יום שישי, 17.05.2024 שעה 10:54
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

בבייב: ברעננה התייחסו אליי כמישהו שלא קיים

הליגיונר מסכם חודשיים בסומגאייט האזרית בראיון מיוחד ל-ONE ומתייחס להתאקלמות, לזימון אפשרי לנבחרת אזרבייג׳אן ולתקופה שהיה מנודה בשורות האקסית

|
אלי בבייב (האתר הרשמי של סומגאייט)
אלי בבייב (האתר הרשמי של סומגאייט)

יותר מחודשיים עברו מאז עזב את הפועל רעננה אחרי 14 שנים במועדון וחתם בסומגאייט האזרית כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, וכעת הליגיונר הטרי שלנו, אלי בבייב, כבר מתחיל להתאקלם באזרבייג׳אן.

בהנהלת קבוצתו של הקשר בן ה-27, שכבר הפך לשחקן מוביל בקבוצתו החדשה ובמשחק האחרון שנערך ביום ראשון האחרון ב-1:4 על סבאח במסגרת המחזור השני אף נבחר לאיש המשחק, פועלים נמרצות במטרה להוציא לו אזרחות אזרית במטרה שיישחק בהמשך בנבחרת אזרבייג׳אן, כפי שנחשף ב-ONE.

אלי בבייב (האתר הרשמי של סומגאייט) אלי בבייב (האתר הרשמי של סומגאייט)

כעת, בבייב התפנה לראיון מיוחד ל-ONE והתייחס להתאקלמות שלו עד כה באזרבייג׳אן, לעונה האחרונה במהלכה אף היה ׳מנודה׳ בהפועל רעננה, להבדלים בין הכדורגל האזרי לכדורגל הישראלי, ליעדים להמשך הקריירה ולדילמה מולה הוא עתיד להתמודד - להמשיך להמתין לזימון לנבחרת ישראל או לשחק בנבחרת אזרבייג׳אן.

קורצקי: שמח מההתקדמות של השחקנים

איך אתה מסכם את התקופה שלך עד עכשיו באזרבייג׳אן?
״זו תקופה מלאה ברגשות מעורבים, ההתחלה הייתה לי מאוד קשה, כל העניין של הגעגוע למשפחה לישראל, הגעה למדינה חדשה זרה לי ולא מוכרת, אבל לאט לאט עם הזמן הכל התחיל להתחבר. החבר׳ה פה נדירים, אנשים טובים – הנשיא, המנהל הספורטיבי, צוות האימון, הרופאים והשחקנים שקיבלו אותי מהרגע הראשון בזרועות פתוחות והמון אהבה״.

לעומת מה שאתה מכיר מהארץ, מה דעתך על הרמה בכדורגל האזרי?
״הרמה בפרמייר ליג באזרבייג׳אן היא אותה רמה כמו הכדורגל בישראל, רק שפה הכדורגל יותר פיזי מהליגה הישראלית, שחקנים פיזיים מאוד, מהירים מאוד וטכניים״.

היו לך עוד הצעות בארץ וגם בחו״ל, מה גרם לך ללכת דווקא לאזרבייג׳אן?
״קודם כל החיזורים מצד המועדון והנשיא ריאד רפאייב והספורט דירקטור זמיק חוסיינוב. הם נתנו לי כל הזמן תחושה והרגשה מאוד טובה, שהם מאוד רוצים אותי ושמאוד בונים עליי שאסחוב את הקבוצה לעבר המטרה שלנו שהיא לסיים במקומות 1-4. המועדון מתנהל בצורה מאוד מקצוענית, מהדברים הכי קטנים של תנאים ברמה שלא הכרתי בישראל, אם זה אצטדיון חדש שעובר שיפוץ ענק, קומפלקס אימונים גדול שנמצא בתהליך בנייה ויהיה מוכן בעוד חודש ובעיקר הרצון והשאיפה לצאת לדרך חדשה עם אתגרים חדשים״.

אלי בבייב (האתר הרשמי של סומגאייט)אלי בבייב (האתר הרשמי של סומגאייט)

אתה רואה במעבר הזה התקדמות?
״אני לגמרי רואה במעבר הזה התקדמות. קודם כל הגעתי למועדון ששואף להיות בצמרת הגבוהה, זה משהו שלא הייתי רגיל אליו כששיחקתי בישראל. הדבר השני הוא כמו שאמרתי כל העניין של המקצוענות פה בדברים הכי קטנים, שאין אותם בישראל ויש אותם פה אז ללא ספק זאת התקדמות גדולה מבחינתי״.

מבחינה כספית מדובר בחוזה טוב, אבל לא יוצא דופן ומדובר בהוצאות שונות במדינה זרה, איך אתה מסתדר עם זה?
״מבחינה כספית מדובר בחוזה טוב, אבל השיקולים בהגעה שלי לפה לא היו רק העניין הכספי, השיקולים שלי היו בעיקר הדרך והצורה שבה אוכל להתקדם פה ולמנף את הקריירה שלי קדימה למקומות אחרים, למקומות שתמיד חלמתי עליהם. האתגר החדש נורא קרץ לי, זה משהו שרציתי אותו כבר הרבה זמן ולשמחתי העונה זה יצא לפועל ואני שמח על כך מאוד״.

אלי בבייב (האתר הרשמי של סומגאייט)אלי בבייב (האתר הרשמי של סומגאייט)

יש הרבה שחקנים שיצאו לאירופה כדי להשיג חוזה גבוה בקבוצה גדולה בארץ, זה משהו שעובר לך בראש?
״זה ממש לא משהו שעבר לי בראש, הדבר היחיד שעבר לי בראש הוא שזה אתגר מקצועי, זה אירופה לכל דבר ואין לכל שחקן את האופציה להגשים חלום ולשחק באירופה. אני מאחל לעצמי למנף את הקריירה שלי פה ולהצליח כמה שיותר בשביל להישאר פה ולהתקדם למועדונים גדולים יותר״.

אלי בבייב (האתר הרשמי של סומגאייט)אלי בבייב (האתר הרשמי של סומגאייט)

בקיץ שעבר כבר היית על סף מעבר לארמיס מקפריסין, בדיעבד אתה מצטער שנשארת עונה נוספת בארץ?
״אני לא מצטער על שום החלטה שלי במהלך הקריירה. אני מאמין גדול בבורא עולם ומודה לו על כל מה שעברתי גם לטובה וגם לרעה, אני בדעה שהכל לטובה, ככה חונכתי תמיד״.

הבנתי שמנסים להוציא לך אזרחות אזרית כדי שתשחק בנבחרת אזרבייג׳אן, איפה זה עומד?
״כן, לפי מה שאני מבין פה רוצים להוציא לי אזרחות כדי שאשחק בנבחרת אזרבייג׳אן. זה בתהליכים והבנתי מהנשיא שלנו ריאד שהסיפור בשלבים מתקדמים. אני מאמין שתוך חודש וחצי - חודשיים מקסימום כבר תהיה לי אזרחות״.

אלי בבייב (האתר הרשמי של סומגאייט)אלי בבייב (האתר הרשמי של סומגאייט)

אתה מכוון לנבחרת אזרבייג׳אן באמת?
״אני תמיד מכוון הכי גבוה שיש ומבחינתי אם תהיה לי האפשרות לשחק בנבחרת אני אשמח. זו תהיה החלטה לא קלה, עם המון מחשבות והמון שיקולים, אבל כשיגיע הרגע נראה מה עושים״.

אם נבחרת ישראל הייתה אופציה, עדיין היית מעדיף את נבחרת אזרבייג׳אן?
״בקשר לנבחרת ישראל זה תמיד היה החלום שלי לייצג את המדינה שחייתי בה 26 שנים, תמיד זה היה משהו שקרץ לי, אבל זה משהו שכרגע לא מעסיק אותי כי אנחנו לא יודעים איך הדברים יתפתחו. אני כרגע עסוק בהצלחה שלי ושל הקבוצה שלי וכשיגיע הרגע לדבר על הנבחרת נחשוב מה עושים ונקבל את ההחלטה הכי נכונה עבורי״.

אלי בבייב במדי סומגאייט (האתר הרשמי של סומגאייט)אלי בבייב במדי סומגאייט (האתר הרשמי של סומגאייט)

מפריע לך שכרגע לשחק בנבחרת ישראל נראה פחות ריאלי מאשר לשחק בנבחרת אזרבייג׳אן?
״ממש לא מפריע לי. מה שכן הפריע לי זה שהדברים היו נורא ברורים, הזימונים היו קלים ובעיקר מהקבוצות הגדולות. אני כן חושב שבזמן ששיחקתי בהפועל רעננה היו כמה שחקנים שכן היו ראויים לזימון לנבחרת וזה חבל, אבל אני לא מעוניין להיכנס לדיבורים על זה כי זה לא התפקיד שלי״.

אתה חושב שאולי הצוות האוסטרי החדש ישנה את הדברים אליהם אתה מתכוון בנבחרת?
״אני רוצה להאמין שכן, בסופו של דבר ההצלחה של נבחרת ישראל היא הצלחה של כולם וכולנו רוצים שהנבחרת תייצג את המדינה בכבוד וסוף סוף אולי אפילו נעפיל לטורניר גדול, מה שלא קרה כבר המון שנים״.

אלי בבייב (מערכת ONE)אלי בבייב (מערכת ONE)

אז בשורה התחתונה אם מגיע זימון מנבחרת ישראל וזימון מנבחרת אזרבייג׳ן העדיפות שלך תהיה לישראל?
״לא חשבתי על זה עדיין האמת. כמו שאמרתי, כשיגיע הרגע, ואני מקווה מאוד שזה יגיע, אני אתייעץ עם המשפחה האהובה שלי ואקבל יחד איתם את ההחלטה הכי טובה והכי נכונה עבורי ועבור הקריירה שלי״.

הבנתי שאתה גר בבאקו, מה אתה יכול לספר על החיים בעיר?
״האמת שהופתעתי מאוד. לפני שהגעתי להתרשמות בבאקו חשבתי לאן אני אגיע, בכל זאת אזרבייג׳אן ואני לא מכיר כלום, אבל ברגע שהגעתי לפה שמחתי לגלות מקום מדהים. באקו עיר מדהימה ומלאה באור ואנרגיות חיוביות כמו ניו יורק או פאריס בקטן, חבל על הזמן. אני ממליץ בחום לבקר פה״.

עברת בשלב ראשון בלי המשפחה, אבל הבנתי שאחיך נמצא על הקו בין ישראל לאזרבייג׳ן, זה עוזר לך?
״אחי אילן זה תופעה וטוב ששאלת עליו כי הכי מגיע לו בעולם כל הפידבקים וכל המחמאות שאתן לו. אח מיוחד שאני מרגיש בכל רגע ורגע פה שהוא איתי בלב, תמיד שואל, תמיד דאג שיהיה לי הכי טוב שבעולם פה מהרגע הראשון, תמיד תומך בי ונותן לי את כל כולו ועל זה אני מעריך אותו ומעריץ אותו. גם אפי סופר, הסוכן שלי, לא מעט בקשר איתי, דואג שיהיה לי הכי טוב פה וגם לו מגיעה יותר מילה טובה, אני אוהב אותם מאוד ומודה להם על הכל״.

אלי בבייב עם אחיו וסוכנו אפי סופר (מערכת ONE)אלי בבייב עם אחיו וסוכנו אפי סופר (מערכת ONE)

מדובר במדינה עם צביון מוסלמי, איך אתה מסתדר שם כיהודי?
״כן, האמת שאחד מהחששות הגדולים שלי לפני המעבר היה העניין הזה. לשמחתי, כרגע בזמן שאני פה לא היו דברים חריגים, לא אנטישמיות ולא שום דבר שדומה לזה. קיבלו אותי באמת בצורה יפה מאוד״.

ומה מבחינת השפה והתרבות?
״תרבות רגילה כמו בכל מדינה שהייתי בה באירופה. בקשר לשפה מדברים פה כמעט כולם אזרית, אבל לשמחתי מבינים גם רוסית שזאת שפת האם שלי, ככה שאני מסתדר פה יופי בעניין הזה״.

איך מתייחסים אליך כישראלי? יש איזה עניין סביב המוצא שלך?
״לא, את האמת שלא לא הרגשתי איזושהי התייחסות חריגה לעניין הזה, באמת שקיבלו אותי בזרועות פתוחות והמון אהבה. אני בראש שכדורגל ופוליטיקה לא צריכים להתערבב ואני שמח שככה גם פה מתייחסים לזה ורואים את זה״.

אלי בבייב במדי הפועל רעננה (רדאד ג'בארה)אלי בבייב במדי הפועל רעננה (רדאד ג'בארה)

עברת עונה לא פשוטה בהפועל רעננה, כאשר בחלק מסוים מהעונה אף היית ׳מנודה׳, מה אתה יכול לספר על זה?
״כן, האמת שהעונה האחרונה בהפועל רעננה הייתה לא פשוט וחבל לי על זה. הייתי מנודה ללא שום סיבה או הסבר מדויק מצד אף אחד מההנהלה, אבל הם האחרונים שאני ארצה להתייחס אליהם. אני רק אנצל את הרגע הזה שוב כדי להודות למנחם קורצקי שידע להיות שם בשבילי, האמין בי באמונה שלמה שהמקום שלי הוא על המגרש ונלחם על זה שאחזור לשחק ולעזור לקבוצה לשרוד בליגה, וכמובן שאני רוצה להודות גם לחברים שלי שהיו לצדי שם ברעננה, אני אוהב אותם מאוד ומתגעגע אליהם ולשטויות שלהם״.

אני יודע שמנחם קורצקי העריך אותך מאוד ובזכות הלחץ שלו אפילו חזרת לשחק, אתה לא חושב שהיה נכון אולי לנסות ולהישאר?
״תראה, זה לא סוד שהחיבור, הכבוד ההדדי ושיתוף הפעולה שלי ושל מנחם קורצקי מההתחלה היו עם המון אנרגיות חיוביות והמון הערכה הדדית, אני מחזיק ממנו מאוד בתור מאמן ובמיוחד בתור בן אדם, הוא גבר אמיתי ואין הרבה כמוהו, אבל כל הסיטואציה שנוצרה ביני לבין ההנהלה בהפועל רעננה, במיוחד בעונה האחרונה, גרמה לי להבין שהעונה דרכינו ייפרדו, אפילו שידעתי שמנחם יישאר. אלי בבייב כבר לא היה בהפועל רעננה, הלב לא היה שם, הראש לא היה שם ומי שמכיר את אלי בבייב יודע שבלי זה אני לא יכול להפיק מעצמי את המקסימום ואת ה-100 אחוז עבור המועדון, אז אני חושב שהיה הכי נכון עבורי לעזוב את המועדון ואני שמח על כך ושלם עם זה״.

אלי בבייב ושמעון אבוחצירה חוגגים (נעם מורנו)אלי בבייב ושמעון אבוחצירה חוגגים (נעם מורנו)

אני רוצה בכל זאת להחזיר אותך רגע לתקופה שלא נתנו לך לשחק ולהתאמן עם שאר הקבוצה, איך הרגשת?
״הרגשה קשה מאוד, במיוחד שזה הגיע מהמועדון שגדלתי בו, מהמועדון שנתתי הכל למען ההצלחה שלו. קשה לראות את כל החבר׳ה מתאמנים בזמן שמתייחסים אליך כאל מישהו שלא קיים, לא מכניסים אותך לאסיפות, עושים הכל לתת לך להרגיש לא רצוי ולא שייך ואני לא מאחל את זה לאף שחקן. לדעתי זה דבר שההתאחדות וארגון השחקנים חייבים לתת עליו את הדעת, שלא יקרה יותר לעולם לאף שחקן, כי בסופו של דבר זה המקצוע שלנו השחקנים והפרנסה שלנו שאנחנו מביאים הביתה, אסור בשום פנים ואופן שיתייחסו אלינו בצורה כזאת״.

יש מישהו ספציפי מההנהלה שנראה לך שהתנכל לך מסיבה מסוימת, מי הנחית את ההוראה שאלי בבייב לא משחק?
״אני יודע מי, אבל הוא לא שווה שום התייחסות מצידי״.

מה אתה חושב שגרם לכל מה שקרה בעונה שעברה?
״אין לי תשובה לתת לך כי אף אחד לא סיפק לי הסברים על כך״.

אלי בבייב מול דן ביטון (איציק בלניצקי)אלי בבייב מול דן ביטון (איציק בלניצקי)

גדלת ברעננה ושיחקת בכל המחלקות שלה במשך 14 שנה, אתה פגוע מההתנהלות כלפיך?
״גדלתי ברעננה ואני אוהב את המועדון הזה הרבה לפני שהגיע מי שנמצא בראשותו היום ואני עוד אוהב את המועדון הזה הרבה אחריו, זה מועדון שתמיד יהיה בלב שלי. זה שנפגעתי מההתנהלות, כן, נפגעתי מאוד כי אני חושב שזה לא הגיע לי, אבל בכדורגל אסור לצפות לכלום, המקצוע הזה הוא אכזר ומי שלא יודע להתמודד עם רגעים כאלו כנראה שהמקצוע הזה לא בשבילו״.

בעתיד, אתה רואה את עצמך עוד חוזר לרעננה?
״אני לא אחד שמסתכל על העתיד הרחוק אף פעם, אני כרגע בסומגאייט וכל מה שמעניין אותי כרגע זה ההצלחה של המועדון שלי וההתקדמות שלי פה באירופה. אני כרגע לא רואה שום סיבה לחזור לישראל, לא היום ולא בעתיד הקרוב, טוב לי פה ואשמח להישאר פה עוד הרבה שנים״.

אלי בבייב חווג עם חבריו בהפועל רעננה (אחמד מוררה)אלי בבייב חווג עם חבריו בהפועל רעננה (אחמד מוררה)

אתה ממשיך לעקוב אחרי מה שקורה בכדורגל בארץ?
״האמת שלא כל כך מעודכן, רק מהחבר׳ה שאני בקשר איתם שמשחקים בישראל אז אני מתעדכן מה איתם ואיך הולך להם וככה הם מעודכנים גם לגביי״.

עברת כבר הרבה בכדורגל, אבל בקרוב תהיה רק בן 28, איזה עוד חלומות נותרו לך להגשים אחרי שיצאת לאירופה?
״קודם כל להצליח באירופה בקבוצה הנוכחית שלי ולהתקדם עוד ועוד כמה שאפשר, אני באופי שלי תמיד שואף הכי גבוה והכי רחוק שאפשר ומקווה להגשים את המטרות שלי, וכמובן שגם לשחק בנבחרת זה חלום שנותר לי להגשים״.

אלי בבייב (האתר הרשמי של סומגאייט) אלי בבייב (האתר הרשמי של סומגאייט)

נבחרת ישראל או אזרבייג׳ן?
״הזמן ייעשה את שלו ונראה מה יהיה״.

ומה החלום הכי גדול? אם אני עכשיו נותן לך חוזה בכל קבוצה שתרצה בעולם, איפה היית חותם?
״זה קל, ברצלונה, אוהב את המשחק שלהם, הטיקי טקה חלום״.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */