יום שישי, 10.05.2024 שעה 18:37
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש 3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 5 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • 1 - 1
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

כבר אין לה עוד לאן לרדת: חידת מכבי חיפה

אחרי שנת בלהות, הירוקים ינסו בעונה הקרובה שוב למלא את היציעים ולהיות פקטור, האם זה אפשרי? ONE מנתח את הסגל, הרכש והיכולות האישיות. ענו בסקר

|
פרד רוטן, ג'ורג' מנדז'ק ואוהד לויטה (מערכת ONE)
פרד רוטן, ג'ורג' מנדז'ק ואוהד לויטה (מערכת ONE)

עונת הכדורגל  אמנם החלה היום (שבת) עם משחקי גביע הטוטו, אבל עושה רושם שאחת הקבוצות שמהוות תעלומה לא קטנה היא מכבי חיפה של עונת 2018/19. עבור לא מעט מאוהדי הכדורגל בכלל ואלה של הירוקים בפרט, ישנה סקרנות גדולה לראות איזו חבורה נקבל בירוק?

הכדורגל הישראלי זקוק למכבי חיפה תוססת וכזו שתמלא את היציעים, אבל יחד עם זאת יש לא מעט ספקנים אם הדבר יקרה כבר העונה אחרי שבע השנים האחרונות שהגיעו לשיאן השלילי בעונה הקודמת עם מקום בפלייאוף התחתון. השאלה הנשאלת היא האם מכבי חיפה תצליח להתרומם למעלה?

ג'ורג' מנדז'ק מגיע למכבי חיפה

לצד שקט תעשייתי בקיץ הנוכחי, חיפה של העונה לא ביצעה מהפך של ממש בסגל. להוציא מספר שחקנים שחזרו מהשאלה, נכון להיום הצטרפו רק שני זרים – מיכיל קראמר וג'ורג’ מנדז'ק. אף ליגיונר בכיר לא הצטרף ויש ציפייה גדולה מהשוק הישראלי שעידן ורד יצטרף בהמשך. אז אילו שינויים בכל זאת מצפים לנו העונה ומה מכין לנו הצוות ההולנדי בראשותו של המנהל המקצועי מוחמד אלאך?

פלייבאז מכבי חיפה

1. שוערים: אוהד לויטה ועומרי גלזר. מדובר בשני שוערים ישראלים טובים. האחד ותיק יותר והשני צעיר מאוד שחוסר הניסיון פגע בו מאוד בשנה החולפת, כאשר ירד מעמדת השוער הראשון לשוער משנה. לויטה אמנם לא נחשב לאחד מהשוערים הישראלים הטובים ביותר בליגה ועובדה שאינו מוצא את מקומו בנבחרת ישראל, אבל עדיין מדובר בשוער שמביא שקט להגנה, יודע לעמוד בלחצים ושחקן שמקובל מאוד בחדר ההלבשה. אז נכון שלא יהיה לו העונה את הלחץ להביא תואר לכרמל, אבל השוער ימדד לא מעט בזכות אופיו והשקט שיצור בהגנה. 

אוהד לויטה ועומרי גלזר (עמיחי הילמן)אוהד לויטה ועומרי גלזר (עמיחי הילמן)

גלזר לעומת זאת, מבין שמדובר בעניין של זמן עד אשר ימצא את המסלול חזרה להרכב. מדובר בשוער שאמור בסופו של דבר למצות את הפוטנציאל הגדול שבו ולהיות אחד מהשוערים המובילים בליגה. בחיפה מאמינים בשוער הצעיר ומשוכנעים שאם יתמיד ויעבוד יבוא על שכרו.

2. הגנה: החוליה האחורית של מכבי חיפה עברה שינוי אחד משמעותי בדמותו של עאיד חבשי שחוזר לקבוצה אחרי עונה מצוינת בבני יהודה. הבלם הספיק בעבר לשחק בקבוצת הבוגרים של חיפה, אבל מעולם לא זכה לביטחון שהיה לו אצל יוסי אבוקסיס. עכשיו, חבשי בא במעמד שונה. במעמד שסומכים עליו. השינוי שלו עזר לפרד רוטן להסיט ולהרוויח את רמי גרשון כמגן שמאלי.

נטע לביא וסאן מנחם (אחמד מוררה)נטע לביא וסאן מנחם (אחמד מוררה)

בחיפה הבינו מהר מאוד שגרשון הוא לא הבלם האידאלי כרגע וכי בשיטת המשחק של ארבעה שחקנים מאחור, עדיף להזיז את גרשון לעמדת המגן השמאלי. גרשון, אמנם לא המגן השמאלי האידאלי שיעשה פריצות מהאגף, אבל מדובר בשחקן שיכול לשדרג ולעזור למשחק ההגנה הכל כך לא יציב של הקבוצה בעונה הקודמת. למכבי 1חיפה היו לא מעט בעיות באגף שמאל בשנה שעברה וגם אם גרשון יהיה עסוק יותר במשימות ההגנה, הרי שהקבוצה תצא נשכרת מכך.

לגבי ארנטס מבוקה, מדובר בשחקן שקל מאוד לסגור ולגרום לו לאבד את הצפון, אבל יחד עם זאת במידה ובחיפה ישכילו לנצל עד תום את היכולת ההתקפית של מבוקה ויאזנו לו את משחק ההגנה, הקבוצה תוכל להרוויח. העובדה שמכבי חיפה צירפה את מנדז’ק, חברו של מבוקה, יש בה כדי לתרום למגן שיזכה למנת עידוד מוראלית מחוץ למגרש. לצד הקמרוני, הצטרף בחלק ההתקפי מיכיל קראמר גבה הקומה, שיצטרך לנצל עד תום את ההגבהות המצוינות של מבוקה לרחבה.

ארנסט מבוקה (עמרי שטיין)ארנסט מבוקה (עמרי שטיין)

אליסון דוס סנטוס או אטיין ריינן? כרגע עושה רושם שמי שיקבל את המפתחות במרכז ההגנה הוא הראשון. האחרון, כמו שאר חבריו, רשם עונה בינונית, אבל עדיין מדובר באחד מהבלמים המהירים בליגה, שאולי עם קצת יותר ריכוז ויותר אינטילגנציית משחק, יכול לתרום מאוד להגנה.

3. קישור: צירופו של מנדז’ק עשוי לעשות השנה את ההבדל. מדובר בקשר אחורי עם קבלות שיכול להשפיע על כל מערכי הקבוצה כולל החלק הקדמי יותר. מנדז'ק אמנם רחוק מיכולת כיבוש שערים, אבל הוא כן אחד שיודע לסכל, לשבור את התקפות היריב ולהוציא את קבוצתו להתקפות מהעבר השני, דבר שהיה מאוד חסר לקבוצה בשנים קודמות.

בקישור הקדמי, נראה יותר מכל שהשנה הזו הולכת להיות העונה של שלומי אזולאי. האחרון, בעל מסירות העומק מהיותר טובות בליגה, כבר הוכיח את עצמו בשנה שעברה במשחק אחד מול הפועל רעננה כאשר בישל ארבעה שערים. אזולאי פתח מצוין את העונה ומתכוון לקחת את הפיקוד. 

אופיר מזרחי הוא ללא ספק אחד מהשחקנים היותר מרעננים בחיפה של העונה ואם שם ידעו לנצל את מהירותו של השחקן, הם יוכלו להרוויח לא מעט תפוקה. מזרחי כרגע זוכה לעדיפות על פני רועי קהת שהתקשה בשנתיים האחרונות לספק את הקבלות לא פעם שלא באשמתו, אלא בגלל יכולת בינונית של שאר שחקני החלק הקדמי.

אופיר מזרחי בתנועה (מערכת ONE)אופיר מזרחי בתנועה (מערכת ONE)

4. התקפה: החוד של מכבי חיפה כולל את קראמר ושון ויסמן כחלוצים מרכזיים. הראשון יפתח והשני, ויסמן, יחכה להזדמנות מהספסל. קראמר מהווה תעלומה לא קטנה עד כה. ההולנדי גבה הקומה כבש אמנם רק שער אחד מתוך 26 במחנה בהולנד, אבל לא מדובר באינדיקציה של ממש לגבי יכולת הכיבוש שלו.

כרגע לצד תנועה טובה בחלק הקדמי, התנועה שלו לעזרת משחק ההגנה איטית ומסורבלת. בחיפה מקווים שקראמר יהיה הפיתרון לקלאוס ולעומר דמארי, אחרת המנגינה שוב תחזור. דווקא ויסמן הרשים את הצוות ההולנדי כמעט בכל הפרמטרים וייתכן ויזכה למנה גדולה של הזדמנויות.

חבשי, דוס סנטוס, קראמר, מאיר, מבוקה (עמיחי הילמן)חבשי, דוס סנטוס, קראמר, מאיר, מבוקה (עמיחי הילמן)

לצ כל אלו, יש לא מעט שאלות פתוחות לגבי יכולתם של לא מעט שחקנים וימים יגידו כיצד כל אחד מאלה שנשארו מהעונה הקודמת יצליח להשפיע על עתידו בכלל ועתיד הקבוצה בפרט בעונה הקרובה.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */