יום שישי, 17.05.2024 שעה 12:23

3 אגדות וגביע: התחזית לאליפות ארה"ב הפתוחה

נדאל, ג'וקוביץ' ופדרר מחפשים תואר מייג'ור יוקרתי, מי יניף את הגביע? התחזית המלאה בפנים. בנשים, סרינה מקווה לזכייה שביעית והאלפ רוצה היסטוריה

|
רפאל נדאל, נובאק ג'וקוביץ' ורוג'ר פדרר (רויטרס)
רפאל נדאל, נובאק ג'וקוביץ' ורוג'ר פדרר (רויטרס)

הם היו שלושה. רוג'ר פדרר אלוף אוסטרליה, רפאל נדאל אלוף הרולאן גארוס, נובאק ג'וקוביץ אלוף ווימבלדון, כשאחד מהם צפוי להניף גביע מייג'ור שני העונה, בעוד כשבועיים בניו יורק והכל פתוח לחלוטין. מי שמגיע לאליפות עם המומנטום הטוב ביותר הוא הסרבי שאחרי שנה קשה ומאבק מנטלי בעיקר מול עצמו, הצליח לזכות בגראנד סלאם 13 בלונדון ולנצח גם בסינסינטי אחרי שנים ארוכות להשלים את הגולדן מאסטרס ובעיקר לשחק את הטניס ברמות הגבוהות ביותר.

רוג'ר פדרר לעומתו פתח מצוין את העונה עם תואר באוסטרליה, אך מאז לא הצליח לנצח טורניר משמעותי, ובעיקר נכשל בווימבלדון, המטרה העיקרית שלו העונה, כבר ברבע הגמר. בגיל 37 השווייצרי שלזכותו 20 תארי גראנד סלאם, יודע שאולי זו הפעם האחרונה שהוא יכול ללכת עד הסוף באליפות ארה”ב הפתוחה בה זכה חמש פעמים, אבל לאחרונה רק ב-2008.

רוג'ר פדרר (רויטרס)רוג'ר פדרר (רויטרס)

פדרר וג'וקוביץ’ שובצו לחלק זהה בהגרלה ועשויים להיפגש ברבע הגמר, כשהנהנה העיקרי מכך יהיה הראשון בעולם ואלוף השנה שעברה רפאל נדאל שגם הוא פתח את עונת המגרשים הקשים עם תואר מאסטרס בטורונטו ומשדר כי הוא השחקן שצריך לנצח כדי להניף את הגביע. לצדם של השלושה, ימתינו למעידה אפשרית שורה של אלופי עבר, אנדי מארי, שחוזר לראשונה לבמת גראנד סלאם אחרי 14 חודשי היעדרות, סטן ואורינקה, שחוזר לעצמו, מרין צ’יליץ’ אלוף 2014, חואן מרטין דל פוטרו שאף הוא הניף כאן את הגביע ב-2009 וכמובן שחקני הדור הבא ובראשם אלכסנדר זברב, סטפאנוס ציציפאס, בורנה צ'וריץ’, קארן קצ’אנוב והיון צ’אנג.

ניתוח ההגרלה

רבע ראשון: רפאל נדאל וקווין אנדרסון
נדאל יפתח מול חברו הוותיק, דויד פרר, שהגיע בשיאו פעמיים לחצי הגמר בניו יורק, אך רחוק משיאו, יפגוש בסיבוב השלישי את הרוסי המסוכן בן ה-22 קצ’אנוב ובשמינית הגמר את ג'ק סוק או הבריטי מספר אחת קייל אדמונד. על המקום מול נדאל ברבע הגמר ייאבקו קווין אנדרסון (5), שהפסיד בשנה שעברה לנדאל בגמר והמדורג 9 דומיניק תים שלא משחק טוב על המגרשים הקשים, גם דניס שפובלוב הקנדי בן ה-19 יכול להפתיע. 
תחזית : נדאל ינצח את אנדרסון ברבע הגמר

רפאל נדאל חובט (רויטרס)רפאל נדאל חובט (רויטרס)

רבע שני: דימטרוב, דל פוטרו, מארי, ואורינקה
הרבע השני, שהוא הרבע ללא אחד משלושת הגדולים, יהפוך לרבע המעניין מכולם עם 3 אלופי עבר, דל פוטרו (2009), מארי (2012) וסטן ואורינקה (2016) כשגם ציציפאס היווני הלוהט, צ’וריץ’, דימטרוב וג'ון איסנר נמצאים כאן להילחם. ואורינקה – דימטרוב כבר בסיבוב הראשון יהיה משחק המפתח ברבע הזה, כשהמנצח יתקל אחר כך בג'ון איסנר שחווה עונת שיא. מהעבר השני יש כאן פוטנציאל אדיר למשחק סיבוב שלישי בין דל פוטרו לאנדי מארי, אם כי הבריטי עדיין רחוק משיאו. בשמינית הגמר המכשול של הארגנטיני יהיה ציציפאס (15) בן ה-20. 
תחזית: דל פוטרו ינצח את ואורינקה בחצי הגמר

רבע שלישי: זברב, צ’יליץ’, נישיקורי
אלכסנדר זברב הגרמני כבר שחקן קבוע בטופ-5, אבל עד עכשיו הגיע רק פעם אחת לרבע גמר גראנד סלאם.זברב שהוא המוביל בין שחקני הדור הבא, יצטרך לעבור את קאי נישיקורי, גאל מונפיס ודייגו שוורצמן כדי להגיע לרבע הגמר וזה יהיה מבחן אמיתי עבורו אחרי שזכה כבר בשלושה תארי מאסטרס 1000. מהעבר השני, צ’יליץ’ הקרואטי זכה להגרלה נוחה למדי, כשפרט לדויד גופן הבלגי (10) אין מי שיעצור אותו בדרך לרבע הגמר. 
תחזית: זברב ינצח את צ’יליץ’ ויחגוג חצי גמר ראשון בסלאם

רבע רביעי: פדרר, ג'וקוביץ’ וכל מילה מיותרת
שני ענקי הטניס שהוגרלו לרבע אחד צריכים בדרך לרבע הגמר לעבור כמה מכשולים. לפדרר יחכה בנואה פר הצרפתי הלא צפוי בסיבוב השני וכנראה ניק קריוס האוסטרלי בסיבוב השלישי. לנובאק הדרך יותר קלה, פיוסוביץ’ ההונגרי, ויקטור טרויצ’קי הסרבי, והצרפתים רישאר גאסקה ולוקה פויי לא יעמדו בדרכו של נולה. ומה יהיה ברבע הגמר? הכל פתוח, נובאק יגיע עם יתרון מנטלי עם הניצחון בגמר סינסנטי, אבל פדרר ירים את הרמה ולא יוותר. 
תחזית: נובאק ינצח את רוג'ר. לאחר מכן, בחצי הגמר דל פוטרו יפתיע את נדאל, הסרבי ינצח את זברב וימשיך לזכייה בתואר הנכסף.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

טורניר הנשים יתמקד כמובן סביבה של אלופת הטורניר שש פעמים, סרינה וויליאמס, שאחרי שהופתעה בגמר ווימבלדון על ידי אנג'ליקה קרבר הגרמנייה, תשאף להשיג תואר גראנד סלאם 24 בטורניר הביתי. אולם, מאחר וזו עדיין לא סרינה האימתנית מהעבר, ינסו שחקניות הצמרת לחטוף תואר נוסף מידיה של האמריקאית. סימונה האלפ, המדורגת ראשונה, נמצאת בכושר אדיר אבל צפויה לפגוש את סרינה בשמינית הגמר, סלואן סטיבנס אלופת השנה שעברה תנסה להגן על תוארה, ואנג’ליק קרבר אלופת 2016, יכולה תמיד ללכת עד הסוף.

מאלופת אוסטרליה, קרולין ווזניאקי, המדורגת שנייה בעולם הציפיות נמוכות עקב פציעה, אבל גרביניה מוגורוסה היא תמיד מהשחקניות שיכולות גם בעונה גרועה להניף גביע, ואסור לזלזל אף פעם במריה שראפובה ובפטרה קביטובה ולצידן קיקי ברטנס, אירינה סבלנקה, ילנה אוסטפנקו, ונוס וויליאמס בת ה-38 ומדיסון קיז.

ניתוח ההגרלה

רבע ראשון , האלפ והאחיות וויליאמס
לסימונה האלפ כבר יש גראנד סלאם וגם לניו יורק היא מגיעה כפייבוריטית אבל אלוהי ההגרלה זימן דווקא לה את האחיות וויליאמס באותו הרבע. ונוס תפתח מול קוזנצובה אלופת 2004, סרינה מול מגדה לינט הפולנייה, שתי האחיות אמורות להיפגש בסיבוב השלישי והמנצחת תפגוש בשמינית את האלפ. קרולינה פלישקובה (8) היא על הנייר היריבה המיועדת למנצחת בין סרינה להאלפ ברבע הגמר, אבל אשלי בארטי (18) גרביניה מוגורוסה (12) ומריה סקארי היווניה יקשו עליה. 
תחזית: האלפ תנצח את סרינה בשמינית ואת בארטי ברבע

סרינה וויליאמס (רויטרס)סרינה וויליאמס (רויטרס)

רבע שני: סטיבנס, סביטולינה ואזרנקה
בשנה שעברה הדהימה סלואן סטיבנס כשחזרה מפציעה ארוכה לתואר גראנד סלאם. השנה היא מגיעה כמדורגת שלישית אחרי שהייתה גם בגמר הרולאן גארוס וכל הלחץ עליה. בסיבוב השלישי כבר תחכה לה ויקטוריה אזרנקה. מהעבר השני, המדורגת שביעית, אלינה סביטולינה, שלא מצליחה להגיע רחוק בגראנד סלאם למרות הצלחות בסבב. סביטולינה אם תעבור שלושה סיבובים תפגוש את יוליה גרגאס בקרב על המקום ברבע הגמר  
תחזית: סטיבנס מגיעה שוב לחצי הגמר אחרי ניצחון על גרגאס ברבע הגמר

רבע שלישי: קרבר, גארסיה, שראפובה
אנג'ליק קרבר כבר הייתה כאן אלופה ב-2016. השנה היא מגיעה עם כתר ווימבלדון להתחיל את המשימה מחדש. דומיניקה צילבוקובה ומדיסון קיז יעמדו בדרכה לרבע הגמר. מהעבר השני, ילנה אוסטפנקו (10) ומריה שראפובה (22) עשויות לנצח את המדורגת שביעית, קרולין גארסיה, שעוברת עונה פחות טובה בדרך לשמונה האחרונות. 
תחזית: קרבר תפסיד לשראפובה ברבע הגמר

מריה שראפובה חובטת (רויטרס)מריה שראפובה חובטת (רויטרס)

רבע רביעי: ווזניאקי, קביטובה, סאבלנקה וברטנס
קרולין ווזניאקי לא במיטבה בחודשיים האחרונים וצפויה לה פתיחה קשה מול אלופת 2011, סם סטוסר. גם צורנקו ו-ואן אטובנק הן יריבות קשות לסיבוב שני והדנית לא תשרוד. קיקי ברטנס, ההולנדית אלופת סינסנטי, תעלה במקומה לרבע הגמר שם אמורה לחכות לה פטרה קביטובה שיכולה לזכות בטורניר ויכולה גם להפסיד לבלרוסית אירנה סאבלנקה (26) שדוהרת קדימה.
תחזית: ברטנס תנצח את סאבלנקה ברבע הגמר. לאחר מכן, בחצי הגמר סטיבנס תפסיד להאלפ, ברטנס לשראפובה ומשחק הסיבוב הראשון מהשנה שעברה הופך לגמר השנה כשהאלפ תזכה בגביע היוקרתי.

סימונה האלפ (רויטרס)סימונה האלפ (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */