יום שישי, 17.05.2024 שעה 10:54

קלינגר: מאוכזב, אך יגיע הזמן שלי לאמן את ישראל

בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דנו עם מאמן הפועל חיפה: "אחרי הפגישה עם וילי רוטנשטיינר הרגשתי שיהיה מאמן זר". התוכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ'
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ'

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית עסקנו במכירה של בית”ר ירושלים מאלי טביב למשה חוגג ובהשלכות שלה על המועדון הירושלמי, דיברנו על מסיבת העיתונאים של אנדראס הרצוג מאמן נבחרת ישראל החדש והאכזבה של לונה צ’מטאי.

ניר קלינגר: “”הייתה לי תחושה אחרי שנפגשתי עם רוטנשטיינר שזה הולך למאמן זר”

שוחחנו עם מאמן הפועל חיפה ומי שהיה מועמד לאימון נבחרת ישראל, ניר קלינגר, על התחושות לאחר המינוי של אנדראס הרצוג, האם יש בו כעס ועל הסיכוי של קבוצתו מול האיטלקים.

שלום וערב טוב לך, ניר קלינגר:
“ערב טוב”.

אנדראס הרצוג. "שיהיה בהצלחה" (אחמד מוררה)אנדראס הרצוג. "שיהיה בהצלחה" (אחמד מוררה)

כמה חבל שהרצוג עושה את המסע”ת ולא אתה:
”יגיע הזמן, מה שמעניין זה שהיינו בדיוק באיסלנד שקיבלתי את ההודעה ולא היה לי זמן להתעסק בזה כי הייתי במשחק וגם ניצחנו אז בכלל זה נבלע. שיהיה בהצלחה זה מה שנשאר לי להגיד”.

אני אגיד לך, אם הייתי מועמד כמוך, עם כל ההצלחה והרזומה, שהיית קפטן נבחרת אני:
”זה הרגיש לי שזה היה הזמן שלי, במקצוע הזה צריך לכבד מה שהחליטו כי זה לא יעזור ולא ישנה את ההחלטה. אני נמצא במקום שכל הזמן יש התרחשויות, אז אני לא רוצה להתעסק בזה. זה אכזב אותי אבל לא מתעסק בזה”.

שחקני הפועל חיפה. "שמח שיש לשחקנים הזדמנות לשחק במעמד הזה" (עמרי שטיין)שחקני הפועל חיפה. "שמח שיש לשחקנים הזדמנות לשחק במעמד הזה" (עמרי שטיין)

למה צריך לכבד את מי שלא מכבד אותנו?
”תראו, אני חושב שאני צריך לשמור על כללי הטקס ולהיות ניטרלי בעניין הזה. אני עדיין במקצוע ועדיין קולגה ונראה לי נכון שאני אשמור על איפוק. זה שאני לא מגיב לא אומר שאני חולק עליך. אני בביזנס ואני עוד ארצה להיות מאמן נבחרת אז אני לא רוצה לדבר”.

מזל שחתמת אצל יואב כץ, אם היית מחכה עוד קצת לא היה לך עבודה היום:
”הייתה לי תחושה אחרי שנפגשתי עם רוטנשטיינר שזה הולך למאמן זר”.

אתה יוצא למשחק גומלין, שהסיפור גמור, אתה הולך לשחק בהרכב ראשון? לאיפה תיקח את המשחק הזה:
“אנחנו לא מתיימרים ולא נצא בהצהרות, אבל אי אפשר לבוא למשחק ולהגיד אי אפשר. אנחנו ריאלים, צריך לשחק על הכבוד, על היוקרה של הקבוצה ולנסות לעשות את התוצאה הכי טובה. יכולנו לעשות הרבה יותר במשחק הזה, אנחנו יותר הפסדנו מאשר הם ניצחו. התחלנו טוב והיינו צריכים להמשיך את זה עד הסוף. נלך על היוקרה שלנו ואם ננצח 0:1 קטן עשינו את שלנו. עשרים שנה הפועל חיפה לא הייתה באירופה. אני שמח שלשחקנים שלי יש הזדמנות להתמודד עם שחקנים במעמד הזה”.

ניר קלינגר. "צריך לשחק על הכבוד והיוקרה" (עמרי שטיין)ניר קלינגר. "צריך לשחק על הכבוד והיוקרה" (עמרי שטיין)

אלי כהן: “אם לוחצים על כפתור אני בא, תמיד אגיע לירושלים, אפילו ללא כסף”

שוחחנו עם השריף על המכירה של בית”ר ירושלים והעברת הבעלות מידי אלי טביב למשה חוגג, על העתיד של אלי אוחנה במועדון והאם הבעלים החדש צריך להשאירו, האם עידן ורד יישאר ואולי עכשיו הוא יחזור לעמוד על הקווים בבירה.

שלום וערב טוב לך, אלי כהן:
“ערב טוב”.

משה חוגג. "אם הוא לקח את בית"ר יש לו הרבה כסף" (אורן בן חקון)משה חוגג. "אם הוא לקח את בית"ר יש לו הרבה כסף" (אורן בן חקון)

אז זהו, עידן חדש בכדורגל הישראלי, עידן חוגג רכש את בית”ר מאלי טביב:
”כולנו יודעים מה היה מערכת היחסים עם אלי טביב, הוא היה דומיננטי תמיד והיה איש מקצוע. אני חושב שזה הדבר הכי טוב בשביל בית”ר להשאיר את אלי אוחנה, מישהו עם ה-DNA של המועדון. אני חושב שגם בתקופה של טביב בגלל אוחנה האוהדים היו יותר רגועים”.

אבל על זה היה ריב, שאוחנה לא הגן על טביב שאוהדים באו אליו הביתה:
”הוא לא יכול להגן עליו שהוא עושה דברים נגד הקהל. אסור לצאת למלחמה עם אוהדי בית”ר, זו מלחמה אבודה מראש. אם אוחנה נשאר הוא המנצח הגדול בקרב הזה, אין לקהל אלוהים, הוא יהיה חייב להצליח. הם צריכים לשמור על עידן ורד ולא לשחרר אותו, ולהשאיר כמה שיותר שחקנים איכותיים”.

יש סיכוי שנראה אותך חזרה? 
“אם לוחצים על כפתור אני בא, תמיד אגיע לירושלים, אפילו ללא כסף. עשו אותי גזען, זה הדבר הכי הזוי כי אני נלחמתי בגזענות עם הצ’צ’נים”.

כמה הכיס של חוגג רחב?
“אם הוא לקח את בית”ר ושילם סכומים כאלה כנראה שיש לו הרבה כסף, והוא צריך להוביל את בית”ר לצמרת, יש תמיד כאלה שתופסים טרמפ על קבוצות, אני חושב שיש לו את הבנאדם הנכון ואת הקבוצה הנכונה”.

אלי כהן. "הזוי שאמרו שאני גזען כשאני היחיד שנלחם עם הצ'צ'נים" (אורן בן חקון)אלי כהן. "הזוי שאמרו שאני גזען כשאני היחיד שנלחם עם הצ'צ'נים" (אורן בן חקון)

משה לאון: “כראש עיר אני אתמוך בבית”ר ובמחלקת הנוער, זה הזמן לעלות על דרך המלך ולקחת אליפות”

שוחחנו עם המועמד לראשות עיריית ירושלים, משה חוגג, על החלק שלו בעסקת המכירה של בית”ר ירושלים, כמה הוא ישקיע במועדון אם ייבחר לראשות העיר, איך הוא רואה את העתיד של בית”ר והאם זה יסתיים באליפות.

שלום וערב טוב לך,  משה לאון:
“ערב טוב”.

משה חוגג. "זה הזמן שבית"ר תעלה על דרך המלך ותיקח אליפות" (אורן בן חקון)משה חוגג. "זה הזמן שבית"ר תעלה על דרך המלך ותיקח אליפות" (אורן בן חקון)

כמה היית מעורב ברכישה של חוגג?
“הפגישה הראשונה שהייתה לי עם אלי טביב, שאלתי אותו: ‘אלי, אתה באמת מתכוון למכור את הקבוצה, כי חבל, אני מכיר הרבה אנשי עסקים, אני הולך לחפש משקיע בתנאי שאתה רציני’. אני חייב לומר לך בכל הנוגע למכירה הוא היה רציני מאוד. אני שמח מאוד שהעסקה יצאה לפועל וזה הזמן שבית”ר עולה על הדרך המלך ונזכה באליפות”.

אתה חושב שאוהדי בית”ר ירושלים יאהבו אותו?
“אני לא חושב, אוהדי בית”ר אוהבים את הקבוצה. אני מקווה מאוד שהניסיון מלמד את כולם שצריך לעודד בעלים ללכת אחריו ולהקשיב לו. הרי לקנות קבוצת כדורגל זה להשקיע המון כסף, צריך להצדיע לו ולפרגן לו”. 

שאתה בא למקום חדש אתה רוצה להביא את החוקים שלך?
”בית”ר זה לא עסק רגיל, למה להראות פסימיות? אני מתחייב לך שאני כראש עיר יתמוך בבית”ר ובמחלקת הנוער. חייב להיות שילוב מלא בין ראש העיר לבין הרוכש והקבוצה”.

ראינו שראש העיר הנוכחי מזגזג:
”אני בטח לא מאלה שייתן ביקורת לגבי ראש העיר המכהן, אני איש מקצוע ואין שמחה יותר גדולה מניצחון של בית”ר. אני מקווה שנחבר בין הקבוצה לבין האוהדים שלה ונביא להישגים.אני חושב שאוהדי בית”ר עברו את המתחים שכולם עברו, והנה היום יוצאים לדרך החדשה. צריך לתת אמון במשקיע החדש ולחבק אותו”.

ניר ברקת ואלי טביב. "כראש עיר אני אשקיע במחלקת הנוער" (יניב גונן)ניר ברקת ואלי טביב. "כראש עיר אני אשקיע במחלקת הנוער" (יניב גונן)

גילי לוסטיג: “עניין השבת בספורט הוא פגיעה קשה בדרך שצריכה להיות”

דנו עם מנכ”ל הוועד האולימפי, גילי לוסטיג, על ההופעה של לונה צ’מטאי באליפות אירופה, לצד הזכייה האדירה, הפאדיחה הגדולה שקרתה לה אתמול ואיך היא מתאוששת. דיברנו גם על השאלה מתי נראה צבר ישראלי על הפודיום, והאם סוגיית השבת בספורט תפגע בהישגים.

שלום וערב טוב לך, מנכ”ל הוועד האולימפי, גילי לוסטיג:
“ערב טוב”.

לונה צ'מטאי-סלפטר. "לא הבנתי למה היא נתנה ספרינט לפני הסוף" (שחר גרוס)לונה צ'מטאי-סלפטר. "לא הבנתי למה היא נתנה ספרינט לפני הסוף" (שחר גרוס)

מה קרה ללונה שהיא חשבה שנגמרה לה הריצה?
”קשה להסביר את זה, טעות לא אופיינית, נדירה. היא חשבה שהיא סיימה לרוץ. שראיתי את הספרינט שהיא עשתה לא הבנתי מה חשוב לה לעשות את הספרינט לפני הסוף”.

היא גם לא התחילה את הריצה טוב:
“כן, יצא טוב שהיא לא לקחה את המדליה, בתחילת הריצה היא חתכה מוקדם מידי למסלול הפנימי ונפסלה. היא לא באה מוכנה מנטלית לריצת ה-5,000, אך פיזית היא מוכנה. היא שברה את השיא הישראלי למרות האכזבה”.

אם הכל היה כשורה היא הייתה מסיימת עם מדליה נוספת?
“אין צל של ספק, הייתי בטוח שלפחות מדליית כסף”.

מתי מדליית זהב לספורטאי צבר?
“תראו מה קרה עם אדווה כהן. ילדה צעירה בת 22 ששוברת שיאים ישראלים השקם לבקרים, עשתה הפתעה ועלתה לגמר שם סיימה במקום ה-5 באירופה. באתלטיקה, אני אופטימי, אך יליד הארץ אני לא רואה בקרוב. בראש ובראשונה זה שבסיס הפירמידה שלנו הוא צר מאוד ואנחנו כמעט על בסיס אנכי לגמרי. הבעיה שלנו היא בתשתיות”.

מירי רגב עוזרת לכם בעניין השבת?
“הוצאתי מכתב מאוד חריף בעניין הזה, לא התראיינתי לאף כלי תקשורת בנושא הזה, ובכל זאת אני חושב שזה פגיעה קשה בדרך שצריכה להיות, גם מבחינת כפייה דתית וגם מבחינת האיגודים הבינ”ל. אין לנו את המתקנים הראויים לערוך אירועים באמצע שבוע. יש תחרויות שהן ארוכות כמו סייף, שחייה ושייט שאי אפשר לפרוס את זה על אמצע שבוע, אין סיבה לאפלות 80% מהאוכלוסייה בגלל כפייה דתית. מצד שני צריך לראות איך אנחנו מגיעים להידברות. כל התחרויות הבינ”ל, וכל מי שרוצה להיות ספורטאי מקצועי יודע שכל התחרויות הן בשבת. יש דוגמאות של ספורטאים שומרי שבת שהצליחו”.

גילי לוסטיג. "הוצאתי מכתב חריף בנושא השבת" (שחר גרוס)גילי לוסטיג. "הוצאתי מכתב חריף בנושא השבת" (שחר גרוס)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */