יום שישי, 17.05.2024 שעה 12:43

לא מסתפקים בייצוב הספינה: הקאמבק של הפועל

האדומים חוזרים לליגת העל עם ציפיות לצד ספקות: התהליך שעברו בליגה הלאומית, ה"זיגזג" של רפואה, מבחן הבעלים, תקוות דמארי, הסגל והמציאות החדשה

|
קובי רפואה, עומר דמארי,  איציק ושרון ניסנוב וברנרדו
קובי רפואה, עומר דמארי, איציק ושרון ניסנוב וברנרדו

עונה אחת בליגה הלאומית הספיקה להפועל ת"א. האדומים חוזרים לליגת העל ואיתם לא מעט ציפיות. עשרה שחקני רכש, בעיקר עומר דמארי, הזכירו לאוהדים כמה הם התגעגעו למרכז הבמה של הכדורגל הישראלי. התוצאות בגביע הטוטו והכדורגל הנהדר שהציגו האדומים במהלך המשחקים גרמו לרף לעלות, אולם התבוסה למכבי תל אביב בדרבי בחצי הגמר ציננה את ההתלהבות. 

במקום נחיתה רכה והתייצבות בליגה הראשונה לאחר הזעזוע הכלכלי בשנה שעברה אחרי הפירוק, קובי רפואה וחבורתו הציתו את הדמיון והמילים “פלייאוף עליון” הפכו ממטרה קשה להשגה, למטרה שמצופה מהפועל ת"א לעמוד בה. אחרי תהליך ההתחזקות בקיץ, האדומים “חוזרים בתשובה” אחרי ששינו את פני המועדון בשנה האחרונה בליגה הלאומית. 

רפואה: "יש דברים שצריך לשפר"

עתה, עליהם לשנות גישה. לעבור ממציאות שבה הם דורסים במטרה לסמן ‘וי’ ולשכוח, בלי לשים דגש על היכולת והסגנון, לאתגר ענק, חיים חדשים. מציאות בה ההקבוצה היא בכל זאת, למרות הכל, "עולה חדשה". כזאת שצריכה להסתגל למציאות חדשה וחבלי הקליטה לא יקלו עמה, למרות שרוב ההרכב כבר מנוסה בליגת העל.

הזעזוע בעמדת המאמן, שהחזיק פחות מ-24 שעות, עשה טוב לשקט בין רפואה להנהלת המועדון, שיצאו לדרך חדשה ומסע הרכש נמשך. כעת, לאחר שבנו סגל מאוזן אך לא שלם עדיין, כשמתוך שחקני ההרכב המתוכנן רק שניים טרם הופיעו בליגת העל (עידן כהן ומרווין פירסמן), האדומים מחפשים את החלקים האחרונים בפאזל – מגן ימני זר שיוכל לשחק גם בקישור ובכנף, כשהם במו”מ עם ארנולד איסוקו, ושחקן התקפה נוסף רק אם הדבר יתאפשר כלכלית.

קובי רפואה ואיציק ניסנוב (שחר גרוס)קובי רפואה ואיציק ניסנוב (שחר גרוס)

תקציב הפועל ת"א עומד על כ-34.7 מיליון שקלים לפי הפרסום של המועדון. בצעד שמעיד על שקיפות, הנהלת המועדון פרסמה לאחרונה את התקציב לעונת 2018/19, כאשר ההכנסות מוערכות בכ-30 מיליון שקלים, שכר השחקנים כרגע עומד על כ-16 מיליון שקלים. שאר הפירוט לפניכם:

בצוות המקצועי בראשותו של קובי רפואה, שעוזרו הוא נמרוד קוסטיקה, מי שעובד עמו עוד מימיהם במכבי פתח תקווה, ניתן למצוא גם את עמי גניש מאמן השוערים שאימן את אריק ינקו בהפועל רעננה ומכיר אותו היטב וכן את מאמן הכושר עופר דורון, שהחליף את רפואה על הקווים בעונה שעברה כשהורחק, ואף שימש כעוזר מאמן לקראת סיום העונה. מנהל הקבוצה הוא מורדי דדון.

המפתחות

קובי רפואה – אחרי מספר חילוקי דעות עם האחים ניסנוב, המאמן והבעלים שהיו על מסלול התנגשות שמו את המחלוקות מאחוריהם ויצאו לדרך חדשה. רפואה המשיך לנהל את חלון ההעברות לפי ראות עיניו, במסגרת הגבולות הכלכליים כמובן, ובלי קשר הוא זוכה לאהדה מהקהל ואמון מהשחקנים, כשהתחבר מאוד למועדון מאז שהצטרף בשיא המשבר של האדומים בליגה הלאומית. עתה, יש לו את כל התנאים להצליח עם הפועל ת"א, כשתהיה זו עונת מבחן עבורו, בייחוד לאור נקודת הפתיחה שמושפעת מהתבוסה בדרבי שטרפה את הקלפים.

קובי רפואה (איציק בלניצקי)קובי רפואה (איציק בלניצקי)

לאחר ההצלחה הגדולה עם מכבי פ”ת (העפלה לפלייאוף העליון), רפואה יקפוץ מדרגה בקריירה אם גם בקבוצת הבוגרים השנייה שהוא מאמן בליגת העל, תירשם הצלחה שכזאת. אין דבר שהמאמן רוצה יותר מאשר לייצב את הספינה האדומה בליגת העל, בייחוד לאחר שהשיט אותה בחזרה לקדמת הבמה.

עומר דמארי – אחד השחקנים היותר אהובים על הקהל בשנים האחרונות חזר למתחם חודורוב, במעבר שהוא והפועל ת"א רצו בו למעשה מהרגע שעזב את המועדון לפני ארבע שנים. הקריירה האירופית שלו התחילה מעולה באוסטריה וינה, אבל נמשכה בקול ענות חלושה בלייפציג, זלצבורג וניו יורק מקבוצת רד בול. כעת, לאחר שנה וחצי לא פשוטות במכבי חיפה, דמארי חוזר למקום שמחבק ואוהב אותו, מקום שיאפשר לו להרגיש בבית ולהציג את היכולת שהביאה אותו לאירופה ולנבחרת ישראל.

עומר דמארי חוגג (שחר גרוס)עומר דמארי חוגג (שחר גרוס)

ל-66 השערים שהיו לו בהפועל ת”א בכל המסגרות הוא הוסיף שניים מול הפועל רעננה ומ.ס אשדוד, והוא מתכנן להחזיר לעצמו את חדוות המשחק, להחזיר לבעלים על שפתחו את הכיס, לאוהדים על האהבה ולהחזיר את עומר דמארי הישן והטוב לעניינים. כן, ולהמשיך לטפס בטבלת כובשי השערים של המועדון. עתה, הוא מדורג במקום השישי עם 56 שערי ליגה. שני שערים ישוו אותו לשבתאי לוי במקום החמישי. לגבי המקום הרביעי, רחביה רוזנבוים שכבש 78, דמארי עשוי להתקרב בתום העונה.

בעלי הפועל ת"א – האחים ניסנוב, שאמונים על הפן המקצועי בהפועל ת"א, לא התפרעו בחלון ההעברות הנוכחי, אחרי שני חלונות לא מוצלחים במיוחד בשנה וחצי האחרונות. עיסוקיהם הרבים בחו"ל אולי גרמו לכמה עסקאות להתעכב, אבל בשורה התחתונה את השחקנים המשמעותיים שהמאמן שלהם רצה, הוא גם קיבל.

שרון ניסנוב (שחר גרוס)שרון ניסנוב (שחר גרוס)
איציק ניסנוב (שחר גרוס)איציק ניסנוב (שחר גרוס)

כשהם ורפואה הגיעו למבוי סתום, נוכח העובדה שהמאמן מאס בסחבת, הבעלים שדאג לפשר ולא לזעזע את המערכת היה בועז תושב, שבדרך כלל לא עוסק בנושאים שכאלו, אבל העונה נכנס יותר ויותר לעובי הקורה גם בנושאים מקצועיים. זאב גרינברג המשיך לעסוק בפן הניהולי ולהכין את המועדון לקפיצת המדרגה הכלכלית. כעת, לאחר שקנו את המועדון לאחר הפירוק וחוו ירידת ליגה, ארבעת בעלי הפועל ת"א חוזרים לנקודה בה הם החלו את המסע שלהם בכדורגל הישראלי, וכעת מתחיל גם המבחן שלהם.

בועז תושב (שחר גרוס)בועז תושב (שחר גרוס)

רוג'ר ברנרדו – הקשר הברזילאי, ששיתף פעולה עם אלמוג כהן באינגולשטאט, הגיע עם הרבה סימני שאלה לישראל. קשר אחורי בן 32 שמגיע מקבוצה במולדתו שמוכנה לממן את רוב שכרו, נשמע היה כמו שחקן שמנסים להיפטר ממנו. במציאות: מהאימון הראשון שלו בוולפסון הובן שמדובר בשחקן מיוחד. מחנה האימונים המעולה שלו באוסטריה, שבא לידי ביטוי במשחקי האימון אותם ניהל, הוכיחו כי האיכות שספג בבונדסליגה ממש לא אבדה. 

אלמוג בוזגלו מול רוג'ר ברנרדו (איתי כהן)אלמוג בוזגלו מול רוג'ר ברנרדו (איתי כהן)

הכושר לא זהה כמובן, כמו גם הכוח הפיזי, אבל לליגת העל מדובר בקשר אחורי מעולה, שלא מפסיק לזוז על המגרש והרגליים הארוכות שלו תמיד מחפשות מסירה חכמה או חילוץ כדור מרשים. שיתוף הפעולה שלו עם ניק לקס משמעותי ביותר עבור המשחק השוטף של הפועל ת"א, שזכתה בשחקן מצוין במחיר מציאה. כזה שיכול לשדרג את העונה שלה מטובה למעולה.

ניר לקס חוגג (שחר גרוס)ניר לקס חוגג (שחר גרוס)

הצטרפו: עומר דמארי, אחמד עאבד, אדבינאס גירדבאיניס (שוחרר), רועי זיקרי, רז כהן, רוג'ר ברנרדו, עמירן שקלים, רובי לבקוביץ', ירין פרץ ואולריש מלקה. רמזי ספורי ועבאדי פרחאת חזרו מהשאלות.

עזבו: שחר הירש, דור חוגי, אביחי ידין, ישראל ראש, דניאל גרץ, אור אוסטוינד, טל בנש ואדבינאס גירדבאיניס. דודי אלון, רז נחמיאס, איציק שולמייסטר, עדן הרשקוביץ, גיא בדש, אופיר טקיאר, יהונתן לוי וירין פרץ הושאלו.

מחירי מנויים:

יציע מזרחי
מחדש מנוי – 850 ש”ח (למבוגר), 790 ש”ח (נוער/חייל/אישה)
מנוי חדש – 1190 ש”ח (מבוגר), 950 ש”ח (נוער/חייל/אישה)
יציע מערבי
חידוש מנוי – 1690 ש”ח (מבוגר)
מנוי חדש – 1840 ש”ח
מחירי כרטיסים: 50 שקלים אחיד לכל משחקי גביע הטוטו וגביע המדינה, ו-90/45 שקלים למשחקי הליגה, אבל צוין כי לא יחול על משחקים גדולים/רגישים.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */