוטליב, שכמובן עזב ראשון את האצטדיון בנתניה, סומן כמי ששינה את המומנטום והרס למעשה את המשחק, גם על ידי חבריו לקבוצה. "האדום של אדי הרג אותנו", אמרו שחקנים בקבוצה. "הצהוב הראשון שלו אולי לא היה מוצדק, אבל זה לא משנה. השני הוא נטו חוסר אחריות שלו. רצנו יותר, נגמר לנו הכוח בהתקפה ולא הספקנו לחזור להגנה לכסות בגלל זה, צריכה להיות לו יותר אחריות. חשבנו רק על לכבוש וניסינו גם לעשות הגנה, זה לא הצליח”.

"קיבלנו גולים שמעולם לא קיבלנו, לא מבינים איך זה קרה. אריק ינקו טוב באימונים, לא נראה שמשהו עובר עליו, אבל הוא עדיין לא חזר לחדות מלאה ורואים את זה. שוב זה קרה לו אחרי הדרבי, קשה לשוערים לחזור מפציעות ישר למשחקים כמו דרבי ולא צריך לדבר על הביטחון שנפגע אחרי הרביעייה הזאת".

אריק ינקו (נעם מורנו)אריק ינקו (נעם מורנו)

יש לציין, ההגנה הרעועה גם כך ספגה מכה נוספת אתמול, כאשר בנוסף לחסרונו של אוראל דגני, שעל פי ההערכה האחרונה של דוקטור רן טיין אמור לשוב אחרי פגרת הנבחרות אל המחזור השלישי מול בני סכנין, ואולי גם עבאדי פרחאת שיוכל להועיל לאגף הימני, גוטליב ייעדר במחזור הבא מול הפועל חיפה ויותיר את רז שלמה כבלם הבכיר של הקבוצה. 

שלמה, שלוקח את ההזדמנויות שהוא מקבל מרפואה פעם אחר פעם, צפוי להיות מצוות לצדו של רוג'ר ברנרדו, אם כי אולריש מלקה הוא בלם טבעי וטרם ערך הופעת בכורה. זאת, כשמנגד, בהפועל חדרה, ירין פרץ שהושאל מהפועל ת"א עוד לפני שקיבל דקות משחק, רשם משחק נהדר במרכז ההגנה.

בתוך כך, נמשכים המגעים על ארנולד איסוקו, המגן הימני הקונגולזי בן ה-26, מולו עדיין ישנם פערים כספיים, כאשר במקביל הוא מחוזר בפורטוגל על ידי מספר קבוצות, דבר אליו מודעים בהפועל ת"א, כאשר ביניהן פיירנסה אשר מציעה לו חוזה לעונה תמורת 100 אלף דולר, בעוד האדומים מציעים כ-30 אלף יורו פחות.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */