יום שלישי, 07.05.2024 שעה 06:00
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
75%1971-225124הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
54%1904-196624הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
39%1874-184223הפועל עפולה
38%2017-196224עירוני נס ציונה
30%1951-175423הפועל אילת
25%2138-196124הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • עירוני רמת גן
  • 93 - 79
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חיפה
  • 89 - 93
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל ת"א
  • שלישי, 07/05, 18:40
  • הפועל חולון
  • הפועל עפולה
  • שלישי, 07/05, 19:00
  • הפועל גליל עליון
  • עירוני נס ציונה
  • שלישי, 07/05, 19:05
  • הפועל אילת

המלפפון שלא היה: אליהו מחפש תואר נוסף

הפגישה הדרמטית עם ראשי המועדון, החשש מתדמית פגומה לפני שהוא פורש וההבטחות לתת את כל כולו. הפורוורד שנשאר אדום, רוצה להחזיר את האליפות לבירה

|
ליאור אליהו מודה לקהל (אורן בן חקון)
ליאור אליהו מודה לקהל (אורן בן חקון)

עונת המלפפונים בכדורסל הישראלי הולידה עד כה לא מעט הפתעות מעניינות. איתי שגב עבר למכבי ראשון לציון, עמית שמחון לסגנית האלופה הפועל חולון, תמיר בלאט להפועל ירושלים ונמרוד לוי חזרה למכבי תל אביב, אבל נראה כי המהלך הכי משמעותי שנעשה בפגרה נוגע דווקא לשחקן שנשאר בקבוצתו: ליאור אליהו.

בחשיפה מיוחדת ONE מביא לכם את הסיפור, שהבטיח לפורוורד הישראלי עונה נוספת בהפועל ירושלים. הפגישה עם ראשי הבירה, ההצעה לשבת בבית, האפשרות לעזוב לקבוצה אחרת לקבלת דקות משמעותיות, האולטימטום שהציבו לו בהנהלה, החשש מתדמית פגומה לפני הפרישה, והמחויבות המחודשת שהבטיח לאדומים.

אורי אלון. אחראי לחוזה האסטרונומי של אליהו (אורן בן חקון)אורי אלון. אחראי לחוזה האסטרונומי של אליהו (אורן בן חקון)

אליהו סיים בחודש שעבר את עונתו החמישית בבירה, כשארון התארים שלו כולל זכייה כפולה באליפות המדינה ולא מעט הופעות בגמר הגביע ובפיינל פור. בעונה הבאה שכרו יעמוד על כ-500,000 דולרים נטו בהסכם שנחתם תחת בעלותו של אורי אלון, סכום דמיוני עבור ירושלים במתכונתה החדשה.

בתום חצי עונת התאקלמות תחת בראד גרינברג, אחרי ששוחרר ממכבי תל אביב, אליהו השתלט על הקבוצה - ועל הליגה כולה. צירופו של יותם הלפרין התחיל את השינוי, אבל עם עלייתו לבירה, ליאור שינה את מפת הכדורסל בארץ.

בראד גרינברג (עמרי שטיין)בראד גרינברג (עמרי שטיין)

הוא סיים כ-MVP של הליגה בעונת האליפות תחת דני פרנקו והישראלי המצטיין בעונה שאחריה, שהסתיימה בדרמה מטורפת והפסד בגמר לאריק שיבק, דריל מונרו ושות' ממכבי ראשון לציון. אליהו הציג אנרגיות מחודשות ויכולת שהזכירה את ימיו הגדולים ביורוליג וזיכתה אותו בצדק בחוזה מובטח לשלוש עונות נוספות (!), עד 2019 בירושלים.

אלא שמאז, וכנראה כתוצאה מהמעבר של הפועל למאמנים זרים עם מנטליות אירופאית ואפס סובלנות לזלזול הגנתי ופרצופים על הספסל, חלה הידרדרות קיצונית במעמדו. סימונה פיאניג'אני תחילה ואחריו פוטיס קציקאריס איבדו אמון בפורוורד, לא רק באירופה, אלא גם בזירה המקומית. המצב נגרר גם תחת מודי מאור ועודד קטש ואליהו לא מצא את עצמו.

סימונה פיאניגא'ני. בתקופתו החלה ההתדרדרות (אורן בן חקון)סימונה פיאניגא'ני. בתקופתו החלה ההתדרדרות (אורן בן חקון)

ירושלים זכתה באליפות השנייה בתולדותיה, הפעם בביתם של הצהובים בהיכל מנורה מבטחים. הנקמה של אליהו באקסית הייתה הכי מתוקה שיש. אבל התרומה שלו לזכייה? אפסית. באותם רגעים האדומים החלו לשנות גישה והבינו כי אפשר להצליח גם בלעדיו. אלא שהסכם ברזל השכיח את האכזבה המקצועית.

בעונה החולפת אליהו נראה מתוסכל וחסר חשק ברמה קיצונית. הוא סירב לשוחח עם התקשורת ולעתים נראה מנותק גם בפסקי הזמן. יתרה מזאת, ניכרת עליו תחושת שובע, אחרי קריירה ארוכה שהחלה בשנת 2003 בגליל עליון.

כדי להמחיש לכם כמה מאכזבת הייתה העונה אשתקד עבור אליהו, מבט מהיר בסטטיסטיקה מגלה מדוע בירושלים דורשים ממנו שיפור סופר משמעותי בעונת 2018/19. עשור שלם בדיוק עבר מאז חווה הפורוורד את אחת העונות הקשות שלו בקריירה, עת שיחק במכבי ת"א ב-2007/08.

ליאור אליהו מאוכזב (אורן בן חקון)ליאור אליהו מאוכזב (אורן בן חקון)

בעונה האחרונה הוא רשם ממוצעים השווים לשפל שיא בקריירה: 20.8 דקות, 7.1 נקודות, 48% ל-2 32% מקו העונשין, ריבאונד התקפה בודד,ומדד משוקלל של 9.2 - הכי נמוך מאז העמיד מדד של 8.1 במדים הצהובים בעשור הקודם.

בבירה שוחחו איתו מספר פעמים מאז הסתיימה העונה החולפת בהדחה כואבת בחצי גמר הפיינל פור מול הפועל חולון, אבל הייתה פגישה מכרעת, לפני שנציגי האדומים המריאו לליגת הקיץ בלאס וגאס, בה נכחו בעל הבית הטרי אייל חומסקי, המנכ"ל גיא הראל, והמאמן עודד קטש.

עודד קטש (אורן בן חקון)עודד קטש (אורן בן חקון)

ל-ONE נודע כי למרות שלא קיים "דם רע" בין הצדדים, הייתה שיחה קשה מאוד, אותנטית וכנה, במהלכה נאמרו דברים מאוד לא נעימים. "אני לא רוצה לגמור ככה את הקריירה", אמר אליהו בנחרצות לירושלמים.

בין אליהו לטריו הירושלמי יש יחסי קרבה מזה שנים רבות. ליאור עשה את הפריצה הראשונה בקריירה תחת קטש בגליל עליון. חומסקי והראל בישלו את הגעתו לבירה וחתמו אותה עם בקבוקי שמפניה במשרדים לשעבר של הפרסומאי ברחוב איילון, במקביל למשחק יורוליג של הצהובים.

ליאור אליהו ואייל חומסקי (אורן בן חקון)ליאור אליהו ואייל חומסקי (אורן בן חקון)

בעולם הכדורסל סברו כי הצדדים בדרך לפרידה ושהחוזה של אליהו תקוע להפועל כמו עצם בגרון. כולם הגיעו לפגישה הגורלית עם חששות, מבלי לדעת כיצד היא תסתיים, כאשר היה סיכוי ממשי כי ליאור וירושלים יתגרשו סופית.

האדומים פרסו בפניו מספר אפשרויות, כאשר הדרמטית ביותר כללה את עזיבתו את המועדון תוך שמירה על כבוד החוזה ותנאיו הכספיים: 1. עלתה אופציית מעבר לקבוצה אחרת עם לו"ז פחות תובעני, לצד עלייה בדקות משחק - מה שיאפשר לו לחזור ולהיות השחקן הדומיננטי בליגה, בטח שבין הישראלים. 2. הוצגה בפניו האפשרות כי לא יפתח את העונה בסגל ולמעשה ישוחרר מהקבוצה. 3. הונחה בפניו גם האפשרות, שבה ישב בבית ולא יפגע כלכלית, אלא יקבל את כל כספו.

"מה אתה רוצה, להישאר או ללכת?", שאלו אותו. "לא תפגע כלכלית", הבטיחו לו. "אתה יכול להישאר בבית כל העונה - לא תפגע בשקל". אליהו לא השאיר מקום לפרשנויות. הוא יודע ששיאו מאחוריו, שהסיכויים לזכות בטבעת נוספת גבוהים יותר בבירה מאשר בקבוצות אחרות, שגם ככה לא יכולות לעמוד בדרישותיו הכספיות.

אליהו חוגג (חגי ניזרי)אליהו חוגג (חגי ניזרי)

הוא דחה את כל האפשרויות והבהיר בפגישה כי מבחינתו יש רק אופציה אחת - ירושלים. "אני מרגיש חלק מהפועל. אני אוהב את האנשים במועדון והאוהדים. עשינו דברים גדולים יחד, אני לא רואה את עצמי בשום מקום אחר. אני לא רוצה לגמור ככה את הקריירה, אני רוצה לסיים את הקריירה רק בירושלים - עם עוד אליפות".

האדומים לא השתכנעו והבהירו לפורוורד שלא יהיה מקום לפרצופים חמוצים על הספסל או דרמות בחדר ההלבשה, ולא יוכלו להבטיח לו דקות משחק כמו בשנים עברו, אבל באותה נשימה הסכימו איתו כי "איתך אנחנו שווים אליפות נוספת".

שחקני הפועל ירושלים חוגגים (אורן בן חקון)שחקני הפועל ירושלים חוגגים (אורן בן חקון)

אליהו מחובר מאוד למועדון ופעיל בקהילה. הוא מרבה להגיע לאירועים פרטיים של אוהדים גם שלא בהוראת הקבוצה. בבירה טוענים כי ליאור הוא האחראי העיקרי לשינוי יחסי הכוחות בליגה וזוכרים לו חסד נעורים. "הוא הבטיח שיבוא מחויב, שיהיה חיובי, שהוא בא לתרום ולשחק - אבל גם בנוי להתמודד עם מצבים שישחק פחות", אישר גורם את הדברים שנאמרו בפגישה. אז יכול להיות שדווקא המלפפון שלא היה - הוא זה שיחזיר את ההגמוניה לבירה?

אסור לפספס
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */