יום שישי, 03.05.2024 שעה 06:15

“גרמנו למדינה שלמה, ללא הבדלים, לאושר”

דן סלפטר, מאמנה ובעלה של אלופת אירופה לונה צ’מטאי, מדבר על ההישג. וגם: הנבואה של בנם רוי, השינוי שעברה האתלטית והריצה הנוספת שמחכה לה

|
צ'מטאי-סלפטר חוגגת ניצחון בברלין (רויטרס)
צ'מטאי-סלפטר חוגגת ניצחון בברלין (רויטרס)

“אמא בהצלחה, את מקום ראשון”. כך אמר רוי בנה הקטן של לונה צ’מטאי-סלפטר בסרטון שצולם שעות לפני שזו זכתה במדליית הזהב באליפות אירופה. אמש (רביעי) האתלטית ניצחה את הריצה ל-10,000 מטר בברלין ואמרה בדמעות אחרי שחצתה את קו הסיום ראשונה: “עשיתי את זה בשבילו. אחרי שהבן שלי רוי אמר את זה, רצתי הכי מהר שיכולתי כדי לזכות במדליה”.

מדהים לחשוב שלידתו של רוי מנעה ממנה לסיים את המרתון במשחקים האולימפיים בריו 2016 ושנתיים לאחר מכן הוא הצליח לנבא את ההצלחה שלה ולדחוף אותה לניצחון. הפעם, לאורך רוב הריצה בברלין צ’מטאי-סלפטר הובילה ונראתה טוב - והרבה מזה, בזכות בעלה דן סלפטר שהוא גם מאמנה הקשוח. היא התאהבה בו, התאהבה בריצה והתאהבה אפילו בעבודה הקשה שהוא תיכנן לה במהלך השנה האחרונה.

לונה צ'מטאי-סלפטר עם בנה רוי (רויטרס)לונה צ'מטאי-סלפטר עם בנה רוי (רויטרס)

לונה התאמנה בהרים ובמחנות אימון קשים, וזו לא הייתה הבלחה חד פעמית. במהלך השנה האחרונה לונה השיגה תוצאות מדהימות, שיפרה 15 פעמים את שיאיה האישיים וקבעה שיאי ישראל חדשים בריצות הארוכות. כך למשל, בחודשים האחרונים היא קבעה שיא חדשים ב-1,500 מטר, ב-3,000 מטר ואף שיפרה שוב ושוב גם את השיאים ב-5,000 וב-10,000 מטר. אתמול היא אומנם לא קבעה שיא ישראלי חדש, אבל בתנאי החום שהיו באצטדיון, כך טענו גורמים באיגוד, “לונה עשתה את שיא השיאים שלה”.

המאמן והבעל, דן סלפטר, היה נרגש הלילה ואמר ל-ONE: “היה קשה לנו להירדם. לפני התחרות העזתי לחלום על הישג כזה אבל ממש לא התייחסתי לזה כמשהו פשוט או כהישג שהוא מובן מאליו. אין ספורטאית באירופה שהתכוננה טוב ממנה לתחרות הזו. אופי ההכנה והתהליך שהיא עברה שאף לשלמות, שזה כמעט ולא קיים בספורט. היא רצה עבור כל המדינה וגם בשביל רוי, הבן שלנו שהפך להיות חלק מעצים ביום יום שלנו. כמות הברכות שקיבלנו היא מטורפת ואני חושב שהמסר העיקרי פה הוא שאפשר לגרום למדינה שלמה, ללא הבדלים, להיות שמחה ומאושרת. לכן זה מרגש”.

לונה צ'מטאי-סלפטר עם בעלה דן סלפטר (רויטרס)לונה צ'מטאי-סלפטר עם בעלה דן סלפטר (רויטרס)

מעבר לאימונים המפרכים שעברה, צ’מטאי-סלפטר עשתה שינוי גם בגישה שלה לספורט. מתחילת השנה היא זוכה לליווי תזונתי קפדני של הדיאטן הקליני שגיא הלוי, אותו בעלה הכיר בקורס המאמנים שעבר. היא עברה את התהליך התזונתי על מנת להגיע למשקל ביצועים אידיאלי, לפי יחס של אחוזי שומן ומסת שריר שיספקו לה תוצאות מירביות, כך שכיום היא שוקלת 48.5 קילוגרם. לונה הגיעה לזה אחרי שהשילה ממשקל גופה ארבעה קילוגרמים, בהליך איטי ומדויק שהוביל לשיפור משמעותי גם בריצה שלה.

השינוי המקצועי שעשתה הפך לכל כך בולט, עד כדי כך שהיא התחברה בחודש מרץ גם לסוכנת איטלקית בשם קיארה, שמלווה אותה מאז חצי המרתון שעשתה באליפות העולם. היא זו שמנהלת אותה, מקבלת הצעות לתחרויות ובודקת לה אפשרויות לניצול מקסימלי של היכולות שלה, כמו שקורה אצל האתלטיות המקצועיות והטובות ביותר בעולם.

צ'מטאי-סלפטר ברגע הזכייה (רויטרס)צ'מטאי-סלפטר ברגע הזכייה (רויטרס)

אחרי הזכייה במדליית הזהב האירופית, מבחינתה של לונה עוד מוקדם לחגוג. היא אומנם תעלה במהלך היום לטקס המדליות שיתקיים בשעה 16:30 בכיכר העיר ברלין, שם היא גם תענוד על צווארה את מדליית הזהב וגם תשמע את ההמנון, אבל לאתלטית הישראלית מצפה עוד עבודה בהמשך. ביום ראשון היא תתחרה גם בריצת הגמר ב-5,000 מטר, שנחשבת לריצה קצת יותר מורכבת עם מתחרות שונות ומאפיינים שונים, ולכן החגיגות, החזרה לארץ והמפגש עם רוי ייאלצו לחכות. האם היא תצליח לזכות במדליה נוספת?

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */