יום שני, 06.05.2024 שעה 12:27
לאומית גברים 23-24
472133-222727אליצור נתניה
452036-218626מכבי רחובות
442248-235327עירוני נהריה
432106-212227גלבוע/גליל
402283-233827מכבי ראשל"צ
402275-228727עירוני רעננה
392213-221127הפועל בני כפר קאסם
372095-211726אליצור אשקלון
372189-214125אליצור שומרון
372134-203526מכבי מעלה אדומים
372227-211827מ.ס צפת
362162-201426א.ס. רמה"ש
342241-219326מכבי חיפה
לוח משחקים
  • עירוני רעננה
  • שני, 06/05, 20:15
  • עירוני נהריה

תעלה ותבוא: סיפור ההישארות של הפועל חיפה

אחרי שבועות של מתח האדומים התבשרו על התפרקות קריית גת וביטול ירידתם לארצית. הזמן שאבד, המרוץ נגד השעון ו-'הפועל חיפה זו אהבה'. מאחורי הקלעים

|
הפועל חיפה (באדיבות הפועל חיפה)
הפועל חיפה (באדיבות הפועל חיפה)

ב-15.7, ב-9:30 בבוקר, צרחות של שמחה נשמעו בביתו של יובל רוסמן. יושב הראש של הפועל חיפה. עמותת האוהדים שירדה בעונה החולפת לליגה הארצית זכתה להודעה המשמחת לפחות מבחינתה כי מכבי קריית גת תתפרק, כפי שחשפנו לראשונה ב-ONE ולא תוכל להעמיד קבוצה לעונת 2018/19 בליגה הלאומית ועל כן היא זו שתזכה מההפקר והירידה שלה לליגה השלישית מבוטלת.

רוסמן, יו”ר האדומים מהכרמל, מגולל ל-ONE על התקופה המתוחה בה חוסר הוודאות שלט יותר מכל, על התקווה בעקבות הפירוק של מכבי קריית גת שהיה באוויר במשך תקופה ארוכה, השחקנים והמאמנים שהיו על הכוונת, ההכנות לעונה החדשה שמתחילות מאוחר מאוד והיעד שקבע להגיע אליו עד 2020. “אנחנו מתחילים בקרוב משא ומתן עם מאמנים. היו לא מעט שמות שכבר עלו. אנחנו רק עכשיו מתחילים, חודשיים אחרי כולם, אבל נתחיל לאט לאט כי אין לנו ברירה”.

יובל רוסמן עם שרון אברהמי (באדיבות הפועל חיפה)יובל רוסמן עם שרון אברהמי (באדיבות הפועל חיפה)

"מעמד המאמן חשוב, אבל מאמנים צריכים להסתכל קודם במראה”

“היו שחקנים כמו קלארק רוזנברג שרצינו, אבל מבחינתנו היו שחקנים שרצינו וזה עכשיו מת. גם בעונה שעברה רצינו את קלארק, אבל שרון אברהמי ויתר עליו, גם את רום גפן הוא רצה להביא, אבל בסוף הוא לא הגיע והיה מצוין בהפועל גליל עליון, המאמנים שהיו כאן בעונה האחרונה לא היו לויאלים וברחו. האמת צריכה להיאמר – מעמד המאמן הוא כל כך חשוב, אבל המאמנים צריכים להסתכל במראה ולראות איך הם מתנהלים, אנחנו נפלנו קורבן כמועדון להתנהלות מאמנים”.

את אותו היום בו הקבוצה ירדה באופן רשמי ליגה, אף אחד מאנשי המועדון לא ישכח עד יום מותו. הקבוצה האדומה מהכרמל יצאה להתקפה אחרונה ולצערם הרב לא הצליחו לנצח את המשחק, היו 1,400, אולי קצת יותר אוהדים שהיו בהלם מההחטאה הזו עם הבאזר. הייתה שתיקה בהיכל שהיה אפשר לחתוך עם סכין, רגע לא פשוט והלם טוטאלי. עד 1 בלילה שוטטו הצוות המקצועי של הפועל חיפה באולם החשוך ברוממה, לא היה אור בכלל. אנשים ישבו ובכו וגם בימים לאחר מכן אף אחד לא תפקד מרוב הלם.

אוהדי הפועל חיפה (נעם מורנו)אוהדי הפועל חיפה (נעם מורנו)

“הבנו מהר מאוד שאנחנו צריכים להתעשת ולהתחיל להבין מה אנחנו עושים”, הסביר רוסמן. ”במקביל התחלנו גם לקבל אז מסרים מהמקורבים שלנו בקריית גת וגם מאנשים בסביבת איגוד הכדורסל, שכנראה לא נשחק בארצית בעונה הבאה”. כידוע, לא מעט קבוצות בליגה סובלות מבעיות כלכליות. “ככל שהזמן עבר הדבר הפך ליותר מוחשי, אבל בו בעת גם הכניס אותנו לוואקום מאוד בעייתי כי במחוז צפון בליגה הארצית יש חמש קבוצות עם תקציב ראוי מאוד לעלייה ששכר השחקנים קרוב למיליון שקל”.

הבעיות מול נותני החסות: “בארצית שכר השחקנים קרוב למיליון שקל בקבוצות שרוצות לעלות, משקיעים שם הרבה כספים. מצד אחד ישבנו עם הספונסרים שרובם ככולם אמרו שימשיכו אותנו וזה ייאמר לזכותם, אבל מצד שני הם גם ביקשו לדעת ‘באיזו ליגה?’. ברור שאם מדובר בליגה הארצית אז התמיכה הייתה פוחתת וזה הגיוני. אי הוודאות היה עצום, לא ידענו איזה תקציב נבנה, לאן ועם מי צריך לדבר ומה לעשות”. 

שחקני הפועל חיפה ויובל רוסמן עם ראשי פרשקובסקי (דוברות הפועל חיפה)שחקני הפועל חיפה ויובל רוסמן עם ראשי פרשקובסקי (דוברות הפועל חיפה)

“אפילו מולי קצורין אמר שהפועל חיפה היא קבוצה מעניינת”

ככל שעבר הזמן ידעו בהפועל חיפה שיש בעיה אמיתית במכבי קריית גת ולא רק שם, יש עוד שתי קבוצות עם בעיות כמו אליצור איתו אשקלון (העולה מהארצית) והפועל כפר סבא. העיריות שם לא רצו לפחות בהתחלה לתת כסף. ככל שעבר הזמן, אנשי המועדון חיפשו תשובות ורצו לדעת לאן פניהם, אבל הם לא קיבלו תשובות. אנשי האיגוד אמרו שהם לא יודעים מה קורה עם קריית גת כי העירייה לא מגיבה.

ההכנות בצל אי הוודאות: “ניסינו בחודש האחרון לבנות תקציב וכבר דיברנו עם שחקן או שניים שמתאים גם לליגה הארצית וגם ללאומית וניסינו להחתים. השאלה שלהם הייתה מי יהיה המאמן ולנו לא היו תשובות כי אמרתי שלא אמנה מאמן בלי לדעת באיזו ליגה נשחק. בליגה הארצית לא אוכל להביא את השמות שמעניינים אותי ובליגה הלאומית אפילו מאמן כמו מולי קצורין אמר בצחוק או אולי ברצינות ש-‘זו קבוצה מעניינת ויש על מה לדבר’. אני רואה כבוד גדול שמאמן ברמתו מזכיר מועדון שכזה הוא מעניין ומאתגר, שראוי לדבר עליו כי יש לו עבר מפואר. זה כבוד גדול בשבילנו ובשבילי כיו”ר שאנחנו מעניינים מאמן שכמותו. האופציות בלאומית בגלל שאנחנו מועדון סקסי בליגה הזו הרבה יותר גדולות מאשר כל קבוצה אחרת”.

קצורין (משה חרמון)קצורין (משה חרמון)

בגלל אי הוודאות, הפועל חיפה הייתה בקיפאון ולא זז שם דבר. ניסו לבנות תקציב ולדבר עם ספונסרים, אבל מאידך לא יכלו לתת להם תשובות על שאלות בסיסיות. ככל שעבר הזמן הלחץ הלך וגבר, הפחד, החרדות אל מול הרצון, הספונסרים והקהל. בימים האחרונים הלחץ עלה לחלק מאנשי המועדון אפילו בבריאות וזה השפיע בכל המובנים. האנשים בוועד המנהל תמכו אחד בשני ואחרי שקיבלו תשובה סופית ישבו שש שעות כי התקציב היה מוכן לליגה הארצית. הספונסרים צריכים לתת תשובה סופית תוך שבועיים, אבל אני לא יודעים לומר בקבוצה בדיוק כמה תמיכה יקבלו.

דמות המאמן המבוקשת: “ברור שיהיה לי תקציב לליגה הלאומית, אבל אני לא יודע לגמרי עד הסוף. אנחנו צריכים לעשות דברים מהר תוך כדי תנועה, אבל גם לחשוב ולקחת החלטות נכונות. נצטרך להביא מאמן שמבין מה זה המועדון הזה שיידע שיהיה עליו לחץ בלי קשר לשום דבר כי זו הפועל חיפה. אין קשר לאנשים, כשנכנסים לחדר ההלבשה מקבלים צמרמורת. הפועל חיפה היא מותג, לא כל המאמנים מסוגלים להתמודד מנטלית עם המועדון הזה ובעונה האחרונה המאמנים לא עמדו בלחץ הזה והלכו כי היה להם קשה. לא אנחנו הקשינו עליהם, לכן בחירת המאמן היא קריטית יותר מתמיד, אנחנו צריכים מאמן חזק בראש, שיש לו אג’נדה של מנהיג והוא חזק ברגעים הלא טובים. שיודע להתמודד ואחרי זה כדורסל כי כולם מבינים בענף הזה, אבל מאמנים שהם גברים וחזקים בקטע המנטלי, אין כאלו יותר מדי. לנו חשוב מאמן כזה שיביא משהו אחר ורק אז נבחר שחקנים טובים לסגל טוב”.

נתי כהן (עמרי שטיין)נתי כהן (עמרי שטיין)

“חייבים לעשות את קפיצת המדרגה, נחזיר את המועדון למקום הראוי”

המטרות והציפיות מהשחקנים בסגל: “אנחנו רוצים לעמוד במטרות שלנו וקודם כל להתבסס בשמינייה הראשונה, חייבים לעשות קפיצת מדרגה ולהכנס לפלייאוף. חייבים ליצור כאן מערכת שתתן לשחקנים לעבוד. מגיע לעיר חגיגה בדרבי החיפאי, אחרי 20 שנה ללא דרבי ברוממה, זה צריך להיות דבר מדהים. שחקנים שיבואו צריכים להיות מנהיגים, להבין את האחריות ולשרת את הסמל, לא כל שחקן יכול לבוא, גם אוראל לב שלח לי הודעה בבוקר שהוא שמח שנשארנו. אסור לשכוח שכולנו כאן בהתנדבות ובאהבה, אף אחד כאן לא מרוויח כסף. זו עמותת אוהדים שאני מוביל וכולם בה מתנדבים! החלום שלנו להחזיר את הפועל חיפה למקום שהיא צריכה להיות בו”.

יו”ר המנהלת עוגן יוחננוב עשה את כל המאמצים לבהר את מצבה של קריית גת וכך גם איציק דבש, הם האנשים שאחראים במנהלת על ההיבטים הללו. עוגן היה בכל הפגישות עם איגוד הכדורסל ועם הבקרה התקציבית ויצאה שורת צעדים מול מכבי קריית גת. בהפועל חיפה היו בטוחים שעד ה-4.7 אם קריית גת לא תעמוד בתנאים, יקבלו את ההודעה המיוחלת על חזרה לליגה הלאומית. כל הזמן הזה הגיעו סוכנים שהציעו שחקנים וגם מאמנים שרצו להגיע ולא היו תשובות.

כפיר סוויסה ועוגן יוחננוב (ליגה לאומית)כפיר סוויסה ועוגן יוחננוב (ליגה לאומית)

רוסמן הסביר: “אני כיו”ר עמותה לא יכול לשחק ולפגוע באנשים. כשלא קיבלנו תשובות ב-4.7 הייתי מאוד נסער והיו לי טענות לאיגוד ולכולם, כי המקרה של קריית גת הוא מקרה קיצון. כבר בינואר רועי חגאי, השחקנים וכפיר סויסה שעשה מאמץ גדול להעמיד קבוצה, רצו שהקבוצה תחיה. האיגוד הבין כבר בינואר שיש בעיות כאלו, אך לא טיפל בכך עד יולי וניתנה שורת החלטות שמעבר לתקנון, אז ציפית גם לצעדים קיצוניים. האיגוד נאלץ לדעתי להצמד לתקנון בשל הייעוץ עם הגורמים המשפטיים ועל כן אין לי טענה, כי זה האינטרס שלי. בכל מקרה אני חושב שההתנהלות שלהם הייתה צריכה להיות אחרת”.

“כולנו כאן עובדים בהתנדבות ‘הפועל חיפה זו אהבה’”

היום, בהפועל חיפה למעשה נאלצים לרוץ נגד השעון, הזמן נגדם. הם חודשיים בפיגור אחרי כולם, בלי מאמן או שחקן. “אני בטוח שתהיה קבוצה טובה, אבל זה קשה מאוד. אנחנו עובדים סביב השעון ואני מקווה שנבנה קבוצה שתסב הנאה לקהל”, הסביר יושב הראש של האדומים מהכרמל.

שקד שוהם (הפועל חיפה)שקד שוהם (הפועל חיפה)

ביום האחרון של קריית גת להרשם, ב-14.7 חיכו הקבוצות בליגה לשעה 17:00, אבל לא נשאר אף אחד באיגוד בגלל גמר המונדיאל ורק בבוקר הבטיחו כי יבדקו במחשבים שלא הגיעה בקשה ממרכז מכבי או ערעור בנושא. השעות האלו היו מאוד קשות, עד 9:30 בבוקר למחרת נאלצו לחכות וזה היה סיוט מבחינתם. בסופו של יום קריית גת התפרקה חרף הניסיונות של כפיר סויסה שרצה להשאיר את הספורט בקריית גת בחיים.

“גם ראש העיר יונה יהב וסגניתו חדווה אלמוג הרימו אליי טלפון שקיבלנו הודעה על הישארות, בירכו ושמחו איתנו”, שיתף רוסמן. “אני כמובן צרחתי מאושר ברגע שבו קיבלנו את ההודעה הרשמית. אנחנו עמותת אוהדים שקמה ב-2010, כולה ממתנדבים והקמנו מועדון חף מאינטרסים כשהמטרה הייתה להיות בליגת ווינר סל עד 2020 וזו השאיפה. אני בכל מקרה לא אעצור, עם האנשים הטובים שאיתי נגיע לליגת העל, הפועל חיפה זו אהבה ואנחנו נמשיך במשימה”.

אסור לפספס
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */