יום חמישי, 02.05.2024 שעה 07:43
אבי נמני

מכבי ת"א החדשה תהיה יריבה שווה לב"ש

אבי נמני בטור אישי ל-ONE: בקבוצה של איביץ' יש דגש על מחויבות הגנתית, הצהובים פגעו בול עם אמאדור. בניגוד לתקופת קרויף, יש הרבה שחקני בית

עדיין מוקדם להכתיר כתרים ולצאת בכותרות, אבל מכבי ת"א של העונה הקרובה הולכת למקום אחר. מבחינת סגנון, ארגון על כר הדשא, דרישות ורצונות שונים של המאמן ולדימיר איביץ'.

במכבי ת"א המחודשת יש קודם כל דגש על עמידה ומחויבות הגנתית, רואים רביעייה אחורית יותר מאורגנת, יותר מסודרת. בלי קשר לשני המשחקים מול פרנצווארוש ההונגרית, אני חושב שמכבי ת"א פגעה בול עם הבלם ז'איר אמאדור.

אני מכיר אותו, ועוקב אחריו מזה כשנתיים, אני חושב שמכבי פגעו איתו בינגו, בלם מצוין. יש לו שילוב של פיזיות, מהירות, רגל שמאל והוא יכול לאזן את איתן טיבי. בנוסף, לגבי אנריק  סבוריט המגן השמאלי, לא היו לו משחקים גדולים וצריך לתת לו זמן להסתגל, אבל הוא נראה יציב על הרגליים, אגרסיבי, מאזן את ההגנה. הוא פחות דומיננטי מבחינה התקפית לעומת דסה בצד ימין.

המחצית הראשונה הייתה חלשה מבחינת מכבי ת"א, המשחק התנהל בקצב איטי, הנעת כדור איטית, לא הייתה מספיק הצטרפות לשלישייה הקדמית, כאשר אין הצטרפות מקו הקישור ובשפיץ, וידאר קיארטנסון נראה איטי ודור מיכה גם איטי, וזה הפך את המשחק של הצהובים למשחק כדור לרגל כאשר אין  לה אופציות לשלוח לשטח או עומק.

אלירן עטר (איציק בלניצקי)אלירן עטר (איציק בלניצקי)

השער של אלירן עטר הגיע כתוצאה מהתעלות של כישרון, ביצוע מרשים עם שילוב של טכניקה, עוצמה בבעיטה ודיוק, שער שסיים מחצית לא טובה, ובסופו של דבר הוא דאג שהיא תסתיים בטעם מתוק.

לאחר המחצית ראשונה בה ההונגרים התמקדו בעיקר בהגנה, לא הייתה להם ברירה, הם שלחו  יותר שחקנים קדימה ומכבי ת"א נראתה יותר טוב, זורמת, עם הנעת כדור יותר טובה, גם ההצטרפות לחלק הקדמי הייתה עם מסה יותר גדולה, מכבי גם הגיעה למצבים, החזיקה יותר בכדור, הייתה אף יותר מסוכנת.

אנריק סאבוריט (שחר גרוס)אנריק סאבוריט (שחר גרוס)

לדעתי על ולאדימיר איביץ’ לחשוב על שינוי בקונספט, אולי ארון שוינפלד, הוא אומנם לא הפייבוריט שלי, אבל נראה יותר מוכן בשלב הזה של העונה מאשר קיארטנסון. כמו כן במכבי צרכים למצוא שחקנים בעמדת ה-50/50, שיותר מצטרפים לחלק ההתקפי, יותר מאיימים על השער. הקבוצה תצטרך את זה במהלך העונה כאשר תשחק לרוב מול קבוצות שיסתגרו מולה למעט אולי הפועל ב"ש, ומכבי חיפה שישחקו פתוח. מכבי תצטרך להיות זאת שתדע לפרוץ את המערכים הסגורים והמבוקרים עם שחקנים שיש להם יכולות אישיות גבוהות ושינוי מבחינה התקפית.

אנחנו אמנם רק בצעדים הראשונים של העונה, אבל אפשר לראות שהקבוצה משנה גישה מבחינת ההרכב והספסל, כאשר ראינו הרבה שחקני בית, מה שלא קרה בתקופת ג'ורדי קרויף. זה דבר מבורך, ואני מקווה שזאת מגמה שתמשך לטווח ארוך.

מכבי ת"א חוגגת (שחר גרוס)מכבי ת"א חוגגת (שחר גרוס)

אני חושב שאיביץ' צריך לצרף עוד לקבוצה שחקן  מספר 8 או 10, ועדיין לחזק את חוליית ההגנה בבלם שיכול לשחק כמגן. אי אפשר ללכת רק עם שני בלמים לעונה ארוכה. לכן יצטרכו להביא שחקן שיהיה גיבוי כבלם שלישי שגם יכול לשחק כמגן. לסיכום, אני צופה למכבי ת"א עונה הרבה יותר מוצלחת, ואני  כן חושב שתהווה יריב שקול ושווה כוחות לב"ש.

אסור לפספס
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים